נשארו בפנדלים

אם היו יודעים במחנה יהודה מה מצפה להם במשחק הפלייאוף התחתון עם עוצמה חולון ספק אם היו מקיימים אותו בשבת ב-11:00 בבוקר. קצת אחרי 14:00 בצהריים ולאחר ששפכו טונות של זיעה בחום הכבד יכלו סוף סוף שחקני מחנה יהודה לחגוג את סיומה של העונה העגומה הזו. יכולת גדולה של שוער עוצמה, עמוס גניש גררה את המשחק ל-120 דקות מאופסות ולדו קרב פנדלים בסיומו ניצחה מחנה 4:5 ושרדה בליגה. לעוצמה מחכים ביום שישי האורתודוכסים לקרב הישרדות.

במחנה עדיין מתרפקים על עונת 2007/8 אז הגיעה הקבוצה למבחני העלייה לאחר עונה גדולה. הפסדים לערד וצפרירים סגרו עבורה את חלום העלייה ומאז היא מדשדשת בליגה ב'.
את העונה הנוכחית אף אחד שם לא ירצה לזכור. הסיבוב הראשון היה עוד סביר אולם 11 המשחקים הראשונים של הסיבוב השני שהניבו רק שני ניצחונות (על עוצמה ורמת ישראל) דרדרו את הקבוצה למעמקי הטבלה. רק התאוששות במחזורי הסיום בהם השיגה 3 ניצחונות ב-4 משחקים בתוספת הפסד של בני יפו בדרבי הציבו את מחנה בעמדת בריחה ממשחקי הפלייאוף המתישים והמלחיצים. ההפסד לבני יפו במשחק ההכרעה שלח את הקבוצה חזרה לשם.
גם עוצמה לא יכולה להתהדר בהישגים העונה וזאת כמובן, בלשון המעטה. 23 הנקודות בצברה הקבוצה יחד עם 21 שערי זכות בלבד שהבקיעה הציבו אותה במקום ריאלי, ה-15 כשרק לרמת ישראל מאזן גרוע יותר.
לאחר כל זאת הכריזו במחנה במפורש כי הם אינם יכולים להרשות לעצמם להפסיד בבית ולמשחק עלו השחקנים מאד נחושים והפגינו אולי את אחד המשחקים הטובים של הקבוצה. אפילו המאמן, אייל לחמן שגדל במועדון הגיע למשחק והרביץ לפני שריקת הפתיחה נאום ציונות לשחקנים. כ-350 צופים הטריחו את עצמם והזכירו ולו במעט את אותה עונה גדולה. דווקא מולם תפס שוער עוצמה, עמוס גניש שמי שלא יודע, הוא גם משמש כמאמן שוערים בהכח עמידר, יום ענק. גניש שלט ברחבה שלו, ניווט את ההגנה, עצר וקלט על ניסיון של המקומיים להבקיע.

 

עידו רצון (בלבן). במחנה הכריזו כי אסור להם להפסיד. (צילום: לירן דורף)


בחום הכבד ששרר שלטו שחקני מחנה בקצב המשחק. עוצמה מצידה, לפחות במחצית הראשונה התבססה על מתפרצות אולם בשנייה כשהבינה כמה היא נחותה מיריבתה, התרכזה בהגנה ובבזבוז זמן.
ההזדמנות הגדולה של מחנה נרשמה הדקה ה-35 לערך אז קיבל תומר שפט כדור ברחבה, שיגר בעיטה לעבר השער אך גניש התעופף והדף נפלא, מור זאבי שעט על הכדור החוזר בעט אך גניש בעצירה נוספת מנע שער בטוח. 0:0 במחצית.
המחצית השנייה הייתה תעתיק דיי מדויק של הראשונה אם כי בדקה ה-51 קיבלה עוצמה הזדמנות מקרית. דוד אורי ניצל אי הבנה בין שוער מחנה, רן אליאלס לאחד מבלמיו ונגח כדור קשתי מעל ידיו המושטות של השוער לחוץ. כלל שנקפו הדקות החלו החולונים לבזבז זמן במטרה לגרור את המשחק להארכה ולפנדלים. בדקה ה-62 עוד הספיק שפט להדביק כדור מ-14 מטר למשקוף ורבע שעה לסיום רשם גניש הצלה ענקית כשחילץ בקצות אצבעותיו נגיחה של עידו רצון לפינה הנמוכה לאחר הגבהה של שפט.
ממשלפני תום ההארכה נפגע מור זאבי ממחנה בהתנגשות ראשים עם אריה נחום, בלמה של עוצמה שהיה אגב, מצוין והציל במו רגליו וראשו 3 שערים בטוחים ואיבד את הכרתו. המשחק הופסק ל-5 דקות, זאבי התעשת אך נראה מטושטש ולכן נאלץ לנטוש את המגרש. מחנה שהשלימה את מכסת שלושת החילופים שלה נאלצה לשחק עד לסיום ב-10 שחקנים אך למזלה השופט, זיו אדלר שרק לסיום.
זה לא שינה הרבה והקבוצות התייצבו לדו קרב מהנקודה הלבנה. רפי עמרן כבש את הבעיטה הראשונה של עוצמה, ניסן ספיר השווה. עוצמה עשתה 1:2 מרגליו של ליאור אג'ימן, נאור קלימי השווה. רן אליאס הדף את בעיטתו של דוד אורי, שוהם צברי קבע 2:3. עוצמה השוותה הפעם מבעיטה של רועי אלקריף,  גולן בכר החזיר את היתרון למחנה, 3:4. עוצמה השוותה שוב מבעיטה מוצלחת של השוער, גניש והכל נפל על כתפיו של שפט. זה לא התרגש, הכניע את גניש ונתן את האות להתפרצות רגשות אדירה. השחקנים חגגו כאילו זכו זה עתה באליפות ולא בכדי אמר אחד מחברי ההנהלה עי שמחת ההישארות לפעמים גדולה יותר משמחת העלייה.
עוצמה מצידה תנסה להכין את עצמה במהלך כל השבוע הקרוב למשחק ההישרדות הגורלי נגד האורתודוכסים יפו. אחת מהם תצטרף לרמת ישראל ותשחק ככל הנראה בעונה הבאה במחוז ת"א.



תגובות

+ הוסף תגובה
1
אני עוקב אחרי עוצמה חולון עוד מהתקופה ששיחקה בשם בית"ר חולון ושני בני אף שיחקו בקבוצה במסגרת הנערים ועדיין הם רשומים בקבוצה וחבל שלא עזרו לקבוצה בעונה קשה זו. לא המשיכו כי זה הפריע להם בסדר יומם. אני מאחל להרצל בכל ליבי ניצחון ועונה מוצלחת בעונה הבאה
2
מחנה היתה קבוצה חזקה בעונת העליה של חדרה.
3
מקווים להשאר!
4
תומר שפט הגדול מכולם
(שחקן: 14:41 11-05-2010)
היה מלך שערים של הליגה לפני שנתיים.
5
מחנה הגיעו למצב הזה
(שחקן: 15:28 11-05-2010)
מחנה הגיעו למצב הזה רק כי אליאס היה פצוע ולא שיחק רוב המשחקים ברגע שהוא חזר הם חזרו לעצמם שוער מעולה
6
בהצלחה לעוצמה חולון ביום שישי תשחקו רק התקפה כי אסור לכם לשחק במשחק כזה הגנה אפילו שהשוער יעלה למעלה בהצלחה
7
איפה הימים של בלוקונים
(יאללה ביתר חולון: 18:08 11-05-2010)
תביא אותם למגרש באורט נמלא אותו תימנים אף קובצה לא לקחה נקודות איפה הימים של חיים כהן
8
ל- 3
(אני: 18:28 11-05-2010)
יא גולם, אם לא הבנת אז נשארתם כבר בליגה...
9
תחזירו את סהר,פישר,זהר,כפיר ורמי ואז לא יהיה צריך שום תומר ושום אליאס שכבר עייף ולא תורם כלום.
10
ל9
(אוהב מחנה2: 10:23 13-05-2010)
אתה צודק תומר ואליאס באמת לא תורמים כלום סתם תומר מלך שערים כבר חמש שנים ואם לא אליאס העייף כמו שאתה אומר מחנה כבר מלפני 4 שנים בליגה ג אז אם אתה קורא לעצמך מבין כדורגל תשאר רק אוהב מחנה ולא יותר
11
ל9
(אוהב מחנה 2: 10:25 13-05-2010)
ולגבי כל השחקנים שציינת כולם הלכו בשביל בצע כסף ותו לא אף אחד לא אמר להם ללכת הם עשו מה שהם רוצים
12
הם לא אשמים
(בכיר באגודה : 10:28 13-05-2010)
לא פישר ולא אליאס ולא תומר ולא כפיר אשמים במצב היחיד שאשם זה גריה שלא נותן כסף אתם סתם מחפשים אשמים ותודה לשהם צברי
13
באמת כבוד גדול להישאר ליגה
(אוהב מחנה: 08:31 14-05-2010)
כנראה אתם לא זוכרים לאן מחנה הגיעו עם שחקני הבית ומה הם היו שווים השנה וברגע ששחקנים מבחוץ מקבלים יותר משחקני הבית אז לא להיות מופתעים ששחקני הבית עוזבים כי רמי שחקן נשמה וסהר טווינה ופישר זה הלב של מחנה!

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?