גביע נעים: גביע הטוטו של הלאומית נוסע לאשקלון

הפועל אשקלון. גביע שישי הפועל אשקלון. גביע שישי
זה הלך קשה ומייגע, אך שער עצמי של שוער אשדוד, רועי משפתי, בדקה ה-90 הציל את הקבוצות מהארכה ושלח את הגביע לאשקלון. נעים: "אני פחות מתרגש, אבל לראות את השמחה הגדולה של השחקנים נותן סיפוק אדיר". אכזבה גדולה בצד האשדודי: "התרגשנו יתר על המידה"

ברכות להפועל אשקלון. הקבוצה של יובל נעים היא מחזיקת גביע הטוטו של הליגה הלאומית לעונת 2015/2016. שער ניצחון בדקה ה-90, ספק עצמי, ספק של עידן שריקי, קבע דרמה גדולה בדקות הסיום ושלח את הגביע לאשקלונה.

כ-1,000 צופים, בחלוקה שווה לכל צד, חזו במשחק די משעמם עם מעט מאוד אירועים, ונאלצו לחכות עד לדקה ה-90 כדי לראות שער. המגן השמאלי, חיים איצרין, פרץ באגף שמאל, העביר כדור רוחב שהגיע עד לעידן שריקי, כשזה בעט את הכדור לקורה, ניתז הכדור לגבו של השוער, רועי משפתי, וחדר פנימה.
 
הפועל אשקלון אמנם מציגה יכולת לא יציבה העונה בליגה הלאומית אך מפעל גביע הטוטו מאיר פנים לקבוצה הדרומית, שיכולה לרשום לעצמה הישג נאה וגביע שישי בארון הגביעים.

גם חגיגות השמחה שהתרחשו על כר הדשא היו בהתאם והזכירו נשכחות מהעונה שעברה. למרות יכולת ירודה במשחק הגמר, מצד שתי הקבוצות, באשקלון קיבלו בסיפוק רב את הזכייה בגביע, שהכניסה למועדון לא פחות מ-110 אלף שקלים לקופה. חגיגות הניצחון נמשכו דקות ארוכות גם בחדר ההלבשה והשחקנים סירבו להיפרד מהגביע.
 
המאמן המנצח, יובל נעים אמר בסיום: "הקבוצה שלנו לקחה את המפעל הזה מהתחלה ברצינות גדולה. אני פחות מתרגש, לא בגלל שאני מאמן גדול או משהו כזה, אבל לראות את השמחה של השחקנים זה משהו שנותן לי סיפוק אדיר. גם בשנה שעברה שעברנו את בית"ר ירושלים בגביע וראיתי את השמחה זה נתן לי הרגשה אדירה". 
 
"עברנו דברים שקבוצות לא עברו, פציעות של 5-6 שחקנים, לא היה לנו קל אבל אנחנו קבוצה שיש לה מה להציע. אנחנו לאט לאט מסתגלים לליגה הזאת, בהתחלה לא כל כך הבנו לאן הגענו אבל עכשיו אנחנו מתחילים להבין".
 
על כך שהקבוצה שלו לא מצליחה להביא לליגה יכולת מספיק משכנעת ולא מהווה פקטור רציני בצמרת אמר נעים: "אנחנו לא קבוצה שכרגע יכולה להתמודד על העלייה. לא יודע למה אבל אחרי העלייה מליגה א' סימנו אותנו כמועמדת המובילה לעלות ליגה, אולי אם היה לנו את השחקנים הפצועים אז היינו יכולים לדבר אחרת, אבל כרגע אנחנו צריכים לפחות 3-4 שחקנים נוספים. חיזוק זה לא משהו שתלוי בי, יש הנהלה ויש תקציב אבל בכל מקרה חייבים פה עוד כמה שחקנים".
 
החלוץ עידן שריקי, שטען חד משמעית ששער הניצחון צריך להירשם על שמו אמר: "עשינו דרך ארוכה מאוד כדי להגיע למעמד הזה, שיחקנו 120 דקות בירושלים ועברנו הרבה, אני שמח מאוד על הזכייה ועוד יותר שמח להיות זה שמבקיע את שער הניצחון, אין מתוק מזה".
 
על כך שניצח את קבוצתו לשעבר לאחר שעזב אותה באקורדים צורמים אמר שריקי: "האקסית לא מעניינת אותי, אני כבר 4-5 שנים לא באשדוד, מה שאני נתתי לאשדוד אי אפשר לקחת ממני. מי שמעניינת אותי היא הפועל אשקלון והזכייה הזאת.

זה אמנם המפעל השלישי בחשיבותו אבל אנחנו מאוד שמחים על התואר הזה, הייתה פה התפרצות שמחה אמיתית. עשינו סיבוב ראשון בינוני, אבל יש לנו שחקנים מאוד כשרוניים והליגה הלאומית עדיין בחיתוליה, אנחנו מקווים להראות יותר טוב בסיבוב השני ולהשיג כמה שיותר ניצחונות".
 

אכזבה גדולה באשדוד

כצפוי, בצד האשדודי קיבלו באכזבה ענקית את ההפסד, במיוחד בשל העובדה שהשער הובקע בדקה האחרונה של המשחק וחמק להם מהידיים. הבדלי הכוחות בין הקבוצות לא הורגשו על כר הדשא, ואשדוד ממנה ציפו ערב המשחק לזכות סוף כל סוף בתואר ראשון בתולדות המועדון, לא הצליחה להכריע את המשחק במצבים הבודדים אליהם הגיעה.

גם תמיכה של הקהל שלה, שהגיע במספרים מפתיעים ודחף את הקבוצה, לא עזרו לקבוצה מעיר הנמל, שלא הצליחה להביא את הווינריות ממשחקי הליגה למשחק הגמר.
 

המאמן המפסיד, אייל לחמן, אמר בסיום: "אכזבה גדולה. התייחסנו ברצינות גדולה למפעל הזה. אני חושב שהתרגשנו יתר על המידה, בסופו של דבר לבשלות יש משמעות רבה במעמדים האלה, וזה משהו שלאשקלון יש בשפע. שיחקנו נגד קבוצה עם שחקנים מנוסים ולנו אין את זה. יש לנו את השחקנים הצעירים, התוססים אבל זה היום בעוכרינו". 

על כך שאשדוד פספסה הזדמנות לזכות בתואר ראשון בהיסטוריה אמר לחמן: "בדקות האחרונות היינו צריכים להיות יותר אחראיים. זה רק עניין של ניסיון ודברים כאלו רק יבגרו אותנו. הקבוצה שלנו תלך קדימה ותהיה טובה, כי אשדוד היא קבוצה מיוחדת בנוף הכדורגל הישראלי".



 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
יובל
(סאסי: 00:47 16-12-2015)
אין כמו יובל אחלה מאמן עם כבוד מאמן מספר אחד יובל בהצלחה אוהבים אותך

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?