שומר הגחלת

למכבי יפו יש כבר למחר ניצחון אחד מובטח בכיס: ביציעים. בקבוצה מצפים לכמות שיא העונה. אחד השרופים הוא ערן כהן-אמין, מנהל האתר הרשמי של הקבוצה ומועמד לתפקיד הדובר. למי שלא יודע מדובר ב"ילד" בן 22 שעוקב אחרי הקבוצה על גילגוליה השונים מגיל 3. סוג של שומר הגחלת. מוטו? "קודם מכבי יפו, אח"כ כל השאר"

לערן כהן-אמין התוודעתי לפני 8 שנים כשהיה ילד בן 14. היה זה כשחיפשתי תוצאות של א.ס. רמת אליהו בליגה א' דרום. בכל משחק בבית או בחוץ הוא היה וגם כשלא הוא תמיד היה מעודכן.
חלקכם בטח שואל "מי היא לעזאזל א.ס. רמת אליהו?". אז לצעירים שביננו הנה הסיפור בקצרה.
פעילותה של מכבי יפו המיתולוגית הופסקה בתחילתה של עונת 99/00 כשהייתה בליגה הלאומית. החלטה אומללה כשלעצמה. רק בשביל לסבר לכם את האוזן, אחווה עראבה שמצבה גרוע הרבה יותר עברה בתחילת העונה הנוכחית בבקרה.
אנשי יפו שלא יכלו לשאת את העובדה שקבוצתם לא תהיה קיימת ניסו למצוא פלטפורמה אחרת להמשך הפעילות. "עד שהדברים יסתדרו מחדש ותימצא הדרך לפתוח שוב את מכבי יפו". באותה התקופה חיפש ראש עיריית ראשל"צ, מאיר ניצן להיפטר מקבוצות השכונות של העיר בכדי לצמצם בתקציבים. רמת אליהו ששיחקה בליגה א' הייתה אחת מהן. העיסקה הושלמה והקבוצה הועברה ליפואים במחיר של נזיד עדשים. השם נותר כפי שהוא אך התלבושת הייתה של מכבי יפו.
ערן כהן אמין נולד ב-1989. אביו היה אוהד שרוף של מכבי יפו. מגיל 3 דאג שהילד ידבק בחיידק. ערן משחזר: "מאז שאני זוכר את עצמי, בכל יום שישי אבא היה שם עלי את הצעיף של הקבוצה, שם אותי על הכתפיים ויחד היינו הולכים למשחק. חיכיתי לטקס הזה בכל שבוע מחדש".
איך אתה זוכר את היום שהחליטו לפרק את מכבי יפו?
"אחד הימים הגרועים בחיי. נשארו חסרי אונים מול המצב בלי יכולת להגיב. היום בדיעבד, זה לא היה קורה".
א.ס. רמת אליהו???
"כן. החלטנו קומץ אוהדים שכל עוד הסמל של מכבי יפו נישא על חולצה כזו או אחרת - אנחנו שם בעקבותיו. קיווינו שזה רק משבר חולף ומכבי יפו תקום מחדש".
כשלא כמו רוב בני גילו שאהדו את התל אביביות, בית"ר ירושלים או מכבי מכבי חיפה ערן נותר נאמן בצורה עיוורת למכבי יפו. היה שם בכל משחק. גשם, שמש, רוח. גם למשחקי חוץ הוא היה נוסע. אני זוכר שהייתי מתקשר אליו בשבת בבוקר ומוודא שהוא הולך. "אני מסדר טרמפ ואני אהיה שם", היה אומר בפסקנות.
הרוב עזבו
"לצערי כן. אבל אנחנו החלטנו להישאר ולשמור על הגחלת. ידענו שיום יבוא והקבוצה תחזור. זה הרבה יותר מקבוצה וסמל. זה היה גדול מאיתנו".

גם החברה מתרגלת. ערן כהן-אמין והחברה
הייתה תחושה של התבזות באותה התקופה?
"היו ימים שכן. פעם לא הופענו, פעם אחרת המגרש לא אושר ע"י השופט וקיבלנו הפסד טכני. אמרנו לעצמנו שזו לא מכבי יפו ושהיא עוד לחזור - גדולה יותר".
במקביל המשיך לתפעל אתר שנקרא ליגה א' דרום, שם הקבוצה הייתה משחקת. האתר המקורי של מכבי יפו שבבעלותו של אפי לוי (עוד משוגע לדבר) לא ירד. הכתבה האחרונה הייתה זו של המשחק האחרון נגד צפרירים. אביבי זוהר היה זה שהבקיע את שער הניצחון 0:1. כך זה נשאר במשך שנים, כמו אנדרטה.
גם כשירדה לליגה ב' והמשיכה להתקיים, ערן היה שם, לא מוותר על החלום לראות את מכבי יפו קמה מחדש.
הפירוק השני היה פחות כואב אולם אז כבר החלו הגישושים הראשונים להקים את הקבוצה מחדש. את הכנת הקרקע אפשר בהחלט לזקוף לזכותו. "בזכות אוהד שנכנס לאתר וראה את הסמל, אנחנו פה היום".
לפני שלוש שנים וחצי זה קרה. החלום קרם עור וגידים ולאחר ישיבה באחד מלילות נובמבר 2007 הוחלט על היציאה לדרך. ערן כמובן היה שם וגם בערב ההשקה הרשמי כמה שבועות מאוחר יותר. השאר כבר שייך להיסטוריה והפך מזמן להיסטריה.
"אבא נדבק מחדש בחיידק. היום יש לו כל אביזר אפשרי של הקבוצה. הבית, האוטו, הכל מלא במכבי יפו. הוא אפילו קנה מצלמה במיוחד למשחקים".
רגע שיא שלך מאז ההקמה מחדש?
"הניצחון באילת ללא ספק. יותר מבלומפילד, יותר משמינית גמר הגביע. היה סוג של התרוממות רוח, סוג של תחושה שאי אפשר לנצח אותנו".
מוטו בחיים?
"קודם כל מכבי יפו, אח"כ כל השאר".
כולל החברה? זה לא מפריע לה?
"היא מתרגלת. אפילו לקחתי אותה לכמה משחקים חשובים כדי שתבין".
בדיוק היום התקיימו גם הבחירות להנהלת הקבוצה. "רצינו לדחות בגלל המשחק, אבל החלטנו שלא". ערן שהשתחרר לפני יומיים מועמד לתפקיד הדובר. סגירת מעגל ופתיחתו של חדש.
יש הימור למחר?
"לא רוצה לפתוח פה לשטן. דבר איתי אחרי המשחק"


תגובות

+ הוסף תגובה
1
היידה יפו :)
(הגיהנום מאולגה!!!: 20:50 19-05-2011)
אוהבים אותכם מכבי קביליו יפו... בהצלחה מחר והלוואי ותעלו ליגה... חלק מאיתנו באים למשחק :) :) :)
2
איזה יופי של כתבה!!
(המבקר הקבוע: 20:56 19-05-2011)
יופי של נקודת מבט. בהחלט מייצג את מכבי יפו האמיתית
3
יפו עוד קבוצה מהמרכז
(בוטרמה מחלול: 22:15 19-05-2011)
תנו לפריפריה להיתפתח מחוץ לגוש דן . מספיק אם האוהדים הזקנים שמספרים סיפורים על אגדות בולגריות . די תנו להתרענן במדינה הזו
4
כדורגל זה חיידק שמשגע את האוהדים
(אחד שיודע: 22:37 19-05-2011)
5
באמת בחור תותח
(וונצי: 23:01 19-05-2011)
הבחור כל המשחק מתופף ומלהיב את הקהל ובנוסף מעלה את סיקור המשחק לאתר.לא יודע איך הוא מצליח גם לעודד וגם לזכור את כל הארועים והדקות. ברכות על השחרור,אח יקר והצלחה בתפקיד החדש.
6
רק הכפר
(מישהו: 23:04 19-05-2011)
רק הפועל כפר שלם !!!
7
the one and only
(geri: 06:39 20-05-2011)
אין עוד אנשים כמוהו!!!!!
8
איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא
(שמעון כהן-רמת השרון: 23:29 19-05-2011)
ולחשוב ש "האיש ההוא" למעשה עלם בן 22 אבל כל כך הרבה הספיק לעשות וממשיך לעשות למען הקבוצה שהיא אהבת חייו. כולנו מכירים ומוקירים לך תודה,ערן.
9
נכס!!!!!!
(בעל זכות: 01:05 20-05-2011)
10
איש אשכולות
(ליאור רווח: 03:15 20-05-2011)
בחור משכמו ומעלה, עלה והצלח בכל מעשה ידיך מצטרף כמובן לתגובות של 5 ו- 7. תותח !!!
11
כל התגובות
(חיים היפה: 08:38 20-05-2011)
הם על ידי אותו אדם." אין הנחתום מעד על עיסתו" בלשון העם
12
בבבבבוווווזזזזזז
(יאקי: 20:53 23-05-2011)
הלואי שלא תעלו

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?