חצי אחוז מתושבי חדרה מתבקשים להתייצב בהקדם באולם הספורט העירוני!

עובדה ידועה היא שההתאחדות לכדורגל היא בבואה של כנסת ישראל, הווה אומר, מקבץ של בעלי אינטרסים, רובם, נטולי כישורים מתאימים אשר גורמים לאנשים הטובים והמוכשרים באמת לקחת את המושכות ולקדם את הספורט הפופולארי הזה. שנים של התבוננות מהצד גורמים לי לחוש תסכול מכך שהעסקנים שקובעים את סדר היום הספורטיבי מנותקים מהמציאות ומרוח התקופה. את הנושא המקצועי אעזוב לפעם אחרת, במקום זאת ארצה להתמקד בפן השיווקי של הספורט.

עד לפני לא מעט שנים הליכה למגרשי הכדורגל היתה עניין מובן מאליו לאוהדי הספורט בארץ. באותן שנים תרבות הקניונים לא היתה קיימת וגם מיעוט ערוצי הטלוויזיה תרם לניתוב חובבי הכדורגל אל המגרשים. הבורות של ההתאחדות בכל הקשור לקריאת מפת הבילויים החדשה בארץ גרמה להתרוקנות המגרשים מקהל. שורש הבעיה הוא היעדר מנהל שיווק בהתאחדות לכדורגל וכך נוצר מצב שאין מי שיגרום למנהלי ההתאחדות להבין שכיום במצב של ריבוי אטרקציות משפחתיות, דוגמת: פארקים, סינמה סיטי, קניונים ועוד, יש לשנות את התפיסה היהירה שאוהדים ימשיכו לפקוד את המגרשים בכל מצב. התפיסה הנדרשת היא פשוטה – התייחסות אל האוהד כאל לקוח!
ההתאחדות לכדורגל הוא גוף אשר אחראי על שורה לא קטנה של מותגים: נבחרת ישראל, ליגת העל, ליגה לאומית, הליגות הנמוכות, ליגת הנשים וליגת הכדורגל באולמות. לא בכדי כתבתי במשפט הקודם את המילה 'מותגים' משום שבהתאחדות מעולם לא השכילו להבין שבידיהם נמצאים מותגים וכך עליהם להתייחס לכל אחת מהליגות אשר באחריותה. בואו ניקח כדוגמה את ליגת הכדורגל באולמות. ליגה זו מתקיימת לא בגלל שבהתאחדות יש פונקציונרים שמעריצים את עוז צבאג, תאמר עאמר ואלברט נקש אלא משום שקיום ענף זה בצורה מאורגנת של אליפות הינו דרישה של התאחדות הכדורגל האירופית אשר גם דואגת להעביר תקציב בסך מאות אלפי שקלים בשנה לפעילות הליגה והנבחרת. נשאלת השאלה, אם כבר אתם מוכרחים לקיים אליפות בכדורגל באולמות מדוע לא לעשות את זה כמו שצריך? הנה צרור עצות בכלל לא יקרות לשיווק אלמנטרי של ליגה במדינת ישראל:

  " אחד המותגים". ענף הכדורגל באולמות.(צילום:שלומי גבאי)

אתר אינטרנט – באף מדינה מתוקנת לא מתקיימת כיום אליפות ללא אתר אינטרנט מושקע הכולל: מידע על הקבוצות, טבלאות מעודכנות, סטטיסטיקות, וידאו ועוד.
• פייסבוק - ירים את היד מי שאין לו חשבון בפייסבוק! כיום אין בכלל ספק שהקשר הפרסומי הכי יעיל הוא באמצעות האינטרנט. כל עסק שמכבד את עצמו מחזיק בעמוד ברשת החברתית הגדולה בעולם. עמוד שכזה יאפשר להעביר לחברים, שהם כמובן גם אוהדים פוטנציאליים, הודעות בנושא: מועדי משחקים, חדשות מהקבוצות, תמונות ממשחקים ועוד.
• סיקור שוטף – עם כל הכבוד לאינטרנט, עדיין לא ניתן לוותר על חשיפה בעיתונות. אם בעבר חיינו על שלושה – ארבעה עיתונים יומיים הרי שכיום אנו מוצפים במיליון ואחד מקומונים כך שמקום לסיקור הליגה לא חסר, תודה לאל. בפועל אנו רואים שלא קיימת יד שתכוון ותקשר בין המידע שמייצרת ליגת הכדורגל באולמות למדיות השונות. ללא חשיפה נורמאלית אין שום סיבה שקהל יגיע לאולם.
• מבצעים שיווקיים – מה מונע מהקבוצה המארחת לרקום מבצע עם פיצריה מקומית ולהבטיח לכל צופה שיגיע לאולם לקבל משולש פיצה בכל משחק שבו יובקעו יותר מתשעה שערים? זו סתם דוגמה למהלך שיכול להעניק פרסום מסוים למעניק הפרס אך יתרה מזאת, יגדיל את כמות הקהל באולם ולא פחות חשוב יגביר את המעורבות שלו במשחק.
דמיינו לעצמכם משחק שהתוצאה בו היא 4-4 בדקה ה 39. הקהל יעודד בטירוף במטרה לראות שער תשיעי שיהיה שווה משולש פיצה בחינם. נחמד, לא?
• חוברות משחקים – מי מכם שביקר במגרשי כדורגל באירופה, בוודאי זוכר את הדוכנים המאולתרים שמאחוריהם ניצב בחור מקומי חביב אשר מוכר חוברות משחקים במחיר סמלי. אני בטוח שאצל חלקכם חוברת כזו עד היום שמורה איפשהו בארון כמזכרת מאותו משחק. חוברת משחק היא עוד פריט בסיסי שמחבר בין האוהד לאירוע שאליו הוא מגיע. מדובר בחוברת שמודפסת על דפים איכותיים, ערוכה בצורה מוקפדת, יפה ומעניינת ובעיקר כוללת תוכן על המשחק בכלל ועל שחקני הקבוצות בפרט. להגיע למשחק מבלי שתדע מי הבחור שעולה מספסל הקבוצה האורחת ועשוי להשפיע על גורל המשחק זה אולי דבר שבשגרה עבור האוהדים בארץ אבל זה לא אומר שזה תקין. אגב, הפקת חוברת כזו היא לא עניין יקר היות והיא ממומנת ברובה מפרסומות.
משחק ראווה מול כוכבי ליגת העל בכדורגל – כמה מכם בטוחים שנבחרת שתכלול את מיטב שחקני ליגת העל בכדורגל גדול תיתן בראש לנבחרת ישראל בכדורגל באולמות? מי שקצת מכיר את ענף הכדורגל באולמות יודע שלשחקני כדורגל גדול, מוכשרים ככל שיהיו אין הרבה סיכוי מול כוכבים דוגמת: יהודה זיסמן, גיא עובדיה, אדם כהן וליאור כהן. משחק שנתי שכזה יגדיל משמעותית את ההיכרות של אוהדי הכדורגל בארץ עם כוכבי הפוטסל של ישראל ואת מידת העניין שלהם בענף.
רעיונות למשוך קהל למגרשים ולאולמות וגם ציניקנים שיטענו שאני נאיבי תודה לאל, לא חסרים אבל מהלכי שיווק אלמנטריים חסרים, לצערי, ועוד איך, כמו גם 400 מתושבי חדרה, בסה"כ חצי אחוז מאוכלוסיית העיר, אשר מתבקשים לבוא לראות את משחקי ליגת הכדורגל באולמות. תנו לזה צ'אנס ולא תתאכזבו. לשדר משחק מול יציעים ריקים זה מבאס!

תגובות

+ הוסף תגובה
1
כל מילה בסלע.
(צ'קו: 21:54 05-03-2012)
2
אחלה כתבה
3
רון ברבש כל הכבוד....
(ששי: 23:55 05-03-2012)
4
כל הכבוד ברבש
(יהודה: 09:05 06-03-2012)
סוף סוף מישהו אומר את מה שכולם חושבים בקול רם, רון רואים שאתה מבין עניין מהר, חבל שבעלי הכוח נעשו כאלה בגלל אותן תכונות אופי שהזכרת בכתבה, כפיים!!!
5
צודק!
(אמיר: 09:08 06-03-2012)
הליגה מנוהלת בצורה חובבנית ומחפירה, מעניין השיווק הראשוני, עד לאיכות השידור הירודה ( מוזיקה יותר חזקה מקול המאמנים בהפסקה ) אומנם זה עדיף מכלום, אבל עדיין מביש, תרבות ספורט מגעילה
6
כל היום מתעסקים בכסת"ח
7
אלה העובדים והאנשים שצריכים בהתאחדות לכדורגל
8
מה עושה ועדת קטרגל בהתאחדות כמה כסף נשפך שם על כלום ושום דבר .
9
אם זה היה במרכז
(nh: 22:40 06-03-2012)
היו מגיעים 200 300 בטוח
10
עיריית חדרה תציעו פיצה אנחנו נגיע
11
בשנים שעברו זה היה במרכז ו....
(תשובה למס 9: 09:17 07-03-2012)
הגיעו למשחק הגמר 40 איש
12
למגיב 11
(יהודה: 09:58 07-03-2012)
הגיעו 40 איש, כי אף אחד לא ידע בכלל שיש גמר!!!! אם לא הבנת מהכתבה הכל מתחיל משיווק הענף.
13
צודק צודק, כנסו
(באר-שבעי: 14:24 07-03-2012)
רון אתה צודק בכל מילה. הכל מתחיל בשיווק. אני זוכר לפני 9 שנים שהייתי משחק בליגת קוקה קולה 5X5' למשחק הגמר ב"ש- חדרה הגיעו 1200 איש באולם בב"ש. כי היה שיווק חזק לליגה. מתי יחזרו הימים ההם
14
תשובה ל 6
(יואב: 14:26 07-03-2012)
מה אתה רוצה מאבי לוי. כעת תפקידו של הזכיין דודי מור לשווק את הליגה, והוא יודע לשווק כפי שהוא עושה בליגת החופים. בהצלחה דודי
15
קודם כל בכל משחק גמר מגיעים בסביבות ה200 איש. זה נכון שלמשחקים רגלים לא היו באים הרבה צופים כי זה לא היה בצורה כזאת של 4 משחקים במקום אחד עם טלויזיה
16
גדוללללללללללל..
(רועי: 23:04 07-03-2012)
17
יישר כוח
(לירן: 22:39 04-04-2012)
זה אחד הענפים האיכותיים שיש בעולם וחבל שהוא דחוק לפינה אצלנו. נקווה שהשנה הזו תתן דחיפה לענף.
18
מלך
(אדם: 16:25 23-04-2019)
אללה אבא
19
מלך
(דבוס רעב מאוד: 11:10 19-02-2020)
נכון

סקר דאבל פס

מי תעפיל לליגת על בעונה הבאה?