בדרך לליגה ב׳? בית שאן נלחמת על חייה לנוכח קריסה מקצועית וכלכלית

אוהדי בית שאן (ארנון לוי) אוהדי בית שאן (ארנון לוי)
אחת מהאגודות החשובות ביותר בליגה א׳ צפון עלולה לסיים את העונה בליגה ב׳. בבית שאן הצהירו על עונה פיננסית, אולם עד מהרה כל הקונספציה המקצועית והכלכלית קרסה ומה שנשאר לאחז בו הם האוהדים

בשמונת המשחקים האחרונים רשמה הפועל בית שאן שבעה הפסדים רצופים ובשישי האחרון הצליחה לחלץ תוצאת תיקו 0:0 ביתי מול הפועל איכסל. מדובר באחת מהקריסות המקצועיות המהדהדות של החודשיים האחרונים בכדורגל הישראלי.

בית שאן היא עדיין מותג בליגה א׳ צפון, זאת בשל העבר המרשים של המועדון בליגת העל. יחד עם זאת, גם כיום שהקבוצה התדרדרה אל מתחת לקו האדום, עדיין מגיעים כ-800 צופים למשחקי הבית של הקבוצה. אותם אוהדים מחזיקים אצבעות שהם לא יאלצו לנסוע בעונה הבאה לבועיינה, זלפה ושאר ירקות בליגה ב׳.

עושה הרושם שכל מה שנותר לאגודה לאחז בו זה הקהל הנפלא שהוא הסובל העיקרי במחדלים ניהוליים ומקצועיים זועקים לשמיים. בתחילת העונה, הצהירה הפועל בית שאן על עונה פיננסית והמאמן, חיים לוי, הגיע על מנת לבנות קבוצה צעירה להתבסס על שחקני בית תוך צפייה ששחקני הרכש שהובאו ישמשו כערך מוסף. עד מהרה הקונספציה הזו קרסה. שחקני הרכש עזבו זה אחר זה כשחלקם התלוננו על מוסר תשלומים וניהול חובבני ושכונתי, וחלקם האחר אף מיהר לתבוע את המועדון.

חיים לוי, שלא באשמתו, שילם מחיר כבד וכבר לפני סיום הסיבוב הראשון המאמן נאלץ לעזוב בכדי לנסות ולזעזע את הקבוצה. מחליפו, מוריס אוזן, שאימן את הקבוצה בהצלחה אשתקד, הצליח לבצע מספר שינויים לקראת סיום ההעברות, אולם בגזרת התוצאות הקבוצה ממשיכה לפשל וגם אוזן הפך להיות מסומן ושותף למחדל ובימים האחרונים מופנים אליו חיצי ביקורת רבים על ניהול משחק כושל והעדר יכולת להשפיע לחיוב על הקבוצה.

לא מצליח לרומם את הקבוצה. אוזן (עודד חסין)
השבועות הקרובים אמורים להיות קריטיים ביותר וזאת לנוכח ההתאוששות המופלאה של מעלות והעובדה שגם יתר קבוצות התחתית כמו דלית אל כרמל, קרית אתא וכרמיאל/צפת צוברות נקודות. ירידה לליגה ב׳ עלולה גם להוביל לפירוק של הקבוצה בדיוק כפי שזכור באגודה לפני כעשור וזאת לנוכח חובות עבר שרובצים על המועדון ונושים שונים הממתינים לכספם.

 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
חבל, גם הנקודה מול איכסל בסכנה!!ו
(אוהד עירוני טבריה: 12:09 08-02-2016)
קראתי שבית שאן רשמו בטופס המשחק שחקן לא מורשה, למרות שבפועל לא שיחק, בית הדין של ההתאחדות במיקרים כאלו פוסק לכאן ולכאן, החל מהפסד טכני ועד לקנס כספי, חבל בית שאן ואוהדיה חשובים ומוסיפים צבע לליגה.
2
טעות
(צופה לכנרת: 13:05 08-02-2016)
מקווה שכל הפרשנים טועים בגדול למרות הטעיות שביצעו לאורך כל העונה ובמיוחד עם הגעתם של השחקנים הכושלים גבאי ומראד
3
כתבה מדוייקת והגיונית כנסו
(בית שאני : 14:57 08-02-2016)
נפילה מגיעה מראש העיר ושותפיו.העיר בקריסה טוטלית .וכן הספורט בעיר .הקבוצה מנוהלת ע"י שני שמנים שלא מבינים בכדורגל .ואפסנאי .בניהול של ליגה של שכונות .לצערו של הקהל הניפלא.געגועים לאיתן טייב
4
כנסו
(רונן מאילת: 16:04 08-02-2016)
אסור לתת לבית שאן לרדת.במקומה תעלה קבוצה ערבית מהמגזר וזה מיותר.מאחל הצלחה לבית שאן שיישארו בליגה.מניח ששנה הבאה תהיי טובה יותר.אין לנו שום דבר נגד הבית שאנים.בהתלחה לשני האחיות מהצפון
5
"טמבל פס"
(ג.: 17:47 08-02-2016)
משבוע לשבוע....יושבים להם שם כתב או שניים.שלא מפסיקים לרדת על הפועל בית שאן.לא יעזור לכם שומדבר.הפועל בית שאן זה מותג בצפון.והיא תמשיך להיות כזאת.תפסיקו להתבטא בצורה כזאת.לא בכל עיר יש את אלונה ברקת.או יעקב שחר.נמשיך להיות ההצגה הכי יפה בליגה.
6
מגיע לכם
(מחטבי חרסינה בסלון: 22:04 08-02-2016)
נכנסתם בנו עונה שעברה יה בית שאנים ביתרים מגעילים . הכל חוזר בבומרנג שתרדו לליגה ב אמן. יללה קטמון ירושלים
7
בית שאן בלב
(אביב: 19:33 10-02-2016)
בית שאן זה אצלי בלב כי רק אותה אני אוהב האדומים יורדים כחול בעניים כחול בנשמה כחול זה ישראל

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?