לאחר שבע שנים רעות: נתניה אלופת ליגת החופים

שחקני נתניה בסיום (חאדר אניס) שחקני נתניה בסיום (חאדר אניס)
מאז האליפות הראשונה בעונה הראשונה של הליגה, הגיעה נתניה ארבע פעמים לגמר הפסידה, אך היום תמו השנים הרעות ונתניה שוב זכתה באליפות היסטורית. חיפה נשארה בליגה בזכות ניצחון על חדרה

"היום סגרתי מעגל. הבטחתי לאבא שלי שנפטר לפני מספר חודשים שאני רוצה לזכות היום באליפות ואני שמח שזה קרה" כך אמר מאמן יהלומי דורון מוטורס נתניה בני לם לאחר זכייה שנייה באליפות המדינה על עירוני פתח תקוה בתוצאה 3:8.

אין ספק שמדובר באליפות מוצדקת, כאשר לאחר שלב בתים לא משכנע הגיעה נתניה לרבע הגמר בכושר שיא ופשוט 'דרסה' כל יריבה שהגיעה מולה. היתרון הגדול של נתניה עמד בצירופם של שני הזרים מיגל אנחל ופראן. הצטרפותם של השניים נתנה גם הרבה ביטחון לשחקנים הישראלים שהציגו יכולת גבוהה במשחקי המכריעים של הטורניר. גם פתח תקוה מהצד השני יכולה להיות גאה בעונה שלה וזאת למרות אכזבה במשחק הגמר.

בעונה הראשונה בליגה זכתה נתניה באליפות היחידה עד היום וזאת למרות שבין לבין הגיעה נתניה לעוד ארבעה משחקי גמר. נתניה הגיעה למשחק הגמר לאחר תבוסה בחצי הגמר על הפועל יניב חולון בתוצאה 0:6. פתח תקוה מהצד השני הגיעה למשחק הגמר עייפה ותשושה לאחר שניצחה את עירוני ראש העין בחצי הגמר רק בהארכה ובשער זהב של אילן צרפתי לאחר תיקו מאופס (ראשון בהיסטוריה) בזמן החוקי.

חצי גמר - ראש העין הודחה בשער זהב לעירוני פ"ת, אסף רז עם דמעות (חאדר אניס)
יו"ר פ"ת שלום עזרא מאושר בדרך לגמר (חאדר אניס)
לם דיבר טרם משחק הגמר על העובדה כי בנוסף לזרים גם הישראלים של הקבוצה חייבים להציג יכולת גבוהה וקיבל את כל קבוצתו בגדול. כבר בדקה הרביעית העלה מיגל אנחל את נתניה ליתרון בבעיטה נהדרת. פתח תקוה סירבה לוותר ושלוש דקות מאוחר יותר פגע צחי אילוז בקורת השער. דקה לסיום השלישי הראשון הגיע השיוויון כאשר מסירה נהדרת של השוער צליל חתוכה הגיע לראשו של וואסים אגבריה שהשווה את המשחק.

חצי גמר שישיה של נתניה לרשת חולון. מלך שערי הליגה, קובי בדש (חאדר אניס)
השליש השני נפתח בבעיטה אדירה של הזר הנתנייתי השני, מתיאס פראן. עוד שבע דקות עברו ונתניה זכתה בפנדל, אורן פחימה בעט, חתוכה הדף אבל אדיר דנין השתלט על הריבאונד וקבע 1:3. שלוש דקות חלפו להן ואנחל בעט פצצה מעשרה מטרים והעלה את נתניה ל-1:4.

פתח תקוה שוב צימקה כאשר צחי אילוז כבש בפנדל, 2:4 לאחר שני שלישים. השליש השלישי שוב נפתח בהתקפות נתנייתיות ושלוש דקות בתוכו כבש אנחל את השלישי שלו ואת החמישי לזכות נתניה. פתח תקוה עוד ניסתה לחזור למשחק ותוך דקה פגעה פעמיים בקורה מרגליהם של אילוז ואגבריה אבל המשחק הזה ותואר האליפות היה רשום על נתניה שכבשה שלושה שערים מהירים של אדם לם וצמד של קובי בדש, שהפך למלך השערים של העונה.

ערן סספורטס כבש שער משלו וקבע את תוצאת המשחק 3:8 לנתניה ותואר שני בארון. לם אמר בסיום: "נתניה זו מסורת וזו הקבוצה הכי גדולה בליגה למרות שיש לה רק שתי אליפויות ואנחנו שמחים על התואר שלנו וזאת למרות שהראש במצב בעזה. אני רוצה לציין כי נתניה זה לא רק הזרים המצוינים אלא גם השחקנים הישראלים וגם הבעל הבית שלנו וגם הספונסרים שעזרו לנו".

גדעון שרביט (בלבן) מנסה לחלוף בין קומאן לפחימה (חאדר אניס)
חלוץ פתח תקוה צחי אילוז אמר בסיום: "צריך לומר את האמת שנתניה היא הקבוצה הטובה ביותר ולכן הגיע לה לנצח. יש להם זרים נהדרים שהביאו לה את האליפות. אני גאה להיות חלק מפתח תקווה. הגענו עד לגמר ונתנו כל מה שיכולנו אבל זה לא הספיק היום".

מכבי 'עידו קרן' חיפה גם כן שמחה היום כאשר נשארה בליגה לאחר ניצחון 4:7 במשחק ההישרדות על הפועל חדרה. זה התחיל מצוין לחיפה שעלתה ל-0:3 לאחר שליש ראשון משערים של אולג קופרייב, ניסן רביבו ועוז משה. חדרה חזרה נהדר במהלך השליש השני כאשר תוך דקה רפי עמרן ויוסי אביטבול כבשו שני פנדלים וצימקו ל-2:3. עוד שתי דקות עברו ואלעד כהן החדרתי השווה בשער ענק ואז היה נראה כי אנחנו בדרך למהפך, אבל עוד לפני הירידה לשליש השני הצליח רביבו החיפאי להחזיר את היתרון לקבוצתו.

חצי דקה לפני סיום השליש השני קרה האירוע הביזארי של ליגת החופים כאשר חמאדה מרעי החדרתי כבש שער עצמי. מרעי רצה להחזיר את הכדור לשערו סהר אלון אבל אלון היה מחוץ לשער. השליש השלישי נפתח עם שער נוסף של עמרן החדרתי שהכניס קצת מרץ אבל חיפה לא נשברה וכבשה שני שערים חשובים של ניר כהן ורביבו.

מנשה זלכה לא עזר לחדרה (חאדר אניס)
עידו קרן אמר בסיום: "באנו למשחק הזה ברגשות מעורבים ולא רק ששיחקנו ללא הקהל שלנו אלא גם הראש והלב עם החיילים שלנו. למרות זאת באנו לפה בכדי להישאר בליגה ועשינו זאת. זאת הייתה עונה מאכזבת כי אנחנו לא קבוצה של הישרדות. נעשה חשבון נפש ונחזיר את הקבוצה הזאת לדרך הנכונה".

קפטן מכבי חיפה אילן סויסה מפרגן לצה"ל (חאדר אניס)
מאמן חדרה מומו ניסטל אמר בסיום: "מי שלא יודע להפסיד, לא מסוגל גם לנצח. הגעתי במהלך העונה ועשיתי את המכסימום שלא הספיק. הקבוצה הזאת הייתה לא מספיק טובה העונה וסבלה מחוסר רצינות וכנראה שאנשים לא מבינים שליגת חופים זה לא תחביב וצריך לבוא ולהשקיע באימונים. אני אכין קבוצה איכותית לעונה הבאה שתגיע מהמוקדמות ותהיה הקבוצה הטובה תחזיר את הפועל חדרה למרכז הבמה של כדורגל החופים בישראל".

משפחת לם חוגגת אליפות האבא והבן (חאדר אניס)
מיגל אנחל "קומאן" ה-MVP של הגמר (חאדר אניס)


 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
איזה גדולים....
2
השנה מגיע לנתניה !!
(דני: 00:13 26-07-2014)
בדש וחבריו
3
מנשה-זלכא כנס
(חדרתי-בדם: 06:10 26-07-2014)
מתאים לך ללבוש אדום מספיק להיות ילד תחזור לבית האמיתי שלך בהפועל-חדרה
4
פחחח,,,, זרים
(אוהד: 11:42 26-07-2014)
איפה מאמן הנבחרת לשעבר שטען תמיד שהוא משחק רק עם שחקנים כחול לבן? והלך להביא 2 מאלופת אירופה,,, זה מאמן?
5
ברבע גמר מביאים ספרדים חח ממתי משנים כללי משחק באמצע המשחק בשלבים מכריעים לא מביאים חיזוק מה זה הבלוף הזה עכשיו תגידו בני לם מאמן ענק
6
הספרדים של נתניה זה כל ההבדל
(אחד שמבין: 15:50 26-07-2014)
7
מברוק לעמית שמש
(קטמוני: 22:05 26-07-2014)
8
נתניה הפחדנים
(אמנון: 06:56 27-07-2014)
בלי הזרים אתם לא עוברים את פ"ת יא אפסים אתם פחדנים להביא 2 זרים וכל הזמן להצהיר רק כחול לבן-בני אין לך מושג ,לא צריך בכלל מאמן עם 2 זרים כאלה אז איזה אליפות לקחת?
9
השחקנים של מכבי נתניה
(דניאל : 10:39 27-07-2014)
הזרים שיחקו משחק מאד טוב ולכן מגיע לנתניה לזכות בגביע
10
שחקני מכבי נתניה
(דניאל: 10:37 27-07-2014)
11
אתם לא יכולים לפרגן
(חסוי: 10:24 27-07-2014)
קנאים לא בעייה שלנו שהקבוצות שלכם חלשות חחחפחחחחח
12
מה כולכם מתלוננים
(שרון: 17:51 27-07-2014)
נתניה הייתה לכל אורך העונה טובה והספרדים רק חיזקו אותה.. גם בלי הספרדים נתניה היו אלופים

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?