קלינגר: "יש לי סעיף שחרור משעריים רק לנבחרת ישראל"

ניר קלינגר. ראיון ראשון בתפקיד החדש בשעריים ניר קלינגר. ראיון ראשון בתפקיד החדש בשעריים
לאחר ההצטרפות למכבי שעריים, התפנה ניר קלינגר לראיון מיוחד. הוא מבטיח: "אין סיכוי שאהיה מאמן". על הסיבה שהגיע: "לא ממניעים כלכליים", והמסר בחתימה: "אמירה עבור אחרים שחושבים שיודעים הכול בכדורגל"

 לא כל יום מאמן שאימן בעונה שעברה בליגת העל מגיע לליגה א', בראיון ראשון ל"חמש באוויר", המנהל המקצועי של מכבי שעריים, ניר קלינגר, מתייחס למניעים שהובילו אותו להצטרף לפרויקט, על משמעות תפקיד המנהל המקצועי ואיך לא, על מכבי שעריים.

המאמן המעוטר התייחס למעבר החד מאימון בליגת העל לניהול מקצועי בליגה א'. "אני לא מודאג מהיציאה מליגת העל כי אני כבר הייתי בכל הבמות בכדורגל הישראלי. קיבלתי החלטה שאני מעוניין בתפקיד ניהולי. לקחתי החלטה שאני לוקח צעד אחד קדימה - אני רוצה לעשות שינוי לתפקיד - אין לי ספק שכאדם שאימן בחו"ל - התפקיד הזה מכבד כל מאמן".

קלינגר הוא לא הראשון שהיה בליגת העל והצטרף לפרויקט של אלדד פרי כשהמטרות כאן הן ברורות. המאמן התייחס לגורמים שהובילו אותו להצטרף לשעריים: "ההגעה היא לא ממניעים כלכליים. אלדד פרי לזכותו יאמר שחיזר אחרי חודש וחצי בצורה שממש החמיאה לי. הוא איש רציני שבא לעזור לקהילה מצד אחד ומצד שני רוצה לייצר הישגים, זה מאוד משך אותי".

המאמן, שאימן באשדוד, הפועל חיפה ומכבי תל אביב, בטוח לאור ניסיונו בכדורגל הישראלי, שלתפקיד המנהל המקצועי יש משמעות אדירה, שלדעתו מוזנחת בכדורגל הישראלי: "אני מקווה שאעשה קפיצת מדרגה בתפקיד ואטמיע את התפקיד. מה אנשים עיוורים שהתפקיד הזה זה ההבדל בין מכבי תל אביב לבין שאר הקבוצות?".

לכן, הוא רואה בחתימה בקבוצה מליגה א' העברת מסר: "יש כאן סוג של אמירה, ולא רק אמירה אלא סוג של התרסה - כלפי אנשים שחושבים שהם יודעים הכל בכדורגל והם יכולים גם לנהל, גם לשלם, גם למנות, גם לפטר וגם לעשות כביסה. זה לא עובד ככה באף מועדון ראוי בעולם. צריך היררכיה והמועדון היחידי שעושה את זה בארץ לוקח שלוש אליפויות ברצף".

אלדד פרי וקלינגר. "חיזר אחרי במשך חודש וחצי"
ההגעה של קלינגר לוותה בלא מעט ספקות, אך המאמן מבהיר הראיון שמתכוון לעמוד בכל שלוש שנות החוזה שחתם: "אין לי סעיף שחרור לקבוצות מליגת העל. אבל, יש לי הסכם שחרור משעריים כשרק לנבחרת אני יכול להשתחרר. רק הנבחרת זה מעל הכול ואלדד יודע את זה. לנבחרת יש לי סעיף לשחרור, לשאר הקבוצות אין לי סעיף שחרור וזה לא משהו שמסקרן אותי. אני בשביל הנבחרת מוכן גם לזחול בשביל לבוא, לא אכפת לי באיזה תפקיד. אמרתי לאלדד שהנבחרת זה בשבילי צו שמונה והוא יודע את זה".

למנהל המקצועי החדש של שעריים בטן מלאה על מקבלי ההחלטות בכדורגל הישראלי: "אין קשר כאן למה שעשית אתמול, מי אתה ומה עשית ביכולות שלך בקריירה שלך. אף אחד לא זוכר שלקחתי אליפות לפני עשר שנים במכבי תל אביב מי זוכר את זה? כולם נמדדים רק לפי תוצאות העונה האחרונה וזה האסון שלנו".

המנהל המקצועי של הקבוצה מצמרת ליגה א'


לאחר מכן קלינגר התפנה לדבר על הקבוצה עצמה, אחריה עקב בחודש וחצי האחרונים. "אין ספק שלמכבי שעריים יש סגל שחקנים טוב אבל היא סבלה מהיעדרות רבות. אחת המשימות הראשונות שאני רוצה להיכנס אליהם זה להכניס את המערכת למקום של שקט ולייצר איכות. הליגה חזקה ויש קבוצות שיקראו תיגר על מאבק העלייה. אני מקווה שאוכל להביא מהניסיון שלי ומהיכולת שלי לנהל את האנשים בצורה טובה".

תחת קלינגר עובד עידן בראון, מאמן שאומנם בעל עבר בליגת העל, אך עדיין נחשב צעיר ולא מנוסה. קלינגר נותן לבראון גב מלא. "אין סיכוי שארד לדשא ואהיה מאמן - עידן הוא מאמן צעיר, אבל הוא לא חסר ניסיון - יש לו את התשוקה ואת הרעב. אני שם בשבילו בשביל לתת עצות ולתת כתף", סיכם את דבריו.

צפו בניר קלינגר בראיון הראשון כמנג'ר שעריים (באדיבות ערוץ הספורט):


 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
עם הסגל הזה יהיה קשה לשעריים לעלות
(אוהד שעריים ותיק: 21:36 16-11-2015)
קלינגר היית במספר משחקים וראית שהמשחק של שעריים לא זורם , אין שיטת משחק והנעת כדור מרגל לרגל אלא הגבהות סתמיות לחלוצים , על מנת ששעריים תתעלה מעל לליגה חייבים להביא שחקנים מליגת העל שהדומיננטיות שלהם תכריע משחקים , עם הסגל הנוכחי יהיה קשה לעלות
2
אני אוהד אותם משנת 1966 אז היו בליגה לאומית. עם יושב ראש מדהלה הקבוצה הזו לא תעלה ליגה מושב זקנים מאמן צעיר לא מנוסה צריך מאמן טוב שחקנים צעירים לא זקנים מי זה אבוטבול וטעמה בן דיין זקנים קלינגר הורד קבוצות ליגה מי זה בכלל חבל על הכסף שלך

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?