יו"ר איגוד ההתעמלות: "אנחנו מוכנים ומרוכזים לעשות שנה אולימפית גדולה ולמקסם את ההכנות"

עו"ד כנרת צדף היא ללא ספק אחת הנשים המשפיעות ביותר בספורט הישראלי כאשר בין תפקידיה השונים היא מכהנת כיו"ר איגוד ההתעמלות ומנהלת אגף הספורט במרכז הפועל. לאחר כחודשיים ללא אימונים, דחיית האולימפיאדה והגבלות בספורט, מתייחסת כנרת לנושאים הבוערים בתוך האיגוד ומחוצה לו. כנרת צדף בתאום עם מנכ"ל הפועל, יורם ארנשטיין, מתכננת את העתיד הספורטיבי של המתעמלים והאגודות השונות

בעקבות משבר הקורונה לא מעט איגודים מושפעים, איך איגוד ההתעמלות מושפע מהמצב?
"איגוד ההתעמלות היה בין האחרונים שהצליח למשוך את אימוני הסגלים עד הסגר שהחל בפסח. אפשר לחלק את ההתמודדות לשני חלקים, החלק הראשון כשעוד הייתה תקווה שהמשחקים האולימפיים יתקיימו, שם היינו דרוכים ולחוצים לשמור על סביבה סטרילית עבור הסגלים שלנו, עטפנו אותם בצמר גפן ודאגנו להם לחממה אוטופית .
זה המקום להודות למכון וינגייט ולהדר יוסף שמעניקים לצוותים שלנו בית לכל דבר.

אז הגיע השלב של ביטול המשחקים האולימפיים, ואתה מוצא את עצמך מצד אחד רוצה לעצור את הכל ולנשום לרגע, לא לפחד בלילה מהידבקויות או חולים בקרב הסגלים, לא להתעסק כל היום בלינה, תזונה סטרילית וכו', אבל לא הייתה לנו היכולת להסתכל לספורטאים שלנו בעיניים ולהגיד להם "טוקיו בוטל אז כרגע תלכו הביתה". החלטנו שהם מעל הכל, ודחיית המשחקים לא משנה שום דבר.

האיגוד מנסה לשמור על עצמו מבחינה כלכלית, ומנגד גם לשמור על כלל העובדים המצוינים שלו, ולצערי אחרי פסח נאלצנו להוציא את מרבית עובדי המטה לחל"ת, וזה גבל בקושי רב, אבל המנכ"לית אמרה שאם זה אומר שעוד חודש חודשיים כולם חוזרים בכל הכח אז אנחנו נתמודד עם זה".

האם ניתן סיוע כספי מיוחד לאגודות השונות של האיגוד על מנת להתגבר על התקופה הקשה?
"לאיגוד אסור להעניק תמיכה כספית לאגודות שלו, אבל האיגוד בהחלט מנסה לתמוך באגודות מבחינה מקצועית, ליווי מוראלי והעברת מידע. האיגוד בעיקר יכול להילחם על החזרה לפעילות, וכך עשינו, ולהילחם שתקציבי איגודי הספורט לא יפגעו".

השנה הייתה אמורה להיות אולימפיאדה ועם לא מעט תקוות למדליות. איך השתנו ההכנות של המתעמלים לנוכח המצב?
"מתעמלי הסגלים שלנו, הם מהטובים בעולם. ברור שברגע הודעת דחיית המשחקים הייתה פגיעה מוראלית קשה. צריך לזכור שמרביתם מתאמנים מספר רב של שעות ביממה, והם פשוט סוחבים עמם פציעות של שנים, והם פשוט חיכו למשחקים האלה כדי להגיע לשיא ולאחר מכן קצת לנוח. באופן טבעי העצימות של האימונים יורדת, הם היו חודש בבית וחזרו רק בסוף השבוע שעבר לפעילות במתקנים.

חוסר הודאות שקיים כיום לגבי מועד תחילת התחרויות ועונת הפעילות הבאה די משבשת את ההכנות, אבל מאמני הסגלים המצוינים שלנו יודעים היטב את לחלק את המאמץ ולבנות להם תוכניות מותאמות למצב. אנחנו נגיע לטוקיו בכל מועד שיגידו לנו- ונעשה שם את המיטב שאנחנו יודעים".

איך מתמודדים עם הדחייה ספורטאי העל של האיגוד כמו לינוי אשרם ואלכס שטילוב?
"אלכס ולינוי הם דוגמא קלאסית לשני מתעמלים מקצועניים שיודעים לסגל את עצמם לסיטואציות, שניהם עברו הרבה והם מיד התאימו את עצמם למטרה החדשה.

אני בטוחה ששניהם חיכו לאוגוסט 2020 כמועד חלומי של חופשה בחוף הים, אבל מהיכרות אתם אני יודעת שהם בשנייה משנים את הספרה האחרונה ומרימים את הראש".

במבט לעתיד, מה התכנונים של האיגוד לשנה הקרובה?
"האיגוד בימים אלו פועל בכל המרץ לבנות תוכניות חדשות לאור העובדה שהמשחקים נדחו ואנחנו צריכים למשוך עוד שנת פעילות בעצימות גבוהה, הן כלכלית והן מקצועית. אנחנו כמובן פועלים נמרצות לחפש ספונסרים חדשים לאור העובדה שיהיה קשה לנו להמשיך בעצימות הזו בשנה שתכננו שתהיה מצומצמת .

לפני חודשים חנכנו את המתקנים שלנו במכון וינגייט ואנחנו רוצים להתחיל להפעיל בהם את שלל הסגלים שלנו. האיגוד בעקרון ימשיך לעשות את העבודה המעולה שהוא עושה בניצוחה של שרית שנער המנכ"לית והצוותים, ועוד שנה אני מקווה שכבר נוכל לדבר על הכוכבים שייצגו אותנו בפריז 2024".

האם יש מתכונת מסוימת לאימונים במסגרת מגבלות משרד הבריאות?
"נכון לעכשיו אנחנו בונים את אמות המידה לאימונים תחת הוראות משרד הספורט ומשרד הבריאות. כמו כל ענפי הספורט אנחנו נצטרך לעמוד בדרישות ולצמצם כמות מתעמלים באולמות".

איך האיגוד מכין את עצמו לשנה הקרובה?
"הנהלת האיגוד תדון בתוכניות המקצועיות, תבחן את ההשלכות הכלכליות ותתכונן לשנה קשה אבל השגית. נצטרך למצוא מועד חלופי לתחרות הגראנד פרי שהייתה אמורה להתקיים ביוני בחולון. האיגוד עובד בצורה הדוקה עם משרד הספורט כדי לא לפגוע בהכנות האולימפיות, הוועד האולימפי נותן לנו רוח גבית".

את רואה איזה צד חיובי בכל עניין הדחייה?
"לימדו אותי שעדיף תמיד להסתכל על חצי הכוס המלאה, כנראה שטוקיו 2020 לא הייתה אמורה להיות התחרות הגדולה שלנו, ואני מאמינה שלכל דבר יש סיבה.

הספורטאים שלנו קיבלו עוד שנה של הכנה, הצעירים שביניהם יתחשלו, הבוגרים שביניהם יתחזקו ויחזקו ואלו שעדיין לא זכו בקריטריון יקבלו הזדמנות נוספת להיכנס לרשימה הנחשקת של ספורטאי ישראל במשחקים האולימפיים.

הוועד האולימפי בישראל ידע איך לעזור לנו ליהנות מהדחייה הזו ולהפוך אותה למקפצה בדרך להצלחה!".

כנרת צדף ועודד אברמסון בטקס חניכת המתקנים בוינגייט (צילום פרטי)


 

תגובות

+ הוסף תגובה

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?