שי הולצמן סוגר מעגל ומחכה לגביע

הרבה דובר על העלייה של מכבי נתניה, על הבעלים, על יוסי מזרחי כמובן על והשחקנים אל מי שחתום באותה המידה על העלייה הוא עוזר המאמן, שי הולצמן. בראיון מיוחד לקראת חצי הגמר מספר הולצמן על העונה וגם על החלום בעונה הבאה.

אם נהיה אמיתיים, מכבי נתניה עשתה בסה"כ את מה שציפו ממנה ואת מה שהיא ציפהת מעצמה כשלאחר פחות משנה חזרה לליגת העל. אף אחד לא חשב שזה יקרה כה מהר ולכן גודל ההישג. מדברים על סיבות רבות שהביאו לעלייה הקלילה של הקבוצה. יש כאלה שזוקפים זאת לבעלים החדשים, יש כאלה המצביעים על המאמן יוסי מזרחי כאחראי הראשי וכאלה החושבים שבחירת השחקנים עשתה את ההבדל.

האמת שכל הסיבות נכונות, אבל יש גם את הצדדים הפחות נראים. אחד מהם הוא עוזר המאמן, שי הולצמן. הולצמן החל את הקריירה בנתניה ובשנים האחרונות דווקא עבד באשדוד בצוותא עם מזרחי. בתחילת העונה האחרונה ביקש האחרון מהולצמן להצטרף לפרוייקט ההולך ונבנה בעיר יהלומים. הוא הסכים והשאר כבר היסטוריה.
לא רבים יודעים אך הולצמן בכלל היה מיועד לאמן את קבוצת הנוער אך לאחר שבועיים דרש מזרחי להחזירו ולהשאירו רק בקבוצת הבוגרים. בראיון חגיגי לקראת חצי גמר הגביע חגיגי מספר הולצמן על על סגירת המעגל הפרטי שלו ועל החולם להיות מאמן ראשי של נתניה בליגת העל.

שי, חג שמח. איך אתה מסכם את העונה הזאת?
"למרות שזה נראה כך, לא הייתה עונה קלה. במשחקים רבים לא שיחקנו כדורגל טוב אבל למרות זאת ידענו להשיג את התוצאות שהיינו צריכים מה שנתן לנו יתרון משמעותי על שאר הקבוצות".

מיד לאחר משחק העלייה, ראיתי אותך חוגג ומתרגש כאחרון האוהדים
"מבחינתי זה סוג של סגירת מעגל. גדלתי בנתניה, שיחקתי בנתניה כך שהקבוצה חשובה לי מאד. לאחר שהקבוצה התרסקה בעונה שעברה, בנינו אותה מחדש. היא הצליחה בגדול וזה מרגש".

מה היה הסוד של הקבוצה הזאת לדעתך?
"היה לנו חדר הלבשה חזק ובריא. מדובר בקבוצה דומיננטית עם הרבה שחקנים בכירים ולמרות זאת הייתה אחווה בינהם וללא יוצא מן הכלל גם עם אלה ששיחקו פחות. זה אחד ההישגים הגדולים של יוסי שידע לעשות את החלוקה הנכונה וזה עוד לפני התפקוד במגרש".

הגעתם לשיא כאשר עליתם ליגה וכעת מחכה לכם עוד שיא: חצי גמר הגביע. איך מכינים את השחקנים להגיע שוב לשיא היכולת?
"בהרבה משחקים העונה היינו צריכים להגיע לשם. קבוצה שרוב העונה במקום הראשון חייבת להיות בשיא כי כל תיקו מתקבל כהפתעה גדולה ולא מספק אף אחד. אין הכנה מיוחדת, כל השחקנים מבינים את חשיבות המשחק ואני בטוח שיגיעו מוכנים".

חדר הלבשה בריא. שחקני נתניה
לצד ההצלחה, שיתפתם העונה גם לא מעט שחקני בית צעירים של המועדון.
"מחלקת הנוער של מכבי נתניה היא אחת המחלקות הטובות בארץ והמטרה בעונה הבאה היא להגדיל ולשדרג אותה. תשתית של צעירים תהיה ללא ספק הבסיס למועדון בריא בשנים הקרובות".

מילה על הקהל שחזר ליציעים?
"אני ויוסי דיברנו הרבה על הקהל. מאוד התרגשתי לראות אותם מדי שבוע גם במשחקי הבית וגם במשחקי החוץ. העלייה ללא ספק שייכת ומגיעה גם לאוהדים".

ראשי נתניה מדברים על פלייאוף עליון בליגת העל כבר בעונה הבאה. אתה מסכים לתחושות האלה?
"הכול תלוי בתקציב. צריך להבין שאנחנו, אם כמובן אהיה שם, כנראה שוב נצטרך לבנות קבוצה חדשה שתתאים לליגת העל. עבור קבוצה חדשה המטרה הראשונה צריכה להיות לא להיגרר במאבקי התחתית".

חייבים מילה על שיתוף הפעולה שלך עם מזרחי. יש משהו מיוחד בקשר ביניכם?
"אין ספק בכלל. סוג של הבנה ואמונה עיוורות כאשר כל אחד סומך על השני מכל הבחינות. אנחנו משתפים זה את זה בכל ההחלטות ומציעים כל אחד רעיונותיו. שמח שזה מצליח".

מזרחי סיכם השבוע לשלוש עונות נוספות. מה איתך?
"מאוד אשמח להמשיך ואני חושב שזה מה שיקרה. נכון להרגע אף אחד עוד לא דיבר איתי".

מתי נראה אותך מאמן בוגרים?
"אומנם הייתי שחקן בליגות הגבוהות ויש לי הרבה ניסיון מעשי אבל זה לא אומר כלום. יש לי עוד הרבה דברים ללמוד כדי להפוך למאמן ראשי. כמעט בלתי אפשרי מיד להצליח אלא צריך לעשות דרך מסויימת. אני נמצא בשלב של למידה ושיפור ומעריך ביום מן הימים אהיה גם מאמן ראשי בתקווה שזה יהיה בנתניה".


 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
בהצלחה היום!!!!
(שפירא: 15:09 16-04-2014)

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?