פסטיבל ערד

בשישי נפגשו למשחק תחתית לוהט הפועל ערד ומכבי קרית מלאכי שחייבות כל נקודה על מנת לשרוד בליגה .ואכן , הם השיגו כ"א נקודה בתיקו 1-1 שלא הושג ברמה גבוהה , אך בנחישות יתרה .דרמה שהתחוללה בסיום המשחק בראשותו של השופט יניב אבידן הכעיסה בעיקר את הנהלת ערד שלא יודעת שובע מטעויות השופטים כלפיה .

יום שישי קייצי ולא אופייני בשלב המאוחר של החורף נתן אפשרות למשחק כדורגל נוח .
ועוד איזה משחק , משחק של חיים ומוות , מי שתפסיד תהיה עם רגל וחצי בליגה ב' , והמנצחת עם רגל וחצי בליגה א' גם בעונה הבאה .
ערד וקרית מלאכי הם יריבות וותיקות שכל משחק ביניהם תמיד היה על גדר ההישרדות בליגה , עם קהל רב משתי הקבוצות .

 

גיא סרוסי(בצהוב)מתקל את אשר ברוך מערד בשישי.(צילום:שי מוגילבסקי)

 

מכת פציעות וצהובים ביקרה השבוע במלאכי , ונעדרו לא פחות מ – 4 שחקנים משמעותיים בקבוצה והם : אייל אלמושנינו ( מתיחה בשריר ) , מוטי שורש ( צהובים ) , חנן אלקיים ( צהובים ) , ואלי מזוז ( שפעת ) .
על כן , נאלץ מוריס ז'אנו האורח לעלות עם הרכב משני לעומת הסגל החזק שלו , והספסל של מלאכי כגון שמוליק טטרו ועוד, הוכיחו כי הם יכולים למלא את מקומם של החסרים ללא בעיה .

 

משחקים בחול בשישי בערד.(צילום:שי מוגילבסקי)

 

ביום ראשון שקדם למשחק שלח יו"ר מכבי קרית מלאכי , שי סבן , מכתב להתאחדות ובו דרש שיציבו שופט בכיר למשחק עקב מה שהוגדר על פיו " משחק בעל רגישות רבה " , ואכן בהתאחדות נענו לבקשתו של סבן והנחיתו את יניב אבידן שנחשב לשופט עם פוטנציאל גבוה מאוד להתקדמות,ואכן השופט היה מי שלמעשה הכריע את המשחק לטענת הפועל ערד .

 

מחצית ראשונה :

5 דקות מהפתיחה וערד קרובה להמם את קרית מלאכי .
אלירן גבאי בפריצה חדה דרך מרכז השדה , מתקרב עד לקו ה – 20 מטר , ובמקום למסור לויקי בוקובזה שנמצא לבד , מחליט לבעוט כדור ששורק למשקוף השער .

3 דקות מאוחר יותר מזל גדול למלאכי .קרן של זיו אבוגזיר המקומי עולה עד לתיבת ה – 5 של קרית מלאכי , ויניב בן ישי ( חלש להחריד ) תופס אוויר, למזלו ויקי בוקובזה שמגיע לכדור נוגח ברשלנות החוצה .

בדקה – 15 אוהד יוסף מפספס כדור מסמר שיער עם נגיחה באין מפריע מול גיא חיון , שוער ערד , אבל הכדור שלרגע נראה עושה דרכו אל הרשת , עולה רק מעל המשקוף .

 

נועם פרץ(בשחור)ומורדי פינטו מקרית מלאכי במאבק.(צילום:שי מוגילבסקי)

 

בדקה – 18 אלירן כהן , הענק של מלאכי מנער מעליו את המגן שלא מצליח להפריע לו , ובועט כדור מדוד ועוצמתי , אבל חיון הודף מצויין .

דקותיים מאוחר יותר , ויקי בוקובזה מטעה את ישראל בונפיטו מגנה של מלאכי כ- 20 מטר מהשער , ובועט כדור חכם שמפספס בסנטימטרים את המשקוף .

בדקה – 27 ומלאכי מקפיצה את 100 מאוהדיה האדוקים ביציע , אך לשווא .
אלירן כהן פורץ על הקו , ומעביר רוחב לאבי טדסה שדוחק את הכדור פנימה , אך הקוון מרים את הדגל בטענה שאת כדור הרוחב העביר כהן מאחורי קו החוץ .

בדקה – 30 החמצת המשחק ללא שום ספק , כאשר מורדי פינטו מקבל כדור ענק מגיא סרוסי ונשאר בלתי מכוסה , ולפינטו רק נותר לשאול את חיון לאיזה פינה הוא מעדיף , אבל החלוץ ממלאכי מתמהמה , ובועט עם רגל שמאל , רגלו החלשה , וחיון לא מתקשה לקלוט .

 

קהל מלאכי,הגיע עד ערד כדי לתמוך בקבוצה.(צילום:שי מוגילבסקי)

 

בדקה – 36 כדור קרן של דודו פלס מערד עולה עד לזיו אבוגזיר שמוריד לתיבת ה – 5 עם הראש , ולאלעד שרף נותר רק לדחוק עם רגלו , אבל משום מה רגלו של שרף נשארה קפואה , ובן ישי קולט את הכדור המסוכן .

בדקה ה – 40 שיוויון בשערים הפסולים שבמשחק .
כדור ארוך של הגנת ערד , ואלירן גבאי מחליק עם הראש לאחור אל אלעזר לביא שנמצא בנבדל , אך יורה כדור יעף נהדר רק על מנת לראות את אולי משהו ישתנה לטובה בהחלטת הקוון , אך לשווא .

 

זיו אבוגזיר נוגח,גם מהמצב הזה לא עשתה ערד שער.(צילום:שי מוגילבסקי)

 

מחצית שניה :

3 דקות מפתיחת המחצית השניה מזל גדול להגנת מלאכי כאשר פריצה של אדם תנעמי באגף שמאל של התקפת ערד נותנת לו את ההזדמנות לבעיטה שנהדפת גרוע ע"י בן ישי המבולבל היישר לרגליו של אלירן גבאי שחולף על פניו ומגלגל את הכדור שעושה דרכו לשער , אבל גיא סרוסי בגליץ' מהסרטים מונע מהחלוץ הדימונאי במקור להבקיע את הראשון של ערד .

בדקה – 59 כל נסיונותיה של ערד נשאו פרי .
דודו פלס מתנהל עם הכדור במרכז השדה , ומעביר ימינה אל אלירן גבאי שספק מגביה ספק בועט , והכדור נוחת היישר ברשתה של מלאכי , וגבאי רץ לחגוג עם שמעון ביטון מאמן ערד את שער היתרון .

 

אלירן גבאי כובש את השער לזכות ערד.(צילום:שי מוגילבסקי)

 

ספסל ערד חוגג עם גבאי את שער היתרון.(צילום:שי מוגילבסקי)

 

בהמשך המחצית השניה מלאכי המשיכה להתקיף את שער ערד על מנת להשיג את השיווין ומוריס ז'אנו המאמן האורח זורק למערכה את הכלים התקפיים שלו וביניהם את יוני רביבו שמתברר כחילוף בול פגיעה .

בדקה - 80 התקפה של מלאכי נעצרת בידו של נועם פרץ סמוך לקו ה – 20 מטר , ומקנה למלאכי כדור חופשי מסוכן .
אל הכדור ניגש הבועט הקבוע של מלאכי , שרון רפאל , אבל מוריס ז'אנו בצעקות רמות לעבר רפאל מבקש שאת הבעיטה ייקח דווקא רביבו הצעיר .
ואכן , יוני רביבו מבצע את הבעיטה בדיוק רב לפינה השמאלית של השער , ולגיא חיון המקומי לא נותר אלא לקפוא על המקום , ולחזות במעופו הפנטסטי של הכדור פנימה .1-1 והאוהדים של מלאכי חוזרים לחיים .

 

רביבו חוגג את השוויון לזכות מלאכי.(צילום:שי מוגילבסקי)

 

שי סבן יו"ר מלאכי(בלבן)וספסל הקבוצה חוגגים את השוויון.(צילום:שי מוגילבסקי)

 

חילוף אחרון של מלאכי זורק את נתי וקנין למערכה , ווקנין בדקות המועטות שלו על המגרש גורם להמולה רבה בתוספת הזמן .
כדור אחרון של ערד בהתקפה , ולפתע אלעזר לביא המקומי ונתי וקנין ממלאכי צונחים לרצפה ,שריקה רמה של יניב אבידן השופט נשמעת כשהוא רץ על עבר השניים עם היד בכיס האחורית .
לרגע היה נדמה כי השופט רוצה להוציא כרטיס ללביא על התחזות , אבל השריקה היא לפנדל עבוד ערד וכרטיס אדום לנתי וקנין שממשיך להתפתל על המגרש עקב טענת השופט כי הוא ראה עבירה ללא כדור של ווקנין על לביא .
שחקני מלאכי בליווי ספסל הקבוצה ניגשו לשופט על מנת להבין את פשר השריקה והפצירו בו לגשת לקוון ולהתייעץ איתו במקרה ,אבידן ראה את סימון הקוון לגשת אליו , ואכן קיבל את עמדת הקוון שראה מגע בין השניים , אך לא מכוון .
אבידן החליט לבטל את הפנדל והאדום , והפעם זה תורם של ערד למחות בפני השופט על ביטול הפנדל והאדום , הדרמה התחוללה לא פחות מ – 5 דקות תמימות שבהם 2 השחקנים עדיין על הדשא מקבלים טיפול .

 

הקוון מגיע כדי לבטל את החלטת השופט.(צילום:שי מוגילבסקי)

 

לאחר המשחק נשאל נתי וקנין לפשר המקרה ובתגובה הוא ענה : " במהלך קרב על מיקום , ספגתי מרפק לאיזור הפנים מאלעזר לביא , ובאינסטינקט של הרמת ידיים לאיזור הכאב , ספג אלעזר לביא מכה בפנים , ולא היה לי שום כוונה לפגוע בשחקן , כי הרי אני מסתכן בפנדל בדקה ה – 90 , וזה לא משהו הכי חכם לעשות " .

בהנהלת ערד לא הסכימו לקבל את ההחלטה וטוענים כי נמאס להם כבר מטעויות השופטים נגדם .
כזכור גם לפני כשבועיים במשחק הגביע נגד נצרת עילית לאחר שהם מובילים 1-0 פוסק השופט פנדל מפוקפק עבור נצרת עילית ששולח את המשחק לפנדלים שבסופו שלדבר גורם להדחתה מהגביע .

 

הטענות לשופט יניב אבידן בסיום המשחק.(צילום:שי מוגילבסקי)

 

עובד כהן , מנהל קבוצת הפועל ערד : " אין לי כבר מה לומר על השופטים , זאת לא הפעם הראשונה ואני בטוח שגם לא האחרונה שיעשו טעויות נגד הפועל ערד , פשוט הטעויות הם קריטיות , ובמיוחד לקבוצה כמו הפועל ערד שנלחמת על חייה בליגה , אבל אנחנו קבוצת תחתית כרגע , והמטרה שלנו זה להביא את הנקודות שישאירו אותנו בליגה . "

שפט : יניב אבידן ( בינוני פלוס )
קוונים : יוני מלמד , קובי בוחבוט.
כ – 250 צופים בערד .

 

ערד : גיא חיון 5.5 , אדם תנעמי 5.5 , אלעד שרף 5 , יבגני גופמן 5 , זיו אבוגזיר 5.5 , נועם פרץ 4.5 , רמי דוידזדה 5 , אלעזר לביא 4.5 , דודו פלס 5 , אלירן גבאי 6 , ויקי בוקובזה 4.5

 

קרית מלאכי : יניב בן ישי 4 , גיא סרוסי 6 , אוהד יוסף 5.5 , שרון רפאל 5.5 , ישראל בונפיטו 4.5 , שמוליק טטרו 5.5 , עמוס ואזנה 4.5 , יניב אופיר 5 , אבי טדסה 5 , אלירן כהן 5.5 , מורדי פינטו 5
 



תגובות

+ הוסף תגובה
1
ערד מלחמהההההההההה

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?