בג'ינס ונעלי דיאדורה

שחר ילין בטור אישי על יואב כץ והסגנון המאופק שהוא חלק בלתי נפרד מההצלחה של הפועל חיפה

בשבת האחרונה הזדמן לי להיות ב"אצטדיון" בקריית חיים, בצהרי היום, משחק של קבוצת הנוער. מנהל המתקן החביב אפשר לנו לשבת בסמוך למגרש מצידו המערבי, בואכה חדרי ההלבשה, ממש על הגדר החיצונית מרחק מטרים ספורים מהקוון החביב (אליו נגיע בהמשך).

כשהתיישבנו הבחנו בשלושה כיסאות ריקים, לפנינו משמאל. עברו מספר דקות ויואב כץ ודורון אוסידון מגיעים ומתיישבים, לא לפני שאומרים שבת שלום בחביבות. עוברות שתי דקות ומאמן מוליכת ליגת העל, ניר קלינגר, מתיישב לצידם. קלינגר כמו קלינגר, וויתר על ה"שבת שלום" ווידא שהשופט הבחין בו. לא מזיק.

למחצית השנייה נשאר הצמד כץ את אוסידון, קלינגר פרש. אנשים נבחנים בשני מצבים: כשהם למעלה על הגלגל וכשהם למטה, בתחתית. בעונה הקודמת וגם בזאת שלפניה החמאתי כאן ליואב כץ על היכולת שלו להישאר ממוקד מטרה וחדור אמונה בעיתות מצוקה, רגע לפני שמסך הגליוטינה של ליגת העל נוחת על צווארה של הפועל חיפה. כשכולם בקריית חיים היו עם ראש למטה וערכו סיכומים ופרשנים קבעו מועדי הלוויה להפועל חיפה שאו טו טו יורדת ליגה, היה זה יואב כץ שהקפיד לעמוד בפרונט, להתראיין ולהצהיר בקול בטוח ושקט ש"ננצח את מה שנשאר ונישאר בליגה". חלק לעגו, אחרים גיחכו, היו כאלה שריחמו. בסופו של יום יואב כץ הוכיח שמחשבה ודיבור יוצרים מציאות.

פיל ג'קסון, בספרו האלמותי 11 טבעות, מספר שם על מורו ורבו (רד הולצמן) עוד כשהיה שחקן בניקס כי לאחר הפסד מאכזב שקטע רצף ניצחונות מרשים נשאל רד על ידי אחד הכתבים מה היה עושה אם היה מנצח? "הייתי נכנס לביואיק שלי וחוזר הביתה, שותה כוסית ויסקי ואוכל את הארוחה הנפלאה שסלמה (אשתו) הכינה לי". ״ומה תעשה עכשיו לנוכח ההפסד?" הקשה עליו הכתב, "אסע עם הביואיק שלי הביתה, אשתה כוסית ויסקי ואוכל את הארוחה הנפלאה שסלמה הכינה לי".

וזה יואב כץ. סוס מנטלי בדרכו שלו. גם כשהפועל חיפה נאבקת בתחתית וגם כשהיא נושמת אויר פסגות, כץ ממשיך להתנהג ולהתנהל אותו הדבר. רגוע, שקול, קר רוח וממוקד מטרה. מספיק היה לראות ביום ראשון האחרון, כשעדן בן בסט מבקיע שער ניצחון לרשת של סכנין בשלהי המשחק ומבטיח עוד שבוע בראשות הטבלה, איך כל מי שסבב את יואב כץ ביציע הכבוד קפץ והשתולל משמחה ורק הוא עצמו נשאר לשבת בצניעות מופגנת כשאף שריר בפניו לא זע. לא תשמעו אותו אומר "אמרתי לכם", לא תראו אותו נהנה מהסבל שעובר על יריבו/ידידו יעקב שחר, אין סיכוי שנשמע אותו מדבר על אירופה בשנה הבאה. כן נראה ונשמע את אותו יואב כץ. נטול פוזה, לבוש בג'ינס, חולצת טריקו, נעלי ריצה של דיאדורה ומחמאות למשחק הרגל של הקוון במשחק הנוער - you pretty good לאחר שזה האחרון החזיר כדור לאחד השחקנים. איך אמר לי פעם אדם חכם: "מי שאין לו חוש הומור, לא יכול להיות רציני".

במחשבה שנייה:
1. אורי אלון מחזק את מעמד המאמן.
2. מה שקשה לומר על חלק מהמאמנים עצמם.
3. תחילה אקסידנט עם קבאני, אחר כך עם המאמן אונאי אמרי ועכשיו הרחקה בכרטיס אדום. תג המחיר משפיע על ניימאר?

שלכם,

שחר ילין – מנטור ומאמן מנטלי בספורט.

הכותב הינו בוגר פסיכולוגיית ספורט, מאמן NLP
בוגר מכללת ICU בית ספר למנטורינג ולאימון אישי


לטיפים נוספים בלוג: sye-mentor.blogspot.co.il
לפניה ולעצה אישית: yellin_s@bezeqint.net
פייסבוק: שחר ילין מאמן מנטלי.
 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
מחשבה ודיבורים
(עודד: 16:16 26-10-2017)
מחשבה ודיבורים גרמו לאיש ... לקבל מועדון מהחמישייה הפותחת בארץ ולגרור אותו לעוד מועדון קטן ולא נחשב . זו האמת .

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?