אשקלון פירקה את אשדוד לחתיכות, שיימן הוביל את הרצליה לניצחון

שחקני אשקלון. נתנו שלוש חתיכות (קובי אליהו) שחקני אשקלון. נתנו שלוש חתיכות (קובי אליהו)
לאחר 7 מחזורים הפועל פ"ת סוף סוף חוזרת לנצח אחרי 1:2 על הפועל רמת גן. אחי נצרת וניסן יחזקאל רמסו את נצרת עילית 0:3 בזמן שהפועל קטמון נדבקה לרביעיה הראשונה אחרי 0:1 על הקבוצה המאוחדת

המחזור ה-28 בליגה הלאומית נפתח היום עם חמישה משחקים מעניינים במיוחד, כשבמוקד עמד משחק העונה כאשר הראשונה, מ.ס אשדוד נחלה הפסד ביתי מפתיע 3:1 לסגניתה, הפועל אשקלון.

במשחק צמרת נוסף, חזרה מכבי הרצליה לנצח תחת אריאל שיימן 3:1 והמשיכה את ההתדרדרות של בני לוד.

הפועל פ"ת סוף כל סוף רשמה ניצחון אחרי שבעה מחזורים, כשהפכה פיגור ל-1:2 על הפועל רמת גן.
 
הפועל קטמון אותתה שגם היא חזק במאבק על הכרטיס לליגת העל עם ניצחון דחוק 0:1 על בית"ר ת"א/רמלה.

במשחק נוסף, אחי נצרת רשמה ניצחון מרשים בדרבי 0:3 על נצרת עילית.
 
מ.ס אשדוד - הפועל אשקלון 3:1
הקבוצה מעיר הנמל נענשה היום על היוהרה איתה הגיעה למשחק. ההתבטאויות המזלזלות של שחקני אשדוד ערב משחק העונה, הביאו את שחקני אשקלון במוטיבציית שיא למפגש ועם מטרה להוכיח על כר הדשא שאת הפועל אשקלון אסור להספיד לפני אף משחק ובוודאי שלא לזלזל בה.  

את שאגות השמחה איתן נכנסו שחקני אשקלון לחדר ההלבשה אי אפשר היה לפספס, גם לא את החגיגות המתגרות אל מול עינהם של אנשי מ.ס אשדוד. אחד השחקנים צעק בתוך חדר ההלבשה: "שלוש ארבע חתיכות הם רצו להביא לנו?! ראינו מי נתן למי שלוש". 

עבור עידן שריקי זה היה הרבה מעבר לעוד משחק. אומרים כי "מהרסייך ומחריביך ממך ייצאו" ולחלוץ ששיחק מול קבוצתו לשעבר לאחר שזו ויתרה עליו בזמנו, היה הרבה מה להוכיח. שריקי ענה על המגרש עם צמד שערים(43', 68') והיה המצטיין בשורות אשקלון. בתווך, ניראל מחפוד כבש את השער היפה במשחק בדקה ה-47, לאחר שלקח כדור במרכז המגרש, חלף על פני שחקן מקומי, הניף את הרגל מ-20 מטרים והכניע את פיני גראפי בשער נפלא.

באשקלון שפעו מחמאות ל-1,200 האוהדים שהגיעו, סיפקו אווירה ביתית והיו רוב ביציעים. מאמן אשקלון, יובל נעים, בחר בסיום להתייחס לסיבה בגללה אשקלון ניצחה את המשחק: "השחקנים הגיעו בטירוף למשחק. הכתבה ב"דאבל פס" הכניסה אותנו למשחק, היינו צריכים משהו שידרבן אותנו כי אחרי כל הבעיות שהיו סביב הקבוצה השבוע והתיקו עם יבנה היתה איזשהיא ירידת מתח. הכתבה הכניסה את השחקנים לטירוף, רציתי לתלות אותה בחדר ההלבשה אבל הבנתי שהיא כבר עברה בוואטסאפ הקבוצתי שלהם וזה משהו שדירבן אותנו".

נעים הוסיף: "לא קל לבוא לאשדוד ולתת לה שלוש. יש לנו קבוצה טובה, אנחנו צריכים לתת 110 אחוז גם באימונים וגם במשחקים, ואני בטוח שהנושאים הכלכליים יסתדרו. היום ראינו הצלחה כשכל כך הרבה אנשים הגיעו מאשקלון והם שמחים. לפני שנה וחצי היו 20 צופים במשחק. ברור שאנחנו רוצים לעלות ונעשה את המקסימום כדי שזה יקרה".

באשדוד היו מאוכזבים מהתוצאה בסיום, אך עם זאת לא מורידים יותר מידי את הראש למטה, ויודעים שאחרי רצף של שישה ניצחונות, ההפסד היה אמור לבוא מתישהוא. גם הפער הניכר בטבלה והעובדה כי אשדוד התבססה במקום הראשון והיא עם רגל וחצי בליגת העל לא אמורה להכניס את הקבוצה למרה שחורה.

מאמן המפסידה, רוני אוואט אמר בסיום: "אני לא חושב שהייתה יהירות לפני המשחק. אתם צריכים לראות את הקצב ורמת האימונים שלנו כדי להבין שהם ברמה הכי גבוהה והכי רצינית. אנשים כבר הכתירו אותנו, אבל כל זמן שהדברים לא סגורים מבחינת נקודות אנחנו מתרכזים רק בליגה הזאת. לספוג שער לפני המחצית בפנדל זה לא דבר פשוט וכשהגיע השער ישר עם פתיחת המחצית השנייה זה שיבש לנו את התכניות, אבל זה הכדורגל. היום היינו פחות טובים ופחות ממוקדים, נחזור לעבוד ביום ראשון ונחכה למשחק הבא".

בני לוד - מכבי הרצליה 3:1
בני לוד מתרסקת בשבועות האחרונים ורושמת כבר חמישה משחקים רצופים ללא ניצחון. סולימאן אזברגה, שצפה במשחק מהיציע בעקבות עונש הרחקה, צריך להיות מודאג במיוחד כשנראה כי הרכבת לליגת העל שוב חומקת לקבוצתו בפעם המי יודע כמה.

יתרה מכך, לאור איך שהקבוצה נראת והתוצאות האחרונות גם המקום בפלייאוף העליון כלל לא מובטח ואם נאמר את האמת, אם לא החוסן המשפחתי לו זוכה אזברגה, הרי שכבר מזמן היינו שומעים דיבורים על הרצון להחליפו במאמן אחר. 

העובדה שאזברגה בחר להדיח מהסגל את דני פרדה ומוראד אבו אנזה מדליקה נורה אדומה וסימני שאלה רבים על ההחלטה המוזרה. 

מנגד, מכבי הרצליה חזרה לחייך בניצוחו של הבעלים/מאמן אריאל שיימן. שיימן, שידוע לכל כאחראי הבלעדי על החלטות מקצועיות בקבוצה עשוי להעניק לעצמו את הקרדיט על הקווים עד לסיום העונה. 

כבר בדקה ה-5 מגע הקסם של אריאל שיימן החל לתת את אותותיו. אופיר עמרם ניצל כדור עונשין שנשרק עבור קבוצתו  והעלה אותנו ליתרון מוקדם, 1:0.

המגמה נמשכה והאורחת לא עצרה. בדקה ה-14 קיבל אודוקפה אוגוגו כדור רוחב נהדר ותרגם אותו לשער משישה מטרים, 2:0.

שש דקות מאוחר יותר בני לוד נזכרה להראות סימני חיים וצימקה את התוצאה מרגליו של אביב חדד, שהחזיר על הפנדל שגרם קודם לכן.

אלא שבמחצית השנייה כדור עונשין נוסף שנפסק לזכותה של הרצליה, חתם את תוצאת המשחק לאחר פנדל מדוייק של רמי ביינשרדיני, 3:1 להרצליה שחוזרת לנצח אחרי תקופה קשה. 

הפועל פ"ת - הפועל רמת גן 1:2
שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה. הפועל פ"ת רושמת ניצחון ראשון אחרי שבעה משחקים עקרים ותחת עידן פליקס נעים. עבור שלושת הנקודות שהשיגה פ"ת היא נאלצה להזיע לא מעט, כאשר הפכה פיגור לניצחון שהוא מעבר לחמצן עבורה.

ההוכחה הניצחת לכך שהליגה הזו היא צפופה ושיוויונית, היא למעשה אבסורד אחד גדול, אחרת איך אפשר להסביר שקבוצה שמרשה לעצמה לא לנצח שבעה משחקים, עדיין רחוקה רק 2 נק' ממקום השני שמוליך לליגת העל.

בצד השני נדמה כי חילופי המאמנים נמצאים בעוכריה לאחר הפסד במשחק הצמרת שמרחיק אותה משני המקומות הראשונים.

סמוך לשריקת המחצית זה עוד היה נראה טוב עבור קבוצתו של פטריסיו סייג, כאשר טובראנו פינס דאג להעלות את האורחים ל-1:0.

פ"ת לא נבהלה מהפיגור ועלתה למחצית השניה במטרה להפוך את התוצאה. בן אז'ובל החזיר אותה למשחק בדקה ה-57 לאחר שלא התקשה לגלגל פנימה משלושה מטרים, 1:1.

אוהדי הפועל פ"ת כבר חשבו שהם הולכים לסגור עוד משחק מבלי לראות ניצחון מקבוצתם, אבל שש דקות לסיום ההתמודדות, ברנקו מיכאלוביץ' כבש שער ניצחון יקר מפז ששווה לקבוצתו מקום שלישי.

אחי נצרת - נצרת עילית 0:3
ניסן יחזקאל זה כל מה שהיתה צריכה אחי נצרת כדי להתייצב ולנצח שבוע אחר שבוע. אחי נצרת רשמה ניצחון שלישי ברציפות ומציגה משחק נוסף הגנת ברזל שלא ספגה בשישה מתוך שבעת המשחקים האחרונים.

מנגד, נצרת עילית רושמת הפסד שני רצוף ותתמודד עד הרגע האחרון על הזכות להשאר בליגת הלאומית.

בדקה ה-39 הגיע השער הראשון של אחי נצרת. בעיטה שטוחה של לוסיאנו סיגאנו מצאה את הרשת וקבעה 0:1 למארחים.

הבליץ נמשך גם במחצית השנייה ובדקה ה-67 בעיטה אדירה של אנס דאבור תפסה את רון שושן לא מוכן ועם סיכוי מינימלי להגיע לכדור, 0:2.

הירוקים לא עצרו ודקותיים לאחר מכן, חתמו את תוצאת המשחק. מוחמד חטיב נגח כדור אחורנית שבמזל מצא את הדרך אל הרשת, 0:3 מרשים בסיום.

הפועל קטמון - בית"ר ת"א/רמלה 0:1
האם הפועל קטמון רוצה וערוכה למצב בו היא עשוייה להעפיל לליגת העל? זו השאלה שנשאלת לאחר עוד ניצחון של הקוסם פרדי דוד שאחראי על קאמבק אדיר מהרגע בו נחת אצל הקבוצה מעיר הבירה.

קבוצת האוהדים רחוקה רק שלוש נקודות מאשקלון ומהמקום השני וצריכה להכין את עצמה למצב בו היא תצטרך להשקיע כספים ותקציב מינימום בליגת העל. 

אצל בית"ר ת"א/רמלה נקטע רצף שלושת הניצחונות והיא מתרחקת מהפלייאוף העליון.

שער נגיחה של מתיאס מרטין בדקה ה- 53 היה היחיד במשחק וקבע ניצחון ביתי לקטמון, 0:1.




 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
פחדנים
(מאיר: 11:52 12-03-2016)
אשקלון מפחדים לפגוש את שעריים בשנה הבאה. בהצלחה לחבר שלי האוהד מספר 1 של אשקלון.

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?