נימני: "יודע שהמצב לא טוב. זה מבחן ענק לקריירה שלי"

אסף נימני (עדי אורן) אסף נימני (עדי אורן)
עם ארבעה הפסדים רצוף, המאמן הצעיר של קטמון לא מתרגש מהמשבר הגדול הראשון בקריירה: "יש לי עור של פיל". מגיב על הביקורת על חוסר ניסיונו: "לא אתן את התענוג לאף אחד ואעזוב". וגם, מודה: "עשיתי טעויות"

שש נקודות, ארבעה הפסדים ברציפות ושלושה שערי זכות בלבד - זו הסטטיסטיקה העגומה עימה מתמודדת הפועל קטמון עמוסת הציפיות. מי שעומד בראש המערכת הוא אסף נימני, רק בן 32 אבל כבר עומד על הקווים של אחת מהקבוצות הלחוצות בליגה הלאומית. מי שחשב שיימצא את נימני אבל וחפוי ראש, מוצא את ההפך את הגמור. המאמן הצעיר יודע שהסיטואציה מאכזבת, אבל לוקח אחריות, לא מוותר לעצמו, אבל גם לא לשחקנים שלו.

התבוננות על העונה שעברה, שהייתה עונתו הראשונה של נימני כמאמן ראשי, תראה מצב דומה כאשר עד המחזור השישי בליגה א' צפון, צברה הקבוצה שש נקודות כשכבשה שלושה שערים בלבד. "מרגישים את המשבר בצורה יותר עוצמתית הפעם. אני והשחקנים יודעים שהמצב לא טוב, לא צריך לשקר לעצמנו. אבל זה שלב מוקדם. אנחנו ערניים מאוד, זה לא הנכון להתחיל להפוך חדרי הלבשה ולהיכנס לאבל ולדיכאון", מסביר נימני.

שלושה שערים ב-630 דקות זו לגמרי לא כמות השערים שבקבוצה ציפו לצבור כשהחתימו שחקנים בכירים בליגה לאומית דוגמת משה בן לולו, שי חדד, אבירם ברוכיאן ועוז צבאג. "אנחנו לא מצליחים לעשות גולים למרות שמגיעים למצבים. יש לנו חבלי לידה וצריך לדעת להתמודד איתם. לא מחפש תירוצים, אבל לא שיחקנו העונה פעם אחת בסגל מלא. הבאנו את השחקנים הבכירים בשביל הזמן הזה וזו בדיוק הציפייה מהם. שי חדד יביא את מה שיש לו, משה בן לולו לא שכח להבקיע שערים, זה יגיע", בטוח המאמן.

שחקני קטמון (תום כהנא, האתר הרשמי)
אך עם זאת, נימני עדיין מאמין: "השחקנים יודעים את המחויבות שיש עליהם ואף אחד מהם לא בורח מאחריות. אני מצפה שהם ייקחו את הקבוצה עליהם והם יעשו את זה. אני סומך עליהם ולא תולה באף שחקן את האשמה".

בבניית הקבוצה המנהל המקצועי שי אהרון והמאמן אסף נימני, לקחו סיכון כשמרבית הסגל שהעלה את הקבוצה מליגה א' ללאומית, המשיך עם הקבוצה לליגת העל, במה שנראה כהימור. "מוקדם להגיד אם השחקנים מתאימים לליגה לאומית. אך לדעתי, כל מי שנמצא אני רואה אותו ראוי לשחק בקטמון - הם צריכים יותר לתת, חובת ההוכחה היא עליהם כמו שהיא עליי. קטמון הלכה על חבילה מאוד מעניינת ונקווה שזה יידבק", מסביר המאמן.

בשונה מכל הליגה, בחרתם שלא להחתים זרים. אתה חושב שזו הייתה טעות בדיעבד?

"אנחנו לא נביא זרים בשביל להגיד שיש לנו זרים. כרגע קטמון לא יכולה להרשות את המעטפת של שחקן זר ולתת לו את התנאים המלאים להצלחה. אין מאמן שלא ירצה להתחזק ושיהיה לו סגל עמוס. יש לנו מאמן מקצועי מאוד ער לכל העניין הזה. שי אהרון הוא הג'ורדי קרויף שלנו. הוא מכיר אותי ומרכיב את הסגל בהתאם".

גם נימני יודע שהבעיה של האדומים היא לא רק בכיבוש השערים, כשבשבעת המחזורים הראשונים ספגה ארבעה אדומים. " זה גמר לנו כמעט כל משחק שני שהיה לנו - כל משחק יכולנו לחזור אם היינו ב-11 שחקנים. ממה זה נובע? לדעתי התקופה הקשה, הלחץ והציפייה מאיתנו גורמים לזה. אנחנו מבינים את רמת האחריות שלנו". אולם המאמן מסייג: "בקלות מידי שולפים נגד קטמון, הכרטיסים נשלפים בסיטואציות הזויות. היד קלה על ההדק וזה מתסכל אותי".

לא בורח מאחריות

עד העונה שעברה נימני תפקד כעוזר מאמן, הוא כבר חווה משברים כעוזר, אבל הסיטואציה הנוכחית היא שונה לחלוטין עבורו. "אני מרגיש לבד עם ההחלטות שלי. אתה תחיה ותמות עם הדרך שלך. כל האחריות על המצב היא עליי ואני מבין את זה". פתח את דבריו. "הכי קל זה ללכת ולברוח, אבל אני בטוח שאני יכול לשנות את המצב. היו רגעים שקיבלתי החלטות לא נכונות ולא בושה להגיד טעיתי", הוא מסביר.

גם המאמן יודע שהביקורת הראשונה לגביו תהיה על חוסר הניסיון שלו כשקיבל את המפתחות לאחת מהקבוצות הפופולאריות בליגה למרות גילו הצעיר. "אין סבלנות בליגה. זה החולי של הכדורגל שלנו. אם אעזוב אז אני פחדן וזה לא אני. דווקא כשכולם מבקרים ומנסים לגמור אותי ולהראות שהנה הצעירות שלי משפיעה אז זה נותן לי יותר מוטיבציה. אם עכשיו אני אעזוב זה הכי קל, אז מה מיוחד בי? מה אני לא יכול להתמודד? תמיד יידבק בי הצעיר, אך אני לא אתן את התענוג הזה לאף אחד ואעזוב".

"אני יודע שהמצב לא טוב" (ארנון לוי)
בשנה שעברה כאמור, היה נימני בסיטואציה דומה, אך אז במחזור החמישי הגיש את התפטרותו לשי אהרון, המנהל המקצועי, התפטרות שלא התקבלה. "לא אתפטר. התבגרתי. יש לי עור של פיל. זה מבחן ענק לקריירה שלי וזה בכלל לא עובר בראש. אני עובד מאוד קשה, אני לא מחכה שהניסים ייפלו לי מהשמיים. הגעתי לאן שהגעתי בשתי ידיים. לא הייתי שחקן עבר והגעתי בעבודה קשה - זה מבחן שאני חייב לעבור אותו ואעבור אותו אין לי ספק". אולם נימני מודה שהתקופה הזו קשה מאוד עבורו כשאומר: "אני לא ישן בלילה. אבל עדיין זה חלק ענק מהתפתחות שלי כמאמן ואני מודע לזה".

נימני אמוציונאלי מאוד בכל הנוגע למצב הקבוצה: "לא צריך שאנשים יגידו, אני יודע שהמצב לא טוב. אנו יודעים שאנחנו מאכזבים, אך שינוי לא יקרה תוך יום יומיים. שי אהרון נותן לי גב מלא לגמרי". אותי לימדו שכשנותנים לך אגרופים, אל תוריד את הראש - כקבוצה נצטרך לדעת להחזיר אגרופים. מקווה שנתעורר לפני שנחטוף נוקה האוט. אבל אני יודע שלי אף אחד לא יכול להביא נוק האוט", סיכם המאמן.


 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
מאמן חלש
(שי: 16:18 20-10-2015)
עוד 2 מחזורים אתה בבית
2
מלך ! אוהבים אותך זה יגיע!
(קטמון: 17:21 20-10-2015)
3
לאוהד סאדר בתגובה 1
(סומך עליו: 17:31 20-10-2015)
תדאג למאמן שלך, תודה
4
מאמינים בך
(קטמוני: 17:32 20-10-2015)
כולנו איתך, מאימנים בדרך, לא להתייאש. התוצאות יבואו.
5
מאמן מצויין
(מבין: 18:26 20-10-2015)
אימונים ברמה אם לקטמון יש שכל שיחתימו לעוד 10 שנים הוא הדבר הבא בכדורגל שלנו סבלנות זה מה שאין כאן אז הנהלת קטמון סבלנות אם ליגה לא נעלה וליגה לא נרד אז לא כדי לאבד אחד כזה
6
הקריירה שלך לא מעניינת איש. אתה לא באת לפה כדי לקדם קריירה אלא לקדם את המועדון. אם המועדון ינשור, כל המיזם החברתי הענק הזה עלול לקרוס. בושה של התבטאות
7
טלספפה2
(שחר: 19:22 20-10-2015)
8
לקריירה שלך????!!!!
(קט: 21:46 20-10-2015)
9
מה השתנה עם מנהל מקצועי 0 זכרו שאנחנו
(קטמון שי אהרון נמני: 07:49 21-10-2015)
לא בשתנה כלום רק עוד משכורת לשי אהרון שברגע האמת מלבד לדבר יפה ולנמק לא עשה דבר מקודמין בליגה הלאומית שירצקי ושי לוקחים את כל הקופה במקום שחקנים מנוסים להביא וכן זכרו מחלקת נוער ללא שחקן נוער אחד לבוגרים הכל אחיזת עיניים
10
שי אהרון דיבורים חזק מקושר ללא כשרון
(נמני קטמון שי: 07:53 21-10-2015)
היה לו נוח להביא את נמני יס מן ללא רזומה כך שבפועל הוא המאמן מנהל מקצועי וסקאוט מעניין וחברה השכר של שי טסכרו כבל את קטמון לחוזה דרקוני גם בשנים וגם בשכר ועל זה נאמר הכניס לנו צינור צינור לא פלא שלא הלך לקבוצה אחרת הפועל הרווחה
11
אתה מאמן ענק
(ניב: 08:41 21-10-2015)
אסף יש דברים שלא רק תוצאות יגידו זה מבחן רק לעצמך אף אחד לא יכול לקחת לך את הכישרון בהצלחה
12
נמני המלך
(כבירי: 14:43 21-10-2015)

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?