מדורטמונד לשרון נתניה

שלומי דהאן (וואלה) שלומי דהאן (וואלה)
השם שלומי דהן תמיד מזכיר לאוהדי הכדורגל את מעברו לבורוסיה דורטמונד עם עמוס סאסי. שנים עברו מאז אותו מעבר מתוקשר ובינתיים דהן התקרב לדת אך לא ויתר על הכדורגל, ובעונה הקרובה ינסה לעזור למכבי השרון נתניה לעלות בחזרה לליגה ב'

מכבי השרון נתניה החלה את הכנותיה לעונה הבאה. כזכור, הקבוצה ירדה בעונה האחרונה לליגה ג' ויו"ר המועדון אילן עטיה הצהיר כי הוא מעוניין לחזור תוך שנה אחת בחזרה לליגה ב'. כדי לעמוד במשימה החליט עטיה להחזיר לקבוצה את שלומי דהאן שישמש כמאמן שחקן בעונה הקרובה.

כל מי שמתעסק בכדורגל, יעיד כי השם שלומי דהאן מוכר לו מלפני 18 שנים כאשר עבר דהאן בצוותא עם עמוס סאסי לקבוצת הנוער של בורוסיה דורטמונד הגרמנית, ונחשבו אז לתגליות הגדולות של הכדורגל הישראלי. ההרפתקה הגרמנית הסתיימה והשניים חזרו לישראל ושיחקו מספר שנים בקבוצות הבוגרים בליגת העל.

במהלך השנים האחרונות דהאן, בן ה-35, התקרב לדת ולכן ויתר מעט על חלום הכדורגל ושיחק בעיקר בליגות הנמוכות. לפני שנתיים הגיע דהאן לשרון נתניה ואז עזר לקבוצה להישאר בליגה ב'. בעונה שעברה עבר למועדון ספורט באקה אל גרבייה ועלה עמה מליגה ג' לליגה ב'. במהלך העונה שבר דהאן את רגלו ולמעשה לא שיחק כדורגל בחצי השנה האחרונה. בשבוע שעבר כאמור מונה דהאן למאמן שרון נתניה והמאמן שחקן נחוש לעלות את הקבוצה כבר העונה.

איך הגיע ההצעה משרון נתניה?
"קודם כל עשיתי קורס מאמנים כבר לפני שנתיים ויש לי את התעודה המתאימה. לאחרונה אימנתי בעיקר ילדים ולא היה לי שום ניסיון בבוגרים. בגלל שאני שומר שבת לא יצא לי לאמן אף קבוצה רצינית גם לא במחלקות הנוער שקבוצותיה משחקים בשבת. כבר לפני מספר חודשים אילן עטיה פנה אלי אבל זה לא הסתדר. במהלך העונה האחרונה גם שברתי את הרגל ולכן יהיה לי קל יותר להשתלב כמאמן. לפני כמה שבועות שוחחתי שוב עם עטיה שביקש ממני להגיע ולעזור לקבוצה לעלות ליגה".

אתה תשמש גם כמאמן וגם כשחקן?
"היה לי שבר ברגל ואני לא יודע איך הרגל תגיב בהתחלה. אני חושב שבחודשים הראשונים לא אוכל לשחק ואהיה רק מאמן אבל ככל שיחלוף הזמן, אנסה גם לעלות על כר הדשא".

המטרה המוצהרת היא לעלות ליגה?
"חד משמעית כן. אומנם לקבוצה אין תקציב גדול והיא בנויה רק על הקצבה מהטוטו ומעיריית נתניה אבל יש לנו תנאים נהדרים ותהיה משמעת חזקה כך שמהבחינה הזאת מדובר במועדון רציני. אני מתכוון להביא הרבה כישרונות נתנייתים שיקבלו את הבמה בצוותא עם מספר שחקנים שמשחקים בליגות הנמוכות כמו אלברט נקש, שמעון ג'ורנו ועוד. אני מקווה שנוכל לגייס עוד ספונסרים בכדי להחזיר את הקבוצה תוך שנה אחת לליגה ב'. אני גם חושב שהעיר נתניה צריכה עוד קבוצה בליגה א' לפחות שתהיה קבוצת הבת של קבוצה מליגת העל".

לא חשבת לפרוש השנה?
"אני לא חושב וגם בגלל ששברתי את הרגל, אני חושש מבחינה פיזית. כל עוד הגוף מרגיש ואוכל לשחק, אני רוצה להיות על הדשא. אני אוהב את זה ונהנה מכל רגע".

פעם נחשבת לאחת התקוות הגדולות של הכדורגל הישראלי וכיום אתה בשרון נתניה. מה התפקשש?
"אני לא רוצה להסתכל אחורה וכל עוד אני לא פורש, אני גם מעדיף לא לעשות סיכומים. אין ספק שאם היו שואלים אותי לפני 18 שנים שכך תיראה הקריירה, הייתי רוצה לשנות זאת. אני חושב שזה שילוב של מספר דברים אבל זה כבר מאחוריי".

אתה רואה את מכבי נתניה היום, אתה לא רוצה להיות חלק ממנה?
"מאוד. היום למכבי נתניה יש את כל התנאים של מועדון ענק ואני שמח בשבילם. אני האוהד שלהם והולך לכל משחק כל עוד זה לא בשבת".

אתה חושב על קריירה מקצוענית כמאמן?
"אני לא יכול להסתכל ככה כי אני שומר שבת. שום הצעה ושום כסף בעולם לא יקנו את העובדה שאני אחלל את השבת. מצד שני כל עוד אוכל לשלב אימון כדורגל בימי שישי או באמצע השבוע, אשמח".

 

תגובות

+ הוסף תגובה
2
איש ענק ושחקן כדול
(חיפאי: 14:59 16-08-2014)
אין מילים פשוט איש ענק ושחקן גדול בהצלחה
4
בהצלחה
(יאלה השרון: 21:04 16-08-2014)
אני מקווה שתעלו ליגה מחזיק לכם אצבעות
5
ביתר שמשון
(אוהבים אותך: 14:31 17-08-2014)
איזה תמונה נוסטלגיה מהניצחון שלנו על מכבי תל אביב היו ימים אוהבים אותך מחזקים לך אצבעות שתצליח אוהדי ביתר
6
השרון נתניה
(יוסי: 09:29 20-08-2014)
תמשיך להביא סוסים זקנים ותקבל קול שבוע 5 חתיכות ותילך אביתה יקבוצה של עגלות

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?