מהליגות נמוכות לארה"ב: על המעבר לליגת המכללות

המעבר לארה המעבר לארה"ב ממתחיל לצבור תאוצה
בזמן ששחקני ליגת העל חולמים לשחק בחו"ל ומתקשים לעשות זאת דווקא שחקני ליגה א' מצאו דרך חדשה להשתלב בכדורגל מעבר לים. סוכנות "הוריזון לייף ספורט" עם הרעיון החדש

אחד הויכוחים העיקריים בכדורגל הישראלי הוא האם השחקן הישראלי מתאים לשחק בחו"ל? בשנים האחרונות איבדנו נציגים ישראליים בליגות הטובות בעולם כמו ספרד, איטליה ואנגליה, אך מצד שני נמצאו יעדים חדשים. ההחתמה המשמעותית האחרונה הייתה של החלוץ עומר דמארי שהצטרף לליגה האמריקאית.

דמארי הוא ככל לא הישראלי האחרון שיוצא לשחק בארה"ב. בשנים האחרונות בכלל ובקיץ האחרון בפרט החל מסע מרשים של מספר שחקנים צעירים דווקא מהליגות הנמוכות שעושים את דרכם מעבר לים - לליגת המכללות. מי שאחראים על הפרוייקט המיוחד הזה הם הסוכנות " Horizon Life Sport". הסוכנות בבעלותו של שחקן העבר דודי זנתי ששיחק בהפועל כפר סבא בליגה הלאומית ובליגת העל ונחשב להבטחה גדולה, אבל גם הוא בשלב מסוים של הקריירה בחר לשנות כיוון ועבר לשחק בליגת המכללות (אוניבריסטת וויסקונסון).

"הייתי בשלב מיוחד בקריירה והייתי בליגה הראשונה", אמר זנתי. "אבל כאשר ראיתי שאני לא פורץ, החלטתי לעבור לליגת המכללות ובדיעבד זאת ההחלטה הטובה ביותר שקיבלתי בחיים". במהלך הקיץ האחרון צירף זנתי לצוות הניהולי את השחקן אדיר דנין שמשמש אחראי על מערך הסקאוטינג. כשחקן פעיל עדיין ובעל ניסיון וקשרים נרחבים בליגות הלאומית וליגה א' - שזאת הרמה שרוב השחקנים שלנו מגיעים ממנה, לדנין תפקיד חשוב באיתור השחקנים המתאימים והגדלת המודעות לקולג'ים בקרב הכדורגל והספורט בארץ. "אנחנו מעניקים הזדמנות ייחודית לכדורגלנים צעירים (גילאים 18-22) להמשיך לפתח את קריירת הכדורגל שלהם ביחד עם לימודי תואר ראשון. ליצור בסיס לחיים מעבר לכדורגל", הוסיף זנתי. "לא מדובר רק בזה, אלא בחוויה עוצמתית של חיי קולג' בארה"ב, היכרות עם אנשים מכל העולם והתמודדות עם אתגרים מעצבי אישיות", סיכם.

זנתי (מימין) ודנין
כאמור במהלך הקיץ האחרון הצליחה הסוכנות להעביר מספר שחקנים מהליגות הנמוכות. בין השחקנים מגן הפועל ראשון לציון אלון גרוד, הבלם ששיחק בשנים האחרונות בהפועל מגדל העמק ומכבי מעלות תום בר יוסף, בלם הפועל מורשה עדן גנדלר ומגן הפועל "רובי שפירא" חיפה שעלה העונה לליגה א' שגיא הירש.

בר יוסף: "זו הייתה החלטה די קלה בשבילי. האפשרות לשלב שתי דברים חשובים ביחד - גם להמשיך לשחק ברמה גבוהה ולחכות לפריצה שאולי תקרה במכללות וגם לעשות תואר ראשון במקצוע שאבחר, אין דבר יותר כיף מזה". הירש: "אני מאושר לצאת להרפתקה הזאת. זאת מקפצה מדהימה לחיים שכוללת התקדמות מקצועית בכדורגל, רמת אימונים ומתקנים ברמה עולמית, השלמת תואר ראשון בגיל צעיר וחווייה ייחודית ומטורפת של קולג' בארה"ב. נלחמתי הרבה בשביל להגיע למקום הז וכבר מת להתחיל את השנה".

תום בר יוסף (ארנון לוי)



 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
Tom bar melech
(Golan: 15:00 07-08-2016)
יאללה הגיע הזמן לעלות רמה . לבנות ולהיראות, צריך בסיס ,,בהצלחה ,,

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?