ההתאחדות לכדורגל פתחה בחקירה נגד השחקן אבי מלכה המייצג כדורגלנים שישחקו נגד קבוצתו

גם סוכן וגם שחקן. אבי מלכה (ארנון לוי) גם סוכן וגם שחקן. אבי מלכה (ארנון לוי)
חשיפה: ההתאחדות מנהלת מזה כשבועיים חקירה נגד כדורגלן הפועל איכסל בחשד לעבירה בוטה, לכאורה, על תקנון המשמעת. על פי החשד מלכה מייצג שחקנים הנמצאים עמו בקשרים כספיים אסורים

בלעדי. אבי מלכה הוא כדורגלן פעיל בליגה א'. בנוסף, משמש מלכה כשותף בכיר בחברה לייצוג שחקני כדורגל, ניהול אישי של כדורגלנים וקידום שחקנים.

מדובר בחברה המגלגלת לאורך שנה רווחים של מאות אלפי שקלים לרבות עמלות משחקנים ומקבוצות המשלמים עבור הייצוג והעסקאות השונות בעניינם.

שותפו של מלכה הוא בחור מהצפון בשם עידו קרן שפתח את סוכנות השחקנים הנקראת "ניהול של אלופים". במהלך השבועות האחרונים נפגש ושוחח מלכה עם עשרות מאמנים, יושבי ראש, עסקנים ושחקנים בכדי לקדם את ענייני סוכנות השחקנים בה הוא שותף. כמו כן, לאורך השבועות האחרונים העביר מלכה לקבוצות רבות רשימה מפורטת של שחקני כדורגל שלטענתו רשומים וחתומים בסוכנות השחקנים בה הוא שותף.

על פי הרשימה, שחקנים רבים החתומים בסוכנות והנמצאים עם מלכה בקשרים כספיים, לכאורה, ישחקו לאורך העונה מולו ומול קבוצתו הפועל איכסל מליגה א' צפון שם חתם מלכה לעונת המשחקים הקרובה.

הודעתו הרשמית של אבי מלכה על פתיחת סוכנות השחקנים ברשת החברתית (צילום מסך פייסבוק)
בשבועות האחרונים פנו להתאחדות לכדורגל מספר עסקנים מליגה א' צפון, לרבות שני מאמנים חתומים ומוכרים מאותה הליגה, בדרישה לחקור את הנושא ולהפסיק את התופעה. השניים הדגישו כי נוצר מצב ולפיו מלכה נמצא, לכאורה, בקשרים פסולים עם שחקנים שישחקו לאורך העונה מול קבוצתו הפועל איכסל, ובנוסף מול קבוצות שיתמודדו מולו ומול קבוצותו באותה הליגה.

לאחר בחינת הנושא, המסמכים שהוצגו, לרבות ההודעות לתקשורת שקושרות את הסוכנות שבה שותף מלכה לעסקאות שונות בליגה א', הוחלט להעביר הילוך בפרשה ולפתוח בחקירה באמצעות חברת החקירות של ההתאחדות לכדורגל.

גורם בכיר בהתאחדות: "אסור לכדורגלן פעיל לפנות לשחקנים, לעסקנים ולקבוצות, להציע שחקנים ולדבר על כסף. זה בעייתי מאוד עבור אותו שחקן בשם אבי מלכה שלא רשום כלל כסוכן, אלא כשחקן. בצעדים ובפעולות שלו הוא עובר על תקנון המשמעת. גם לשחקנים זה בעייתי והרי מן הסתם חלקם אף לא מציינים אותו כמייצג ולמעשה משקרים".

מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה: "יש חקירה בנושא. מטבע הדברים אנחנו לא מתייחסים לחקירות שמתנהלות".

מאמן בליגה א' צפון: "יושב מולי אבי מלכה ומדבר על שחקנים שהוא מייצג, נוקב בסכומים אדירים ולאחר מכן אותם שחקנים ישחקו לאורך העונה מולו ומול קבוצתו. איך מישהו בליגה הזו יכול לישון בשקט בלילה? לאן הגענו? ניקו את הליגה הזו בשנים האחרונות מתופעות פסולות רבות והתופעה הזו של שחקן פעיל שמשמש סוכן של שחקנים שמשחקים מולו ומול קבוצתו זו תופעה מסוכנת, פסולה וחייבים לטפל בה בדחיפות ובמהירות".

על פי המסמך המציג את הכדורגלנים המיוצגים, לכאורה, על ידי מלכה והסוכנות שבה הוא שותף, מדובר בכדורגלנים בכירים בליגה א' צפון ובקבוצות שונות שיתמודדו העונה מול הפועל איכסל, קבוצתו של אבי מלכה, כמו הפועל בית שאן, עירוני טבריה, כרמיאל/צפת, הפועל "רובי שפירא" חיפה, מכבי דלית אל כרמל/יקנעם, הפועל חדרה, קרית אתא, הפועל הרצליה, מכבי צור שלום והפועל מגדל העמק.

בין השחקנים שמופיעים במסמך נכללים יוני אוחיון, פאדי זיאדה, שגיא חייט, ברק דניאל, שלום עקיבא, ארנון רבינוביץ', בני סימן טוב, עלי מנאע, ארז יוסף, מאור אושרי, מאור אוחיון, אימן חיג'אזי, אהוד מערבי, אסף פחימה, עידן דוד, אבי צבאג, מישל חליל, גמליאל פרץ, עפיף נזאל, מתנאל בן סימון, ניסן רביבו ואשרף רבאח.

רשימת השחקנים המיוצגים ע"י הסוכנות
אבי מלכה מסר בתגובה: "הצטרפתי לפני מספר שבועות לעידו קרן שהוא סוכן שלי וחבר שלי שביקש ממני לסייע לו בפיתוח העסק של ייצוג שחקנים. חשבתי בטעות שככדורגלן שמשחק בליגה חובבנית אין לי בעיה לסייע לעידו ולעזור לשחקנים אחרים בניהול הקריירה. למן הרגע שהבנתי בחקירה בוויצמן יער שאסור לי ככדורגלן פעיל לעסוק באופן כלשהו בייצוג שחקנים אני מתכוון לעזוב באופן מיידי את הסוכנות ולהתרכז אך ורק במשחק כדורגל פעיל. לא הרווחתי בזמן הקצר שאני מסייע לעידו כסף כלשהו ולעולם ומעולם לא הייתי מנסה להשפיע על שחקן כלשהו להטות משחק או לנהוג בחוסר ספורטיביות כלשהי. אני אדם שומר חוק והניסיון להציג אותי כחמדן או תאב בצע הוא ניסיון מלאכותי שבסיסו אינטרס אישי לפגוע בי ובשמי הטוב. שמי הטוב חשוב לי מכל דבר וכל עוד אני כדורגלן פעיל לא אתעסק עוד בכל דבר שקשור לייצוג כלשהו של שחקנים".

 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
מה עם מאיר כהן השוער(וסוכן)?
(שחקן מליגה א: 14:27 02-07-2016)
גם הוא מייצג כדורגלנים באופן עקיף באמצעות עורך דין ומשחק נגד השחקנים שהוא מייצג בליגה הלאומית במשך שנים.
2
20/6/16- פרסום בפייסבוק משמע..
(אופיר: 15:50 02-07-2016)
לפני שבועיים השחקן הזה פרסם פוסט גלוי בפייסבוק וזה אומר שבחוסר ידע / טעות השחקן פעל בשני מישורים מנוגדים לכן ספורט 5 לא צריך להציגו כנוכל. אנחנו הקוראים לא טיפשים. בהצלחה
3
ידוע
(משה כהן: 16:11 02-07-2016)
אבי מלכה מושחת,מה חדש בזה?? לפני שנתיים מכר אותנו במחצית המשחק נגד חבריו מנשר במשחק גורלי בגמר מחוז צפון של ליגה א׳. החמדנות הרגה אותך זהאבי.
4
אחד הסיפורים הגדולים
(צפוני: 16:31 02-07-2016)
5
חח ליגה פלסטינאית
(דוד: 18:17 02-07-2016)
לאיפה הגענו
6
אבי מלכה כרגיל
(צפוני: 18:41 02-07-2016)
תמיד אבי היה מעורבים עם כספים הוא תמיד היה בעייתי ותמיד יהיה כולם זוכרים את הפנדל נגד יבנה חשוד מאוד חשוד
7
וצה עם תומר אסולין מאמן סוכן
(דוד שחקן: 19:41 02-07-2016)
למאמן מותר להיות סוכן ? או ביגלל שאחותו שופטת לא מתעסקים איתו...
8
ומה עם בניון?
(עמחש: 22:25 02-07-2016)
ניתלים באילנות נמוכים. יש דוגמא מצוינת לשחקן-סוכן וכולם שותקים
9
בושה
(רועי: 23:51 02-07-2016)
מה עם מאיר כהן...תומר אסולין...ושלא נדבר על אחד כמו אבי נימני... סתםנפלו על אבי מלכה..ליגה חובבנית ולא בליגות הגבוהות כמו שאר הסוכנים

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?