הכי פשוט להיות פשוט

חיים סילבס היה שחקן אהוד ואהוב במועדונים בהם שיחק. האישיות הכובשת שלו בחודשים הראשונים שלו כמאמן הם סוד הצלחתה של הפועל עפולה. רז זהבי מזכיר למי שכבר הספיק לשכוח שבעצם מינויו של סילבס היה למועדון יותר מזל משכל

רבים המצבים בחיים בהם עדיף ס"מ של מזל על פני קילומטר של שכל. להפועל עפולה היה את המזל הזה ולמען האמת הוא מגיע במיוחד לראש העירייה אבי אלקבץ שמשקיע בשנים האחרונות זמן ותקציבים אדירים במועדון, ללא כל תמורה ספורטיבית ותדמיתית.
רק כפסע הפריד בין טופס המשחק הראשון במעלות ועליו מתנוסס שמו של איילון שוואגר. במקרה כזה ולנוכח היחסים הפנימיים העכורים שנוצרו במועדון בתקופת ההכנה, הפיצוץ היה רק עניין של זמן והקבוצה הייתה מתפרקת מקצועית כפי שקרה לה אשתקד בתפר שבין חוסר האמון שהופגן כלפי המאמן דאז אלדד שביט ועד פיטוריו.
הבה נמשיך לחקור לעומק את סוגיית המזל. למזלה של הפועל עפולה, תקופת ההכנה התבצעה על פי משנתו של שוואגר, שהינו אחד המבינים והמקצועיים ביותר בתחום הכושר הגופני (הוא עוד צעיר ולכן עם השנים הוא יחכים יותר בנושא השקט הנפשי, ניהול מקצועי ויציב של המשחק, נטרול לחצים מיותרים ועיסוק בעיקר ולא בטפל). את העובדה שעפולה מכריעה משחקים בדקות הסיום ושומרת על רעב ונמרצות ניתן לזקוף גם לזכותו של שוואגר, כמו גם את מלאכת בניית הקבוצה והבאתם של שחקנים מצוינים כמו השוער מג'די חלאיילה, ברק דניאל ואחרים.
אבל, כאמור, כושר גופני או רכישות מוצלחות הם לא ערובה להצלחה. עפולה בתקופתו של שוואגר הייתה תעתיק זהה לאופיו של מאמנה: לחוצה, מתגוננת, נטולת ברק ויצירתיות ומנמיכת ציפיות.

  בדרך הנכונה. חיים סילבס (צילום:חאדר אניס)
בשורה התחתונה, למזלה של עפולה היא לא פתחה את העונה עם שוואגר כמאמן ולזכותו של היו"ר מלול יאמר כי לקח לו זמן, אבל בתוך תוספת זמן הוא גם זה שאחראי לתיקון.
מתברר גם שבעפולה המזל הגיע גם הגיע ובמנות כפולות ומכופלות . עד כמה שזה נשמע נורא ומוזר, למזלה של עפולה היא חתמה אשתקד עם חיים סילבס על חוזה ארוך טווח "ולמזלה" הוא נפצע בצורה שהשביתה אותו לתקופה ממושכת. התרומה של סילבס כשחקן מול ההגנות בליגה א' לא הייתה משמעותית. ברור גם שאלמלא ההתקשרות החוזית היקרה עם כדורגלן מושבת, אף אחד לא היה חולם לקדם אותו למשרת המאמן הראשי במועדון כמו עפולה כשברזומה שלו אין דקת אימון.
מאחר ולאנשים טובים קורים בסופו של דבר רק דברים טובים, הנחיתה של סילבס במשבצת המאמן הייתה מושלמת ואלקבץ את מלול הרוויחו בגדול. סילבס היה שחקן אהוב ואהוד בכל המועדונים בהם שיחק. האישיות הכובשת שלו במגרש ומחוצה לו הם גם סוד הצלחתה של הפועל עפולה בפתיחת העונה.
השקט התעשייתי המגיע מכיוון עפולה הוא לא מקרי. המאזן המושלם ו-15 השערים שכבשה הקבוצה הם תולדה של פילוסופיה התקפית, שקט נפשי וחיבור מקסימלי שלו עם השחקנים. לא בכדי פורח רונן שוורצמן בגיל 33, במאזנו כבר 8 שערים והוא היחיד בליגה שהבקיע בכל חמשת המשחקים שער אחד לפחות. ברק דניאל פורח, שריקי ונחמני החלימו מכאבי האוזניים תוצרת שוואגר והקבוצה נראית הרבה יותר שמחה ומאוזנת.
סילבס בדרכו יודע לתמרן בחוכמה ובפשטות בין החברות האמיצה בינו ובין חלק מהשחקנים, שעד לפני מספר חודשים שיחקו איתו, לבין דרישותיו המקצועיות. אין שום פסול בבילוי משותף של סילבס עם הקפטן אסי אברהמי, כל זמן שהיכולת של אברהמי היא מהמשובחות בליגה.
לאחרונה הועלתה בעפולה אפשרות למנות עוזר מאמן וכמובן שהועלו שמות שונים מקרב "מערבבים" מקומיים ביניהם מאמנים ללא קבוצות או שחקני עבר מוכרים אך שכונתיים באופיים. אין שום סיבה למינוי כזה לאור העובדה שמאמן הכושר של סילבס הוא רפי בוסקילה, מאמן מצליח בזכות עצמו במגדל העמק, שמשמש כעין מקצועית נוספת.
שיהיה ברור, זאת רק פתיחת העונה ולסילבס עוד צפויים

    הקרין לחץ. איילון שווגר

רגעי משבר ותקופות פחות טובות. אבל ההצטרפות שלו לרשימת המאמנים החדשים בהחלט מרעננת מרשימה ומסקרנת, בדיוק כמו מאבקי הצמרת שעוד צפויים לו מול עדת הפילוסופים המנוסים יותר - ברוך סהר, אלדד שביט וטל בניה.

תגובות

+ הוסף תגובה
1
כתבה יפה, וב"ה נקווה שאנחנו על דרך המלך
(ירון אוהד עפולה: 20:48 27-10-2011)
2
האווירה באמת טובה בקבוצה
(אלון: 22:43 27-10-2011)
שרק נמשיך ככה
3
איזה מזל
4
גדול!! כאבי אוזניים של נחמני ושריקי...
(שחקן בקבוצה: 00:47 28-10-2011)
שווגר בחור טוב אבל לחוץ מאוד
5
אדון זהבי רק שלא תביא לנו מנחוס...
(יוסי עפולאי: 00:48 28-10-2011)
מחר חייבים לנצח
6
התקלקלת
7
סילבס תתרכז בשחקני בית !!
(מודאג: 11:27 28-10-2011)
זה הדבר הכי חשוב
8
שיגע את השחקנים
9
אלי מלול אתה גדול מהלך המאה יישר כח!!
(חיים מעפולה: 11:03 28-10-2011)
נקווה שיהיה לזה תוצאה בסוף העונה.
10
אבי אלקבץ תתעורר
11
רז זהבי בושה וחרפה
(אהוד ארואסטי: 16:50 28-10-2011)
אתה בושה בכלל לכדורגל בן אדם שפן....
12
ילדים שלנו על המגרש
(עפולאי מאוכזב: 17:25 28-10-2011)
בשביל 0- 0 לא צריך הרבה רכש נגד עראבה ..... במליונים על חשבון משלם המיסים
13
מולל וחיים כנסו
(עפולאי: 18:37 28-10-2011)
תקבלו עונש על זה שעמוס כבר היה סגור ועיתם לא עבל שהוא לא בפנים,העפולאים רוצים א\ת עיידן בפנים תתביישו
14
בושה
(אמיר: 19:24 28-10-2011)
אתה לא מבין בספורט
15
הזהבי הזה... מנחוס אמיתי....
(חדרתי בדם: 21:40 28-10-2011)
16
שווגר וחיים סילבס
(חונצ'ה : 08:19 29-10-2011)
אוזנים מוזנים חרטה ברטה שווגר היכין את המטוס חימש אותו כמובן אים אלי מלול,והוא החלה מאמן הוא הישאיר אותנו בליגה היגענו איתו למיבחנים,קרה מה שקרה,חיים מעבר לזה שהוא מלאך הוא מאמן ענק חכם קורא מהלכים ,ואוהדיי עפולה אוהבים את דרכו ואופיו,יללה ללאומית
17
יאללה מלול, תרים את הכפפה.
18
רעידת אדמה
(עפולאי: 21:25 01-11-2011)
רעידת אדמה בספורט בעפולה .תתפוצת הבועה גדולה עם עבירות חמורות ההמשך יבוא בקרוב...................
19
זהבי, למה התכוון המשורר שאמר :
(עפולאי שמבין: 21:27 01-11-2011)
"שחקני עבר מוכרים אך עם אופי שכונתי" ????.... בושה וחרפה !!!

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?