סרט מלחמה 2010

אם בהפועל בית שאן/מסילות עוד ציפו למאבקי תחתית מתישים, במכבי אף אחד לא חלם שזה יקרה. בסוף השבוע האחרון השיגו השתיים ניצחונות חשובים . מכבי ניצחה בבית את אור עקיבא והתרחקה 4 נקודות מהמקום ה-12. הפועל ניצחה בחוץ את עוספיא אך נותרה קרובה לאחרונה, בני מוסמוס שניצחה אף היא בית שאן. סרט מלחמה גרסת 2010

ליגה ב' מגיעה לשלבי ההכרעה של העונה, ובניגוד גמור למה שציפו בבית שאן, שתי הקבוצות נאבקות על ההישארות בליגה.
לפני כחודשיים עוד אמר המנהל משה איפרגן כי מבחינתו הקבוצה סיימה את העונה אך סדרה של הפסדים דרדרו אותה לתחתית הבוערת. גם המאמן החדש, יוסי בנפוסי שמונה לא ממש עזר עד לשבוע שעבר. באז השיגה הקבוצה ניצחון גדול בבקה אל גרביה וביום שישי האחרון נמשך המומנטום כשהביסה בבית 0:4 את מכבי אור עקיבא הלא יציבה.
הפועל מצידה השיגה ניצחון בכורה בסיבוב השני, 1:2 בחוץ על הפועל עוספיא שעדיין לא ויתרה על חלום הפלייאוף העליון אך באותה מידה גם קרובה לתחתון.

 

המורחק, מוטי אוחיון מנוחם ע"י המאמן. השופט לא שעה לבקשה לא להרחיקו (צילום: עמוס קלס)

 

מכבי פתחה היטב את השנה והייתה ממוקמת בצמרת הליגה, אך מספר הפסדים רצופים הורידו אותה למאבקי התחתית. עד לפני שבועיים זה היה נראה כמו סרט מלחמה. יוסי בנפוסי לא הצליח להשיג שום ניצחון מאז מונה למאמן, השחקנים היו עם הראש באדמה והעסק לא נראה טוב. אך בשבועיים האחרונים הצליחו להתעשת על עצמם שחקני בית שאן ולברוח מעט מהתחתית הבוערת. תצוגה מרשימה (קצת בעזרתו של השופט) סידרה למכבים ניצחון 3:5 בחוץ על בקה אל גרביה ומעט אוויר לנשימה. ביום שישי האחרון, הביסה כאמור הקבוצה 0:4 את אור עקיבא, בעיקר בזכות יכולת טובה של חלוץ הקבוצה, מוחמד זועבי (סטף) שכבש את שלושת השערים הראשונים.
למשחק עלו חניכיו של בנפוסי בידיעה כי תוצאה פרט לניצחון והיא חזק במאבקי התחתית. האורחים מנגד הגיעו לאחר שחגגו עד לשעת לילה מאוחרת בחתונתו של חברם, בני נרינסקי שגם הוא הפתיע והתייצב למשחק.
כבר מן הפתיחה היה ברור מי הקבוצה שרוצה יותר כשמקומיים הפעילו לחץ כבד על שערו של גל שושן האורח. הלחץ הניב פירות בדקה ה-35 כשסטף נגח את הראשון. כעבור עשר דקות סטף השלים צמד פרטי, שקבע את תוצאת המחצית.

 

המאבטח שנפגע מפונה לבית החולים. המתין רבע שעה (צילום: עמוס קלס)


המחצית השנייה הייתה העתק דומה של הראשונה. בדקה ה-55 שוב היה זה סטף שהשלים שלושער מרהיב. רבע שעה לסיום נכנס למגרש אסף קקון המקומי, וכעבור שתי דקות בלבד כבש מקרוב והשלים 0:4 מוחץ לבית שאן. עשר דקות לסיום המשחק הורחקו גיל ביגי האורח ומוטי אוחיון המקומי לאחר שהשופט טען שהתקוטטו ביניהם. ראוי לציין כי שחקני שתי הקבצות ניגשו לשופט והודו בפניו שאוחיון לא עשה כלום, אך בכל זאת הוא בחר להרחיקו.
תקרית לא נעימה נוספת אירעה דווקא מחוץ לקווים. בעקבות ההרחקה התפתח עימות בין שני הספסלים. אחד המאבטחים ניסה לעצור את מנהל בית שאן, משה איפרגן, שניסה להגיע למגרש. המאבטח החליק על המדרגות ונפל בצורה קשה על גבו. הוא נשאר שוכב סובל מכאבים עד סיום המשחק, ופונה באמבולנס לבית החולים.
סטף אמר לאחר המשחק: "הרבה זמן לא הבקעתי שלושער וזאת ההרגשה הכי טובה שיש. אני שמח מאוד שהצלחתי לעזור לקבוצה לנצח, הקבוצה צריכה את הנקודות והגיע הזמן שניקח נקודות בבית." למרות ההתדרדרות בטבלה, סטף נשמע מרוצה מאוד מהקבוצה: "כשיוסי בנפוסי הגיע לא הצלחנו בהתחלה להשיג נקודות, אבל זה היה עניין של זמן עד שנתחבר. לאט לאט התחלנו להבין אותו ולתפוס את השיטה שלו. הוא מאמן מצוין. אני חושב שההבדל בין מה שראינו לפני כחודש לבין שני המשחקים האחרונים, הוא העובדה שהשחקנים שינו את המחשבה והגישה שלהם למשחק. פעם כולם היו צועקים ורבים ביניהם, והיו כבר אין את זה. כל אחד מכבד ומפרגן אחד לשני, האווירה הרבה יותר טובה והתוצאות בהתאם." בשבוע הבא תצא הקבוצה למשחק חוץ קשה נגד בית"ר משהד מהתחתית, כשניצחון ככל הנראה ירחיק אותה כמעט סופית ממאבקי הירידה.
***
גם בהפועל בית שאן/מסילות המצב לא מאיר פנים לחניכיו של אליאס לוי, שהתדרדרו עד מקום אחד לפני המקום ממנו יורדים ישירות לליגה ג'. כעת המטרה של הקבוצה ברורה, והיא להגיע למשחקי המבחנים מהמקום הגבוה ביותר שאפשר. לאחר תקופה ממושכת בהם לא הצליחה לנצח, התארחה הקבוצה בקרב תחתית אצל הפועל עוספיא.
המשחק היה חשוב לשתי הקבוצות ועל הדשא התפתח משחק מרתק. בדקה ה-30 עלו האורחים ראשונים על הלוח. ליאור בן שטרית, היתל במגן מקומי ומול השוער גלגל פנימה וקבע את תוצאת המחצית, 0:1 קטן למסילות.
גם המחצית השנייה הייתה מרתקת במיוחד כשהתקפה רדפה התקפה. בדקה ה-70 נרשם השער היפה במשחק. חאטר אבו רוקון קיבל כדור מ-25 מ' ובעט טיל לחיבורי הקורות של עשהאל ויינר, שוער מסילות, 1:1. האורחים לא נשברו והגיבו כעבור שתי דקות בלבד. מהלך קבוצתי יפהפה בסיומו השאיר עמוס קלס את שגיב לוזון לבדו ברחבה, זה לא התבלבל ומול אליעז חיליק קבע 1:2.
בדקות שנותרו החלה עוספיא ליזום יותר ושלחה שחקנים לעזרת ההתקפה אך נתקלה ביכולת פנומנאלית של ויינר שהציל את קבוצתו מספיגה פעם אחר פעם. עשר דקות לסיום נפצע הבלם האורח אבידן טל לאחר שדווקא שחקן קבוצתו בעט בראשו. בעקבות הפציעה הוא פונה לבית החולים שם זכה ל-3 תפרים.
בדקות האחרונות "שכבה" עוספיא על שערה של מסילות ושתי דקות לסיום המשחק נגיחה לכיוון שערו של ויינר כבר עשתה את הדרך פנימה, אך השוער התעופף משום מקום, הדף את הכדור לקרן וסידר לאורחים ניצחון חשוב במיוחד לאור העובדה שגם מוסמוס המדורגת מתחתיה, ניצחה אף היא.
ביום שבת הקרוב תארח הקבוצה את אום אל גאנם, בידיעה שכל איבוד נקודות עלול להיות קריטי מאוד מבחינתה. קפטן בית שאן/מסילות, יריב וישנו, התייחס למצבה של הקבוצה: "נקווה שהניצחון האחרון יחזיר לנו את האמונה שאפשר להישאר בליגה. אם נמשיך לשחק את הכדורגל שהצגנו במשחק האחרון, המשימה שלנו היא הרבה יותר מאפשרית. אסור לנו להסתכל כרגע למקום 11, אלא פשוט לעלות לכל משחק ולנצח אותו. ידוע לנו שאנחנו נלחמים גם נגד דברים שהם מעבר לכדורגל, ונקווה גם שהליגה תהיה כשרה כמו חג הפסח."
 

שוער מסילות, עשהאל ויינר. יכולת פנומנאלית שלו הצילה את הקבוצה (צילום: עמוס קלס)



תגובות

+ הוסף תגובה
1
הברכה הזאת מאור עקיבא שאותה הורדתם ליגה לפני שנתיים אואואואו איך הגלגל מסתובב לו.
2
למאיר לב טוב
(עחעח: 17:03 02-07-2010)
הל שלך אמור להיות טוב ולא לפגוע בבית שאנים !!! אנחנו השולטיייייייייים !

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?