הגביע הוא שלנו

זה לא מקרי ששבע קבוצות מהליגה הלאומית ואחת מליגה א' עלו לשמינית גמר גביע המדינה. הדרך שבה לופא קדוש עשה בית ספר למכבי תל אביב או חיים סירוטקין לראשל"צ לא צריכה להפתיע. רז זהבי על פרק נוסף בצמצום הפערים בכדורגל הישראלי

אל תתפלאו אם לפחות קבוצה אחת מהליגה הלאומית תתייצב למשחקי חצי גמר גביע המדינה באצטדיון רמת-גן. בדיוק כפי שהתדהמה והפליאה מיכולתה הגבוהה של קריית שמונה, האלופה שבדרך, כבר מזמן פינו את מקומם להערכה מקצועית ולהכרה ביכולת האימון הגבוהה של רן בן שמעון.
אצלנו, כשהפועל עכו או לחילופין רמת השרון עולות מהלאומית ממהרים לקטלג אותן כיורדות בטוחות, בעוד שבפועל הן הופכות בתוך זמן קצר לקבוצות לגיטימיות, חיוביות ומרעננות בליגת העל.
העונה אנחנו מקבלים פרק נוסף ומכובד בכל הליך צמצום הפערים בכדורגל הישראלי. צמצום שנובע, בין היתר, גם מעזיבה סיטונאית של כוכבים מקומיים מהקבוצות הגדולות לטובת הכדורגל האירופאי. במחזור הגביע האחרון צמצום הפערים בא לידי ביטוי כמעט בכל משחק.
מעשית, בית"ר כפר סבא מליגה א' דרום תהיה הסינדרלה של שמינית הגמר. אלמלא יכולתו הגבוהה של שוער נצרת עילית, שאול סמדג'ה, גם אסי גלבוע הייתה אמורה להיות שם. קל וחומר גבעת אולגה, אשר לרוע מזלה בחמש הדקות האחרונות מול מכבי הרצליה, החמיץ חלוצה אלכסיס ויינשיים הזדמנות בטוחה ומנגד מכלום ספגה הקבוצה בעקב שער הפסד מכאיב.

   אחד מהגדולים. לופא קדוש(צילום:יח"צ)

גם הפועל רמת גן המושקעת מהלאומית למדה משהו על צמצום הפערים וזה עוד מול כפר קאסם קבוצה שנאבקת על חייה בתחתית ליגה ב'. הדברים אמורים גם לגבי עפולה, היכולה לראות את עצמה מקופחת מעצם הדחתה מול מכבי אום אל פאחם מהלאומית, או נס ציונה מהלאומית שנכנעה רק לפנדל מוצלח של מכבי נתניה מליגת העל.
בשורה התחתונה, אימפריות כמו בית"ר ירושלים ומכבי תל אביב סיימו את תפקידן בגביע מול בני לוד והפועל ירושלים (בהתאמה) מהלאומית. אין לי בכלל ספק שהפועל ר"ג, בני לוד והפועל ירושלים מהלאומית, טובות ומאומנות יותר מרוב קבוצות החלק התחתון של ליגת העל כמו ראשל"צ, בית"ר ירושלים והפועל חיפה. והרי לופא קדוש ופרדי דוד הם מאמנים לגיטימיים וראויים לליגת העל, וגם ההישגים והרזומה שלהם מרשימים יותר ממאמנים רבים בליגה הבכירה.
אבל, עם כל הכבוד ללוד והפועל ירושלים ייזכר מחזור הגביע יותר מכל בזכות בית"ר כפר סבא של הבעלים אלמוג ספיר והמאמן חיים סירוטקין. זה לא היה גניבת ניצחון מקרי של קבוצה מליגה א' מול קבוצה מליגת העל. זה היה ניצחון של דרך, תובנות מקצועיות ורומנטיקה. בית"ר כפר סבא ביטלה לחלוטין את ראשל"צ, ועוד במשחק חוץ.

החזרה לליגת העל היא רק שאלה של זמן. פרדי דוד(צילום:לירן דורף)

לאחר המשחק אמר סירוטקין, שיכולת האימון שלו וההבנה שלו בכדורגל אינן נופלות ממאמנים רבים בליגת העל. קשה שלא להסכים איתו. הייתי מצרף גם את ליאור זדה מקטמון, יוסי זוזוט מיבנה, צחי טייאר ממרמורק, אייל עמר מגבעת אולגה ואלדד שביט מטבריה. מאמנים שבהחלט שווים יותר מליגה א'. בדיוק כמו שיש מגלי כישרונות שמחפשים שחקנים מוכשרים מהליגות הנמוכות, כך גם בתחום האימון הלוואי וכל המאמנים בכדורגל שלנו היו נמדדים ומתקדמים רק על פי הכישורים. עולם כמנהגו ימשיך לנהוג. כמה חשוב שיש כישורים? כמה טוב שיש חברים!

   ההזדמנות עוד תגיע. ליאור זדה(צילום: שלומי גבאי)

   עשו בית ספר לראשל"צ. סירוטקין(במרכז)וספיר (משמאל)


תגובות

+ הוסף תגובה
1
אימפריה אדומה
2
הלוואי תרד ליגה
3
מילה של ספיר שווה זהב, מילה שלך ...
4
מאמן חלש ומערבב
5
עשו בי"ס
(איציק הגדול: 23:52 14-02-2012)
נכון ? ולמגיב 2 המתוסכל , לא נראה לי שירד ליגה סירוטקין, מקסימום לא יעלה ...
6
לחיים סירוטקין
(אוהד כדורגל: 23:59 14-02-2012)
תמשיך אם האמת שלך תגיע רחוק חסר לנו מאמנים כמוך בכדורגל כל מילה שלך בסלע
7
חכו ותראו
8
במיוחד בארץ
9
פערים..
(גיא מזרחי: 09:02 16-02-2012)
בשנים האחרונות יש כסף גדול בליגות נמוכות (השנה לא הייתה סיבה להשקיע), שחקנים מוכשרים מעדיפים לעבוד וכדורגל כמקור הכנסה נוסף, כמו כן רמת המגרשים עלתה ובהתאם רמת המשחק של הליגות הנמוכות, נגמרו הימים של הרחקות כדור סתמיות לחלוצים ומשחקים מרגל לרגל.
10
לרז
(חחחח...: 18:26 16-02-2012)
הכתבות שלך נגועות בריח של אינטרסים,,מור לי ואשמור לך ופוליטיקה זולה . מה קרה?חבורת העיתונאים מקטמון חברים שלך?מאמן קטמון מצטלם יפה ופוליטיקאי נחמד, אבל מאמן?שנה רביעית עם תקציבי עתק,עלית על הדשא מליגות בית שימוש,בובה של שי שמשדר לוזריות. לידיעתך ככתב
11
לבוא וללכלך על לחמן בשידור חי באולפן? למה מי אתה? לפני שנתיים זרקו אותך מרמלה הלכת לבאר יעקב והורדת אותם לליגה גימל. איפה הדרך שלך היתה נגד יפו שקיבלת 4 חתיכות שבוע אחרי? או שבוע לפני שהפסדת בבית לגרוטאות מהשיקמה ר"ג מהמקום האחרון? איפה הייתה הדרך?
12
ביתר כפר סבא-לאט לכם!!
(mike: 13:22 17-02-2012)
לא אהבתי לרגע את ההתנשאות של סירוטקין על מאמנים ותיקים ומנוסים ושל הקבוצה כולה. הרחחיק לכל צומת השרון היום -בכתבה על הקבוצה היום שכחו משום מה את התבוסה 1-4 ליפו....קצת צניעות!!!!
13
ל3
(אוהד: 13:43 17-02-2012)
תלך כפרה על הנעליים של מקסים סוסן אתה ואלמוג
14
בליגה א' יש לפחות 10
(אלעד: 16:23 17-02-2012)
לפחות 10 שחקנים שברמה של ליגה לאומית

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?