ליאור זדה: "לא מפחד מדיבורים על עליית ליגה"

ליאור זדה. פתיחת עונה חלומית ליאור זדה. פתיחת עונה חלומית
רגע לפני הפועל פ"ת, המאמן התפנה לראיון מיוחד: "קבוצה מיוחדת שלא תלויה בשחקן אחד". על הפחד מהסיבוב השני שחווה בקריית גת: " מאמין שזה לא יקרה לנו". וגם, מה השינוי שביצע שגרם לרצף הניצחונות?

מקום שלישי, 26 שערי זכות ותואר הקבוצה המפתיעה של העונה, כל אלה שייכים לקבוצה: עירוני רמת השרון. הקבוצה ממורשה שרושמת פתיחת עונה מפתיעה היא המרענן של הליגה הלאומית כרושמת הישג שיא בליגה הצמודה בישראל, חמישה ניצחונות ברציפות. על המקהלה הזו מנצח המאמן, ליאור זדה, שמצליח לאסוף את חבורת הצעירים ליחידה אחת שדורסת את הליגה. לקראת משחק הצמרת מול הפועל פתח תקווה, עצרנו את זדה לראיון בו מדבר על מטרות, סוד הקסם של הקבוצה והתחושות של להיות מאמן הקבוצה.

"מופתע? הליגה הזו כבר לא מפתיעה אותי. למדתי להבין שהליגה הזו זה ליגה מאוד דינאמית. התוצאות הוכיחו את זה. כל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה. הליגה הזאת מאוד צמודה", התייחס המאמן לצפיפות בטבלה.

בפתיחת העונה, מעטים חשבו שהקבוצה תרוץ בצמרת, כשהדעה הרווחת היא שמדובר במועדון שעיקר תכליתו היא השבחת שחקנים, כשבעבר כיכבו במועדון שחקנים כמו בן רייכרט, קנט סייף, סאן מנחם ועוד. "יש די אן אי של מועדון - רמת השרון לא מסתירים את זה, זה מועדון שבראש ובראשונה משביח שחקנים ובשנים האחרונות זה קרה להרבה שחקנים. זו לא בושה שזו המטרה של המועדון - יחד עם זאת אנחנו משתדלים ליהנות מכדורגל טוב ולהיות תחרותי. זה לא יהיה אסון אם נישאר בליגה הלאומית אבל מצד שני כשיש לי שחקנים שרוצים לנצח כל משחק אז אנחנו מציבים להם מטרות הכי גבוהות".

בפתיחת העונה, נראה היה שהעונה הולכת להיות דומה לקודמתה כשהקבוצה צברה רק שש נקודות בשישה מחזורים. אולם זדה הבין שהבעיה של הקבוצה היא לא מקצועית אלא מנטלית וחולל שינוי מהותי כשצירף את המאמן המנטאלי, גיא רותם, שהחל לעבוד עם השחקנים באופן קבוע, כשמאז שהגיע הקבוצה רשמה חמישה ניצחונות ברציפות: "צרפנו מאמן מנטאלי לקבוצה ואנחנו עובדים מאוד קשה. זה חבר'ה מאוד צעירים ומאוד חשוב לשמור על הרעב במיוחד בקבוצה שאין בה קהל".

בשנה שעברה זדה אימן את מכבי קריית גת, שפתחה את העונה בצורה מעולה וגם עליה דיברו כמועמדת לעלייה, אולם סיבוב שני רע מאוד, דרדר את הקבוצה והרחיק אותה מהצמרת. לכן המאמן לא מסתנוור מההצלחה הנוכחית, אך בטוח שמקרה העונה שעברה לא יחזור. "היה לי בקריית גת משהו שצריך ללמוד וזה בית ספר מבחינתי. למדתי ממה שקרה לי שם. אני אצטרך לעצור את התקופה הרעה. אני מאמין שזה יהיה שונה - תהיה לנו קבוצה יותר טובה, אנחנו יודעים איפה אנחנו צריכים להשתפר".

מאמן צעיר - קבוצה צעירה

26 שערים ב-11 מחזורים, הופך את רמת השרון לקבוצה האטרקטיבית בליגה. המאמן חוזר ומדגיש בכל הזדמנות על ההנאה הגדולה שלו מהקבוצה שלו: "הקבוצה הזו מתאימה לי יותר באופי כמאמן. אני נהנה מאוד מהאופי של השחקנים שהוא מאוד התקפי. החלוקה של השערים היא חלוקה יפה מאוד - אנחנו לא תלויים בשחקן כזה או אחר וכולם מפרגנים אחד לשני. זה גורם לנו להרבה גיוון אבל זה הרבה עבודה על תיאום".

רוב השחקנים בקבוצה הם צעירים, אולם לצידם קיימים שני מבוגרים אחראיים: קובי מוסא ויוסי שבחון, שמובילים באמצעות מעמדם וניסיונם את הקבוצה ממורשה, כשרותמים את הצעירים, אך גם מציגים בעצמם יכולת גבוהה. "קובי מוסא ויוסי שבחון יש להם משמעות כפולה ומכופלת. מוסא זה שחקן ששיחק בליגת האלופות ויוסי שבחון אף אחד לא צריך להזכיר מה עבר בכדורגל. הם נותנים המון שקט והרבה מנהיגות שקטה. מה שמיוחד ביוסי וקובי זה שהם עובדים לא פחות קשה וזה נותן לשחקנים הצעירים".

ההכנה לקראת המשחק מול הפועל פתח תקווה לפי המאמן היא כמו לכל משחק, כשזדה מבטיח שהקבוצה תמשיך לשחק כדורגל משוחרר ונטול לחצים. אולם גם זדה יודע שניצחון במשחק ביום שישי, עשוי להפוך את הקבוצה שלו למועמדת ממשית לעלייה. "אני לא מפחד מדיבורים על עליית ליגה. זה מוקדם לדבר על עלייה. עלייה לא מדברים, צריך לחשוב ממשחק למשחק. אנחנו מציבים לעצמנו מטרות קרובות", ענה בדיפלומטיות.

עם ההצלחה באות שאלות טבעיות על רצון להתקדם גם באופן אישי, המאמן כמובן שואף לאמן גם בליגת העל, אך עדיין נשאר עם רגליים על הקרקע. "התחלתי לאמן לפני 15 שנה, הייתי בליגה ג', ב' , ליגה א', ילדים, נערים - זה מאוד מאתגר וזו דרך מספקת. אני רוצה בדרך שלי להגיע לליגת העל. אני בשל לזה אבל לא בוער לי", סיכם את דבריו.

יוסי שבחון. עובד כמו הצעירים (אלן שיבר)



 

תגובות

+ הוסף תגובה

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?