הכדורגל שלנו והמאמנים לאן?

השבוע פורסם כי ליגת העל שלנו היא עם ממוצע השערים הכי נמוך באירופה. מופתעים? 2.5 שערים בממוצע וזה עוד מול שחקני הגנה מהחלשים שיש לנו בשנים האחרונות. לראייה, תראו את ההגנה של הנבחרת שלנו. חלק אחורי אולי הכי חדיר מכל נבחרות היבשת

אין כמעט משחק שאנחנו לא סופגים ויותר משער אחד, ושערים קלים מידי. עתה נחת בארץ כחיזוק לצוות האוסטרי שלנו, מאמן הגנה, אחד כזה שיתמקד אך ורק בשיפור החלק ההגנתי שלנו. אם יצליח, ימים יגידו.

בכלל, רמת הכדורגל שלנו הולכת ופוחתת. אין כיום בארצנו אף שחקן שהיינו רוצים להראות לילדים במחלקות הנוער ולציין אותו כדמות לחיקוי. קשה עוד יותר לשבת ביציע ולהנות מכדורגל שוטף, מלא בשערים (כבר ציינתי את הממוצע הנמוך), תוסס וכזה שישאיר לנו טעם של עוד.

הדיכאון הזה הוא שילוב של המון מרכיבים, העיקרי שבהם ובו נגעתי הוא רמת השחקנים הבינונית מינוס. כיום משחקים שחקנים שבעבר, ובמקרה הטוב, היו משתלבים בליגה השניה. במקרה הפחות טוב בליגה השלישית.

תוסיפו לזה את רמת המאמנים הנמוכה. מאמנים שלא עשו ק"מ על הקווים והחלו דרכם מלמטה, מקבלים חיש מהר הזדמנויות על הזדמנויות בליגות הגבוהות. העדר מאמנים ראויים זועק לשמיים, משחק הכסאות בשוק הפנויים מעלה שוב ושוב את שמותיהם של אותם מאמנים ללא קשר לעובדה באם הצליחו ובאם כשלו. ישנם כאלה שמוצאים עצמם במהלך עונה אחת בכמה קבוצות. קטע מטורף ולא ברור.

הזעקה הגדולה היא גם אי שם במחלקות הנוער שמעסיקות מאמנים בינוניים, לחלקם אף אין עוזרים וככה זה גורם לבור עמוק יותר מידי עונה. השחקנים הגדלים מגיעים ללא יסודות ראויים לקבוצות הגבוגרים ושהם נוחתים בקבוצה הראשונה אז כבר הכל מאוחר מידי ונראה עגום.

נקודה אחרונה ומכוערת בה אגע היא תופעת המאמנים היושבים בחוץ. מאמנים אלו, שמטיפים בכל הזדמנות על נאמנות ויושר, עוקבים בדייקנות אחר המאמנים שאינם מצליחים לייצור רצף של הצלחות ומיד ניתן לראות אותם יושבים ביציע הכבוד. סוג של התנהגות שפלה כי העולם בסופו של דבר הוא גלגל, תכבדו. היום זה הם, מחר זה אתם.  

תגובות

+ הוסף תגובה
1
לחץ התוצאות
(הוגה דעות: 13:35 23-02-2020)
גורם לכך שלמאמן אין סבלנות להריץ בהרכב שחקני נוער לטפחם ולפתחם.קונים מכל הבא לידוכל מאמן חושב ששחקנים ששיחקו אצל קודמו אינם שווים וצריך להחליף את כל הסגל.הם חושבים שזו מקצוענות ...
2
דעה משלי
(ניב שדה: 01:05 15-04-2020)
אני מסכים עם הבית האחרון שקשור למאמנים ש מבחוץ זה כל כך נכון ודי ידוע ,וחבל ש מאמנים כל כך מוכשרים וטובים בחוץ כמו אברהם גרנט, שייע פייגנבוים, שלמה שרף ( הכי הזוי מאמן הכי גדול ,אמיתי ,שלא אכפת לו מהתקשורת והיה בנבחרת ישראל ) ,דרור קשטן ועוד.
3
דעה
(ניב שדה: 01:08 15-04-2020)
לגבי ההגנה שלנו יש לנו בנבחרת ישראל מגן ימני מוכשר מאוד, די מהיר שלא כל משחק מצליחים לנצל אותו כמו שצריך וגם לפי דעתי לא מספיק מוסרים לאלי דסה, לגבי טאלב טוואטחה זה בעיה כי הוא שחקן שלא משחק בלודוגורץ אז זה מראה שאין לו כושר מספיק טוב ועדיין משחק.

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?