אוהדי בית"ר נורדיה נגד ההתאחדות לכדורגל: "מתעלמים מאיתנו"

אוהדי נורדיה (ברק תורג׳מן) אוהדי נורדיה (ברק תורג׳מן)
משחקי סוף השבוע שנדחו בעקבות משחקי הספורטיאדה נקבעו במקום זאת ביום שני בצהריים, בזמן יום העבודה, דבר שימנע מהאוהדים להגיע למשחק. אוהד בית"ר נורדיה: "פתרו בעיה אחת ויצרו בעיה אחרת". ההתאחדות: "מנסים להתחשב בכל הקבוצות, אך יש תקנון וסדר משחקים. הם לא חויבו לדחות את המשחק, אלא זה היה שיקולם"

במשך שנים הליגות הנמוכות זוהו עם תופעה של היעדר קהל תומך. אולם, עם הקמת קבוצות האוהדים, כדוגמת בית"ר נורדיה, הפועל רובי שפירא ודוגמתן, עלה משמעותית מספר האוהדים במשחקים. אותן קבוצות הפכו את הליגות ליותר רייטינגיות, יצרו גרעין קהילתי של אוהדים, שלרגע השכיח את העובדה שמדובר בליגות הנמוכות.

אולם במחזור הנוכחי, אנו רואים מקרה שבו מועדף החוק היבש, על ההיגיון הבריא ועידוד נוכחות קהל. בסוף השבוע מתקיימת הספורטיאדה ה-35, תחרות שמרכזת מעל 8,000 ספורטאים חובבנים בענפי ספורט שונים, ביניהם קט רגל.

בין השחקנים השונים, ניתן למצוא שחקני ליגות נמוכות רבים שמשתתפים בתחרויות, במסגרת עבודתם הסדירה. כזכור,כנהוג בליגות הנמוכות, השחקנים עובדים במשרה מלאה בעבודות סדירות, כשהכדורגל מהווה עבורם תחביב, שלרוב נעשה בהתנדבות.

לאור ריבוי המקרים של היעדרויות שחקנים בעקבות הספורטיאדה, ההתאחדות לכדורגל גילתה רגישות ואפשרה בשבוע זה לקבוצות לבחור לדחות את משחק הליגה שלהן שמתקיים בסוף השבוע. אולם אותה התחשבות, הולידה בעיה מסוג אחר לקבוצות. המשחקים שנדחו, נקבעו במקום זאת בצהרי יום שני הקרוב, עיצומו של יום עבודה עבור השחקנים והאוהדים. הסיבה הרשמית למועד החדש: מבחינה תקנונית, משחקים שנדחים חייבים להתקיים באותו שבוע. שעת המשחק נובעת מכך שבמגרשי הליגות הנמוכות אין תאורה ולא ניתן לארח את המשחקים בשעות הערב הנוחות לקהל הרחב.

אחד מאוהדי נורדיה תיאר את הבעיה שנוצרה: "אוהדים ושחקנים לא יכולים לצאת באמצע יום עבודה. במשחק הקודם שלנו מול קריית עקרון (4:3) הגיעו מעל 1000 צופים, בשעה הזאת לא יגיעו כמעט אוהדים. למה מלכתחילה לקבוע מחזור בשבוע שידוע מראש שיש אירוע גדול כמו ספורטיאדה? בדחיית המשחק מסוף השבוע וקביעת מועד חדש ביום שני, הם פתרו בעיה ויצרו בעיה חדשה", מסביר את האבסורד.

האוהד הפנה את תשומת הלב לדחיית המשחקים שנערכה לפני שבועות אחדים בעקבות המצב הביטחוני: "כשמשחקים נדחו בגלל המצב הביטחוני הטיעון היה מספיק חזק והתחשבו, אז אפשר לעשות זאת כאן. הבעיה היא שורשית וגם הטיפול השוטף שלה היא שורשית: פשוט מתעלמים מהאוהדים", סיכם את דבריו.

תגובת ההתאחדות לכדורגל: "חשוב לנו הספורט. נורדיה זו קבוצה שאנחנו שמחים שהיא בליגה, אבל אי אפשר להתחשב בכל האילוצים. אנחנו קשובים לאוהדים, אבל יש להנהלות הקבוצות אחריות ישירה על הנושא. התלונה הייתה רק מבית"ר נורדיה, שקריית עקרון חויבה לשחק ביום שני לבקשתה. לצערי, אין תאריכים פנויים אחרים ואת הליגה משחקים לפי הסדר קבוע עקב סוגיה של לוח זמנים והגינות בנושא של הרחקות - זה לא תקנוני ולא ספורטיבי לדחות מחזור לעוד כמה חודשים. אם נורדיה חשוב להם הקהל שלהם - הם לא חייבים לדחות את המשחק, זה שיקולם".


 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
נורדיה
(חאלד: 20:32 29-10-2015)
הייתי במשחק היו 2000 איש אל תמאיתו בערככם אז עכשיו יהיו 1000 והקבוצה תנצח זה גם מספיק
2
נורדיה אימפריה
(יבנאי: 20:33 29-10-2015)
גם אוהד אחד מספיק אתם קבוצה
3
נורדיה
(חני: 20:34 29-10-2015)
העיקר ש 23 יהיה
4
כשקבוצה מוותרת על סמלים כמו אסרף, יוסי ועקנין ושימי דוידיאן מתחילים התרוצים על ספורטיאדה. אסרף שהבקיע צמד לשערה של מצליח תפור כמו כפפה ליד למשחק מול עקרון. פעם שחקנים כמו יוסי שועו היו נותנים את הנשמה- היום כולם שם דוגמנים
5
הנה מתחילה ההתבכיינות
(ניה ניה עקרוניה: 21:58 29-10-2015)
קהל אוהדים כורדי מהבאסטות של מחנה יהודה. באים לעקרון רועדים להם הרגליים. רואים את מסך הפלזמה במגרש ומתרגשים.
6
חוק ההגיון
(אמיר נורדיה: 22:31 29-10-2015)
רואה בראש שני תסריטים .1 דחייה לינואר . יום שישי בצהריים , קריר וסגרירי אוהדי נורדיה ועקרון גודשים את המגרש הקטן , אחלה אוירה ומסתפק בחצי ממה שהיה בגביע . תסריט 2 יום שני שתיים וחצי בצהריים . במקרה הטוב 40 אמיצים שהצליחו לעבוד על הרופא או הבוס.הגיון
7
הם מ.ס נורדיה והם לא מעניינים אף אחד.
8
התאחדות של אפסים
(השיח : 09:33 30-10-2015)
האוהדים תמיד מקום אחרון. עדיין נגיע בהמונינו לכל מגרש בארץ! יאללה בית״ר! יאללה נורדיה!
9
כל שנה אותו סיפור
(בן: 04:09 18-10-2017)
למה פקידים של ההתאחדות לכדורגל הזרים לענף לא עושים פגרה בשבוע של ספוריטיאדה ? כל שנה אותו דבר עצוב שמי שמנהל את הכדורגל הישראלי לא מתחשב באוהדים

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?