גביע המדינה: בית"ר כפ"ס ואשדוד בשלב הבא, הפועל פ"ת הודחה

חלבי ואזאו היום בגרין (עודד חסין) חלבי ואזאו היום בגרין (עודד חסין)
השניים מצטרפות לבית"ר ת"א/רמלה, ראשל"צ, אחי נצרת, מכבי הרצליה ונצרת עילית שהעפילו גם הן. מוקדם יותר: הכח ר"ג, באקה אל גרבייה ונס ציונה ניצחו ועלו שלב

סיבוב ז' של גביע המדינה, הראשון בו נכנסות למעגל המשחקים קבוצות הליגה הלאומית, יצא היום (שלישי) לדרך. שלושה משחקים פתחו את השלב, בהם קבוצות החוץ השיגו את הכרטיס לסיבוב הבא: סקציה נס ציונה, הכח עמידר רמת גן ובאקה אל גרבייה.

הפועל ירושלים - הפועל ראשון לציון 3:1
החניכים של אופיר חיים מצליחים לרשום הצלחות גם בגביע. עדן שרם (31) העלה את הכתומים ליתרון, שלומי אביסדריס (56) ואריאל לזמי (62) הוסיפו. אנטוני וארן (66) הצליח רק לצמק.

בית"ר ת"א/רמלה - הפועל פתח תקווה 0:2
הפתעה מסקרנת. הקבוצה של פטריסיו סייג הדיחה את מוליכת הליגה הלאומית בזכות שערים של רותם שמול (52) ורן בן שמעון (57). יחד עם זאת, שתי הקבוצות ספגו הרחקות כאשר דניאל שוורצבוים היה זה מהצד של בית"ר ת"א/רמלה ועמירן שקלים מהצד הכחול.

בית"ר ת"א/רמלה הפתיעה את פ"ת (לירון מולדובן)
בית"ר כפר סבא - הסקציה מעלות/תרשיחא 2:2 (3:4 בפנדלים)
משחק רב אירועים בלויטה. בדקה ה-20 כפ"ס החמיצה פנדל שאותו בעט חי אטיאס. 18 דקות מאוחר יותר בר כהן העניש והעלה את מעלות ליתרון. בדקה ה-70 רועי הררי הצליח להשיג שוויון ובדקה ה-90 זכתה כפ"ס בפנדל נוסף ומעלות ספגה כרטיס אדום כאשר מומי יעקב הורחק. הפעם אלנתן סלמי ניגש לבעוט ובדומה לאטיאס גם הוא החמיץ (!). הקבוצות ניגשו להארכה כבשדקה ה-111 הצליח ויטלי גנון להחזיר את היתרון לקבוצתו, אלא שהדרמה לא נגמרה. בדקה ה-120 מעלות זכתה בכדור עונשין, אילן טל ניגש לבעוט ושלח את הקבוצות לדו קרב פנדלים מרתק במיוחד. בסיום הצליחה כפ"ס לגבור על כפ"ס ולהעפיל לשלב הבא.
דו קרב פנדלים:
נסאר א-דין בעט ראשון עבור האורחת ודייק, 0:1 מעלות. מנגד, גיא עובדיה דייק גם הוא והשווה עבור כפ"ס, 1:1. במצב של 3:3, גיא רפאלי ממעלות תרשיחא בעט מעל המסגרת, אך גם ציון אזולאי החמיץ ברשלנות ושמר על סטטוס קוו אחרי ארבע בעיטות של כל קבוצה. אילן טל פיספס גם הוא אחרי שבעט לקורה, ויטלי גנון כבש בבעיטה המכריעה, קבע 3:4 והעלה את בית"ר כפ"ס לסיבוב ח'.

בני לוד - אחי נצרת 2:1
רק במחזור הקודם נפגשו שתי הקבוצות למשחק ליגה, אז זה נגמר עם ניצחון מוחץ ללוד. הפעם אחי נצרת הצליחה לנצח בזכות מהפך מושלם. דייגו סליס כבש ללוד כבר בדקה השלישית, אך בדקה ה-28 הקבוצה שלו נותרה בעשרה שחקנים לאחר שיקיר שינה ראה את הכרטיס האדום. ספואן חילו החזיר את היתרון בדקה ה-47, ושתי דקות לסיום ליונל לוסיאנו השלים מהפך.

מכבי הרצליה - איחוד בני ג'ת 1:2
הקבוצה של חיים שאבו הייתה מרחק נגיעה מפדיחה של ממש. לאחר מחצית מאופסת הצליח אביב עזריה, חלוצה של ג'ת, לעלות את קבוצתו ליתרון בדקה ה-54. כשהיה נדמה שאנחנו בדרך לסנסציה של ממש הגיע ג'ורדן פושה (71) כדי להציל את קבוצתו וקבע שוויון. 7 דקות לסיום אבי חי השלים את המהפך ומנע מבוכה של ממש.

מ.ס אשדוד - מכבי קרית אתא 1:2
הקבוצה מהלאומית פגשה את זו מליגה א' צפון. הפתיחה הייתה שייכת לאורחים כשניב זריהן העלה את אשדוד ליתרון כבר אחרי שתי דקות בלבד. בקרית אתא לא ויתרו ובדקה ה-52 שחר סימן טוב, הקשר הוותיק, קבע שוויון. אקורד הסיום היה שייך לחן עזריאל שהחזיר את היתרון לקבוצתו 6 דקות לסיום והעניק לה כרטיס לשלב הבא.

הפועל נצרת עילית - עירוני נשר 2:2 (3:4 בפנדלים)
קרב מותח במיוחד נערך באצטדיון "גרין". שתי הקבוצות נפגשו בשנה שעברה בגמר הפלייאוף, אז נשר הפסידה בסיכום שני המשחקים. הפעם, קיוו שחקניו של אלדד שביט לנסות ולנקום אך זה לא צלח. בדקה ה-14 עמית אמזלג שיחרר בעיטה שפגעה באחד משחקני נשר והטעתה את טל בומשטיין, הכדור חלף מעל השוער ונעצר ברשת. בדקה ה-39 דניאל ברק קבע שוויון והוריד את שתי הקבוצות להפסקה כשהלוח מראה על 1:1. בדקה ה-50 כדור קרן של נשר פגש את ראשו של מאור סיסו שנגח פנימה, 1:2 נשר. כשהיה נראה שהקבוצה מליגה א' בדרך הבטוחה לשלב הבא, הגיע יניב בריק שבשער מרהיב סיבב כדור שנעצר עמוק בתוך הרשת, 2:2. בתום 120 דקות התוצאה נשמרה ושתי הקבוצות ניגשו לדו קרב מהנקודה שבסיומו נצרת עילית ניצחה והעפילה לשלב הבא.
דו קרב פנדלים:
יוני אוחיון בעט ראשון עבור נשר והחמיץ, קרלוס רוס דייק מהצד השני והעלה את נצרת עילית ל-0:1. במצב של 1:1, עמית אמזלג מנצרת עילית החמיץ והחזיר את נשר לתמונה. במצב של 3:3, רון שושן הדף את הבעיטה של ניר אברג'יל מנשר ונצרת עילית העפילה אחרי בעיטה מושלמת של אלירן חודדה - 3:4 לאדומים בבעיטות ההכרעה.

רון שושן חוגג בסיום (עודד חסין)
הפועל מרמורק - סקציה נס ציונה 4:0
אחרי האכזבה מההפסד בדרבי של רחובות למכבי שעריים, מרמורק סיימה את חלקה בגביע בדרך כואבת, במפגש על טהרת ליגה א' דרום שנערך לעיני כ-200 צופים. המדורגת שניה לא התקשתה מול המדורגת 13: מאור אסור פתח את החגיגה בדקה ה-40, עידו שרון הכפיל את היתרון כעבור 4 דקות, איתי בן הרוש כבש את השלישי בדקה ה-70, ניר שרון חתם 7 דקות לסיום.

הפועל כפר כנא - באקה אל גרבייה 3:1
המארחת מדורגת במקום הרביעי בליגה א' צפון, באקה נמצאת במקום ה-13 באותו מחוז, כש-8 נקודות מפרידות בין השתיים. בגביע הסיפור הוא אחר: שאדי חמודה העלה את כפר כנא ליתרון בדקה ה-33, תומר שריקי השווה 2 דקות מפתיחת המחצית השניה. כשהייתה תחושה שהמשחק בדרך להארכה, גמליאל פרץ סידר מהפך בדקה ה-85, שריקי סגר עניין כעבור 3 דקות כשהשלים צמד ושלח את האורחים לסיבוב הבא.

שחקני באקה חוגגים העפלה (וואסים מוואסי)
בני יצ'אלאל - הכח עמידר ר"ג 3:1
הקבוצה מליגה ב' דרום א' קיוותה להפתיע את יריבתה מליגה א' דרום, אך נכשלה. עמאש מנסור העלה את הסגולים ליתרון בדקה ה-24, זיו כבדה הוותיק השווה בבעיטה חופשית בדקה ה-59. בסופו של דבר, הכח נמנעה מהארכה והשיגה ניצחון דרמטי אחרי שערים של שחר קלר בדקה ה-88 ואסף מדר בתוספת הזמן.

 

תגובות

+ הוסף תגובה
2
אינטרסנתים
(אמיתי : 17:06 22-12-2015)
אף פעם לא מסקרים משחקי של צור שלום....למה???
3
בושה
(יוסף: 19:51 22-12-2015)
המשחק של כפר כנא ומגדל העמק יגמר גם בשלישיה

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?