מסוגלות להפתיע?

כפר קאסם ונס ציונה משכנעות יותר ממכבי שעריים, אך האם באמת יש להם את הכלים ללכת עד הסוף ולעלות לליגה הלאומית? נמרוד קוסטיקה מנתח

מכבי שעריים מקרטעת מגמגמת ולא מוצאת את עצמה, אבל האם אחת מהשתיים, נס ציונה או כפר קאסם, באמת יכולות לגנוב את הכרטיס היקר לליגה הלאומית? האם אוהד בוזגלו מנס ציונה וחיים סירוטקין מכפר קאסם מסוגלים ללכת בדרך שתוביל לשם?

אנסה בטור הזה לחוות את דעתי מה צריכות הקבוצות הללו בכדי לעשות את הבלתי ייאמן ולקחת לגלקטיקוס של ניר קלינגר ושחקניו את הכרטיס המיוחל. גילוי נאות שני המאמנים חברים שלי ואני מכיר אותם שנים.

שלושה דברים עיקריים צריך כל אחד מהמאמנים לעשות בכדי שזה יקרה:
1. לצרף עד חלון ההעברות שלושה שחקנים. סירוטקין מעדיף לא לצרף אף שחקן כי לטעמו זה יכול לפגוע בהיררכיה ובביטחון של השחקנים, טענה קצת הזויה בעידן שבו בכל הקבוצות הגדולות בארץ ובעולם יש תחרות על ההרכב וסגל גדול עוזר לתמרן. יהיה קשה ל-11 הראשונים למשוך 30 מחזורים מבלי להיפצע חלילה, להמנע מהרחקות או להיכנס לכושר ירוד, ואז כשאתה מסתכל על הספסל ולא רואה עזרה אתה בבעיה ומתחיל לדשדש ולהידרדר וזה בסוף מתבטא בטבלה. קאסם חייבת לצרף עוד קשר אחורי כנף מהיר וחלוץ שיהווה אלטרנטיבה לרוביל סרסור המצוין.

בוזגלו שיחרר השבוע את פליקר, מהלך נכון מבחינת חדר ההלבשה. פליקר, שעל יכולתו המקצועית אין עוררין, מסרב להתבגר ולהתנהג כמקצוען וגומר לעצמו במו רגליו ופיו את הקריירה שלו. עכשיו אפשר להבין איך שחקן ששווה 15 שערים בליגה לפחות לא הצליח להגיע לרמות הגבוהות. נס ציונה עם סגל מאוזן של וותיקים וצעירים חייבת להחתים חלוץ נוסף, קשר 50/50 ומגן שמאלי איכותי. בן סיטלקול הוורסטילי משחק אמנם היטב במשחקים האחרונים כמגן אבל זה אינו תפקידו במקור והוא גם לא שמאלי טבעי. לנס ציונה יש את שחקן ההכרעה הטוב בליגה, סהר לוי, שמשדרג את השחקנים סביבו. אם ניסים אסייג יחזור לכושרו ויחד עם ניר שרון המוכשר, חיזוק נכון ולנס ציונה תהיה את הקבוצה המאוזנת והיציבה בליגה.

2. הדבר השני הוא אישיותם של המאמנים. השניים שונים מאוד בחשיבה המקצועית, בראיונות ובדרך חיים. סירוטקין מאמין רק בקבוצה שלו שמשחקת ללא ספק את הכדורגל היפה בליגה, אך הוא צריך לזכור שאם זה לא הספיק לו בשנים עברו בכדי לעלות ליגה אז משהו חסר. אי אפשר לא להתייחס בכלל ליריבה, אי אפשר לשחק רק הרפתקני, מעט מינון משני הדברים הללו יוסיפו המון לשיטות האימון והמשחק המיוחדות ללא ספק רק לו. בחוכמה הוא עושה כשהפיל את הלחץ על שעריים וטוען בכל ריאיון שהיא זו שתעלה בטוח.

בוזגלו הוא המאמן הכי שקדן שהכרתי. העובדה, שלהבדיל מסירוטקין הוא אינו עובד, אומרת שהוא חי ונושם את הליגה, מכיר את כל השחקנים, יכולתם וגם אישיותם וזה מה שנותן לו יתרון בהכנה שלו למשחקים. מול היריבות הוא יורד עד לפרטים הקטנים. אם יפחית מעט מלשבח את היריבה בפני שחקניו ללא ספק זה יכול מעט להוריד מהלחץ שגם ככה עכשיו נמצא אצל שחקניו הצעירים בעיקר שרואים את עצמם במרומי הטבלה. ההכנה של נס ציונה הייתה הטובה. בוזגלו התחיל לפני כולם, ערך שני מחנות אימון וזה ניכר בהחלט במגרש. היתרון של נס ציונה הוא שאף אחד לא מצפה מהם לעלות, אבל ככל שיחלפו המחזורים והיא תמשיך להיות שם היא עלולה להיות קרית שמונה של ליגה א׳. להבדיל מסירוטקין הוא מופנם בריאיונות עם התקשורת ומנמיך ציפיות, אם זה בסדר או לא? תחליטו אתם.

3. הנהלות וקהל הקבוצה הוא בעצם משהו שיכול לתת את הערך המוסף במאבק נגד קבוצת היהלומים של אלדד פרי. לכפר קאסא יש את אחד מיושבי הראש הטובים שהיו לה, מועייד באדיר. מהיכרות שלי איתו ניתן להבחין שמדובר באדם נעים הליכות, חכם שיודע לתת שקט למערכת ושאם יתבקש יכניס יד לכיס ויחזק את הקבוצה. הקהל של כפר קאסם יכול לעלות את הקבוצה ליגה ויכול גם למנוע ממנה. אין ספק שהיעדר הביתיות לא פוגע בה מקצועית אלא רק מבחינת כמות הקהל שמגיע. במידה והמשחקים היו נערכים בכפר אין ספק שלפחות 2,000 איש היו מגיעים לכל משחק. בכל מקרה המאות שבאים צריכים להיות מוכנים גם לתקופות פחות טובות ואם יידעו לתמוך ולתת כתף ולא לאבד את הסבלנות ולקלל, הדרך של קאסם תהיה הרבה יותר קלה.

בנס ציונה יש דממה וזה אומר שהנהלת הקבוצה לא מתערבת לבוזגלו בעבודה ונותנת לו שקט תעשייתי. לנס ציונה יש את מתקן האימונים הטוב בליגה. הקבוצה שכבר הייתה בלאומית חייבת להחזיר את המאות צופים שהיו לה כששיחקה בליגה השנייה. אם הם יגיעו למגרשים וביחד עם החיזוק שההנהלה כבר אישרה לבוזגלו לחפש, מסוגלת נס ציונה בעונה מטורפת שכזו לעשות את הבלתי ייאמן.

חשוב לציין שזו היא דעתי האישית בלבד. בהצלחה לקבוצות!  

תגובות

+ הוסף תגובה

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?