בשירות הפועל אשקלון: הפסדים ללוד והרצליה, משחק שביעי ללא ניצחון לפ"ת

אשדוד חוגגת ניצחון שישי רצוף (אבי רביבו, בסט בול) אשדוד חוגגת ניצחון שישי רצוף (אבי רביבו, בסט בול)
יובל נעים יכול לשבת בסלון ולחייך. הפועל פ"ת, עירוני רמה"ש, בני לוד, מכבי הרצליה, הפועל רמת גן והפועל קטמון איבדו נקודות יקרות במאבק על המקום השני. אשדוד הגדילה את הפער בפסגה ל- 11 נק', ירושלים ניצחה בתוספת הזמן

המחזור ה- 27 בליגה הלאומית נפתח היום (ו') עם חמישה קרבות מסקרנים כשבמוקד המאבק על הכרטיס לפלייאוף העליון.

הנשכרת הגדולה ממשחקי היום היא הפועל אשקלון, שתוכל ביום שני הקרוב להגדיל את הפער מהמקום השלישי ל- 4 נקודות, זאת לאור איבוד הנקודות של יריבותיה לצמרת.

הפועל פ"ת עם מאמנה החדש, פליקס נעים, רשמה משחק שביעי ללא ניצחון במשחק מותח מול רמה"ש שהסתיים ב-2:2. מ.ס אשדוד עשתה צעד נוסף לעבר ליגת העל כאשר הגדילה את הפער בפסגה ל- 11 נק' עם ניצחון 2:0 בנצרת עילית.

הפועל ירושלים רשמה ניצחון דרמטי עמוק בתוך תוספת הזמן כאשר גברה 0:1 בטדי על בני לוד המתרסקת. מכבי הרצליה עם עופר טלקר על הקווים, המשיכה לאבד נקודות וספרה הפסד רביעי ברציפות, 1:0 לאחי נצרת המשתפרת.

בקרב צמרת ישיר נפרדו הפועל רמת גן, עם פטריסיו סייג והפועל קטמון בחלוקת נקודות שווה.

עירוני רמה"ש - הפועל פ"ת 2:2
מותחן גדול בדקות הסיום הסתיים בחלוקת נקודות שווה. פ"ת שהגיעה עם מאמן חדש על הקווים ועם הגב אל הקיר, פיללה לרשום ניצחון ראשון אחרי שישה מחזורים אך לא השכילה לעשות זאת, ויכולה להתנחם בכך שהצליחה לחזור פעמיים מפיגור.
 
רמה"ש מנגד, הגיעה אחרי שני הפסדים רצופים וקיוותה להדבק לחבורת הצמרת במטרה להשיג בכל זאת את הכרטיס לפלייאוף העליון.
 
המשחק התנהל באופן שקול עד הדקה ה- 66, אז רובי דבורה פרץ באגף שמאל והעביר כדור רוחב מדוייק לאייל דנין המחליף, שהחזיר בשער יתרון לקבוצתו, 0:1 למארחת.
 
היתרון של רמה"ש החזיק מעמד רק שלוש דקות, כאשר כדור קרן של שגיב כהן מצא את רגלו של בן בן יאיר שכבש לשערו הוא והעניק מתנה לפ"ת, 1:1.
 
כשכבר היה נראה כי המלאבסים יצליחו להפוך את התוצאה יחד עם דחיפת הקהל, דווקא הייתה זאת רמה"ש שהצליחה להחזיר לעצמה את היתרון. דקה לפני תוספת הזמן, אדיר רחמים המחליף פרץ באגף שמאל ושיחרר כדור אותו שניר דורי הדף בקצות האצבעות לכיוונו של בן בן יאיר, שחיפה על השער העצמי, וכבש שער דרמטי, 1:2.

בשלב הזה אוהדי הפועל פ"ת כבר החלו לאבד את הסבלנות והגיבו בשריקות בוז בכל נגיעה בכדור של שוערם, שניר דורי.
 
רמה"ש, שכבר חשבה שהניצחון מונח לה עמוק בכיס, גילתה שאננות בחלק האחורי ושילמה על כך ביוקר. ליאור אסולין המחליף העביר כדור גובה מאגף ימין לברנקו מיכאלוביץ', שנגח פנימה וקבע שיוויון דרמטי בדקה ה- 91, 2:2. 
 
בסיום, ניגש המאמן הטרי פליקס נעים ליציע אוהדי פ"ת וביקש מהם להיות סבלניים כלפיי שחקני הקבוצה. "אני עדיין לא מכיר את כל השחקנים", אמר נעים בסיום. "חזרנו פעמיים מפיגור וזה מראה על אופי. בסופו של דבר צריך לנצח משחקים. ננסה למצוא פתרונות, מבטיח לכם שפ"ת ממשחק למשחק תראה יותר טוב. הייתי מעדיף שיסתיים 0:0 ולא 2:2. אני מבין את אוהדי פ"ת, ביקשתי מהם קצת אורך רוח ושלא יקללו. צריכים להבין שיש משקולות על הרגליים של השחקנים בגלל הציפיות מהם".
 
בן בן יאיר מרמה"ש: "אנחנו לא חסרי אופי. היינו בטוחים כבר שניצחנו, טיפה חוסר מזל שהכדור נגע בבלם שלנו והגיע איכשהוא למיכאלוביץ' בגול השני שלהם. נעשה הכל כדי להתברג בפלייאוף העליון, יהיה מאוד קשה אבל אני מבטיח שניתן את הנשמה בכל משחק. אני עם שמונה שערים העונה ורמה"ש בשבילי היא קרש קפיצה. אני רוצה לעשות פה הצלחה גדולה". 
 
הפועל נצרת עילית - מ.ס אשדוד 2:0
 אם עדיין קיים מישהו שחושב שמ.ס אשדוד לא תשחק בעונה הבאה בליגת העל, שיקום. הקבוצה של רוני אוואט דורסת כל מה שזז, ורשמה היום את ניצחונה השישי ברציפות בדרך לפער של 11 נק' מהמקום השני. 
 
נצרת עילית מנגד, קיוותה להמשיך את התקופה הטובה שלה אחרי שני ניצחונות רצופים, אך נכנעה לקבוצה עדיפה בהרבה.
 
כבר בדקה ה- 5 אשדוד ציננה את ההתלהבות של שחקני נצרת עילית. מאוריציו קורדיירו המצויין דהר באגף ימין, חלף על פניי המגן שלו, חדר למרכז הרחבה ומשם הכניע את רון שושן, 1:0.
 
אשדוד המשיכה בשלה והצליחה להכפיל את התוצאה בדקה ה- 78. החלוץ המוכשר השלים צמד שערים לאחר שקיבל כדור רוחב וכשהוא חופשי לחלוטין לא התקשה לסיים כמו חלוץ גדול, 2:0.
 
אשדוד עושה צעד נוסף לעבר חזרה מהירה לליגה הבכירה, כשנצרת עילית מנגד מפסידה לאחר חמישה משחקים רצופים ללא הפסד. 
 
כובש הצמד, מאוריציו קורדיירו אמר בסיום: "אני מאוד שמח. העיר, ההנהלה והחברים בקבוצה עושים לי טוב. השאיפה שלי היא לכבוש כמה שיותר, באתי לפה כדי לעבוד ולתרום לקבוצה כדי לעלות ליגה. כל משחק הוא לגופו, עוד לא עלינו ליגה, נחגוג רק מתי שנעלה רשמית".

הפועל ירושלים - בני לוד 0:1
דרמה גדולה באצטדיון טדי. אחרי שכבר היה נראה כי הקבוצות יסיימו את המשחק בשיוויון מאופס, הגיח אלי דרעי והעניק ניצחון חשוב לירושלמים עמוק בתוך תוספת הזמן.
 
קרב הקצוות הפגיש שתי קבוצות שהגיעו במומנטום שלילי. המארחת קיוותה לניצחון שיקרב אותה לקו האדום, ואילו בני לוד רצתה לעצור את התקופה הרעה שכללה נקודה אחת בלבד בארבעת המשחקים האחרונים.
 
שער מדהים בדקה ה- 94 הכריע את ההתמודדות, כאשר כדור שנבעט מחוץ לרחבה ע"י אלי דרעי, ניתז לקורה, עבר את הקו וקבע ניצחון אדיר לקבוצה מעיר הבירה. 
 
השמחה הגדולה בסיום בצד האדום, הייתה מהולה בטעם מר כאשר מספר מצומצם של אוהדים קיללו את שחקני הקבוצה. למרות התקרית, בירושלים יכולים להיות שבעי רצון מהניצחון שקירב את הקבוצה לכדי 3 נקודות בלבד ממכבי יבנה שבמקום ה- 13. 
 
לעומת זאת, אכזבה גדולה אצל בני לוד שממשיכה להוכיח שהמקום שלה נמצא בליגה הלאומית ולא יותר. ניצחון של הפועל אשקלון ביום שני על מכבי יבנה, ירחיק את לוד מהמאבק על המקום השני ובוודאי ישמח את הקבוצה מעיר הבירה.
 
מאמן הפועל ירושלים, אלי מחפוד: "נתנו את הגול בדקה ה- 94, כשבמשחקים הקודמים ספגנו בדקות האלו. נקווה שנצא לדרך חדשה שתיתן לנו אוויר להמשך הדרך. אם נשחק כמו היום הפועל ירושלים תישאר בליגה".

מכבי הרצליה - אחי נצרת 1:0
אפקט חילופי המאמנים במכבי הרצליה לא הביא בשורה חדשה. חיים שאבו פוטר ועופר טלקר שהחליף אותו בקושי ערך עם הקבוצה שני אימונים לקראת המשחק. כך או כך, הרצליה המשיכה בתקופה הרעה שלה ורשמה הפסד רביעי רצוף, שמרחיק אותה מהפלייאוף העליון. 
 
אחי נצרת לעומת זאת, השיגה ניצחון רביעי בחמשת המשחקים האחרונים ופתאום מקבוצת תחתית לגיטימית, הפכה למתמודדת רצינית על הכרטיס לפלייאוף העליון ואפילו נמצאת במרחק של 3 נקודות בלבד ממקום שמוליך לליגת העל.
 
עלי חטיב כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה- 78 כאשר סובב כדור חופשי מדוייק לפינה הימנית של אבי איבגי, שער שחתם את התוצאה ונתן את האות לחגיגות גדולות בצד הירוק.
 
המאמן המנצח, ניסן יחזקאל: "סדרה מצויינת של ניצחונות, לא חלמתי עליה. מקווה שנמשיך ככה. הכרטיס לפלייאוף עוד לא מובטח, צריך לעשות עוד שני ניצחונות ואז אפשר להגיד שאנחנו שם. היה לנו משחק הגנה טוב, טקטי, שחקנים נתנו את הנשמה על המגרש. במשחקים כאלה המאמן מסתכל על לב ונשמה. מבחינתי זה משחק גדול, לא רק כדורגל יפה מביא ניצחונות. לא רוצה לדבר על עלייה, אם יהיה אפשר להתמודד על עלייה אני אשמח לעשות את זה, אבל קודם שנעלה לפלייאוף. עלי חטיב הוא המשוגע הכי טוב בכדורגל הישראלי, תן לי אותו כל שנה. לדעתי הוא התפספס בכדורגל בגלל ההתנהגות שלו אבל אני זכיתי". 
 
הפועל רמת גן - הפועל קטמון 1:1
קבוצה נוספת ששינתה את פניה בשבוע האחרון היא הפועל רמת גן, ששיחררה את מאמנה דני גולן לטובת מכבי פ"ת מליגת העל, ומנגד מינתה את פטריסיו סייג לתפקיד. האורדונים אמנם לא הצליחו לנצח, אך בכל זאת עלו למקום השלישי ורחוקים רק נקודה אחת מהפועל אשקלון, לה משחק חסר.
 
קטמון, עם מטרות זהות לאלה של רמת גן, עלתה על הלוח ראשונה כבר בדקה ה- 6. מתיאס מרטין הגיב מצויין לכדור רוחב מאגף ימין ומשישה מטרים לא התבלבל וקבע 1:0 לאורחים.
 
בדקה ה- 34 נרשמה טעות קשה של שוער קטמון, אוהד סיידוף, כאשר האחרון לא הצליח לקלוט כדור גובה קשתי שנשמט מידיו, ומי שחיכה להזדמנות הוא קפטן רמת גן דידייה ברוסו שנגח את שערו ה- 13 העונה, 1:1.
 
למרות ניסיונות להכריע את המשחק בחצי השני, הקבוצות לא השכילו לעשות זאת והתוצאה נותרה בעינה עד לשריקת הסיום. 
 
מאמן קטמון, פרדי דוד: "במחצית הראשונה לא היינו טובים, אבל בשנייה כן. הנענו את הכדור, יצרנו מצבים ורצינו לנצח. אין לי טענות על התוצאה. אני מאחוריי אוהד סיידוף, הוא שוער מצויין ואישיות יוצאת דופן, שימשיך לעשות טעויות כאלה. בכל הקרבות ראש בראש האלה אם אתה לא מנצח אז לפחות אל תפסיד. כשנכנס לפלייאוף העליון אני אסמן מטרה".


 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
ליגת העל
(אביחי סעיד: 18:57 06-03-2016)
הכל הולך לטובת הפועל אשקלון העונה,רק צריך להוכיח במשחק נגד יבנה ולנצח ,בפלייאוף לתת הכל ונעלה ליגה בעזרת ה'

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?