שישי בלאומית: קטמון והפועל ר"ג חוזרות לליגה. אשדוד במקום השני

ברוכיאן (אופק טוביה) ברוכיאן (אופק טוביה)
עם מאמן זמני על הקווים הצליחו האדומים לרשום ניצחון ענק על עפולה. האורדונים שברו בצורת של עשרה מחזורים וסיבכו את יבנה. אשדוד עם מהפך דרמטי. איבוד נקודות יקר למכבי הרצליה מול קרית גת

מחזור שישי בלאומית עמד בסימן יציאה לדרך חדשה. הפועל קטמון והפועל רמת גן, מהקבוצות הלחוצות בליגה, הצליחו לאחר תקופה ארוכה,לרשום ניצחונות יקרים שסיפקו להם מעט אוויר במאבקי התחתית. מי שנכנסה בעל כורחה למאבקי התחתית היא מכבי יבנה, שרשמה הערב הפסד רביעי ברציפות.

בצמרת, מ.ס אשדוד של אייל לחמן הצליחה לרשום ניצחון דרמטי בזכות אור אינברום שהשלים צמד וקבע מהפך בעשר דקות האחרונות של המשחק והעלה את אשדוד למקום השני. מכבי הרצליה איבדה שתי נקודות יקרות מול קריית גת האחרונה. הפועל ירושלים והפועל ראשון לציון סיימו בתיקו מוצדק.

מכבי יבנה - הפועל רמת גן 2:1
המשחק ביבנה הפגיש שתי קבוצות שיעדיפו לשכוח את מה שעבר עליהן לפני המשחק. על מכבי יבנה עבר שבוע אותו היא תעדיף לשכוח, כשבמהלכו עסקו במועדון בעיקר בפרשת יוסי זוזוט שעזב את משחקה הקודם במחצית. גם מבחינה מקצועית, הצהובים באו בתקופה רעה כבשלושת המשחקים האחרונים היא הפסידה כשבמהלכם ספגה שלושה שערים. מנגד האורדונים הגיעו למשחק עם רצף של עשרה משחקים ללא ניצחון ותחושה גדולה שחוסר המזל לא מפסיק לפקוד את הקבוצה.

תחילת המשחק נראתה עבור רמת גן כמו המשך של הסיוט מהמחזורים האחרונים. בדקה ה-12 ישראל ראש הורחק לאחר עבירה שביצע בתוך הרחבה. השחקן החם של יבנה, מירוסלב אנטונוב, לקח אחריות וכבש מהנקודה הלבנה. אולם דווקא כשנראה היה שיותר נמוך מזה רמת גן לא תוכל לרדת, הגיע המהפך. לירן כהן הוותיק התחיל את השינוי עבור האדומים כשהשווה את התוצאה בדקה ה-17 וקבע את תוצאת המחצית 1:1.

למרות החיסרון המספרי, רמת גן לא נפלה מיבנה והרגישה שהמשחק הזה יכול להיות המפנה לעונה המסויטת שעוברת עליה. בדקה ה-50, דידייה ברוסו שכבש צמד בשבוע שעבר נגד הפועל פתח תקווה, היה זה שהשלים את המהפך עבור האדומים. החניכים של דני גולן הצליחו לשמור על היתרון עד שריקת הסיום שבישרה: ניצחון ראשון לרמת גן שסוף סוף יכולה לצאת לדרך חדשה. מנגד מכבי יבנה עם הפסד רביעי ברציפות מתקרבת מרחק נגיעה מהקו האדום.

מאמן רמת גן. דני גולן
הפועל ראשון לציון - הפועל ירושלים 1:1
אם יש משהו שמאפיין את ראשון לציון של העונה זה חוסר יציבות. הקבוצה הצעירה והכישרונית של אופיר חיים הגיעה למשחק לאחר הפסד דרמטי בשבוע שעבר להפועל עפולה וכשמחאת האוהדים נגד אייל ברקוביץ' המשיכה להעסיק את הקבוצה גם השבוע.

מנגד האדומים של חיים בן דוד הגיעו למשחק עם רצף של שלושה משחקים ללא הפסד וכשהיא במצב רוח מצוין בהובלת עמית בן שושן, שנראה חד והוסיף להם הרבה ביטחון. במהלך השבוע התבשרנו על המתיחות בקבוצה סביב מישל רוס, שמושך התעניינות ממכבי שעריים. בקבוצה הביעו את מורת רוחם מהתנהגותו כשהיו שטענו שזה מקיים שביתה איטלקית כדי שיאפשרו לו להשתחרר.

בפתיחת המשחק אותו מישל רוס ענה למבקרים על המגרש. שלוש עשרה דקות מהפתיחה החלוץ העלה את האדומים ליתרון יקר של 1:0 שהמשיך את המצב רוח הטוב בקבוצה מהבירה. אולם היתרון החזיק ארבע דקות בלבד כשיעקב בריהון, מלך שערי ראשון לציון, השווה את התוצאה. מרגע זה מה שבלט יותר מכל אצל שחקני הקבוצה הוא העצבים. בדקה ה-44 כובש השער לאדומים, מישל רוס, הורחק בכרטיס אדום והותיר את קבוצתו בעשרה שחקנים למשך כל המחצית השנייה. אולם בדקה ה-50 ראשון לציון השוותה את מניין האדומים כשגם כובש השער שלה, יעקב בריהון, הורחק בכרטיס אדום.

בסיום כששתי הקבוצות בחסרון מספרי, אף אחת מהן לא הצליחה להכריע את המשחק והמשחק הסתיים בתוצאה של 1:1. נקודה יקרה להפועל ירושלים בתחתית, מנגד הכתומים ממשיכים בחוסר היציבות.

מכבי קרית גת - מכבי הרצליה 0:0
קרב בין שתי קבוצות במגמות הפוכות. מצד אחד הקבוצה של ארז בנודיס הגיעה למשחק לאחר תיקו נגד הפועל ירושלים, אך כשהיא שקועה במקום האחרון וללא ניצחון תחת הדרכתו. מנגד הפתעת העונה, מכבי הרצליה של חיים שאבו, הגיעה כשהיא במחזור השלישי ועם הרבה אופטימיות לקראת מה שאמור היה להיות משחק קל עבורה.

אולם תוכניות לחוד ומציאות לחוד. קרית גת הציגה משחק לחימה בלתי מתפשר והקשתה מאוד על שחקני מכבי הרצליה לפתח את המשחק ההתקפי הרגיל שלה. בסיום המשחק תוצאת תיקו מאופסת שמשמעותה נקודה חשובה לארז בנודיס בקרבות התחתית ואיבוד שתי נקודות יקרות לחיים שאבו במאבקי הצמרת.

מ.ס אשדוד - מכבי אחי נצרת 1:2
שתי קבוצות שנבנו על בסיס השחקנים הצעירים המקומיים נפגשו לקרב צמרת באצטדיון הי"א. הקבוצה של לחמן קיבלה בחזרה את רועי בקל וחן עזריאל שחזרו לסגל לאחר תקופה ארוכה. מנגד אחי נצרת הגיעה במצב רוח מצוין לאחר הניצחון החשוב באמצע השבוע במשחק הדרבי מול נצרת עילית.

המחצית הראשונה הסתיימה בתיקו 0:0 ללא מצבים ראויים לציון. אולם סוף המשחק סיפק את הדרמות האמיתיות. בדקה ה-73 רביד גזל המנוסה העלה את הקבוצה של ג'ימי טורק ליתרון מפתיע שהכניס את אשדוד להלם. אולם לחבורה הלוחמת של אשדוד הייתה תשובה אחת לירוקים מנצרת: אור אינברום. החלוץ הצעיר השווה בדקה ה-80 את התוצאה וסימן את תחילת הבליץ' של אשדוד. הקבוצה מעיר הנמל המשיכה לתקוף ובדקה ה-90 השיגה מהפך כשאותו אור אינברום השלים צמד וקבע ניצחון יקר לאייל לחמן. אחי נצרת ממשיכה בחוסר היציבות.

אינברום (יוסי שקל)
הפועל קטמון - הפועל עפולה 2:4
איזה שבוע עבר על הפועל קטמון, הפסד מביך לבית"ר תל אביב/רמלה שגרר שריקות בוז, עימות בין אורי כהן לאוהדי הקבוצה ופיטוריו של אסף נמני. עם המאמן הזמני, סרג'י חאובל על הקווים, במועדון האוהדים קיוו לעבור את המשחק בשלום ואכן כך היה.

מפתיחת המשחק האדומים-שחורים יצאו כמו מלוע של תותח. בדקה ה-11 בן אוזן, הזכיר את היכולת שלו מהעונה שעברה והעלה את קטמון ל-0:1 וזו גם הייתה תוצאת המחצית. גם במחצית שנייה קטמון המשיכה באותה מגמה. בדקה ה-51 שי חדד השלים מהלך קבוצתי נהדר וקבע 0:2 גדול לאדומים.

העצבים שיחקו תפקיד אצל עפולה שלא מצאה מענה להתקפה הירושלמית כשדור מליחי הורחק בדקה ה-58. חשבתם שכאן קטמון עצרה? תחשבו שוב. הסמל של האדומים סיים עוד מהלך קבוצתי וקבע 0:3 גדול בדקה ה-68 לירושלמים.

אבל אוהדי קטמון הורגלו השנה לדפיקות לב מואצות בכל משחק וכך גם היום בטדי. דווקא כשהיא בעשרה שחקנים התחיל הקאמבק של החבורה של ניסן יחזקאל. דויד סולארי צימק את התוצאה בדקה ה-71 וסיפק הרבה תקווה לכחולים. שלוש דקות מאוחר יותר מתיאס מרטין כבש שער נוסף לעפולה והכניס ללחץ את האדומים, שראו איך היתרון המבטיח בורח להם מהידיים.

ניסן יחזקאל, שזיהה הזדמנות לקאמבק, שלח את כל הכלים ההתקפיים במטרה להשוות. אולם המילה האחרונה הייתה שייכת לאיש של קטמון בדקה הסיום, אדם מזרחי, שכבש בדקה ה-92 וקבע 2:4 גדול לאדומים שאולי יוצאים כעת לדרך חדשה.

 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
אתם בושה לאנושות ולכל אוהדי עפולה
(להנהלת הפןעל עפולה: 18:22 04-12-2015)
2
ואלהתמשיך ככה דני כבר ילך לבד
(לתומר רחמים : 20:57 04-12-2015)
3
הפועל עפולה האלופה
(אור מאיר: 11:44 05-12-2015)
ילד תקשיב הקבוצה שאת אוהד מפגרת ומפסידנית ועלובה את חרא והפועל קטמון ירושלים מפגרים וגם אנשי הקבוצה מפגרים וגם את בושה ואת מפגר ושמן
4
לדני אסולין
(אית: 12:52 05-12-2015)
האם הגיס שלך הוה קלוד דהן? זה נכון שאתה הבאת את קלוד דהן לאמן את הנוער של הפועל עפולה? אם זה נכון נפנה עם מזה ליחא שיבדקו ובדקו גם את כספי משלמי המיסים .וגם את מירון . .

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?