לחמן מציג: על השינוי שעברה ליגה א' בשנה האחרונה

המשחקים שמצולמים, ההכנות והכרת היריבה והשוני בין המחוז הדרומי לצפוני

24 שעות לפני משחק העונה בפארק דרום, אנו חוזים ביונייטד שהגיעה למטרופוליטנו. כמה אנחנו אוהבים את ליגת האלופות ואולי באותה המידה את ליגה א'. בפערים הגדולים הללו בין שתי אהבות חיינו, אצל כל דמות בליגה א' מקננת, השאלה מה חסר לשחקן בחולון, ביבנה או במרמורק להגיע לרמות גבוהות? להיות יוסי בניון שהגיע מדימונה או פיני בלילי משמשון תל אביב? מה בעצם עושה את הפערים הענקיים הללו. התשובות הן רבות, אחת מהן בולטת מעל כולם וזו ההשקעה כשהכדור אצל היריבה.

דניאל אגמי וחמדה בשמשון כפר קאסם, גיא אמסלם, ליאל כהן ואליחי צברי ביפו, שחר שפייר במרמורק, אביחי עזר בהרצליה, יוני שגיב בדימונה ויונתן כהן בנורדיה, כולם מוכשרים בטירוף, טאלנטים על, אך רכים ונעלמים כשהכדור אצל היריבה. החכמים שמבין מאמני ליגה א', אלה שהבינו את הנקודה הזו ואף מצאו את הפיתרון החליפי, הם המאמנים הממוקמים בצמרת.

יובל נעים ממקם את אליאור סיידר האנרגטי כחלוץ 9. רונן קנפו הביא את בר סויסה הפיזי והעמיס בסגל שדרת שחקני התקפה, איליי חן, אדיר רחמים, גיל בן שלוש, גל אסולין ומאור אסור שמתמודדים ביניהם מי יזכה באמון המאמן, איציק ברוך בכלל ויתר על החלק הקדמי ונועל עם חמישה שחקני הגנה ונותן את הקרדיט לשלישייה גיא עיני, עומרי כהן ופיליפ חייק ועומר פרץ בחר בפורמולה היעילה ביותר: כדור אצלו. כפר שלם משחקת מסודר, מחזיקה בממוצע שני שליש מהזמן בכדור ובכך עומר פרץ לא רק תוקף יותר, אלא אף מוריד את הנטל מההגנה שלו. ואכן, הכפר היא הכובשת הגדולה של ליגה א' דרום (יחד עם הקבוצה של איהאב סרסור) ובמקביל ההגנה החזקה בליגה. בעצם ההגנה החזקה בליגה א' כולה על שני מחוזותיה, בעצם גם בליגה הלאומית ואפילו בליגת העל! בקיצור, ההגנה החזקה בישראל לקבוצה שהמאמן שלה בא לשחק עם הכדור מהשוער עידו שרון ועד החלוצים ברמי, אלבז, עודד בירו וקדוסי.

ליגה א' עשתה העונה קפיצה גדולה בהשקעה בצוותים המקצועיים. הכושר הגופני משופר, קבוצות תחתית כמו דימונה והרצליה, נורדיה ואזור נראות מאומנות, אך בעיקר אמורים הדברים לגבי העבודה עם השוערים וההשקעה בהם מניבה פירות.

העונה ליגה א' דרום מציגה לראווה שוערים בכושר שיא. אלמוג מלול, עידו שרון, דודי אלון, עידן טואף ואופיר קרצו נותנים כולם עונה גדולה. מכבי הרצליה הביאה את עומר אגוזי שפורח אצל שיימן, עמית קרן הוא קרן האור במרמורק ואיציק שולמייסטר שהגיע ממחנה יהודה בליגה ב' מותיר חותם בעירוני אשדוד. יופי של מופעי שוערות העונה.

מצד שני, קבלו תופעה שאיני תומך בה והיא רק בליגה א'. כן כן התופעה הבאה ייחודית לליגה עם תחלופת השחקנים הגדולה בעולם. שמשון כפר קאסם עושה לאחרונה קאמבק עם דניאל אגמי שכשל שוחרר ולא היה רצוי בעירוני אשדוד מהתחתית. מאז ה-31 לדצמבר, היום האחרון של השנה הקודמת וההפסד המשפיל בדרבי המגזר לכסייפה, שמשון כפר קאסם יצאה למסע של שבעה משחקים ללא הפסד. בארבעה מתוך חמשת המשחקים הראשונים שמשון סיימה בתיקו, אך בשני המשחקים האחרונים השחקנים של יובל נעים כבשו שמונה שערים מתוך החמישייה בשבת האחרונה, ארבעה נכבשים ע"י שחקנים אשר לא היו במועדון בתחילת העונה ולא עברו את ההכנה לליגה. התופעה הזו מעמידה בצל את משמעות התהליך שעברה הקבוצה מתחילת העונה: אסיפות, הרצאות, שיחות טקטיות ותרגולים. כל זה נמחק מול השחקנים החדשים שמגיעים ומשום מה פותחים מיד בהרכב הראשון מבלי שהמאמן יתן כבוד לשחקנים שהשקיעו מהיום הראשון.

נחזור לדברים הטובים. למוכנות למשחקים שכה השתפרה. העובדה שמשחקי ליגה א' מצולמים כמעט רובם ככולם, חושפת שיטות משחק ומאפשרת לקבוצות להתכונן טקטית ואף לבוא ולהפתיע בדקות הפתיחה. ראו איזה פלא. בעידן בו רוב השערים נכבשים בשליש האחרון של המשחקים, ליגה א' דרום מציגה אטרקטיביות. במחזור האחרון בדרום הובקעו 30 שערים, מתוכם 19 שערים במחציות הראשונות של המשחקים, כמעט שני שליש מהשערים. מדהים. אין כמו שערים בדקות ראשונות שפותחות את המשחקים כבר בפתיחה.

ליגה א' צפון שונה לחלוטין. בעוד שטירה, בועיינה, כאוכב וצעירי כפר כנא התרפסו בפני טבריה וויתרו על מאבק על המקום הראשון, הרי שבתחתית אף אחת לא מוותרת. אשקלון ובני לוד ויתרו בדרום. בליגה א' צפון הקבוצות לוחמות ולא נכנעות. בהתאם לכך גם הנתונים. בניגוד לדרום, הרי שמתוך 27 שערים במחזור שעבר בליגה א' צפון, 12 הובקעו בשליש האחרון של המשחקים, מה שמעיד על מאבקים צמודים ביותר. טבריה עצמה השיגה את רוב 15 הניצחונות בדקות הסיום. שימו לב. מתוך 41 שערים טבריה כבשה 21 ב-32 דקות הסיום ו-13 שערים ב-13 דקות הסיום!

שימו לב למשב הרוח המרענן בצפון שמביאים שלושה חלוצים צעירים, באסל שעבן מצור שלום, נתי חגאני מצעירי כפר כנא ולאחרונה אדיר מילשטיין מהפועל הרצליה. במאבקי הפלייאוף בצפון, מסב את תשומת ליבכם לצעירי כפר כנא. הקבוצה של הישאם אמנם הפסידה עד כה לקבוצות הצמרת של בועיינה, טייבה, טירה, הרצליה וטבריה, אך מנצחת את הקטנות. עד לסיום העונה יש לצעירי כנא 4 משחקים מול אלו שמעליהן ו-6 מול אלה שמתחתן, למרות שדרבי נגד הפועל זה משחק יותר קשה מאשר נגד אתלטיקו במטרופוליטנו.  

תגובות

+ הוסף תגובה
1
בני לוד לא ויתרו
(מנצ'סטר: 15:56 15-03-2022)
איך בכלל לחמן כותב שבני לוד ויתרו יחד עם אשקלון. קשקשן ואינטרסנט. כעאלק שידורים. רק משדרים את מכבי יפו. אולי הוא סוף סוף נחשף
2
חופר
(אבי: 08:14 25-02-2022)
איזה קשקשן
3
ליגה א דרום
(דויד : 20:16 25-02-2022)
הרמה בדרום עולה על הרמה בצפון ב 2 דרגות . מקווה שיפו יעלו
4
שידורי בלוף
(אוהד ליגה א: 22:07 25-02-2022)
שידורים של מספר קבוצות מצומצם . רוב הזמן משודרת קבוצה אחת מכבי יפו. )קרוב לכול הצוות המשדר אולי?) 90 אחוז מהקבוצות לא שודרו מעולם. למה ??? תנו חשיפה אמיתית גם לקבוצות אחרות . תנו סיכוי שווה לכולם חאלס עם אמירה של חשיפה. בהצלח לא מגיע חשיפה לכולם????
5
שחקנים מוכשרים
(מכבי חיפה : 16:26 26-02-2022)
יש הרבה שחקנים מוכשרים בליגה א. לא פחות טובים ממה שיש בליגת העל. פשוט לתת להם הזדמנות
6
קישקוש
(אובייקטיבי: 09:07 28-02-2022)
עמית קרן אינו קרן אור במרמורק ולראיה השערים שספג הינם של שוער שטרם מלאו לו 12 שנים.
7
לחמן
(דויד: 12:30 05-03-2022)
מעניין . אכן הדרום במאבק ענק מי עולה ללאומית
8
מרטן מאמן מס 1
(חתנו של אבנר: 23:00 28-03-2022)
9
השוער של רובי שפירא
(אוהד מגדל העמק: 19:44 29-03-2022)
תקשיבוו חברה יש לרובי שפירא שוער עם פוטנציאל לליגת העל הוא מטורף , הציל להם היום 5 6 שערים בטוחים ,ויש לו נתונים הוא גבוה פיזי ,כאלה שחקנים אנחנו צריכים לפתח ולתת להם הזדמנות מחכה לראות אותו ברמות הגבוהות
10
אוהבים אותך בלי רז
(מאמן: 15:07 29-04-2022)
אתה מקצוען ומתייחסים אליך אבל רז הורס את השידורים עם החוסר הבנה שלו הריכולים והשקרים ובגללו הפסקנו לראות את המשחקים, ערוץ 5 עשו סוף עם הבושה שנקראת רז שאומר על עצמו שהוא שקרן ומערבב, די לתת רמה.
11
חוצפן מס. 1
(מומי: 12:23 09-05-2022)
איש אנטי ספורט, שרק בשבת צרח על השופט ודרש משחקני כ. קאסם, שהוא מנהלם המקצועי להוריד את בגדי המשחק מספר דקות לאחר שארעה הפסקת חשמל במשחק הנוער המכריע בהרצליה. לא הסכים לחזור לשחק כשחזרה התאורה לאחר 15 דקות. בו/שה וחרפה לענף הכדורגל. מזל שבית הדין זרק
12
אייל לחמן ורז זהבי
(משה הס: 11:29 12-05-2022)
אתם ענקיים נהנתי מכל שידור שלכם גם מקצוענים גם מצחיקים וגם מעבירים שידור בצורה שכייף להמשיך לצפות
13
אייל לחמן
(דביר אסייג: 14:08 12-05-2022)
אייל לחמן אתה גאון כדורגל אתם מעבירים את השידורים בכייף

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?