לילה לפני משחק

הגענו לישורת האחרונה של העונה, הרבה לחץ, הרבה סימני שאלה לגבי עונה הבאה. יחד עם זאת אנחנו צריכים לזכור שהעונה עוד לא נגמרה ויש לנו מה להרוויח מהעונה הנוכחית, ובשביל שזה יקרה אנחנו צריכים להגיע מוכנים לכל משחק בצורה הטובה ביותר

ההכנה הכי טובה לפני משחק מתחילה לילה לפני. אני תמיד אומר למתאמנים שלי: "לא הצלחת להתכונן למשחק כמו שצריך, תתכונן להיכשל".

ההכנה הפיזית היא דבר חשוב לפני משחק אך לא הדבר היחיד שספורטאי צריך לעשות לפני משחק.
חייבת להיות גם הכנה מנטלית!
אז אספתי בשבילכם 5 דברים חשובים שצריכים לקרות בשביל שתגיעו למשחק במוכנות שיא.

על מה צריך לחשוב?
האם יש מחשבות מזיקות?
והאם ספורטאים יכולים לבצע ביצועים טובים יותר בהתאם למה שהם חושבים בלילה שלפני האירוע?

בואו נתחיל!

1.לדמיין תמונת הצלחה בסוף משחק
תמונות חזקות הרבה יותר ממילים. לדמיין את עצמך מאושר מרוצה וגאה בעצמך בסיום המשחק זה יעיל מאוד לשיפור מצב הרוח ולהפחתת החרדה.

אם תצליח להגיד לעצמך בלילה של המשחק שאתה יודע שבסוף המשחק אתה תהיה מרוצה ובנוסף תצליח לדמיין את תמונת ההצלחה בסיום המשחק אתה בדרך הנכונה.

2.זכור את ההצלחות שלך
חשיבה על ימים בהם הצלח על משחקים בהם הרגשת מדהים, תעזור לשפר את הביטחון העצמי שלך.
ספורטאים צריכים להזכיר לעצמם הופעה מוצלחת כדי לעזור להם להרגיש בטוחים יותר לגבי הופעה קרובה.

3.הזכר לעצמך את ההכנה שלך למשחק
אם התכוננת טוב למשחק זה ייתן לך בטחון. ספורטאים צריכים להזכיר לעצמם את כל העבודה שהשקיעו לפני המשחק זה יגדיל את תחושות הביטחון והשליטה שלהם בהתאמה לביצועים.

אם לא התכוננת טוב למשחק?? תתפלל שאת המשחק הקרוב תעבור בצורה טובה ותבטיח לעצמך שלמשחקים הבאים תתכונן כמו שצריך, כי זה לא יעבוד לאורך זמן! בוודאות.

4.התמקדו בעצמכם ואל תשוו עם אחרים
בלילה שלפני המשחק אל תחשבו על שום שחקן חוץ מעל עצמכם!

כאשר ספורטאים משווים את עצמם לאחרים, הביטחון שלהם תלוי פתאום בסובבים אותם והוא כבר לא בשליטתם. זה מלחיץ ומגביר את החשש מכישלון . לחלופין, התמקדות בעצמם ובמה שהם יכולים לשלוט תגביר את הביטחון שלהם . להזכיר לעצמם מה הם יכולים לעשות יעזור להם להרגיש בטוחים יותר ביכולתם לבצע.

כדי שספורטאים יתמקדו בעצמם בניגוד לאחרים, עליהם לחשוב על התהליך שלהם ועל מה שהם רוצים להשיג כאשר הם על המגרש, דרך קלה לעשות זאת היא לשאול את עצמך.

- מה אני רוצה להשיג היום?
- אילו שלושה דברים עלי לעשות כדי להשיג זאת?

5.המשחק הוא אתגר, לא איום
כשאתה תופס משהו כאיום, סביר יותר שהוא יגרום לך לחץ . ספורטאים שמגדירים משחק כאתגר, בניגוד לאיום, מגדילים את ביצועיהם. במקום לחשוב על התוצאות השליליות הפוטנציאליות של הפסד, עליכם לראות את המשחק כהזדמנות להצליח. העלייה במתח הנגרמת על ידי התמקדות ב"מה עלול להשתבש "תפגע גם באיכות השינה שלהם בלילה שלפני משחק.


****** בקיץ הקרוב אני עורך סדנא מנטלית ייחודית שתעזור לכם להגיע לעונה הבאה במוכנות שיא! ותחזק אצלכם את היכולת המנטלית בדרך להשגת המטרות שלכם בעונה הקרובה*****



בהצלחה !!
"הכל מנטלי"
מעוז סמיה מאמן מנטלי לספורטאים
052-8028125

 

תגובות

+ הוסף תגובה

סקר דאבל פס

מי תעלה לליגה א' דרום מליגה ב' דרום א'?