סיכום עונה: ליגה ב' דרום ב'

סיכום עונה ליגה ב' דרום ב' סיכום עונה ליגה ב' דרום ב'
דימונה עלתה על חשבונה של ב"ש המאכזבת, ליאל זגורי בלט, מודיעין הפתיעה ודודו פלס הפציץ. וגם: מאמן העונה, תגליות העונה ונבחרת העונה

"יניב" חולון? קרית מלאכי? מ.ס. ב"ש? בתחילת העונה היו הרבה שחשבו שאלו הקבוצות שירוצו לעלייה. מעטים סימנו את מ.ס. דימונה כעולה מהמקום הראשון לליגה א', אבל הקבוצה של אהוד כחילה עשתה זאת ועלתה בצדק לליגה השלישית. מ.ס.ב"ש, שהייתה צמודה אליה כל העונה ואף הוליכה לעיתים את הטבלה, נאלצה להסתפק בפליאוף, אבל גם שם כשלה ותישאר עוד עונה בליגה ב'. בתחתית נגזר גורלה של הפועל רהט לרדת לליגה ג'. הפועל מרחבים הצטרפה אליה לאחר שנוצחה בשני משחקיה בפליאוף התחתון.

766 שערים נכבשו העונה בליגה, כאשר הממוצע למשחק עמד 3.2 שערים ולמחזור על 24.6. דודו פלס ממ.ס. ב"ש, הוא מלך השערים עם 22 כיבושים, בעיקר בזכות השתתפותו במשחקי הפליאוף. 95 כרטיסים אדומים נשלפו העונה בליגה. כאשר הממוצע למשחק עמד על 0.4 ולמחזור על שלושה כרטיסים. לא פחות מ-13 שחקנים מוליכים את טבלת המורחקים, עם שני כרטיסים אדומים כ"א. בגזרת הצהובים הממוצע עמד על 4.1 למשחק ועל 32.1 כרטיסים למחזור. אסף עזו מעירוני בית שמש ואייל דיין מהפועל מרחבים, זכו בבכורה עם 13 כרטיסים כ"א.

קבוצת השנה: מ.ס. דימונה
מ.ס דימונה נבנתה בצלם המאמן, אהוד כחילה, למרות תקציב כולל לא גדול של 600000 ₪, עם שילוב מצוין של שחקנים צעירים לצד שחקנים וותיקים. הקבוצה שיחקה לאורך כל השנה את הכדורגל הכי טוב בליגה וכדורגל התקפי מאוד עם עמידה טקטית מצוינת. דימונה הוליכה את הטבלה לאורך 29 מחזורים וניצחה את יריבתה מ.ס באר שבע פעמיים, 1:4 בחוץ ו-0:1 בבית. אפילו הקהל חזר ליציעים והגיע בהמוניו במהלך העונה.

הגיע בהמוניו. הקהל של דימונה (איציק קדוש)
מלך השערים: דודו פלס (מ.ס באר שבע)
כבש העונה 22 שערים והיה המבקיע המצטיין בקבוצתו ובליגה. היה מזוהה בשנים האחרונות עם נתיבות וכבש בצרורות, הגיע השנה על מנת לעזור לבאר שבע לעלות לליגה א' והצליח ברמה האישית, אך ברמה הקבוצתית הקבוצה לא עמדה במשימה.

22 שערים שלו לא הספיקו לב"ש לעלות ליגה. דודו פלס (אלי שמואלי)
שחקן העונה: ליאל זגורי (מ.ס דימונה)
שחקן מחונן ששיחק בשנים האחרונות בליגה א' ועשה זאת בהצלחה. הגיע השנה לדימונה והיה השחקן הבולט שלה. כבש 13 שערים וגם בישל כמות דומה וסחף את קבוצתו לעלות ליגה כאשר הוא משאיר חותם כשחקן הטוב בליגה.

סחף את דימונה לעלייה. ליאל זגורי (בכחול. איציק קדוש)
מאמן העונה: אהוד כחילה (מ.ס דימונה)
כמו שהיה שחקן טוב ורציני כך גם כמאמן על הקווים. הצליח ומשך אחריו את הקבוצה לעליית ליגה. פגע ברכש ועיצב את הקבוצה בדמותו כמחויבת וממושמעת ועמד במשימה שהציב לעצמו.

עיצב את הקבוצה בדמותו. אהוד כחילה (איציק קדוש)
הפתעת העונה: עירוני מודיעין
דווקא השנה, עם מאמן חסר ניסיון ותקציב הרבה יותר נמוך מהשנים הקודמות, נבנתה קבוצה בריאה וטובה שאף הצליחה להתברג בפליאוף העליון ובנוסף הרוויחו שם בחזרה את הזהות המקומית ואהדת הקהל המקומי שהיו כה חסרים לקבוצה.

הפתיעו. עירוני מודיעין (אלי שמואלי)
אכזבות העונה: מעלה אדומים ומ.ס. באר שבע
מעלה אדומים: עם סגל מוכשר וטוב שרץ ביחד כבר שנים, הייתה ברוב הסיבוב השני בפליאוף העליון ובמחזורי הסיום מעדה וכשלה.

לא עלו לפליאוף. מעלה אדומים (אלי שמואלי)
מ.ס באר שבע: עם תקציב סביב המיליון וחצי ש"ח ועם שחקנים מובילים בליגה וגם שחקנים מליגות גבוהות סיימה במקום השני וגם בפליאוף נכשלה כנגד כל התחזיות.

אכזבו בפליאוף. מ.ס. ב"ש (אלי שמואלי)
תגליות העונה: יקיר אזולאי (מ.ס. באר שבע) ויוני מנגיסטו (בני יצ'לאל)
יקיר אזולאי: שחקן מוכשר וצעיר, כבש השנה 16 שערים והיה אחד משחקני המחץ של הקבוצה בעלת ההתקפה הטובה בליגה.

יוני מנגיסטו: שחקן מוכשר מאוד, מהיר וטכני, שכל שנה מסומן כשחקן שאמור לפרוץ קדימה, אך עד השנה זה לא קרה. השנה הוא עשה זאת בגדול כאשר כבש 14 שערים ועזר לקבוצה, כמעט לבדו, להישאר בליגה.

הבולט העונה בבני יצ'לאל. יוני מנגיסטו (אלי שמואלי)
נבחרת העונה
שוער - דניאל שערי (יניב חולון)
מגן ימני - שי בוזנח (דימונה)
בלם - גיא סרוסי (עירוני מודיעין)
בלם - דור סבן (דימונה)
מגן שמאלי - שמעון לוגסי (מ.ס ב"ש)
קישור – דודו פלס (מ.ס ב"ש)
קישור – ליאל זגורי (דימונה)
קישור - ליאור עדיקה (מעלה אדומים)
קישור- חגי יצחק (דימונה)
חלוץ - יקיר אזולאי (מ.ס ב"ש)
חלוץ - אסף גובזה (קרית מלאכי)


 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
מתי שמשה כספי שיחק מ.ס דימונה לא הפסידו אין ספק שהוא שחקן העונה
2
כל הכבוד לעירוני מודיעין!
(אולטראס מודיעין: 12:17 24-05-2016)

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?