גנדלמן: "לא יהיה מאושר ממני אם חדרה תעלה ליגה"

צביקה גנדלמן חוגג עם אורן גולן (שלומי גבאי) צביקה גנדלמן חוגג עם אורן גולן (שלומי גבאי)
אין ספק כי הפועל חדרה היא ההפתעה הגדולה של ליגה א' ומומו ניסטל מועמד לתואר מאמן העונה. בחדרה יודעים כי אחת הסיבות העיקריות להצלחה זאת התמיכה הרבה של ראש העירייה צביקה גנדלמן

אמנם הפועל חדרה לא ניצחה את אס גלבוע ועירוני נשר חגגה אתמול (ו') עלייה היסטורית לליגה הלאומית, אך עדיין חדרה נחשבת להפתעה הגדולה של ליגה א' צפון.

הקבוצה שמתבססת על רוב שחקני בית מדורגת במקום השני ובדרך הבטוחה להבטיח את הביתיות בכל שלבי הפלייאוף העליון במחוז הצפוני. בחדרה מספרים כי לא מעט אנשים ראויים למחמאות בשל ההישג, אך יש מישהו מיוחד שמגיע לו קרדיט והוא ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן.

במשך שנים הכדורגל המקומי לא עניין ראשי ערים חדרתיים וגנדלמן לקח את עניין ברצינות כאשר הוביל איחוד היסטורי בין מועדון ספורט גבעת אולגה לבין הפועל חדרה. גנדלמן התייחס להתנהלות המועדון כאשר עלה לראיון בלעדי לתכנית הרדיו של ערוץ הספורט "שישי ושערים": "לומר את האמת היעדים שהצבתי להנהלה החדשה בתחילת העונה זה להישאר העונה בליגה ולבנות מועדון מסודר מהיסוד לקראת השנים הבאות. העיר חדרה עוברת שינויים ארגוניים בהרבה תחומים והמטרה שלי להפוך את חדרה לעיר של מופת בכוח השלטון. לקחתי על עצמי העונה לקחת ארבעה קבוצות הישגיות כמו מועדון הכדורגל גם בגברים וגם בנשים, מועדון הכדורסל ומועדון הכדורעף ואני שמח שכל המועדונים עשו עונה מצוינת".

ציפית להצלחה כזאת העונה?
"המטרה הייתה לבנות את המערכת מלמטה לצד מחלקות הנוער ולהשקיע גם בקבוצה הבוגרת. יש לנו היום 20 שחקני בית בקבוצה הבוגרת ואני מאוד אוהב את הפטריטיות המקומית שלא פחות חשובה לי מהתוצאה. בנוסף הקבוצה הגיעה לפלייאוף, לא ציפיתי לזה בתחילת העונה אבל זה משמח אותי".

אם נסתכל קדימה, גם אם חדרה תעלה לליגה הלאומית אין לה מגרש ביתי. זה מזכיר דוגמאות כמו טבריה וקריית גת שנכשלו שנה לאחר מכן?
"ראשית אם חדרה תעלה זאת תהיה גאווה. אנחנו רצים למרחקים ארוכים וכבר הנחתי את מהנדס העיר להתחיל בתכנון המגרש החדש וכבר העברנו משאבים לכך. במקביל אנחנו עוסקים בנושא מול הטוטו ומפעל הפיס על מנת ליצור את התנאים לעניין הזה. נכון שזה ייקח לפחות ארבע שנים ובינתיים בטווח הקצר נצטרך למצוא פיתרון. מצד אחד אולי ננסה להשקיע משאבים במגרש המקומי בכדי להכשיר אותו לליגה הלאומית ואם לא אז נחפש מגרש חילופי כמו עפולה, נתניה או כפר סבא. אני רואה את רעננה בליגת העל ומשחקיה הביתיים נערכים בנתניה והם מגיעים להישגים. אני רוצה ושמח לראות נשמה וגאוות יחידה ומבחינתי זה נותן את הגאווה".

כאשר פתחת את העמותה שמנהלת כיום את הקבוצה דובר כי כל העוסקים ייעשו זאת בהתנדבות?
"נכון וכך זה יהיה. אני אומר את זה חד משמעית לא יהיו חברי עמותה שיקבלו שכר בקבוצה. לא ניקח כסף ציבורי ונחלק אותו לאנשי עמותה זה היה ויהיה רק בהתנדבות. בנוגע לאורן גולן שמנהל את הקבוצה אז לא הכרתי אותו קודם לכן אבל כיום אני יכול להגיד שזכיתי לעבוד עם בן אדם מקסים ובסך הכול עם כל חברי העמותה שמגיע להם הערכה רבה".

מצד שני איך אתה מתייחס לעובדה שחדרה שעובדת עם מאמן ללא תעודה?
"אני חייב לומר שלא ידעתי על זה קודם לכן ואני בהחלט מסכים עם גולן שהתייחס ואמר כי מדובר בתקלה וכולנו למדנו ממנו. מי שלא עושה, לא טועה".

לסיום, חדרה תהיה בליגה הלאומית?
"לא יהיה מאושר ממני אם זה יקרה. הייתי בעברי איש כדורגל שראה הישגים גדולים והיה צועק- שו שו שו שולמית- חדרה ללאומית. גם היום אני שומע קולות כאלה ורואה את הקהל חוזר למגרשים. אני יכול להבטיח לכולם שכסף לא תהיה הבעיה של חדרה".


 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
אין שום היתיחסות לאולגה
(שימו לב: 00:40 17-04-2016)
בכל הראיון רק הפועל חדרה מוזכרת אז ברור שהכל אחיזת עיניים ואין שום איחוד ההנהלה של אולגה פירקו את הקבוצה עבור בצע כסף
2
תמשיכו לחלום
(ע: 06:54 17-04-2016)
אתם לא תסיימו מקום 2 וגם אם כן אתם לא קבוצה משהו, עירוני טבריה עם כל היכולת שלה בזמן האחרון שווה אותכם
3
גנדלמן נכס לחדרה
(חדרתי-בדם: 08:12 17-04-2016)
בזכותך ובזכות השחקנים הניפלאים שלנו עשינו עונה חלומית
4
מכרת את אולגה עבור בצע כסף אתה הבן אדם הכי שנוא באולגה
5
כניראה שאתה אחד מפחיי האשפה
(תגובה ל-5: 23:33 17-04-2016)
מאור פחימה רועי אביטן ציון כחלון וקובי לוי שמכרו את אולגה עבור בצע כסף ומשכורות לכחלון ולוי כולם באולגה יודעים שאין שום איחוד ורק בצע כסף היה פה !!!
7
מאור פחימה מכר את השכונה שלנו בושה
(מגיב 4 צודק: 13:04 18-04-2016)

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?