אוהד בוזגלו: "כואב לאנשים שאני טקטיקן"

סופג אש. אוהד בוזגלו (דני מלניצקי) סופג אש. אוהד בוזגלו (דני מלניצקי)
מזה תקופה אוהדי הפועל ירושלים יושבים על הזנב של מאמנם. כעת מצטרפים לביקורת גם ההנהלה וחלק משחקני הקבוצה שמבקרים את אופי האימונים וסגנון המשחק של המאמן. מחר תינתן לבוזגלו הזדמנות להוכיח שמוקדם להספיד

תקופה לא פשוטה עוברת על אוהד בוזגלו. המאמן שהצליח להוביל בליגה א' את הסקציה נס ציונה למחוזות שלא חלמו עליהם תוך יכולת מקצועית וטקטית ברמה הגבוהה ביותר, עזב באמצע העונה להפועל ירושלים מהליגה הלאומית, במטרה לנסות ולהציל אותה מירידה לליגה ממנה הוא בעצמו הגיע. אך רצונות לחוד ומציאות לחוד. בוזגלו אומנם קפץ כיתה, אך עם היכולת החלשה של קבוצתו, בתוספת תנאים רעועים במועדון הירושלמי, הוא עלול למצוא עצמו בתום העונה באותה הליגה בה החל את עונת 2016/17.

בשבוע האחרון נשמעו בחדרי חדרים של האדומים ביקורת נוקבת כלפי מאמן הקבוצה, בעיקר משחקנים כמו מוסא טראבין, אופיר עזו, ניל אברבנאל ואור לגרסי, גם על סגנון המשחק הטקטי והממושמע של המאמן, וגם על אופי האימונים של הקבוצה. רוב הטענות מדברות על חוסר סדר והיררכיה, בעיקר נוכח העובדה שביום האחרון של חלון ההעברות בינואר, הצטרפו לקבוצה שמונה שחקנים חדשים, דבר שגורם לטענת השחקנים לריבוי שחקנים באימונים ואי סדר.

"אם אתייחס לטענות האלה זה ייתן לגיטימציה לדבר המצחיק הזה. זה הזוי. זה כמו שנתנו לי להתייחס לדף שפתחו שלושה אוהדים שהכפישו אותי בגלל שהם מקורבים לשחקן שלא בסגל" התייחס בוזגלו לטענות השחקנים והתייחס ספציפית גם לנושא הביקורת על האימונים: "האימונים שלי הם ברמה הכי גבוה שיש, ואם יש משהו שבולט אצלי זו היררכיה. אז אני לא אתייחס לשחקן ממורמר כזה או אחר. הרי אם הם רואים שזה מקבל חשיפה, אז למה שלא ימשיכו להוציא דברים ולהכפיש?".

לאחר הדרבי, נשמעו קולות גם מהנהלת הקבוצה, שביקרה את המאמן על אופי המשחק ההגנתי. כזכור, במחצית הראשונה הפועל ירושלים יכלה לסיים את המשחק עם שתי החמצות מסמרות שיער של אנתוני וראן וגיא כהן ושיחקה כדורגל שוטף, ובמחצית השנייה מיעטה להגיע למצבים מלבד דקות הסיום, כאשר השליטה במגרש ברוב זמן המשחק הייתה של קטמון. "איך אומרים שלא העזתי? הגענו לארבעה מצבים של גול בכל מחצית. אם אתה לא מעז אתה לא מגיע למצבים".

ובכל זאת הביקורת הזו נשמעת גם מההנהלה, גם מהאוהדים וגם מחלק מהשחקנים.
"כואב לאנשים שאני טקטיקן. הם רואים בזה שאני הגנתי. הם לא מבינים שטקטיקה זה כדורגל מודרני היום, וזה ממש לא הופך את זה להגנתי. הרי אם היינו נותנים את השער השני היינו נותנים להם עוד שני שערים. מה היו אומרים אז? שלא העזתי? קבוצות שלי ניצחו 5:0 ו- 7:0, אבל אנשים כואב להם שאני טקטיקן". אמר בוזגלו והוסיף: "זה טבעי שאחרי שער יתרון מוקדם קבוצה הולכת אחורה. על אחת כמה וכמה הפועל ירושלם, שחומר השחקנים שלה הוא אולי הכי פחות טוב בליגה. מה רוצים? שנתקוף גלים גלים? לכל קבוצה לתת ארבע וחמש? שיתנו למי שצריך לעשות את העבודה לעשות את העבודה. כשאני אפסיד יגידו 'מאמן הגנתי', כשאנצח שלוש וארבע יגידו 'מאמן מדהים'. אנשים שוכחים שיש לקטמון תקציב פי שלוש ושחקנים עם שמות והיינו יותר מסוכנים כל המשחק ואחרי זה אומרים שלא העזתי".

אני חוזר איתך לעניין הסגל. הוא הכי פחות איכותי הליגה?
"כן, והתבטאתי לא פעם ולא פעמיים על כך. חד משמעית".

המאזן הנוראי של הפועל ירושלים מאז הגעתו של בוזגלו, עומד על 12 נקודות בלבד מ-39 אפשריות. בכל מקום אחר ככל הנראה היו מראים את הדרך החוצה למאמן עם אחוזי הצלחה כה נמוכים, אך גם המערכת עצמה עדיין מאמינה שבוזגלו הוא האדם הנכון שיוכל להשאיר את הקבוצה בליגה, או לחילופין הוא אינו הבעיה בעקבותיה הגיעה הפועל ירושלים למצב הקטסטרופלי בו היא נמצאת כרגע.

במחזור הקודם גברה הפועל נצרת עילית החלשה ואחת מיריבותיה העיקריות של האדומים על הפועל ראשון לציון, ושלחה את קבוצתו של בוזגלו מתחת לקו האדום, כאשר כרגע היא שתי נקודות מחוף מבטחים. מחר הקבוצה מהבירה תפגוש את אותה ראשון לציון שנמצאת בתקופה לא טובה ומגיעה למפגש לאחר שני הפסדים רצופים, כאשר אם תחזור מעיר היין עם מלוא שלוש הנקודות, היא צפויה לעלות בחזרה מעל הקו האדום.

מחר יש סוג של משחק מבחן עבורכם. תסתפק בתיקו?
"אני בא לכל משחק במטרה לנצח ונעשה הכל בשביל לנצח. גם אם היינו משחקים נגד הפועל באר שבע. אסור לשכוח להם יש את אוהד קדוסי, מיכאל זנדברג ונס זמיר, זו קבוצה כזו שמההתחלה הייתה אמורה להתמודד על העלייה ויש לה סגל יותר טוב משלנו והם משחקים בבית. אבל אף אחד לא מרים ידיים מראש, בטח לא שעכשיו אנחנו מרגישים טוב עם עצמנו. במשחקים האחרונים אנחנו מרגישים טוב יותר. למרות שהפסדנו מול קטמון, הביטחון שלנו היום יותר גבוה. הבאנו מספר שחקנים בחלון ההעברות ויש לנו יותר עומק בסגל. ברור שאנחנו באים לעשות תוצאה טובה. בליגה הזו הכל יכול להיות, ניצחנו קבוצות טובות מראשון לציון ואני מקווה שמחר יתחבר לנו".


 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
מתיי תבין שאתה לא מאמן
(אוהד כדורגל: 07:59 19-02-2017)
עכשיו כשהוא ניצב בפניי אתגר קשה זה הזמן לבחון אותו ולהודות בעובדה שהבן אדם מאמן חלש שחיי מתקשורת והרבה פוליטיקה וקשקושים .אני בטוח שהוא יברח עוד שניים שלושה מחזורים כמו תמיד .אתה אפס ןנמושה.
2
המלצה
(מאמן: 08:25 19-02-2017)
אוהד היקר. לעולם אל תמעיט בערך השחקנים שלך גם אם אתה חושב שהם באמת הכי פחות טובים וזה בסדר לחשוב כך יכול להיות שאתה צודק אבל עדיין עדיף שתשמור מחשבות כאלה בליבה. ובטח ובטח לא להוציא אותם החוצה. תזכור שאותם שחקנים צריכים לעלות למגרש ולתת מעצמם הכל.
3
המלצה
(מאמן: 08:29 19-02-2017)
קח את המלצתי כביקורת בונה. למרות הכל אני חושב שאתה מאמן מצוין. תמשיך להתעסק במה שאתה טוב וזה כדורגל. אל תתן לדברים מיותרים להסיט אותך מהדרך. בהצלחה.
4
מה יהיה?
(א.ע: 08:55 19-02-2017)
יש להם קדוסי ודוסי ופוסי... ולנו אין כלום וכלום וכלום... די עם זה מר בוזגלו. יש לנו שחקנים מדהימים וחומר הכי טוב שהיה פה שנים. כל הזמן לבכות על החומר זה לא יעזור.
5
ירושלים ליגה אבל לא היית צריך לעזוב את הסקציה באמצע העונה. מזל שהעזיבה שלך לא פגעה בסקציה - יכול להיות שאפילו הועילה. הקבוצה משחקת התקפי יותר. בכל מקרה, יש לך חלק ענק בבניה של הסקציה העונה.
6
הלוואי שתרד ליגה
(אור: 10:46 19-02-2017)
מקווה מאוד שתרד מאמן בונקריסט שמפרק קבוצות אחרות מגיע לו לרדת
7
הפועל יש רק אחת
(דוד: 11:31 19-02-2017)
אהוד אתה לא מאמן....... תחזור לליגה א שם הכי מתאים לך
8
בוזגלו הבכיין
(ניר : 12:22 19-02-2017)
בטוח שהשחקנים שאתה משמיץ על ניכולות שלהם הרבה יותר מוכשרים מקשקשן וגאוותן שכמוך...משפיל גאים
9
חחחחחחחחח - אני טקטיקן
(דוד: 16:24 19-02-2017)
ברצלונה ואינטר רבות עכשיו על הטקטיקן. חחחחח הרגת אותי מצחוק
10
בוזגלו
(שעריים: 17:15 19-02-2017)
תכניס את בר שלום הוא ברח משעריים כי אין משכורות כבר חודשיים
11
מאמן חלש
(הפועל: 18:02 19-02-2017)
כל המשחקים הוא משחק בונקר ויוצא למתפרצת אחת במחצית. לך הביתה בוזגלו הרסת אותנו
12
לכל המלעיזים לכו תחפשו
(מאמן אדיר : 21:17 19-02-2017)
שאילולא הבנייה שלו והסגל המדהים שהביא במו ידיו לנס ציונה לא היה יכול לקרות כלום
13
בוזגלו
(ש ב: 23:17 19-02-2017)
אוהד שהשם ישמור אותך אנשים חולים על שמחה לאיד נשמה תעשה את מה שאתה יודע הכי טוב

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?