מתחלקות בכל

מתחילת העונה חולקות מכבי טובא ואלפא צפת את המגרש בצפת מה שהפך את המפגש בינהן לסוג של דרבי. שתי הקבוצות ידעו הרבה תהפוכות העונה, בעיקר צפת שפתחה את העונה עם תקוות והתדרדרה עד שהצליחה לגייס בקושי הרכב למשחקים. לעיני 150 צופים שחזרו השתיים את תוצאת הדרבי הקודם, 1:1 לאכזבתה של טובא שלא הצליחה לחלוף על פניה של צפת בטבלה.

הרבה תהפוכות עברו העונה על אלפא צפת. הקבוצה שהוקמה ע"י העירייה כאלטרנטיבה לבית"ר המקומית שנדדה בקיץ לכרמיאל פתחה את העונה ממש ברגע האחרון. את תפקיד המאמן קיבל יוסי סופר, אישיות צבעונית אך מנוסה בליגות האלה ולקבוצה הצטרפו פליטי בית"ר, השוער אבי לוי, החלוצים שמוליק אביגדור ואייל בניזרי והקשר גבריאל עטר. את תפקיד היו"ר לקח על עצמו סגן ראש עיריית צפת, ארקדי בארסט. עד למחזור ה-13 השיגו הצפתים תוצאות סבירות כולל ניצחון מרשים, 3:6 על בני ירכא בעלת היומרות, תיקו 1:1 עם בני כאבול אך הבעיות החלו לצוץ. המאמן עזב ואת המושכות לקח מנהל הקבוצה, אפרים דהן. גם הקבוצה התקשתה לגייס 11 שחקנים למשחקים מה שגרם להנהלה לשתף שחקנים מורחקים עם כרטיסי ליגה של שחקנים אחרים.
הפרשה התגלתה לאחר שהפועל שפרעם התלוננה, הקבוצה הועמדה לדין ונענשה בהפסקת פעילות ל-4 משחקים אך למרבה הפלא לא התפרקה,התארגנה מחדש והתייצבה לפני שבועיים למשחק הליגה עם צעירי טורעאן. במחזור הקודם היא אף השיגה ניצחון בכורה בסיבוב הראשון. אגב, מדובר בקבוצה עירונית תרתי משמע כשבשורותיה משחק חבר מועצת העיר, נחום שמש.

 

נחום שמש (מימין) והיו"ר, אקרדי בארסט. ישיבת מועצת העיר במגרש (צילום: מאיר ינקו, חדש בגליל)


גם מכבי טובא הוקמה העונה לאחר שנתיים ללא כדורגל בכפר מאז פירוקה של הפועל המקומית שירדה מליגה א'. הקבוצה שקלטה כמה שחקנים מקרית שמונה כמו הקשרים שלומי אלימלך והוד חנונה, השוער דרור ביטון והמגן צחי בוגטוס פתחה רע את העונה והשיגה את ניצחונה הראשון רק במחזור ה-13. מאז השיגה 7 ניצחונות כולל שלושה רצופים ערב המשחק הנוכחי.
לשורותיה של צפת חזר השוער, אבי לוי שהורחק במשחק עם צעירי טורעאן ואילו השוער השני, אסף עמור פתח כמגן. למרות חוסר העניין בטבלה של שתי הקבוצות הגיעו לא פחות מ-150 צופים לחזות משחק וקיבלו משחק דרבי טיפוסי, קצת מתוח ועצבני אך סביר למדי ברמתו ביחס לליגה כשכל קבוצה משחקת על הכבוד.
מפתיחתו התנהל המשחק בעצלתיים מה שלא הפריע ל"האורחת" לעלות ליתרון. בדקה ה-13 ניצל אייל בניזרי טעות בהגנת טובא ומקרוב קבע 0:1 לצפתים. המשחק המשיך להתנהל בכבדות בעיקר בשל הכושר הגופני הלקוי של שחקני צפת שכלל לא מתאמנים.
דקתיים לסיום המשחק נכבש אחד השערים היותר יפים. מגן טובא, עלי הייב קיבל כדור 25 מטר אלכסונית מהשער ובבעיטת יעף אדירה שלח את לוי להוציא את הכדור מרשתו. 1:1 במחצית.

 

שוער צפת, אבי לוי (משמאל) רץ להרגיע את הרוחות. הציל את צפת מהפסד (צילום: מאיר ינקו, חדש בגליל)


במחצית השנייה הפך המשחק לאגרסיבי יותר כשכל קבוצה חיפשה את שער הניצחון. בדקה ה-68 מצא עצמו חלוצה של טובא ומלך השערים שלה, מייקל הייב לבד מרחק 16 מטר מהשער, בעט אך לוי בזינוק נפלא הדף לקרן שלא נוצלה. חמש דקות מאוחר יותר הייתה יכולה צפת לכבוש כששמוליק אביגדור קיבל כדור עומק ממקס מזוז, נותר לבד ברחבה, הפציץ את השער אך צחי בוגטוס שהגיע משום מקום הדף את הכדור בראשו לקרן. בדקה ה-81 רשם מייקל הייב החמצה נוספת כששוב היה זה לוי שהדף בעיטה מסוכנת שלו. בסיום 1:1 שהשאיר את שתי הקבוצות על מקומן בטבלה.
 



תגובות

+ הוסף תגובה

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?