סוף סיפור: אחמד סבע הודיע על פרישה מכדורגל

החליט לחזור הביתה. סבע (ערוץ הספורט) החליט לחזור הביתה. סבע (ערוץ הספורט)
בלעדי: אחמד סבע שרק לפני 5 שנים היה מלך השערים של הכדורגל הישראלי החליט לתלות את נעליו ולהודיע באופן רשמי על פרישה ממשחק פעיל. יאמן את מג׳דל כרום בליגה ב' במטרה להחזיר אותה כבר בעונה הבאה לליגה א'

אחד החלוצים הגדולים בעשור האחרון בכדורגל הישראלי, אחמד סבע, הודיע על פרישה ולמעשה סיים פרק משמעותי בקריירה שלו בתור כדורגלן.

סבע, בן ה-36, החליט לתלות את נעליו ולחזור למג'דל כרום בכדי לנסות להחיות את הקבוצה המקומית. סבע מונה למאמן הקבוצה הבוגרת כאשר המטרה תוך עונה לחזור לליגה א'. החלוץ גדל במג'דל כרום ולאחר חמש עונות במועדון עבר להפועל עכו. לאחר עונה אחת בצפון סבע חתם בבני לוד שם שיחק שש עונות והפך לאחד החלוצים הטובים בליגה הלאומית. במשך שש עונות שיחק סבע 149 משחקים במדי לוד וכבש 61 שערים.

לאחר מכן הגיע לשיאו כאשר עבר למכבי נתניה. בעונת 2009/2010, שהייתה שנתו הראשונה, גמר סבע כמלך שערי הקבוצה עם 9 כיבושים. באותה עונה, רשם סבע את הופעתו הראשונה בליגה האירופית, בה כבש נגד סליימה וונדרס ממלטה בניצחון 0:3.

בעונת 2010/2011 הפך סבע לאחד השחקנים המשמעותיים ביותר של מכבי נתניה, והיה אחד מהגורמים המשמעותיים שהובילו את הקבוצה לחצי גמר גביע המדינה ולפלייאוף העליון בליגה.

בתחילת עונת 2011/2012 קיבל סבע את סרט הקפטן לאחר עזיבתו של הקפטן הקודם, אוראל דגני. את עונה זו סיים סבע בתור השחקן המצטיין של הקבוצה, כאשר זכה בתואר מלך השערים של ליגת העל עם 20 כיבושים, אחרי 27 שנים שלא זכה בתואר זה שחקן ממכבי נתניה. כמו כן, נבחר סבע באותה עונה לכדורגלן העונה של מעריב.

בעונת 2012/2013 כבש סבע את שערו השני בקריירה בליגה האירופית, בניצחון 0:1 על קופס מפינלנד בשלב המוקדמות של המפעל. ב-4 בנובמבר 2012 כבש סבע את השער הראשון וההיסטורי באצטדיון העירוני החדש בנתניה במשחק הבכורה באצטדיון בו ניצחה מכבי נתניה 1:2 את הפועל תל אביב.

ב-9 במרץ 2013 כבש סבע את שער הליגה ה-50 שלו במכבי נתניה, בהפסד 1:2 למכבי חיפה. בתום העונה ירד עם מכבי נתניה לליגת הלאומית, ועזב את הקבוצה לאחר ששיחק ארבע שנים במדיה, בהן כבש 51 שערי ליגה, ובסך הכל 62 שערים בכל המסגרות.

"עשיתי דברים גדולים בכדורגל בתור שחקן וכעת אני רוצה להמשיך את הדרך גם בתור מאמן. אני מתכנן לערוך משחק פרישה במחזור הראשון של העונה הבאה ולאחר מכן להמשיך כמאמן" כך פתח את דבריו סבע.

כמה היה לך קשה להגיע להודעה שאתה פורש?
"מאוד. כל החיים שלי זה כדורגל ואחרי כל כך הרבה שנים קשה לי לא לראות את עצמי על המגרש ולכן אני לא עוזב את המקצוע ונשאר בתור מאמן".

מה היה רגע השיא בקריירה?
"העונה במכבי נתניה בה נבחרתי לשחקן העונה, מלך שערי הליגה וקפטן אחד המועדונים הגדולים בכדורגל הישראלי".

החלטת לסגור מעגל בבית?
"אכן החלטתי לסגור מעגל במועדון בו גדלתי ולקחת על עצמי ביחד עם ראשי המועדון את ההחלטה להחזיר את המועדון למפת הכדורגל הישראלי. כבר בעונה הבאה נבנה קבוצה איכותית שאמורה להילחם על עלייה לליגה א'".


 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
אחמד, לא נשכח אותך לעולם. את המשחקים הגדולים בתקופה שעוד ניצחנו את מכבי תל אביב, את השערים, את הנשמה והמסירות לקבוצה. תמיד עם חיוך. תמיד מוכן להיצטלם עם ילדים אחרי משחק ובאימונים. תודה אחמד!! ובהצלחה כמאמן.
2
Legend
(Netanyati: 22:42 21-05-2016)
Thank you, Ahmed!
3
יש עוד אחמד סבע צעיר במג'דל כרום
(משה מרציאנו: 11:32 22-05-2016)
יש עוד אחמד סבע צעיר במג'דל כרום. משחק בצד שמאל של הקישור, לעני ודעתי שחקן מצוין פלימיקר אמיתי אני צופה לו עתיד בכדורגל.

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?