פותח מעגל

מעט שחקני כדורגל סיימו את הקריירה ופתחו בקריירה של אימון באותה עונה ובאותה קבוצה. אצל ארז בנודיס זה היה דיי טבעי. לאחר פיטוריו של הישאם זועבי מאימון אסי גלבוע, פנו ראשיה אל בנודיס שהיה אז השוער.זה לקח את התפקיד ובינתיים הולך לו לא רע. לאחר עונה גדולה בעירוני רמלה הוא אמנם רצה להמשיך אך בשל חוסר הוודאות סביב הקבוצה הוא בחר להיות עוזרו של מאמנו בעבר, רונן ויינשטיין בהכח ר"ג. סגירת מעגל ופתיחת מעגל חדש.

הקריירה המפוארת של האח הצעיר לבית בנודיס, ארז רצופה בסגירת מעגלים. ב-30 השנה מאז שהחל בכלל לשחק כדורגל רשם 7 עליות, כולל אחת עם בני לוד, הקבוצה של עירו ובכל מקום שהיה זוכרים אותו לטובה. ולא, הוא מעולם לא הרגיש שהוא חוסה תחת אחיו הבוגר, יעקב לימים גם מאמנו בבית"ר/שמשון ת"א.
משפחת בנודיס היא משפחה של כדורגל. תמיד מתוך 4 האחים: אורי, יעקב, יצחק וארז, אחד או יותר היו איכשהו מעורבים בתחום בעונה. בעונה שעברה נותר ארז היחיד פעיל ובעונה הקרובה הוא קרוב לסגירת מעגל נוסף כשיהיה הבנודיס השני שמאמן בליגה הלאומית לאחר שיעקב עשה זאת לפני 5 שנים ברמה"ש.
בגיל 9 כשאחיו "החזיקו" את הפועל לוד החל ארז הצעיר את צעדיו הראשונים על המגרש במדי "איילת" לוד. לאחר כמה משחקים עבר יחד עם חבר נוסף לקבוצה לגדנ"ע ת"א שם לאחר חודשיים זוהה כמנהיג וקיבל את סרט הקפטן. כשאחיו זכו בגביע המדינה ב-1984 עם הפועל לוד הוא היה בן 13. למרות זאת הוא לא עזב את גדנ"ע ובשנתיים האחרונות שלו בקבוצת הנוער שיחק יחד עם חיים רביבו. "ציין את זה בשביל הפיקנטריה", הוא אומר.
מגדנ"ע הדרך לקבוצה בכירה הייתה סלולה ובנודיס הגיע למכבי שעריים, אז בלאומית. בסיומה של אותה עונה הוא זכה בתגלית העונה של "ידיעות אחרונות" ומשם הקריירה שלו נסקה, במושגים שלו והוא בחור צנוע..
בגיל 28 השלים קורס מדריכים, בהמשך גם קורס מאמנים וב-2005 קורס מאמנים בכירים וכל זאת שהוא ממשיך לשחק כדורגל ולהחזיק במו ידיו, תרתי משמע את הקבוצות בהן שיחק והיו הרבה כאלה.

 

האחים המבוגרים לבית בנודיס. הגיעו לפרגן בפלייאוף (צילום: גיא גולדפרב)


מדוע לא נשארת בקבוצה אחת תקופה?
"אני לא מתבייש להגיש שמה שעניין אותי באותה התקופה זה לעשות כסף. כששיחקתי, נתתי את כל הנשמה. עובדה, בכל מקום שהייתי שם זוכרים אותי רק לטובה. בכל עונה רצו אותי קבוצות כי הכירו את האופי שלי. אני ווינר בנשמה".
בתור האח הצעיר לא הרגשת כאילו אתה חוסה בצל האחים שלך?
"ברור שכן אך לא במובן השלילי. הם היו המודל לחיקוי שלי ובמיוחד יעקב שהיה כמוני, שוער. השם בנודיס עשה לי הרבה דברים טובים ופתח לי המון דלתות ותמיד הוכחתי את עצמי. אני גאה במשפחה שלי ושמח שיכולתי ואני עדיין יכול להביא הישגים".


גם האחים הגדולים פרגנו ולמשחקי הפלייאוף של עירוני רמלה בעונה האחרונה התייצבו בהרכב מלא ועודדו את ארז. אגב, לפני 4 שנים שיחק ארז תחת שרביטו של אחיו, יעקב בבית"ר/שמשון. "דווקא בגלל שאחי אימן הייתי צריך בכל פעם להוכיח את עצמי מחדש".
מבין כל המקומות בהם שיחקת, היכן הרגשת הכי טוב?
"אתה מסבך אותי עם קבוצות אחרות...דווקא בצפון.בתחילה בהפועל עפולה ולאחר מכן באסי גלבוע. יש בשתי המועדונים האלה אווירה מאד מיוחדת. בעפולה יש את ראש העיר המדהים, אבי אלקבץ שאוהב כדורגל ותומך בו ובגלבוע יש את האנשים המדהימים שגרמו לי להיות גאה בסמל אותו ייצגתי. עם כולם אני בקשר עד היום. הם עוקבים אחרי ואני אחריהם".
האם לשוער קשה יותר לאמן מאשר למי שהיה בעברו שחקן שדה?
"דווקא לא. שוער רואה את כל המשחק מאחור ולכן אני רואה דברים מפרספקטיבה שונה. בלי קשר לתפקיד לכל מאמן יש את השיטה שלו".
מהו האני מאמין שלך בתור מאמן?
"בדיוק כמו שאני הייתי בתור שחקן, אני מצפה מהשחקנים שלי לרצינות, התמדה, נחישות ורצון להצליח, בקיצור להיות ווינר."
עשית עונה חלומית עם רמלה, איך אתה מסכם אותה?
"הגעתי במחזור ה-14 שהקבוצה הייתה במקום השישי ועם 12 שחקנים בקאדר. היה לי שבוע ימים להתארגן ויחד עם השחקנים שהגיעו עשינו 9 משחקים ללא הפסד בתוכם 7 ניצחונות ומשם עלינו לדרך המלך. היה חסר לנו את הגרוש ללירה כדי לעלות ולא עלינו בגלל השיטה הבעייתית הנותנת את העדיפות לקבוצות ליגה א'. מי שהיה במשחק, ראה שהיינו יותר טובים".

 

ארז בנודיס. לא יכול היה לחכות יותר לרמלה (צילום: גיא גולדפרב)


איך הגעת להכח ר"ג?
"רציתי להישאר ברמלה אך לא יכולתי לחכות להם יותר. אז קיבלתי פנייה מרונן ויינשטיין ששיחקתי תחתיו בהפועל טירה, במרמורק ובעמידר, נפגשנו והכימיה הייתה טובה. אנחנו מתאימים מכל הבחינות ואני מאד שמח לעבוד במועדון מפואר כמו הכח ר"ג".
היכן אתה רואה את עצמך בעוד 5 שנים?
"אני לא נביא וכמו שאתה יודע הנבואה ניתנת לשוטים. אני ריאלי ויודע שיש לי עוד דרך לעבור באימון וטרנינגים לקרוע. בגדול המטרה היא להיות לפחות מאמן ראשי בלאומית".

 

מי שלא יודע לבנודיסים יש גם דור המשך. בנו בן ה-15 של ארז, שימי ששיחק בעונה שעברה כשוער במודיעין, לקח אליפות עם הקבוצה ואמור לעבור הקיץ לבני יהודה. כל מי שראה אותו אומר שהוא אפילו יותר טוב מאביו.
 



תגובות

+ הוסף תגובה
1
יאללה פירוק .
(אוהד רמלה : 21:08 17-07-2010)
שרמלה תפרק כבר . אני מאחל לכל הגולשים רק טוב ובהצלחה לאתר דאבל פס על החידוש האתר . והכי חשוב שרמלה תתפרק כבר . ממני אוהד רמלה שסובל מרמלה בקוסטה ריקה .
2
אחלה מאמן
(אחד שמופתע קריית גתי: 00:30 18-07-2010)
הוביל את רמלה להישג גדול בעזרת השם עירוני רמלה תיהיה בליגה א ואני שוכח את כל השינאה שהיית לי אליהם יאאלה עירוני רמלה אימפריה שנה הבאה ליגה א
3
ארז בנודיס אתה מאמן ענק
(שחקן: 01:36 18-07-2010)
לפני שהוא מאמן הוא קודם כל בן אדם ישר שחקנים אוהבים אותו ומוכנים למות בשבילו עוד 3 שנים מאמן של הרמות הגבוהות תצליח ארז אוהבים אותך.
4
עוד פעם זיוף .
(אחד שמופתע. קרייתי גתי .: 08:17 18-07-2010)
אני בטוח שאוהד רמלה אחראי על זה . אעד שאוהדי רמלה לא מתנצלים בפניי על דבריהם על קריית גת אני אמשיך לשנוא אותם . ואתם לא אימפריה . כישלון שיהיה לכם . וצוות האתר יוכל למחוק את תגובה 2 . השקרית .
5
מוכר משחקים!!
(אוהד שעריים: 08:35 18-07-2010)
לא נשכח את המכירות של בשעריים יא אפס!!! משחק אותה בחור תמים אבל מוכר משחקים הכי גדול שיש
6
אוהב את עירוני רמלה שונא את קרית גת
(אחד שמופתע.קרית גתי: 13:29 18-07-2010)
7
מספיקת לי הפועל רמלה . לא צריך את עירוני רמלה . אנחנו של קנאים שמקנאים בקריית גת . ויום בו אנחנו נעפיל לליגה א' יהיה היום שבו אזור תעפיל לליגה א' וזה לא יקרה כאילו לעולם !! . להתראות מקוסטה ריקה .
8
המשך .
(אוהד רמלה : 14:51 18-07-2010)
קניתי צעיף של מכבי ומ.ס קריית גת המלכות השולטות . הם עלו רק70$ .35$ עבור צעיף אחד. שלחתי צעיף אחד גם להמלך אחד שמופתע. קרייתי גתי . אני אוהב את גבעת אולגה ואת יפו ואת שתי הקריות גתיות . איך שונא את עירוני רמלה . ד''ש חם למבית חולים עחרא מקוסטה ריקה .
9
יאללה עירוני רמלה אתם אימפריה
(אחד שמופתע.קריית גתי..: 15:44 18-07-2010)
מי שמדבר בשם אוהד רמלה הוא סתם קנאי אני אוהב את עירוני רמלה ואזור וביתר כפר סבא יאללה רמלה לליגה א אוהבים אותכם...
10
שוער אל שוער
(אבי עמוס: 16:20 18-07-2010)
ארז שיהיה לך בהצלחה אני בטוח שתצליח לפני הכל צריך ליהיות בן אדם ואתה אחד כזה בהצלחההההה
11
מה קשור רמי עמר חסנין בתמונה עם אורי בנודיס ואתם כתבתם שאלו האחים המבוגרים של בנודיס.
12
הצעה לאתר דאבל פס .
(אחד שמופתע. קרייתי גתי .: 19:25 18-07-2010)
יש לי בעיה אחד באתר החדש . זה שבאתר דאבל פס TV יש סרטונים בעמוד אחד אבל יש עוד סרטונים מהעונה שעברה ואין להם עמוד . כלומר יש עמוד אחד בדאבל פס TV וצריך שיהיו גם עמוד מס' 2 ו3 וכך הגולשים יוכלו לקבל יותר סרטונים .
13
המשך .
(אחד שמופתע. קרייתי גתי .: 19:28 18-07-2010)
דוגמה הסרטונים שבו מכבי קריית גת ניצחה את בייתר כפייס ואת מכבי יבנה מעונה שעברה לא נמצאים בדאבל פס TV . וגם הסרטון העפלה של מ.ס קריית גת מליגה ג' לליגה ב' מלפני שנתיים לא נמצא בדאבל פס TV . וכך גם סרטונים אחרים לכל צריך לשים עוד סרטונים בTV .
14
המשך .
(אחד שמופתע. קרייתי גתי .: 19:33 18-07-2010)
שמתי שגולש כתב (וצדק בעיני) שצריך לשים בהאתר מדור תיווך משחקי אימון ואתם עומדים לשים כזה . היה מבקר שכתב שהתמונה שהיתה בהאתר לא קשורה להכתבות וצדק . ואתם הורדתם . כך שאתם שמים לב להתגובות שלנו לכך אני מצפה שהתגובה שלי בנוגע לTV תהיה בראשוכם .
15
המשך .
(אחד שמופתע. קרייתי גתי .: 19:36 18-07-2010)
אני מקווה שתטפלו במה שציינת . וטוב שאתם מקשיבים ללנו הגולשים וכל הכבוד על אתר החדש ועל תשומת הלב שאתם נותנים ללנו . וגם הכתוביות שהמבקר ציין וצדק אתם שמתם לב לזה ותייקנתם את האתר . אני מקווה שגם פנייתי תזכה לכל תשומת הלב . סומל עליכם .
16
מגיע לך להתקדם לרמות הגבוהות
17
ריאון גאוני בנוגע לאוהד רמלה .
(אחד שמופתע. קרייתי גתי .: 22:46 18-07-2010)
יש המון אנשים שמתחזים אליי וביניהם אוהד רמלה הקנאי שלא מתקבל את העובדה שמ.ס ומכבי טובות פי מילון מרמלה . צריך לסתום לו את הפה לתמיד . להזכירכם הוא התחיל בהמלחמה ולא אני . כ-י-ש-ל-ו-ן אמן לרמלה אמן !!! .
18
ל6 .
(אוהד רמלה : 07:28 19-07-2010)
אוהב את קריית גת , שונא את עירוני רמלה.

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?