"אשמח שאנשים ישפטו אותי לאחר תקופה ממושכת ולא על בסיס משחק או שניים"

רוני אוואט(משמאל), סותם פיות (צילום: אשדודנט) רוני אוואט(משמאל), סותם פיות (צילום: אשדודנט)
בראיון מיוחד ל"דאבל פס" עונה מאמן המוליכה, רוני אוואט, על הביקורות כלפיו: "כשממנים שחקני עבר למאמנים זה מתקבל אצל התקשורת בצורה יותר מובנת, למרות שהם מעולם לא אימנו. אבל במקרה שלי לא"

כשרוני אוואט מונה לפני כחודשיים למאמן מ.ס אשדוד, לא מעט אנשים הרימו גבה. רבים מהם ציפו למאמן מנוסה ובכיר יותר שיחליף את אייל לחמן, למישהו שכבר עשה דבר או שניים בכדורגל הישראלי וכזה שמסוגל לסחוב את המועדון הדרומי חזרה לליגת העל.  

אוואט שמע את חיצי הביקורת שהופנו כלפיו, אך התרכז בעשייה ופחות ברחשים מסביב. עם הזמן, התוצאות בהחלט התחילו לדבר בעד עצמן.

הקבוצה שלו הביסה ביום שישי האחרון 0:3 את הפועל קטמון, יריבה שהגיעה במומנטום מצויין, והתמקמה באופן זמני במקום הראשון בטבלה. גם ההדחה מגביע המדינה באמצע השבוע לא מורידה מההישג הזמני של אוואט, שעשוי בסיום העונה לעשות הקפת עלייה ועל הדרך לסתום לא מעט פיות.

בראיון מיוחד ל'דאבל פס' הוא מדבר על מדיניות שילוב הצעירים, על הניצחון האחרון, על חוסר היציבות של הקבוצה, על המטרה המובהקת וכמובן, עונה על הביקורות כלפיו.

"ביום שג'קי הודיע לי שאני אהיה המאמן לרגע לא היה לי שום חשש לקבל את התפקיד או תהייה פנימית אם אני מתאים או לא", סיפר המאמן. "זה בא לי די בטבעיות. בכדורגל הישראלי לא מעט פעמים ממנים מאמנים שהיו שחקני עבר גדולים בכדורגל, בדר"כ זה מתקבל על ידי התקשורת בצורה יותר מובנת ומתקבלת, למרות שאותם שחקנים מעולם לא אימנו. במקרה שלי זה לא ככה. נכון שלא אימנתי קבוצה בוגרת ויש בזה חוסר ניסיון, אבל מבחינת אימון, שעות אימון והבנה בכדורגל זה משהו שאני עושה ב-20 שנה האחרונות. שיחקתי בליגת העל במשך שנתיים, היתרון שלי ובגלל זה גם היה לי קל להשתלב הוא שאני מכיר את המועדון היטב מבפנים, מכיר את השחקנים עוד מהגילאים הצעירים, מכיר את כל הדרישות. אני אשמח שאנשים ישפטו אותי לאחר תקופה ממושכת ולא על בסיס משחק או שניים".

עוד הוסיף אוואט: "אנשים שוכחים שמוניתי למאמן של קבוצה שהמטרה הברורה שלה היא לעלות ליגה. בקבוצה משחקים שחקנים שהם ברובם שחקני ליגת העל שעשו לא מעט בכדורגל הישראלי, שחקנים עם פוטנציאל אדיר, ולהעביר את הפילוסופיה שלי ואת הכדורגל שאנחנו רוצים לראות לוקח טיפה זמן".

לאורך השנים אשדוד הייתה ידועה כמועדון שמשתף לא מעט שחקנים צעירים, לרבות שחקנים ממחלקת הנוער המפוארת שלה. לשאלה האם זהו סוד ההצלחה גם העונה, ענה אוואט: "לעיתים המדיניות הזו מביאה הצלחה ולפעמים פחות. מבחינת התוצאות, לוקחים את זה בחשבון. כרגע יש בקבוצה לא מעט צעירים מוכשרים, רובם שחקני הנבחרת הצעירה, נבחרת הנוער, ואין יותר כיף ועושה טוב גם לקהל וגם למועדון מלראות שחקנים שיוצאים ממחלקת הנוער, שמשתלבים בבוגרת. לצד זה אי אפשר לשכוח את התרומה של החבר'ה הבוגרים יותר שנותנים איזון, שקט וביטחון. השילוב של שני הדברים יחד הוא שילוב של קבוצה בריאה, טובה וקבוצה שמבינה את המטרות שלה. אני מקווה שזו הדרך שנמשיך בה גם בעתיד, וברור שככל שההצלחות גדלות יותר, כך גם הרצון ליישם את זה".

יחד עם זאת, קשה להתעלם מחוסר היציבות שמפגינה הקבוצה הדרומית לאורך העונה, בדומה לקבוצות הצמרת. "אני פחות רוצה להתייחס לחוסר היציבות של קבוצות אחרות אלא יותר על עצמנו. זה משהו שמאפיין אותנו בעיקר בגלל שיש בקבוצה המון צעירים. לא תמיד קבוצה שיורדת ליגה יודעת לעשות את ההתאמות מהר מאוד לליגה הזו. בואו לא נשכח שבחודש האחרון צירפנו את ניבאלדו, רועי דיין חזר לסגל, ושני השחקנים האלה הביאו קצת יותר שקט ובטחון, גם החבר'ה הצעירים למדו יותר להכיר את הליגה. אני רוצה להאמין ולהסתכל קדימה, להיות אופטימי שאנחנו נדע מעכשיו לייצר יותר המשכיות ובסופו של דבר אלה הדברים שיעזרו לנו להשיג את המטרה, שהיא להחזיר את המועדון לליגה הראוייה לה. צריך לעבוד עם השחקנים על הפן המנטלי, אנחנו נמצאים במקום היום שהפנמנו את העניין שיש קבוצות טובות, ונקווה שהימים הפחות הטובים יהיו מעטים מאוד עד סיום העונה".

בשישי האחרון הקבוצה של רוני אוואט עברה בהצלחה יתרה את המשחק מול הקבוצה מעיר הבירה אך היה זה משחקה השני באותו שבוע, דבר שכבר הפך לשגרה בחודשיים האחרונים. "אנשים לא מבינים את זה אבל אם תיקחו את לוח המשחקים שלנו החל מה-15 לנובמבר עד למשחק האחרון, שיחקנו כמעט באופן רציף בגלל רבע גמר, חצי גמר וגמר גביע הטוטו ומשחקי גביע המדינה, גם בימי שלישי וגם בשישי. לפעמים שילמנו על כך עם פציעות של שחקנים שנעדרו לתקופות ארוכות, עידן מקדש, רועי דיין, דין דוד, ניב זריהן עכשיו, וכתוצאה מכך גם הפסדנו משחקים. שמח שבשישי האחרון הגענו מוכנים מכל הבחינות, היה חשוב לנו לחזור למסלול הניצחונות, זה היה סוג של משחק של צומת דרכים והוכחנו הרבה אופי ובגרות".

באשר לחיזוק אפשרי בחלון ההעברות שאמור להסגר השבוע אמר המאמן: "כרגע אין שום דבר שעומד על הפרק. הסגל שלנו עמוק, איכותי, יש לנו שחקנים טובים בכל העמדות, אבל כפי שידוע לך לפעמים ברגע האחרון יש אפשרויות מסויימות שיכולות להיות מעניינות, במידה והדברים מבשילים ומתאימים לכל הצדדים אז ייתכן שכן יהיה איזשהוא שינוי ברגע האחרון".


 

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?