ליגות ב' ו-ג' - סיכום סופ"ש

סלט בתחתית דרום א'. בית דגן נגד צפרירים (אלי שמואלי) סלט בתחתית דרום א'. בית דגן נגד צפרירים (אלי שמואלי)
בליגות ב': הסטטוס-קוו בצפון נשמר, תחתית דרום א' רותחת ובדרום ב' דימונה הגדילה את הפער, רהט בדרך לליגה ג'. בליגה ג': נורדיה נוגעת בליגת ב'

בצפון א' אפשר להגיד שמ.ס. כפר כנא כבר עם רגל וחצי בליגה א', למרות שסיימה בתיקו 2:2 בחוץ עם השנייה, הפועל בועיינה, במשחק העונה, לאחר שהאחרונה אף חזרה מפיגור של שני שערים לקראת הסיום.. הפועל כאוכב ניצלה את התיקו הזה כדי להתקרב כדי שתי נקודות מבועיינה, לאחר שהשיגה 1:2 בחוץ על בני סמיע. מכבי עכו פספסה הזדמנות להתקרב גם היא למקום השני, לאחר שחזרה מכפר מנדא עם הפסד 3:2, ששיפר מאוד את מצבה של המארחת בתחתית. גם הפועל שפרעם ובני כאבול איבדו נקודות חשובות בצמרת כשסיימו ביניהן ב-1:1. מי שהצטרפה מחדש למאבק על מקום בפליאוף היא בית"ר נהריה, שעם צמד של אריאל בוזורגי גברה 0:2 בחוץ על אלנהדה נצרת וסיבכה אותה בתחתית. עוד קבוצה שמסובכת חזק בתחתית היא בית"ר כפר כנא, שהפסידה 3:1 לאחי עכו ושקועה עמוק במקום ה-15 והאחרון. עכו, לעומת זאת, התרחקה מהאיזור המסוכן ואפילו התקרבה מעט לחבורת הצמרת. גם בית"ר חיפה המאכזבת חזק בתחתית לאחר שספגה שער בדקה ה-93 וסיימה רק ב-1:1 בחוץ עם בני נחף.

בצפון ב' לא ריחמה המוליכה, רובי שפירא חיפה, על רמות מנשה האומללה והביסה אותה 1:8. רוברט ארחיל כבש שלושער, מראדונה וחן חג'ג' הוסיפו צמד כ"א. הפועל אום אל פאחם עדיין שומרת על קשר עין עם החיפאים לאחר 0:2 על כפר קרע. מ.ס. דבוריה איבדה שתי נקודות חשובות במאבק על המקום השלישי לאחר שסיימה רק ב-2:2 ביתי עם בני בקה מהתחתית ואפילו נחלצה מהפסד בזכות פנדל בדקה ה-96 של סולטאן זועבי. מי שניצלה זאת כדי לצמצם את הפער מדבוריה היא סנדלה גלבוע, שעם 0:1 קטן על יפיע מהתחתית התקרבה למקום השלישי. מי שחזרה בגדול למאבק על כרטיס לפליאוף העליון היא מכבי אחי איכסל, שהשיגה 0:1 קטן על מכבי אום אל פאחם והרחיקה אותה מהמאבק. מ.ס. פרדס חנה חזרה למאבק על ההישרדות לאחר 0:1 על בני זלפה והיא רק שתי נקודות מבני בקה שבמקום ה-15. הפועל דלית אל כרמל ומכבי עין מאהל פספסו הזדמנות לברוח מהתחתית ולהתקרב לצמרת, לאחר שסיימו ביניהן ב-1:1 מאכזב. צעירי טורעאן השיגה ניצחון חשוב בתחתית כאשר שלושער של מוסטפא אבו רחאל העניק לה 2:5 על מכבי סולם והקפיץ אותה מעליה בטבלה.

שלושער ועוד ניצחון לרובי שפירא חיפה. רוברט ארחיל (וואסים מואסי)
בדרום א' ממשיך להיות חם בתחתית, כאשר הפער בין השמינית, צפרירים חולון, לאחרונה, בית דגן, עומד על ארבע נקודות בלבד. הפער הזה הוא בעיקר הודות לניצחון של החולונים, 1:3 על אותה בית דגן, כאשר מאיר דרעי כובש צמד לזכות המנצחים. בית"ר פ"ת השיגה ניצחון שלישי ברציפות וסיימה משחק שישי ברציפות ללא הפסד, כשגברה 0:2 בחוץ על צעירי טייבה ונחלצה מהמקום האחרון לאחר שבועות רבים. גם קרית אונו ממשיכה להתאושש והשיגה ניצחון שני ברציפות, הפעם 0:1 קטן על לזרוס חולון מהמקום החמישי, שפספסה את ההזדמנות להגדיל את הפער מפרדסייה ורו"ח ת"א, שסיימו ביניהן ב-1:1. עוד ניצחון חשוב בתחתית השיגה נחלת יהודה, שעם 0:1 בחוץ הנחילה לרמת ישראל את הפסדה ה-11 העונה והורידה אותה עד למקום ה-12. עוד קבוצה שמסתבכת היא עירוני כפר יונה, שנוצחה 2:1 בבית ע"י מ.ס. בני יפו, שמצידה שמרה על פער חמש הנקודות בצמרת, לאחר הניצחון 0:2 של טירה על בית"ר ר"ג. במשחק נוסף הביסה אור יהודה 1:5 את הפועל כפר קאסם, התקרבה אליה עד כדי נקודה אחת בצמרת והרחיקה אותה מהמאבק על העלייה.

בדרום ב' הגדילה מ.ס. דימונה את הפער בצמרת לארבע נקודות בצמרת. הדימונאים (צמדים לליאל זגורי וחגי יצחק) הביסו 1:5 את מכבי שגב שלום ונהנו מהתיקו 2:2 של מ.ס. ב"ש עם גבעת זאב, במשחק שפתח את המחזור כבר ביום חמישי. בקרב על המקום השלישי נכנעה מעלה אדומים 3:0 ליניב חולון, שהתקרבה אליה עדי כדי נקודה אחת. גם קרית מלאכי ועירוני מודיעין (צמד לדוד קנבסקי) חזק בתמונה לאחר שגברו 1:3 על צעירי רהט ו-0:2 על עירוני נתיבות (בהתאמה). במשחק תחתית חשוב הביסה הפועל מרחבים 0:4 בחוץ את הפועל רהט, פתחה עליה פער של שבע נקודות וכנראה סללה את דרכה של האחרונה לליגה ג'. שער של רועי סבג בדקה ה-94 העניק לבית"ר יבנה 0:1 חשוב בתחתית על בני יצ'לאל בדרבי האיזורי. במשחק נוסף נפרדו בית שמש ומכבי ב"ש ב-1:1

רק נקודה הפרש ביניהן. יניב חולון נגד מעלה אדומים (אלי שמואלי)
בליגה ג' גליל עליון נחה השבוע המוליכה, בני ממבע, אך חצור הגלילית לא ניצלה זאת כדי לצמק את הפער באופן משמעותי לאחר שסיימה רק ב-0:0 בחוץ עם עראמשה דנון. מי שניצלה את המעידה של חצור היא מ.ס. ג'וליס, שעם 0:6 קליל בנהריה עלתה למקום השני. דן נבואני כבש שלושער לג'וליס. הפועל מרום הגליל הביסה 2:5 את ג'ת הגלילית ו-2:4 הייתה התוצאה לזכות אחווה ירכא במשחק החוץ שלה מול הפועל תרשיחא. במשחקים נוספים הביסה בני פקיעין 2:5 את בני בענה והפועל חורפיש 

בגליל תחתון ממשיכה שפרעם לשמור על הפסגה לאחר 1:2 על כפר מנדא. עירוני בני שעב גברה עם 1:2 משלה על מכבי טמרה. שלושער של בולוס עואד העניקו לבני אעבלין 2:5 על בני נוג'ידאת, בסמת טבעון וחלת אל שריף נרדו ב-1:1 ואילו בני עראבה וצעירי טמרה נפרדו ב-2:2.

ביזרעאל ממשיכה הפועל בני ערערה בשלה ועם 0:4 על בני מוסמוס שמרה על פער 14 הנקודות מבני פרדיס שגברה 0:2 על בני מושריפה. הפועל עוספיא התבססה במקום השלישי לאחר 1:5 קליל על אחי ערערה. מ.ס. כפר כמא גברה 1:2 על בית"ר אום אל פאחם ואילו נצרת עילית נוצחה 5:4 בבית ע"י בית"ר עין מאהל.

בשומרון ניצלה קרית ים את המנוחה של הפועל טירת כדי להיצמד אליה בטבלה. הקריתיים לא התקשו מול בית"ר חדרה בדרך ל-0:9 קליל. צמד של מג'ד רוחאנא סידר למכבי עוספיא 1:2 בחוץ על הפועל חליסה ושמר אותה במקום השלישי לאחר שגם עירוני ברטעה השיגה ניצחון חוץ, כשעשתה זאת עם 0:3 על פרדס חנה. את תוצאת המחזור השיגה אור עקיבא (רביעייה לאברהם ימהרן) שהביסה 1:12 את אחווה חיפה האומללה. גם ג'סר אל זרקה מתחילה לצבור נקודות בתחתית לאחר 1:7 על עין סהלה. במשחק נוסף נפרדו מכבי טירת הכרמל ונוה שאנן ב-1:1.

גם בשרון המוליכה, בני ג'ת, לא שיחקה ועירוני אריאל צימקה את הפער לשש נקודות לאחר 4:5 דרמטי על כפר ברא. גם בני קלנסואה ממשיכה לחלום על עלייה לאחר שנחלצה מפיגור מוקדם בדרך ל-1:5 על בני טייבה. השרון נתניה ממשיכה להשתפר והפעם לא התקשתה להביס 2:6 בחוץ את שמשון כפר קאסם התדרדרת, שאיבדה גובה בשבועות האחרונות. גם בני רעננה כבשה שישייה במשחק רב שערים כשניצחה 4:6 את בית"ר טוברוק. הפועל ג'לג'וליה ממשיכה את העונה הטובה שלה כשגברה 0:2 על כפר קאסם ניבראס. דרמה גדולה הייתה בנתניה, שם נפרדו מ.ס. נתניה והפעול אורנית ב-1:1, לאחר שהמשחק הופסק בדקה ה-80 עם שער השוויון של אורנית. באורנית טענו ששחקני נתניה רצו ליציע להרביץ לשחקן שלהם והשופט שרק לסיום. כמה דקות אח"כ, כששחקני אורנית כבר היו לבושים ללכת, החליט השופט לחדש את המשחק, הוציא אדום למקסים עטייה מנתניה והמשחק הגיע לסיומו החוקי.

בת"א הלחיצה קרית שלום את שמשון ת"א כשניצחה ביום שישי 1:3 את אור יהודה (איציק חייק בן ה-71 שיחק מחצית בשער האורחים ולא ספג) וצימקה את הפער זמנית לשתי נקודות, אך השמשונים לא התקשו במוצ"ש מול בית"ר יפו, ניצחו 1:3 והגדילו את הפער בחזרה לחמש נקודות. השקמה נהנתה משלושער של אביתר נדלר ומניצחון שלישי רצוף, כשהביסה 1:4 את פרדס כץ. משחק רב שערים היה בר"ג, שם גברה שיכון ותיקים (צמדים לדניאל לשר, מאור סלמון ועומר בוהדנה) 5:8 על אליצור יפו (שלושער לאייל זדה). עוד משחק רב שערים היה בנוה גולן, שם אירחה בית"ר עזרא את בעלת הבית האמיתית, הפועל נוה גולן, שניצחה 4:8. גילאור ברדוש כבש צמד לעזרא, שלמה ברוך וטל בוזגלו כבשו צמדים לנוה גולן. בני יהוד ממשיכה להיות חלק מחבורת הצמרת לאחר שביצעה מהפך בדרך ל-1:2 על ספרטק ר"ג. במשחק נוסף נפרדו עוצמה חולון ואליצור יהוד ב-1:1.

במרכז זקוקה נורדיה ירושלים לעוד ארבע נקודות כדי להבטיח סופית את העלייה לליגה ב'. הירושלמים (שלושער לאלעד אברמסון) הביסו 1:7 את הפועל רמלה, אך עדיין לא יכולים לחגוג לאחר שעירוני לוד השיגה 0:1 קשה במבשרת ציון. מכבי קרית עקרון התקרבה כדי נקודה למקום השלישי, שם נמצאת גדרה שלא שיחקה, לאחר 0:1 ביתי על צעירי לוד. במשחק שפתח את המחזור הביסה הפועל בת ים המשתפרת 1:6 את הפועל מצליח. פליקס חלפון כבש שלושער לבת ימים. במשחק נוסף גברה טירת שלום 0:1 בדרבי על מ.ס. ראשל"צ משער של יובל אמויאל לקראת הסיום.

נוגעים בליגה ב'. אברמסון (במרכז) ונשחקני נורדיה (לירן דורף)
בדרום ניצחו שתי המוליכות, מכבי אשדוד ומכבי שדרות, 1:3 את חורה ו-1:2 את רהט (בהתאמה) ופתחו פער בצמרת לאחר ששתי האשדודיות האחרות, בני אשדוד וא.ס. אשדוד איבדו נקודות. בני אשדוד סיימה רק ב-1:1 ביתי עם אשקלון ואילו א.ס. אשדוד הובסה במפתיע בבית 4:0 ע"י מ.כ. ב"ש, שאמנם במקום החמישי, אך רחוקה מהמוליכות. רמי דודזאדה כבש שלושער לב"ש. גם הפועל ירוחם מאכזבת השנה אך חזרה עם 0:4 משלה ממשחק החוץ מול עירוני כסייפה, הרבה בזכות שלושער של אור קיון. דרמה גדולה הייתה בדימונה, שם צמד של משה סטקלר העלה את המארחים ליתרון של שני שערים בהפסקה, אך צמד של רפעת אעסם, אחד מהם בדקה ה-93 ועוד של שער אסמאעיל אלהושלה, ביצעו מהפך בדרך ל-2:3. במשחק נוסף גברה מ.כ. ערד 0:1 על אליצור יהודה שנותרה עם תשעה שחקנים.


 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
נקודה
(אליהו: 08:07 13-03-2016)
ביתר נורדיה זקוקה לנקודה בשביל עלייה ניצחון או תיקוו בשישי הקרוב ונורדיה עולה ליגה ולא ארבע כמו שכתבתם

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?