אל אל דניאל

נוסטלגיה מוזהבת.אורי דניאל נוסטלגיה מוזהבת.אורי דניאל
אורי דניאל שיחק ואימן ב 23 קבוצות ולזכותו נזקפים סיפורים יפים ומעניינים כמו אותו משחק שאותו החל כשוער וסיים ככובש שער הנצחון. ב 12 השנים האחרונות משמש דניאל כמנהל מסור ומוערך של נבחרת הותיקים של ישראל:"אין לי מילים להודות למרכז הפועל על התמיכה האדירה בדור העבר של הכדורגל הישראלי". ראיון עם אגדה.

 משך 12 השנים האחרונות משמש אורי דניאל כמנהל נבחרת הוותיקים של ישראל. מאות שחקנים עברו דרך דניאל ומאות אחרים זוכרים את דניאל כאחד השוערים הבולטים בשנות ה 60/70. במהלך הראיון דניאל שופע מילות הלל ושבח למרכז הפועל אשר לקח על עצמו את פרוייקט התפעול של נבחרת ישראל לוותיקים ומסייע לקראת כל טורניר רשמי שבו משתתפת הנבחרת.
 
מה הארוע שהכי צרוב לך בזכרון?
בגיל 21 הייתי שוער מחליף במכבי חיפה של גרשוני השוער האגדי.
 10 דקות לפני המשחק נגד מכבי תל אביב הגדולה הודיעו לי שאני פותח בהרכב , נתתי את אחת מההופעות הכי טובות שלי כשוער, שיקוה כבש 1:0 לתל אביב ואנחנו עשינו מהפך וניצחנו 2:1  
 
מה היו המאפיינים שלך כשוער?
אני הייתי שוער ששולט ברחבת ה 16 מה שהיום זאת הבעיה הגדולה והעיקרית של השוערים בישראל.
שוער חייב להיות הבעל הבית של הרחבה. שחקנים היו מפחדים להתקרב אליי כשהכדור היה עולה בגובה.
הייתי חי את המשחק ברמות הכי גבוהות שיש.
 
מי הדמות שהייתה לך דמות לחיקוי? 
ישעיהו שווגר  , שמילו(שמילוביץ רום) - האדם שבו , שחקן שידע לשחק בכמה תפקידים והיה מנהיג שסחף אחריו את כולם.אחד מהגדולים שהיו מאז ומתמיד במכבי חיפה.
 
היום אתה מנהל נבחרת הותיקים של ישראל שזה האהבה הגדולה שלך.
ברגע שקיבלתי את התפקיד לפני 12 שנה מאקלה (נתן אקשטיין) אני לקחתי את הדברים ברצינות כמו שאני לוקח כל דבר שאני עושה בחיים, נבחרת שמייצגת מדינה חייבת להיות הכי מסודרת. דאגתי ואני דואג כל הזמן להתנהגות ראויה של כל השחקנים,תלבושות וכל מה שצריכה נבחרת.אני משמש עבור השחקנים הרבה יותר מרק מנהל נבחרת. החברויות ומערכת היחסים שפיתחתי עם השחקנים שעברו דרכי לאורך השנים הם דברים שאני מאוד גאה בהם.

מה הבעיה של הדור הצעיר בכדורגל הישראלי?
אין לדור הצעיר פיזיות ואתלטיות , היום האימונים יותר טובים ומקצועיים מבעבר אבל הצעירים היום פחות ממושמעים . תקראי לזה העדר מחוייבות ואהבה אמיתית לכדורגל.
 הכל למען דור העבר. נבחרת ישראל ותיקים.
הנבחרות שאתה מנהל ידועות בגיבוש המיוחד? 
אני חושב שהקבוצות ששיחקתי בעבר היו מגובשות והיה את הביחד.
 היינו מגיעים שעה לפני לאימון ועוזבים שעה אחרי .היום שחקנים מסיימים אימון מחפשים לברוח מהר מהמגרש.
 
אחד הסיפורים הכי מפורסמים שנקשרו בשם שלך התפרסמו תחת הכותרת: זהות כפולה. 
בשנת 70 הושאלתי ממכבי חיפה למכבי חדרה והשוער באותה תקופה היה יונה לבוצ'קין. רציתי לשחק ולא רציתי לשבת על הספסל , ביקשתי מהמאמן אריה קוך לשחק הוא ניסה אותי כחלוץ ועד מחצית העונה הבקעתי 12 שערים. באותו פרק זמן לבוצ'קין זכה בטוטו ועזב את הקבוצה ואני עמדתי בשער עד סיום העונה.
לימים הגעתי להפועל חדרה ומובן שהסיפור ששיחקתי גם כחלוץ היה שיחת היום ברחוב הספורטיבי בחדרה. באותה עונה שיחקנו נגד הפועל פ״ת ועד הדקה ה 80 לחצנו על השער של איציק ויסוקר ולא הצלחנו להבקיע. אני כשוער סימנתי לספסל שם ישב המאמן אלי זוביב שאני רוצה לשחק כחלוץ במקום החלוץ הקבוע שלנו משה סקלוט שאיכזב באותה עונה. זוביב כמו מאמן גדול זרם איתי.
לקראת סיום המשחק חיים טל הרים כדור לעבר תיבת ה 5 ואני עליתי מעל כל ההגנה וכבשתי את שער הנצחון, הכותרת בתחילת השבוע הייתה אל אל דניאל.


 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
אוהבים אותך אורי
2
מי כתב את הכתבה.
(יניב : 15:55 21-11-2013)
5
בנאדם מיוחד
(אוסאמה מריח: 11:11 22-11-2013)
אני הכרתי את אורי לפני הרבה שנים אימן אותי בעבר בנאדם מיוחד אמין טוב לב הוא היה עושה את הכל שהשחקנים יהיו מרוצים מאחל לו רק בריאות ושמחת חיים.
6
איש יקר עם לב רחב
(אבי: 19:10 24-11-2013)
7
איש גדול מהחיים.
(עמוס כהן שופט כדורגל י-ם: 15:22 26-10-2014)
נפגשתי עם אלפי אנשים אבל כמו אורי לא היה וקשה יהיה למצוא במחוזתנו.איש מקצועי ומאד תרבותי. איש אהוב ויקר.חבל שאין עוד כמוהו.
8
שחקן נשמה
(ספ יהודה: 22:51 25-03-2020)
שיחקתי עם אורי.אי אפשר היה לא לאהוב אותו.גם אצלינו בצפת שיחק בשני תפקידים והצטיין בהם.איש מדהים ואוהב
9
שחקן וידיד אמת
(ספ יהודה: 22:59 25-03-2020)
חבר יקר ושחקן נשמה יוצא דופן במגרשי הכדורג.שיחקנו יחד תחת אורי ווינברג ז"ל.דמות לחיקוי.שחקן כל-בו ונשמה אדירה.אהבתי אותו מאוד
10
אל אל דניאל
(מומו: 16:19 26-03-2020)
איש יקר ואהוב אמן תזכה לעוד שנים ארוכות יחד איתנו
11
שופט כדורגל
(אבי נסים: 17:43 17-04-2020)
לא שפטתי בתקופתו כשחקן,שפטתי את מכבי חיפה ותיקים,ובכל משחק היה רוצה לנצח.הוא היה מקריןוינריות גם על הקווים.מאמן מזן נדיר עד 120 בבריאות איתנה
12
אורי הגדול
(אקו שמואל: 20:04 03-12-2021)
מכיר את אורי משכונת קרית שמריהו(קרית ביאליק) איש יקר ואדם נדיר שיחק ואימן באין ספור קבוצות איש צנוע ורב פעלים גם בתחום הכדורגל וגם בצבא! מאחל לו כל טוב וחיים טובים
13
אני רוצה לראיין אותו

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?