ליגות ב' ו-ג' - סיכום סופ"ש

ניצחון להפועל בדרבי של חולון (אלי שמואלי) ניצחון להפועל בדרבי של חולון (אלי שמואלי)
הפועל ניצחה את לזרוס בדרבי של חולון, הפועל אום אל פאחם ונורדיה עדיין מושלמות ואילו מכבי אשדוד ספגה הפסד ראשון. בליגה ג': 0:19 ענק לא.ס. אשדוד על הפועל רמלה. ניצחונות גם לנצרת עילית, השרון נתניה והפועל ירוחם

ליגה ב' כבר מתחילה לקבל צורה ולאחר המחזור החמישי יש מספר קבוצות שאפשר לדבר עליהן כמועמדות לעלייה ועל כמה שכנראה יתמודדו כנגד הירידה.

בצפון א' איבדה בני כאבול נקודות ראשונות, לאחר ששער של מרק שמחייב מקריית ים בדקה ה-90 קבע 1:1 וחילק ביניהן את הנקודות. בית"ר חיפה ממשיכה להידבק לצמרת לאחר 0:2 על אחווה עראבה. נחשול ליגל כבש וגם הורחק עבור החיפאים.בני מגד'ל כרום אירחה את בית"ר נהריה ולא ריחמה עליה בדרך ל-0:6 מוחץ. מיכה שושן ואסף בראון הורחקו בשורות נהריה. שער בדקה ה-90 של שימי אדרי לזכות סקציה מעלות העניק לה 2:2 ביתי עם איחוד בני סמיע. מ.ס. ג'וליס השיגה נקודות ראשונות העונה, כשגברה 0:2 בבית על הפועל כאוכב, לה היה זה כבר הפסד שלישי העונה. אחי עכו ממשיכה לאכזב לאחר הפסד ביתי 1:0 להפועל שפרעם. חאלד מונדיה כבש את השער לשפרעם, ואסים חלאחלה ואולג קופרייב הורחקו בשורות עכו. מכבי בני נחף הייתה לקבוצה הראשונה העונה שכבשה לרשת של הפועל בועיינה. השער הבודד שכבשה גם הספיק לה לניצחון 0:1 נאה. אחווה כפר מנדא יצאה לשפרעם וחזרה משם עם 1:4 על מכבי המקומית.

בצפון ב' ממשיכה הפועל אום אל פאחם לשמור על מאזן מושלם, לאחר ששערים של הייתם מחאג'נה, אחמד גבארין ויוסף עוואדי העניקו לה 1:3 על הפועל בני ערערה. הפועל בני זלפה ממשיכה להיות גורם משמעותי בצמרת לאחר שצמד של אחמד דראושה עזר לה להביס 0:4 את צעירי טורעאן. אלנהדה נצרת רשמה ניצחון ראשון כשהשיגה 1:2 על הפועל טירת הכרמל, לה היה זה כבר הפסד ליגה שני. מוהנד מועד והישאם חלומי כבשו לנצרת שאיבדו את אמין עבאס בכרטיס אדום, פנדל של שחר סימן טוב בתוספת הזמן לא הספיק לאורחים. מכבי אום אל פאחם חזרה לנצח ועשתה זאת עם 1:3 בחוץ על בית"ר כפר כנא החלשה. מכבי אחי איכסל איבדה שתי נקודות חשובות בצמרת לאחר שחילצה 2:2 ממ.ס. דבוריה, שכבר הובילה בהפרש של שני שערים. גם הפועל דליית אל כרמל ובני כפר קרע לא הצליחו לייצר מומנטום בחלק העליון כשנפרדו ביניהן בתיקו 1:1. במשחק בין שתי קבוצות שעדיין לא צברו נקודות הייתה ידה של הפועל רמות מנשה שהביסה בחוץ 0:4 את מכבי עין מאהל שירדה למקום האחרון. 

בדרום א' הוכרע דרבי הצמרת של חולון לטובתה של הפועל, שגברה 0:2 על לזרוס משערים של איציק בן סלומון וחן מלכה והנחילה לה הפסד ראשון העונה, בעוד היא עצמה טיפסה למקום הראשון בטבלה. מי שצמודה להפועל חולון היא אור יהודה, שעם שערים של שחף נעימי ומאיר דרעי השיגה 0:2 ביתי על הפועל פרדסייה. צלע נוספת בצמרת היא הפועל קרית אונו, שהשיגה ניצחון שלישי ברציפות, 1:2 על הפועל רמת ישראל. סלג גנות העלה את אונו ליתרון, אך אורן דיין, אקס אונו, השווה כעבור שתי דקות. במחצית השנייה קבע מיכאל וקסלר את תוצאת המשחק לזכות המארחים. גם עמישב פ"ת צמודה לצמרת הגבוהה לאחר שגברה 1:2 בחוץ על שמשון ת"א בזכות שער בדקה ה-92 של שירן היימן. בית"ר פ"ת נכנעה במגרשה 1:0 לבית"ר ר"ג, לה כבש היננאו אבבה. מכבי כפר יונה נותרה הקבוצה היחידה במחוז שעדיין לא כבשה שער זכות העונה, זאת לאחר 5:0 ביתי להפועל כפר קאסם. מוחמד סרסור כבש צמד לקבוצה של מאמון עאמר. הפועל נחלת יהודה נחלצה מהמקום האחרון לאחר שהשיגה ניצחון בכורה העונה, 1:3 בחוץ על צעירי טייבה. ניסון לריס, עידן מרעי ועידן אבני כבשו לקבוצה מראשל"צ. איחוד בני ג'ת עדיין מסובכת בתחתית לאחר הפסד 2:1 בחוץ לרו"ח ת"א.

בדרום ב' שמרה נורדיה ירושלים על מאזן מושלם לאחר 1:4 ביתי על צעירי רהט. דניאל דרעי כבש שלושער לזכות המנצחים. מכבי אשדוד נחלה הפסד בכורה, 3:1 בחוץ למכבי נתיבות שנהנתה משלושער של דרור ויצמן. בני אילת תקבל ניצחון טכני על מכבי שגב שלום שהודיעה שלא תופיע למשחק וייתכן אף שתודיע על פירוק. מכבי קריית מלאכי נצמדה לצמרת הגבוהה לאחר ששערים של אסף כהן וליאור היילה העניקו לה 0:2 על מ.ס. ב"ש המאכזבת. הבאר-שבעית השנייה, מכבי, השיגה ניצחון בכורה העונה, 1:3 על בית"ר יבנה החלשה. רותם מרום הרשית צמד. עירוני בית שמש עדיין ללא נקודות לאחר ששער של מאור גוזלן העניק למכבי שדרות ניצחון 0:1. גבעת זאב ובני יצ'לאל עדיין חוות פתיחה עונה מגמגמת וסיימו ביניהן בתיקו 1:1 מאכזב עבור שתיהן. עירוני מודיעין השיגה ניצחון בכורה העונה ועשתה זאת בסטייל עם 0:5 ביתי על מעלה אדומים המאכזבת. ערן חדד ואבי אבינו כבשו צמד כ"א לזכות המנצחים. 

הפסד ראשון העונה. מכבי אשדוד (דף הפייסבוק הרשמי)
בליגה ג' גליל עליון שוב אכזבה הפועל נהריה כשסיימה רק ב-2:2 ביתי עם הפועל תרשיחא. שלמה פזרקאר העלה את נהריה ליתרון, תיימור סייף ומחמוד כתאבי הפכו, אך אור-אל אוחיון דאג להציל נקודה יקרה, חמש דקות לסיום. הפועל מרום הגליל תיאבק ככל הנראה בצמרת הגבוהה, לאחר שניצחה במשחק קשה 1:2 את עראמשה דנון. דור אדרעי כבש את שני השערים למנצחת, שלמה דנינו ממרום ורפאל ביטון מעראמשה הורחקו לקראת הסיום. הפועל בני פקיעין ומכבי ירכא נפרדו ב-2:2 ואילו הפועל בני חורפיש ומכבי אחווה שעב סיימו ב-0:0.

בגליל תחתון כבר במחזור הראשון לא נערכו שני משחקים: בני עראבה-מכבי נוג'ידאת וחלת אל שריף-כפר כמא. היחידה שהשיגה ניצחון במחזור הפתיחה היא צעירי ביר מכסור, שהביסה 0:3 בחוץ את מכבי בסמת טבעון. עומר חוג'יראת כבש צמד. דיר אל אסד ובני אעבלין, שתיים מהקבוצות היותר חלשות בליגה, סיימו ביניהן ב-0:0 חלש ואילו עירוני בני שעב ומכבי כפר מנדא, שבעונה שעברה סיימו בצמרת, נפרדו ב-1:1.

ביזרעאל פתחו נצרת עילית והפועל ריינה בתנופה את העונה. ריינה הביסה 1:6 במשחק הבכורה שלה בחוץ 1:6 את בית"ר עפולה, שכמו שזה נראה כעת, הולכת לעוד עונה בינונית. נצרת עילית, לעומת זאת, פתחה יפה עם 0:5 קליל בחוץ על הפועל עין סהלה. אסף בוסקילה כבש שלושער. היורדת מליגה ב', אחי ביר אל מכסור, יצאה למשחק חוץ אצל בית"ר עין מאהל וחזרה עם 1:2 נאה. מכבי אחי ערערה התארחה אצל בית"ר אום אל פאחם והביסה אותה 0:3. בני מושריפה ובני מוסמוס סיימו ב-0:0.

בשומרון אותתה מכבי עירוני ברטעה על הצהרת כוונות כשהביסה 0:6 את הפועל עוספיא, שעשוייה אף היא להתמודד בצמרת. בית"ר פרדס חנה, שבעונה שעברה לא הייתה פקטור בצמרת, פתחה עם 0:4 קליל על ג'סר אל זרקה החלשה. הפועל בני פרדיס, שעברה ממחוז יזרעאל, חזרה מחיפה עם 1:4 על אחווה חיפה ונראה שגם היא הולכת להתמודד חזק על העלייה. הפועל חליסה התארחה אצל הקבוצה החדשה של הפועל מנשה ועם 0:1 קטן חזרה הביתה עם ניצחון בכורה. משחק משוגע היה בחיפה, שם גברה מ.ס. פרדס חנה 4:5 על נווה שאנן.

בשרון פתחה מכבי השרון נתניה את  העונה עם ניצחון, 1:2 על מ.ס. נתניה. שמשון כפר קאסם כבר הוליכה בשני שערי הפרש על הפועל אורנית, שהפכה עם שערים של ראובן סימן טוב, אבירן בניטה וישראל אסרס, בדרך ל-2:3. מחזיקת הגביע של המחוז, עירוני אריאל, אירחה את הקבוצה החדשה של צעירי טירה, אך שלחה אותה בחזרה לביתה עם הפסד 3:1. בני קלנסואה, שרוצה העונה להתמודד על העלייה, פתחה חזק כשהביסה בחוץ 1:5 את בני רעננה. עוד קבוצה שכנראה תדבר חזק העונה היא שמשון בני טייבה, שרוצה לחדש את ימיה היפים מלפני כמה שנים והביסה 0:5 בחוץ את כפר קאסם ניבראס. הפועל ג'לג'וליה, שבעונה שעברה הפתיעה כשסיימה בצמרת, פתחה את העונה הנוכחית עם ניצחון נאה, 0:2 על כפר ברא.

בת"א קיימו כבר את המחזור השני ובמשחק מוקדם הביסה עוצמה חולון (צמד לבן דיין) 2:5 את בית"ר יפו ונותרה מושלמת. גם השקמה חן עדיין מושלמת לאחר 2:7 קליל בחוץ על נוה גולן, לה היה זה משחק ראשון העונה, לאחר שזכתה בניצחון טכני על אינטר ת"א. אפרופו אינטר ת"א, היא התארחה אצל בית"ר עזרא ונהנתה משער ניצחון של ג'ונתן שוקרון (סה"כ צמד במשחק) בדקה ה-89 כדי לנצח 2:3. מכבי אור יהודה כנראה שכחה מתי חיברה שני ניצחונות רצופים מפתיחת העונה, אבל זה ממש לא אכפת לה. משפחת דקל ושאר החבר'ה הגיעו לנוה גולן, ניצחו 1:3 את אליצור יפו וגם הם עם שש משש. איציק חייק, השוער בן ה-71 של אור יהודה, רשם דקות ראשונות העונה. עוד קבוצה עם שש משש ועם 12 שערי זכות לעומת אפס שערי חובה היא עירוני בית דגן, שאירחה בביתה את ספרטק ר"ג והביסה אותה 0:5. גם מ.ס. ת"א השיגה ניצחון שני העונה לאחר 1:3 קליל על אליצור יהוד. שיכון ותיקים ר"ג הגיעה לבת ים כדי להשיג נקודות ראשונות העונה והיא גם חזרה הביתה עם מלוא הקופה לאחר 1:3 נאה. מכבי פרדס כץ הופיעה למשחק החוץ מול בני יהוד עם 14 שחקנים, אך זה לא עזר לחטוף 8:1 מוחץ ולהוציא מהרשת 19 כדורים כבר לאחר שני משחקים. רון בוארון כבש שלושער ואריאל מעבי הוסיף צמד למנצחים. 

נוה גולן נגד השקמה
במרכז פתחה א.ס. אשדוד את העונה החדשה עם אחת התוצאות הכי גבוהות בשנים האחרונות, 0:19 על הפועל רמלה האומללה. שימי ביטון כבש רביעייה, לישי ביטון הוסיף שלושער ואשדוד נראית כמועמדת הכי בטוחה לעלות לליגה ב'. אשדודית נוספת, הפועל בני, שגם היא מכוונת גבוה, יצאה למצליח וראתה איך דניאל רם מצליח להדהים אותה בדקה ה-90 בדרך ל-1:2 של המקומיים. צמד של יוגב בנישו לא עזר לאשדודית השלישית, בית"ר, שנוצחה 3:2 בבית ע"י צעירי לוד. אשדוד גם איבדה את חיים קנאפו בכרטיס אדום. עוד קבוצה שמכוונת גבוה היא עירוני גדרה, שלא התקשתה להביס 1:7 בבית את מ.ס. ראשל"צ. מולה טקלה, רועי אמסלם ואסיף כהן כבשו צמד כ"א. במשחק מסקרן גברה קריית עקרון 1:3 על עירוני לוד, שכבר במחזור הפתיחה מפסידה נקודות. מכבי רחובות, שחזרה לליגה לאחר שנה של היעדרות, אירחה לדרבי איזורי את טירת שלום וגברה עליה 2:3. 

פתחו בסערה. א.ס. אשדוד (דף הפייסבוק הרשמי)
בדרום פתחה בית"ר קריית גת את עונתה הראשונה עם ניצחון 0:6 גדול בבית על הקבוצה החדשה של הפועל ערערה בנגב. דוד אריאס ושמר שלמה כבשו שלושער כ"א.  שערים של נמרוד יונה, רן תמם ושגיא גאנון העניקו ליורדת, הפועל מרחבים, ניצחון בכורה, 1:3 בבית על צעירי אלהושלה. הפועל ירוחם, שתמיד מכוונת גבוה, הביסה בקלות 0:5 את עירוני כסייפה החלשה ואילו המשחק ברייסר בין מ.כ. ב"ש למ.כ. ערד הסתיים ללא הכרעה ועם שוויון 2:2. מרק מולוצ'ניקוב ורפאל פיקדו כבשו לערד כבר לאחר חמש דקות, אך רונן ברוך ואושר סבן בדקה ה-88 כפו שוויון. מכבי דימונה, שרוצה לעשות עונה קצת יותר מוצלחת מהעונה שעברה, יצאה למשחק חוץ מול אליצור יהודה וחזרה הביתה עם ניצחון 2:3.  שוהם מדלסי כבש צמד למנצחים. המשחק בין הפועל רהט למכבי חורה לא נערך.


 

תגובות

+ הוסף תגובה

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?