דם, יזע ובלי טובות

ערד השיגה את הניצחון לו הייתה זקוקה מול העולה ללאומית הפועל הרצליה, שמצידה הגיעה עם הרכב חסר אבל נחוש. היה קצת קשה כשהרצליה צימקה והיריבות במגרשים האחרים הוליכו. בסיום 1:2 לערד שמבטיח הישארות אך לכולם ברור כי למרות ההישארות הקבוצה זקוקה לשינויים דחופים ומן היסוד.

הפועל הרצליה שהבטיחה כבר את עלייתה ללאומית הגיעה למשחק מול הפועל ערד כשלמעשה כבר אין לה סיבות מיוחדות להתאמץ. המאמן בני טבק, באקט שהוכיח מקצועיות וחוכמה רבה, החליט לתת לרוב שחקניו הבכירים לנוח. כך, במקום לעלות עם הרכב עייף וחסר חשק, עלו למגרש צעירים שפשוט רצו לשחק כדורגל מהנה ולהוכיח כי מקומם בהרכב. הרצליה אכן שיחקה ואפילו לא הייתה רחוקה מלסבך את ערד בצרות.
המשחק עצמו נפתח עם שיקול דעת מוטעה של השופט. ערד עלתה בתלבושת שחורה-לבנה והרצליה בתלבושת כחולה-אדומה. הבעיה הייתה שהכחול של הרצליה היה כהה מאוד, והאדום שלה והלבן של ערד כמעט לא מורגשים. הצופים בתחילה אפילו כמה מהשחקנים התקשו להבדיל בין הקבוצות, ואכן במחצית נמלך השופט בדעתו, וערד עלתה למחצית השנייה בתלבושת אדומה.

 

יובל פוגלמן (גולש). ראוי לליגה גבוהה יותר. (צילום: לירן דורף)


כבר בדקה ה-3 שבר עומר פרץ ההרצלייני את קו ההגנה של ערד, אך בעט גבוה מדי. אוהדי ערד תפסו את הראש. לא בגלל ההחמצה אלא מכיוון שאביו, יעקב פרץ, שיחק בערד לפני שנים רבות. למרבה האירוניה, בים הבאר-שבעים שרצו על המגרש, עומר פרץ האורח היה השחקן עם השורשים הערדניקיים החזקים ביותר על המגרש. בדקה ה-19 הגיע רגע ראשון של נחת לאוהדים המקומיים. דודו פלס, שחקן מוכשר אך אדיש מעט, קיבל את הכדור לרגליו וממרחק של כ-20 מטרים שיחרר בעיטה אדירה לעבר שערה של האורחת. יקיר קרטה, שוער המשנה ההרצלייני, הגיב מאוחר מדי, וכל מה שנותר לו היה להוציא את הכדור מהשער. 0-1 לערד, קריסטל פלס.
ארבע דקות אחר-כך נאלץ קרטה להתמודד עם בעיטה מטווח דומה, הפעם מרגליו של אלירן גבאי (המצטיין במגרש). הפעם קרטה הגיב בזמן והצליח (בקושי) להדוף את הכדור. שש דקות עוברות והבליץ המקומי חוזר. הבלם נועם פרץ שלח כדור ארוך לגבאי שעבר שני בלמים אך לא הצליח לייצר בעיטה טובה. הכדור שנבעט לגובה נחת בין ידיו הבטוחות של קרטה. בדקה ה-34 הצליח קרטה לעצור בעיטה נוספת, הפעם של אלעזר לביא, לאחר מהלך חכם נוסף של דודו פלס.
המחצית השנייה נפתחה עם יוזמה התקפית מצד הרצליה. בדקה ה-57 הצליח הבלם המקומי יבגני גופמן (השחקן הטוב בשורות ערד העונה) לעצור את התקפת הרצליה בבעיטת עקב מרשימה במרחק של 8 מטרים משערו. שלוש דקות אחר-כך הגיע השער השני של ערד, גבאי (אלא מי) מסר כדור מדויק לפלס שבעט לשער. קרטה הדף לרגליו של גבאי שהעביר את הכדור לנתנאל פרץ שדחק פנימה. 0-2 לערד, והקהל על הרגליים. מרגע זה הפך המשחק למופע של איש אחד- גיא חיון. שוער ערד החל להפגין בטחון עצמי מופרז לצד יציאות מהוססות, וגרם לאוהדים המקומיים להיות על סף התקף לב. בדקה ה-73 זה גם עלה לערד בשער. כדור חופשי של יובל פוגלמן, חלש ומדויק ממרחק של 30 מ', עבר מעל כל הגנת ערד וכל שחקני הרצליה היישר אל תוך השער. חיון אפילו לא זז, 1-2. פוגלמן, במשחק יציב, שקט וחכם, הוכיח שמקומו בליגה גבוהה יותר. עד לסיום 90 הדקות, וב-4 דקות תופסת הזמן שאחריהן, היו אוהדי ערד מתוחים כמו קפיץ, לערד יש "כשרון טבעי" לספוג שערי שוויון בדקות קריטיות.

 

יו"ר ערד, עובד כהן (מימין) בוכה בזרועותיו של יבגני גופמן. עשו את שלהם. (צילום: שי מוגילבסקי)

 

שריקת הסיום שלחה את שחקני שתי הקבוצות לחדרי ההלבשה. אוהדי ערד, מרוצים מהנצחון וההישארות, התלוננו על כך ששחקני הקבוצה לא נשארו על המגרש כדי לאפשר לקהל להודות להם. אנשי הקבוצה טענו שמדובר באותם אוהדים שלאורך רוב העונה קיללו את השחקנים ודרשו לראות בקבוצה שחקנים מקומיים ולא שחקנים באר-שבעיים. זוהי המציאות – כאשר נותנים את ניהול הקבוצה בידי אנשים שאינם מעוניינים לפתח מחלקת נוער ראויה לשמה, ומעדיפים להביא שחקני רכש למען ההצלחות המיידיות, אין פלא שהקהל לא חש חיבור אמיתי לקבוצה.

משהו לחשוב עליו לקראת העונות הבאות.

ערד: גיא חיון, נועם פרץ, יבגני גופמן, גלעד תנעמי, אדם תנעמי, אלעזר לביא, זיו אבוגזיר, דודו פלס, אלירן גבאי (85, בר חביב), שרון לוי (67, רמי דוידזאדה), נתנאל פרץ (72, ויקי בוקובזה).
הרצליה: יקיר קרטה, יובל פוגלמן, נאור נלגיס (46, יניב דוד), עומר פרץ, דניאל סיגורה, סער עופר



תגובות

+ הוסף תגובה
1
א.א.פחם
(מישו: 09:22 08-05-2010)
מה עם החגיגות בא.אץפחם .שמעתי שעוד לא נראן חגיגות מסוג זה ,למה אין זכר לדבר?
2
להרצליה הקבוצה ההוגנת בליגה
(ויצמן יער: 10:24 08-05-2010)
מאוד תמוה משחק האימון שעשיתם יום קודם למשחק ועוד לפני שהולכים לים! ובנוסף לעלות בהרכב חסר למשחק קריטי בתחתית. חבל ליכלכתם בגדול!!!
3
פוגלמן שייך לליגות הגבוהות
(מי שמכיר: 10:50 08-05-2010)
זה לא חדש, מי שמכיר אותו לאורך כל השנים, יודע שיש כאן שחקן איכותי ברמות- מעל!!!!!
4
obad cohen...totaj!!!!!
(argentinai: 12:14 08-05-2010)
ein cmo obad cohen...hu oeb iother arad bincom a jaim shelo...col hacabod obad....guever shel cadureguel!!!!
5
וייצמן יער תתביישו על תגובתכם
(אחד מהגרעין הקשה: 13:40 08-05-2010)
הרצליה הינה הקבוצה ההוגנת בליגה, ולא בכדי!!! אם יש שחקנים שמתאמצים ומתאמנים כל העונה ולא יוצא להם לשחק דקות משמעותיות בליגה, במשחקים כאלה שלא קובעים לקבוצה - זו ההזדמנות שלהם להראות את יכולתם. אין קשר בכלל עם מי משחקת הקבוצה!!! שכל אחד ידאג ליושר הפנ

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?