סיכום המחזור בלאומית: מבול של שערים - פ"ת והרצליה בראשות הטבלה

חיים שאבו. כבר במקום השני חיים שאבו. כבר במקום השני
19 שערים בחמישה משחקים סיפקו את המחזור המטורף ביותר בלאומית העונה. בני לוד הפסידה, רמת השרון הפכה פיגור, אשקלון ואשדוד נפרדו בתיקו. ר"ג עם משחק עשירי ברציפות ללא ניצחון וניסן יחזקאל עם ניצחון שני ברציפות

19 שערים, שלושה אדומים ואינספור דרמות סיפק לנו המחזור ה-13 בליגה הלאומית, שהבטיח הרבה וגם קיים. מי שגנבו את ההצגה הם השחקנים הזרים שכבשו 10 שערים. הפועל פ"ת שומרת על ראשות הטבלה למרות שסיימה בתיקו דרמטי עם הפועל ר"ג, ששמרה על רצף המשחקים ללא ניצחון. מכבי הרצליה העפילה למקום השני הודות להצגה ענקית בה הביסה את בני לוד 3:0.

במקום השלישי ניתן לראות את רמת השרון של ליאור זדה שכבר פיגרה 2:0 מול מכבי יבנה, הפכה את התוצאה ל-3:2 מרשים. אשקלון ואשדוד התרחקו מהצמרת עם תיקו 1:1, בו שתיהן יצאו מפסידות. מי שיכול לחייך בשבת הזאת הוא ניסן יחזקאל שרושם ניצחון שני ברציפות והפעם על ראשון לציון הודות לשער דרמטי.

הפועל רמת גן - הפועל פתח תקווה 3:3
אצטדיון רמת גן עם כר הדשא הנפלא אירח היום את אחד המשחקים הטובים ביותר שנערכו העונה בליגה הלאומית. הפועל רמת גן של דני גולן, הגיעה למשחק עם תשעה משחקים ללא הפסד וכשהיא נמצאת מתחת לקו האדום. דווקא במשחק שהאדומים חייבים לנצח, הם פגשו את מוליכת הטבלה, הפועל פתח תקווה. המשחק התעלה לרמה מאוד גבוהה כשהתקפה רדפה התקפה והתוצאה גם בהתאם.

מי שעלו ראשונים על לוח התוצאות הם דווקא המארחים מתחתית הטבלה כשלירון דיאמנט העלה את האורדונים בדקה ה-18 ליתרון 1:0. אולם מוטיב שיחזור לאורך כל המשחק הוא האופי הגדול של שחקניו של קורצקי, כשבדקה ה-30, ברנקו מיכאלוביץ' פתח את ההצגה שלו כשהשווה ל-1:1 וקבע את תוצאת המחצית הראשונה.

ההצגה של הסרבי נמשכה גם במחצית השניה כשבדקה ה-60 השלים צמד וקבע מהפך עם 2:1 לכחולים. האורדונים לא הרימו ידיים וכעבור שמונה דקות נפסק לזכותה פנדל לאחר הכשלה על לירן כהן. דידייה ברוסו לקח אחריות וכבש מ-11 מטרים וזה כבר 2:2.

חשבתם שההצגה של מיכאלוביץ' הסתיימה? תחשבו שוב. לא חלפה דקה והסרבי של פ"ת השלים שלושער וזה 3:2 לכחולים כשהאורדונים לא מאמינים שזה קורה להם.

אולם דווקא כשנדמה היה שהחניכים של דני גולן מוותרים על המשחק, הגיע שוב דידייה ברוסו שהשווה בדקה ה-87 . בסיום
חלוקת נקודות מוצדקת בין הקבוצות כשמי שהרוויח מהמשחק הוא בעיקר הקהל שנהנה מכדורגל התקפי רווי שערים.

דידייה ברוסו. שער דרמטי שלו השיג נקודה לאורדונים
הפועל עפולה - הפועל ראשון לציון 2:1

בעקבות שזרוע החורף, הפועל עפולה הצפינה עד לקריית שמונה כדי לארח את משחק הבית מול הכתומים של אופיר חיים. בקבוצה של ניסן יחזקאל עסקו בעיקר בפרשת גיא דיין במהלך השבוע, אך קיוו לשים את העיסוק בקשר בצד ולרשום ניצחון שני ברציפות.

מנגד ראשון לציון הגיעה במצב רוח מרומם לאחר ניצחון 3:2 באמצע השבוע על בית"ר תל אביב רמלה. מי שעבורו המשחק היה מאוד מרגש הוא שלומי אביסדריס, חלוץ הקבוצה, שחזר למגרש בו החל את הקריירה.

גם כאן, המשחק התעלה לרמה מאוד גבוהה כשהקבוצות הגיעו לאינספור מצבים. מי שעלו ראשונים על לוח התוצאות היו הכתומים. עדן שרם ניצל בישול מצוין של שלומי אביסדריס כדי לכבוש את השביעי של העונה שהעלה את ראשון לציון ל-1:0 כשזו גם הייתה תוצאת המחצית.

ניסן יחזקאל ביצע חילופים במחצית השנייה כשהכניס למשחק את יובל שוואט, שהיה האיש שינה את המשחק עבור המארחת. בדקה ה-51 החילוף השתלם כשיובל שוואט השווה את התוצאה ושחרר המון לחץ את ניסן יחזקאל. עפולה לא ויתרה והמשיכה לתקוף את שערו של תום אלמדון ובדקה ה-90 הלחץ השתלם. מתיאס מרטין, אקס ראשון לציון, ניצל הגבהה שהגיע אליו כדי לקבוע בדקה ה-93 שער ניצחון דרמטי לקבוצה של ניסן יחזקאל, שיכול סוף סוף לחייך.

מכבי הרצליה - בני לוד 0:3

קרב צמרת נערך באצטדיון בהרצליה כשהקבוצה של חיים שאבו פגשה את בני לוד של סלימאן אזברגה, שהגיעה עם שוערה הצעיר, סתיו פלזנטל בהופעת בכורה בהרכב עקב פציעתו של יוסף אזברגה. המשחק הצדיק את הציפיות כששתי הקבוצות הגיעו במטרה לנצח את המשחק.

לאחר מחצית ראשונה מאופסת, מכבי הרצליה עלתה ליתרון בדקה ה-58 באמצעות עזרה בלתי צפויה. כדור גובה פשוט הגיע לאימורו לוקמן שמשמונה מטרים נגח והסיט אותו לרשת של סתיו פלזנטל, טעות קשה של בלמה של בני לוד.

בדקה ה-90 הורחק בצהוב שני חלוץ האדומים, מורד אבו ענזה, עקב התחזות ברחבה. הקבוצה של סלימאן אזברגה שלחה בדקות הסיום את כל הכוחות ההתקפיים שלה במטרה להשיג שוויון ומי שניצלה זאת הייתה מכבי הרצליה. בדקה ה-92, אופיר עמרם ניצל הפקרות בהגנת לוד כדי לקבוע 2:0 יקר לצהובים.

האדומים המשיכו להפקיר את ההגנה ובדקה ה-95 מרסלו קראבליו ניצל זאת כדי לנעוץ את השלישי בשערו של פלזנטל. בסיום 3:0 גדול למכבי הרצליה ובכורה שפלזנטל יעדיף לשכוח.

הפועל אשקלון - מ.ס אשדוד 1:1

שתיים מהקבוצות הלחוצות בליגה הגיעו למשחק חשוב באצטדיון "סלה" באשקלון בידיעה שהן חייבות ניצחון כדי להיצמד לצמרת. המשחק התעלה לרמה גבוהה כששתי הקבוצות תקפו ללא הרף כדי להשיג את הניצחון המיוחל.

לאחר 60 דקות מאופסות, היה שווה לחכות לביצוע הכדור החופשי המצוין של שי רביבו, שהזכיר את אחיו, חיים רביבו, בימיו הגדולים והעלה את הקבוצה של יובל נעים ל-1:0 יקר. אשדוד לא ויתרה והשיגה כעבור שמונה דקות את השיויון כשהשחקן החם שלה, דין דוד, השווה את התוצאה ל-1:1 לאחר טעות קשה בהגנת אשקלון.

בדקה ה-90 גדי קינדה, שנכנס כמחליף הורחק, אך אשקלון לא הספיקה לנצל זאת כדי לנצח את המשחק. בסיום, חלוקת נקודות צודקת בין הקבוצות שמבשרות על עוד שבוע חלוץ עבור שתיהן.

עירוני רמת השרון - מכבי יבנה 2:3
לאחר שקטעו את רצף חמשת הניצחונות הרצופים עם ההפסד להפועל פתח תקווה, הקבוצה של ליאור זדה רצתה לחזור למסלול הניצחונות. מנגד האורחים מיבנה רצו לסגור את השבוע בו הפסידו פעמיים וספגו שישה שערים, בטעם חיובי ועם ניצחון שיקפיץ אותה לצמרת הטבלה.
פתיחת המשחק הייתה שייכת למכבי יבנה כשעם סיום המחצית הראשונה מירוסלב אנטונוב העלה את הקבוצה ליתרון 1:0 יקר. המומנטום הצהוב נמשך ותשע דקות מפתיחת המחצית השנייה אנטונוב השלים צמד וקבע 2:0 מפתיע לאורחים.

חשבתם שרמת השרון תוותר על המשחק? תחשבו שוב. ליאור זדה ביצע מספר חילופים התקפיים במטרה לחזור למשחק והחילופים השתלמו לו. בדקה ה-64 בן בן יאיר כבש והחזיר את רמת השרון למשחק. מרגע זה הקבוצה של ליאור זדה הסתערה על כל כדור במטרה להשוות את התוצאה ובדקה ה-69 היא גם הצליחה כשהמחליף הניגרי, אוזור נמקה, השווה ל-2:2.

רמת השרון לא הסתפקה בזאת והמשיכה לתקוף והשיגה את המהפך המיוחל כשעומר צלישר התרומם לכדור גובה וקבע בדקה ה-87 מהפך גדול לקבוצה של ליאור זדה. בסיום אוזור נמקה הורחק בצהוב שני, אך התוצאה נשמרה. ניצחון יקר לליאור זדה שמעלה את רמת השרון למקום השלישי.

ליאור זדה. מהפך ענק



 

תגובות

+ הוסף תגובה

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?