על טעויות משלמים: פסקי בית הדין מהשבוע שחלף

בית הדין המשמעתי בית הדין המשמעתי
מנכ"ל בלאומית שהורחק לחמישה משחקים, זירת קרב במשחק בליגה ב', קללות איומות לעבר שופטים ושחקן אחד שהורחק לשנתיים מהמגרשים

אתר "דאבל פס" עם פינה שבועית חדשה ובה נציג בפניכם את פסקי הדין הבולטים שנפסקו לקבוצות הליגות הנמוכות והליגה הלאומית.

השבוע, נרשמו מספר אירועים חמורים ביותר כשבין היתר ניתן למצוא משחק כדורגל שהפך לזירת קרב של ממש, מנכ"ל מהלאומית שהורחק לחמישה משחקים בפועל ושחקן שבעט בפניו של שחקן יריב והורחק לשנתיים מהמגרשים.

גיל ברעם מנכ"ל הפועל נצרת עילית ויניב בריק שחקנה של הקבוצה
דו"ח השופט: "לאחר סיום המשחק ניגש אליי ואל עוזר השופט יניב אבידן מנכ"ל קבוצת נצרת עילית, גיל ברעם תוך כדי שהוא צועק את המילים הבאות: "אתה בושה, אין לך מושג, אתה שופט של ליגה א', כל שבוע מחדש אתם הורגים אותנו. תאמין לי אני מספיק חזק למעלה כדי שלא תתקדם".
בדקה ה-92 הורחק שחקן הפועל נצרת עילית יניב בריק. לאחר הרחקתו ניגש אליי השחקן בתוקפנות תוך כדי שהוא פולט לעברי: "הרסת את המשחק, אתה בושה, אתה שופט אפס, אתה בחיים לא תתקדם יא ילד קטן".
העונש: הרחקה ל-5 משחקים בפועל לגיל ברעם והרחקה ל-3 משחקים בפועל ליניב בריק.

גיל ברעם (מימין)
מנאסרה אדהם, שחקן, מועדון ספורט צעירי טורעאן
דו"ח השופט: 
בדקה ה-75 של המשחק קרא אליי עוזר השופט, עבדאללה סאלח, ואמר לי שמספר 4 חסן חאלד (מועדון ספורט צעירי טורעאן) אמר לו לאחר שהוזהר מספר פעמים "בן זונה אחותך זונה אתה בושה חזיר בעזרת השם שתמות במחלת הסרטן" ובנוסף ירק עליו.
העונש: הרחקה ל-3 משחקים בפועל.

עדוי ואאל, שחקן, מועדון ספורט צעירי טורעאן
דו"ח השופט:
יש לציין תקרית מאוד מכוערת שאירעה בדקה ה-68 כאשר התנגשו שוער מועדון ספורט רובי שפירא (פרו ענאן) עם שחקן מועדון ספורט צעירי טורעאן (עדוי ואייל) נפצע שוער הקבוצה המארחת בכף רגלו מאותה התנגשות, כאשר שהשוער מטפל בפצע בכף רגלו הוא מתכופף בא אליו השחקן (עדוי ואייל) ובעט באמצעות רגלו בעיטה חזקה ואלימה לתוך הפנים של השוער, אז השוער איבד הכרה חסר נשימה שכב על הדשא (ללא תגובה) אותו השחקן הבועט התחיל לירוק עליו ולקלל אותו בצורה מאוד תוקפנית ופחדנית , ורק בהתערבות של אנשי האבטחה שהצליחו להוציא את השחקן מחוץ לתחומי המגרש ואחרי טיפול ארוך בשוער שבסוף הוא פונה לבית החולים באמצעות אמבולונס שהוזעקה למגרש.
העונש: הרחקה לשנתיים מהמגרשים.

ענאן פרו לאחר הפגיעה. השחקן הפוגע הורחק לשנתיים
בית"ר רמת גן - הפועל נחלת יהודה ראשל"צ
דו"ח השופט: 
לאחר שריקת הסיום, אירועו מספר מקרים והם:
1. שני שחקני הפועל נחלת יהודה ראשל"צ מס' 11 הקפטן רוני אוחנה ומספר 99 אילן אוהל, התעמתו פיזית. העימות כלל: חבטות, בעיטות, דחיפות ואגרופים. לאחר שהמהומה נרגעה, הודעתי למאמן הקבוצה ששני השחקנים הנ"ל מורחקים.
2. את המהומה החל שחקן ראשון לציון גיא טוביאק. השחקן ישב על ספסל הקבוצה ושמו נכתב ברשימת ממלאי התפקידים. השחקן החל את המהומה בכך שהחל לקלל ולגדף את שחקני קבוצתו, לקח חלק באלימות הפיזית שהייתה במגרש בין השניים, ואף זרק כיסא שהיה ליד חדרי ההלבשה לעבר שחקן מקבוצתו.
3. השחקן הנ"ל לא היה מזוהה בתחילה, ולאחר ששקטה המהומה ניגשו צוות השיפוט אל חברי הנהלת ראשון לציון ע"מ לברר את שמו של השחקן. לשופטים נאמר כי השחקן הינו "אוהד שפרץ למגרש, אין לו קשר אלינו, נשבעים". לאחר שהשופטים טענו בפני אנשי ההנהלה כי העבריין היה בבירור בספסלם, הם טענו כי לשחקן קוראים "משה זכריה". כאמור, אנשי ההנהלה שיקרו לשופטי המשחק. כחצי שעה לאחר המקרה, כשרוב האנשים עזבו את המגרש, ניגש אחד מאנשי ראשון לציון, ובעילום שם ע"מ שההודאה שלו לא תגרור תגובות אלימות מבית, ציין את שמו של מתסיס האירוע וזורק הכיסא, גיא טוביאק. השופטים זיהו את השחקן ע"פ תמונות באתר ההתאחדות לכדורגל.
4. יש לציין שמאבטחי המשחק עזבו את האצטדיון מיד לאחר שריקת הסיום. ולכן, בכלל המהומה לא נכחו מאבטחים.
העונש: רוני אוחנה, שחקן, הפועל נחלת יהודה ראשל"צ - 2 משחקים בפועל.
כיא טוביאק, שחקן, הפועל נחלת יהודה ראשל"צ - 2 משחקים בפועל.
אילן אוהל, שחקן, הפועל נחלת יהודה ראשל"צ - 2 משחקי בפועל.
הפועל נחלת יהודה ראשל"צ - קנס 1,500 שקלים.


 

תגובות

+ הוסף תגובה

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?