כוסילמלם זה פה

החיקוי שקיבל רז זהבי בתכנית "בובה של לילה" הינו נדבך נוסף בדרך לתודעה הארצית. ואיך הוא קשור להפועל ג'לג'וליה? גיא גולדפרב מרוצה.

כל סלבריטאי בארץ יודע שהדרך להכרה הרשמית שלו עוברת בד"כ בתוכניות הבידור והסטירה. תראו לי אחד שלא היה רוצה חיקוי "בארץ נהדרת".
"בובה של לילה" היא ה"ארץ נהדרת" של הספורט ועצם העובדה שרז זהבי, איש הליגות הנמוכות של ערוץ הספורט, קיבל בה חיקוי מוכיח כי דרכו, הליגות שלנו קיבלו סוג של הכרה רשמית.

מי זוכר שלפני עשור, תוצאות וסיפורים על הליגות הנמוכות היינו רואים במקרה הטוב רק בעיתוני הספורט של יום א'? וגם זה בשורה וחצי. היום כל מעבר של שחקן זוטר בליגה א' מקבל כותרת "פרסום ראשון", כל כובש במשחק זניח בליגה ג' מתועד כמעט מיד וכל מקרה אלימות, לצערנו מתואר לפרטי פרטים כולל תמונות.

אפילו העיתונות הכתובה מקדישה היום לליגות הנמוכות יותר מאשר בעבר. משחק מרכזי עם תמונות מליגה א', תמונות מליגה ב' וכמובן התמקדות על סיפורים פיקנטיים.
נכון, לא כל הסיפורים היו יפים והאלימות תפסה העונה מקום מרכזי בתקשורת, אבל עדיין, לפני כן, מי ידע בכלל שיש מקומות כמו שעב או בענה?

אין ספק שלמהפכה הטכנולוגית יש השפעה מכרעת. הפייסבוק והוואטסאפ הביאו לזרימה קלה וזמינה יותר של המידע, אך אסור לשכוח שמאחורי כל זה ישנו מספר הולך וגדל של אנשים המביאים אותו ובהתאם גם של כאלה המתעניינים בו.

הוכחה לכך היא העובדה שבמשחקים רבים בליגה א' וגם בליגה ב' נכחו יותר צופים מאשר במשחקי הליגה הלאומית וגם כמה בליגת העל. רק למען ההשוואה: בשכונת התקווה (יפו - כפר קאסם) היו ביום שישי האחרון כ-500 צופים במשחק שהשפיע על מקום בפלייאוף, לעומת 250 בלבד במשחק שנערך בשבת בגרונדמן בין רמה "ש למכבי פ"ת והיה גורלי לתחתית.
שני השידורים הישירים שהרים ערוץ הספורט בשבועיים האחרונים סיפקו עוד הוכחה לעניין שהליגות הללו ממשיכות לצבור.

למרות כל אלה, הדרך להכרה כלל ארצית עדיין ארוכה. השכונתיות והחובבנות עדיין נדבקת בקבוצות הליגות האלה. ניהול נכון ורציני יביא להתייחסות ניאותה לקבוצות הליגות החובבניות מכל הגורמים. זהו המסר שמנסה להעביר מנהל אגף הליגות החובבניות, אבי לוי מאז שנכנס לתפקיד.
גם זה הולך ומשתנה עם כניסתם של אנשים שרוצים ויכולים להביא את השינוי. איסמעיל אזברגה מבני לוד היה הסנונית הראשונה. אי שם ב-2004 הוא לקחת תחת חסותו קבוצת ליגה ב' והריץ אותה עד לליגה הלאומית כשהיום היא פסע לפני ליגת העל.
השלישייה יפרח - יצחקו - אסמלם בקריית גת הם דוגמא עכשווית לעוד יוזמה מקומית שהצליחה. אם יהיו עוד כמה יצחקובים, יפרחים או אמסלמים במקומות אחרים (מורשה, נשר) אין ספק שנראה יותר ויותר קבוצות שתוקעות יתד בשתי הליגות הבכירות בישראל.

האם החיקוי של זהבי יביא רווחה להפועל ג'לג'וליה?
מטבעות לשון רבות נקבעו בתוכניות סטירה. האם המושג "כוסילמלם" בו השתמש שלום מיכאלשווילי בחיקוי של זהבי עשוי להחליף את "הפועל ג'לג'וליה" כשם נרדף לקבוצת ליגה נמוכה? היו"ר חילמי עודה היה חותם על זה...

 

תגובות

+ הוסף תגובה

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?