בתום עונה אחת, שלום לך בני אילת

באילת יצטרכו לחשב מסלול מחדש (שקד מורג) באילת יצטרכו לחשב מסלול מחדש (שקד מורג)
הקבוצה הדרומית הצטרפה ביום רביעי למורשה והיא היורדת השנייה לליגה ב' לאחר שרק העונה עלתה לליגה א'. כישלון בבניית קבוצה ראויה, חוסר סדר ובחוסר שקט וירידה שהייתה כתובת על הקיר במשך תקופה ארוכה. הסיפור מאחורי

העיר אילת היא לא עיר של כדורגל, אילת היא עיר של ים. עובדה שהעיר שהוציאה שייטים אולימפיים לא מצליחה להוציא כדורגלנים. לא בטוח עד כמה ירידת קבוצת הכדורגל מטרידה את תושבי העיר שכבר מזמן פתחו את עונת הרחצה, מה שכן בטוח, אילת תחסר בליגה א', לא רק לאילתים, אלא לשאר קבוצות הליגה. אין כמו סופשבוע באילת לחיזוק הגיבוש הקבוצתי ובמיוחד כשהמארחת כל כך נדיבה כמו שהייתה העונה וחילקה נקודות לכל דורש.

ברוח חג הפסח, אצל בני אילת אמרו כל העונה: "כל דיכפין יבוא וייקח וכל דיצריך יבוא וינצח". אילת רשמה את הירידה העונה במגרשה הביתי שם השיגה במהלך כל העונה שני ניצחונות בלבד. ככה לא נשארים בליגה. שני יריבותיה של אילת לקרבות התחתית, עמישב ושיכון המזרח, חזרו משם עם נצחונות. אפילו מורשה, נועלת הטבלה, לקחה את נקודת הליגה הראשונה שלה העונה בעיר הדרומית. אם אילת היתה מנצחת במגרשה הביתי את שיכון, עמישב ומורשה, היא הייתה נשארת בליגה א' אפילו ללא משחקי מבחן.

בשביל אילת של השנה גם זה היה יותר מידי. למה בעצם אפשר לצפות מקבוצה שבמחזור הקודם, בהזדמנות האחרונה שלה, לא השכילה לנצח במגרשה הביתי אפילו את הוד השרון שכבר מזמן נופשת בים?

יכלו להשאיר סיכוי אם היו מנצחים את מרמורק (שקד מורג)
הטבלה לא משקרת ואילת ירדה בצדק. לקבוצה צפוי תהליך שיקום ארוך ובניה מחדש שאותו תצטרך לעשות בליגה ב' . גם קבוצת הנוער של המועדון נראית בדרך הבטוחה לרשום ירידה מהליגה הארצית למחוזית. אין ספק שמשהו רע מאוד עובר על הכדורגל בעיר הכי דרומית בארץ.

המשחק במרמורק אפיין את אילת של השנה. האורחת הגיעה כשבינה ובין עמישב, שנמצאת במקום שמוביל למשחקי המבחן, מפרידות רק 4 נקודות. היה ברור שעמישב, ששיחקה במרחק של 5 דקות נסיעה מהאצטוני, תחטוף משעריים שחוגגת העפלה לליגה הלאומית. בני אילת הייתה חייבת לנצח במרמורק ולהשאיר לעצמה סיכוי לחלוף על עמישב ואולי אפילו על השיכון ממש עם הבאזר ולהישאר בליגה, אבל אילת של העונה הזאת לא מסוגלת להילחם על החיים שלה.

אם ננסה לנתח את הטעויות שנעשו באילת ואת הסיבות לירידה המהירה מליגה א'  נשים את האצבע על כמה נקודות. הסיבה העיקרית לירידתה של אילת היא המגרש הביתי או יותר נכון היעדר המגרש הביתי. קבוצה שבכל העונה מנצחת רק פעמיים במגרשה הביתי לא יכולה להישאר בליגה. במיוחד לקבוצה כמו אילת שהקהל הביתי שלה, גם אם הוא מועט, לא מלווה אותה למשחקי החוץ.

בעמדת המאמן החליפה הקבוצה הדרומית שני מאמנים. שחר זיתון פתח את העונה ולאחר מכן הגיע ירון משה. גם נופי תאמר היה בסביבה. המאמנים האלו מכירים היטב את אילת, אך לא מכירים מספיק את ליגה א' דרום וקרבות התחתית וכאן הייתה הבעיה. גם אם החליטו באילת לתת את המושכות למאמן מקומי ולא לאחד מהמאמנים הוותיקים והמנוסים של ליגה א' דרום, היו צריכים להביא לו עוזר שחי ומכיר את הליגה. זה היה מאוד עוזר לאילת להכיר את היריבות, את השחקנים ולבוא מוכנה יותר למשחקים. הדוגמא הכי בולטת היא נמרוד קוסטיקה, עוזרו של קובי רפואה במכבי שעריים.

ירון משה (שקד מורג)
סיבה נוספת היא העבודה כי לאילת לא היה חלוץ. לקבוצה הדרומית לא היה השנה מוציא לפועל. לא היה חלוץ מטרה שיהפוך חצי מצב לגול, אחד כזה שהקבוצה עובדת בשבילו. מלך השערים של הקבוצה כבש העונה בסך הכל 5 שערים. קבוצה זקוקה לפחות לשחקן אחד שיהיה לו מספר דו סיפרתי במאזן הכיבושים ולאילת של השנה לא היה את זה, אפילו לא קרוב.

עידן סרור (שקד מורג)
למרות כל הטעויות שנעשו, בני אילת הביאה את עצמה כמעט לחוף מבטחים. במחזורים ה-24 ו-25 הקבוצה ניצחה בשני משחקים ברציפות, בפעם היחידה העונה, צימצמה את הפער מהמקום ה-14 ל-2 נקודות ומהמקום ה-13 ל-4 נקודות והייתה במומנטום חיובי. במחזור ה-26 היה לאילת משחק בית נגד הפועל אזור. נצחון היה מקפיץ אותה אל מעל הקו האדום, אלא שדווקא במשחק החשוב ביותר שלה העונה, במגרשה הביתי כמובן, הקבוצה נחלה כישלון גם בנושא המנטלי. את המשחק הזה אילת היתה חייבת לקחת בשיניים ובכל דרך אפשרית אך היא כשלה. הפסדים של עמישב ושיכון נתנו לאילת הזדמנות נוספת להינצל במחזור ה-27 בשכונת התקווה מול כפר שלם. גם במשחק הזה אילת צעדה ביתרון של 0:1 ושוב היא כשלה בצד המנטלי, ספגה שני שערים ב-12 הדקות האחרונות וירדה מנוצחת 1:2.

אילת קיבלה שתי הזדמנויות להינצל, בשני המשחקים הובילה ובשניהם ירדה מנוצחת. מה עוד אפשר לבקש בשביל לשרוד? בני אילת תשחק בעונה הבאה בליגה ב'. הקבוצה תצטרך לבנות את עצמה מחדש, לנסות להשאיר בשורותיה מספר שחקנים ראויים ולהביא שחקנים חדשים ממרכז הארץ שיבואו לשחק בעיר הדרומית בכדי להחזיר אותה לליגה א'. מהשחקנים המקומיים לא תצמח ישועה. שחקנים שהורידו את קבוצת הנוער לליגה המחוזית, לא יכולים להעלות את הקבוצה הבוגרת לליגה א'.

כבר אמרנו את זה, אילת היא לא עיר של כדורגל.


 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
כל כך מדויק
(משה: 20:43 23-04-2016)
חבל שאילת ירדו , עשו את כל הטעויות האפשריות , כתבה מדויקת ויפה שהתייחסתם לקבוצת הנוער.
2
בני אילת
(דני: 20:50 23-04-2016)
קצת הגזמתם בכתבה באילת יש המון אוהדי כדורגל שלא מגיעים למשחקים רק בגלל שההנהלה הנוכחית החליטה להפוך את המועדון לשכונה ולצאת נגד האוהדים ...אבל לשמחתנו עונה הבאה תהיה קבוצה חדשה באילת
3
גם לא ממש עיר של כדורסל
(אלירן: 21:04 23-04-2016)
עלתה לליגת העל בפרוטקציה. גם הכדוריד כבר לא קיים שם כמה שנים ונאלץ לנדוד לקיבוץ יטבתה
4
שרון
(שרון: 21:49 23-04-2016)
כל כך כייף שיש מי שמגביה את הבמה לליגות הנמוכות כל הכבוד לצלמת שקד ולכתב נאור מורג בחסות דאבל פס אתם עושים עבודה ניפלאה המשיכו כך
5
הנוער יישאר. ומה תגיד אז??
(אילתי: 22:56 23-04-2016)
מה תגיד
6
ניתוח נכון של הירידה שלנו
(מוטי מאילת: 09:37 24-04-2016)
בעניין של הנוער הייתי מוסיף שאילת עיר מזדקנת שלצערי החבר׳ה הצעירים בורחים למרכז וככה באמת שאי אפשר לייצר ספורטאים צעירים
7
8
עונה שהיתה בזיון אחד גדול
(אילתי: 15:28 24-04-2016)
עונה מבישה שנגמרה בירידה. כל ההתנהלות של אילת השנה היתה שכונה ולמספר 5 , הנוער גם ירד ליגה כי לצפרירים שנלחמת איתנו על הירידה יש משחק ביתי נגד פרדסיה.
9
כתבה יפה על אילת
(שחקן בליגה: 15:57 24-04-2016)
מקווה שאילת יחזרו מהר. כל הכבוד לנאור ושקד הילדים שעושים עבודה של מקצוענים. אוהבים אותכם הכל הליגה.
10
אגודת הספורט
(אוהד אילתי: 18:47 26-04-2016)
הכישלון נבע מאגדת הספורט (הראש יעקב מלכה ) לא חיזק.נתן במה לסובבים אחרי הקבוצה. דרבן לעשות את המוות למאמנים.לא היה תיאום. מה שיש לי לומר להעיף מהר את יעקוב מלכה הנוכל .. שדירבן את אלה השותפים שלו נגד הקבוצה.הוא היתנגד תמיד מי יהיה המאמן הוא מאחוריכול

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?