ליגה ב' - סיכום המחזור הראשון

פתחו עם ניצחון. נורדיה ירושלים (אלי שמואלי) פתחו עם ניצחון. נורדיה ירושלים (אלי שמואלי)
נורדיה ומכבי אשדוד פתחו את עונות הבכורה שלהן עם ניצחון בדרום ב', הקבוצה המאוחדת של הפועל חולון ניצחה בדרום א', כפר קרע הביסה 0:11 את בית"ר כפר כנא האומללה בצפון ב' וגם בית"ר חיפה מצפון א' במושלמות. ליגה ב' - איזה כיף שחזרת

בעוד ליגה א' סופרת כבר שני מחזורים ואילו ליגה ג' עדיין חולמת להגיע אל הנשיא במשחקי גביע המדינה, נפתחה לה בסוף השבוע ליגה ב', שהביאה עימה לא מעט קבוצות ותוצאות מעניינות.

את הסקירה נתחיל, כמובן, באופן גיאוגרפי ועם מחוז צפון א', שם נפגשו בנהריה לדרבי של אגודת בית"ר, בית"ר נהריה ובית"ר חיפה, שתיים מהקבוצות שהכי אכזבו בעונה שעברה. אז בעוד נהריה ממשיכה לאכזב, החיפאים היו אלה שעשו את הדרך חזרה לכרמל עם ניצחון נאה של 0:2. העולה החדשה, מ.ס. ג'וליס, ספגה הפסד ביתי של 2:1 להפועל בני זמיע, לה כבש אסף דגש את שני השערים. בקרב ישיר בין שתי עולות נוספות נפגשו בסכנין אחווה עראבה והפועל קרית ים, שעלתה עקב איחודה עם מכבי עכו ובסיום היו אלה המארחים שהשיגו את השער היחיד במשחק וניצחו 0:1. אחת הקבוצות שמכוונות גבוה גם השנה היא הפועל בועיינה, שפתחה את העונה בתנופה ובעזרת שלושער של אחמד חג'יר, הביסה 0:6 את העולה החדשה, מכבי צעירי שפרעם.  הנציגה הנוספת של שפרעם, הפועל, אירחה את מכבי בני נחף וכשנראה היה שהמשחק יסתיים בשוויון, הגיע מוחמד עומרייה שעם צמד בדקות הסיום קבע 1:3 למארחים. במשחק שהיה מעין דרבי פרטי של מאמן הפועל כאוכב, עאדל עזאם, אירחה קבוצתו של המאמן את קבוצתו לשעבר, אחווה כפר מנדא, בה עדיין מתגורר עזאם. שחקניו כפר מנדא לא התחשבו במאמנם לשעבר ועם צמד של עודאי דראושה ניצחו 0:2 ופתחו את העונה החדשה עם ניצחון נאה. מחר (א') יושלם המחזור כשאחי עכו תארח את מכבי מעלות.

במחוז צפון ב' נפתח עם ה-תוצאה של המחזור ומי יודע, אולי גם התוצאה של העונה, כאשר בני כפר קרע (שלושער לאייל ברזני) הביסה בקלות 0:11 את בית"ר כפר כנא, ששרדה בעונה שעברה בליגה לאחר משחקי הפליאוף התחתון. הפועל אום אל פאחם, שמכוונת העונה גבוה, הביסה בקלות 1:5 את אלנהדה נצרת בזכות צמדים של היתם מחאג'נה ומוסא אסלאם. הפועל דלית אל כרמל, שחוותה עונה לא קלה בעונה שעברה, פתחה את העונה הנוכחית עם ניצחון 0:2 ביתי על מכבי עין מאהל. שער של עבד כעביה סידר למכבי אחי איכסל ניצחון בכורה העונה, 0:1 על העולה החדשה הפועל טירת הכרמל. סנדלה גחבוע ובני זלפה, שתיים מההפתעות הנעימות של העונה שעברה, נפגשו ביניהן כבר במחזור הפתיחה. זלפה הובילה משער עצמי של שחקן סנדלה, עומרי אלמקייס עם צמד הפך במחצית השנייה, אך חמדה בועול השווה לקראת הסיום וחילק את הנקודות בין שתי הקבוצות עם שוויון 2:2.  מ.ס. דבוריה אירחה את צעירי טורעאן שכבשה צמד שערים לקראת הסיום וחזרה הביתה מרוצה עם 0:2 חלק. הפועל רמות מנשה, ששרדה בעונה שעברה ממש ברגע האחרון, אירחה עוד אכזבת עונה, מכבי אום אל פאחם, שהשיגה 2:3 דרמטי ולאחר יותר מארבע שנים פתחה סוף-סוף עונה עם ניצחון. עוביידה מחמיד כבש צמד למנצחים. במשחק נוסף אירחה העולה החדשה, הפועל בני ערערה, את מכבי עירוני יפיע, אך שתי הקבוצות לא יכלו זו לזו ונפרדו ב-0:0 מאכזב.

ניצחון במחזור הראשון. שחקני הפועל אום אל פאחם (דאפר מחאמיד)
בדרום א' פתחה הקבוצה המאוחדת של הפועל חולון את העונה עם ניצחון ביתי של 0:2 על הפועל קרית אונו, שמצידה, פותחת עוד עונה עם הפסד ותנסה לעשות טובה יותר טובה מבעונה שעברה. בית"ר פ"ת, עוד קבוצה שבדרך כלל נאבקת בתחתית, הפתיעה עם ניצחון ביתי חלק, 0:3 על מכבי כפר יונה, בזכות צמד של אביעד זרביב. הנציגה השנייה של מלאבס, עמישב פ"ת, יצאה למשחק חוץ לא קל בנחלת יהודה, אבל חזרה הביתה עם 0:3 חלק משלה. א.ס. חולון, אחת ההפתעות הנעימות של העונה שעברה, יצאה למשחק חוץ בר"ג מול בית"ר המקומית, השיגה 0:1 קטן וגם היא עם ניצחון ראשון העונה. עוד קבוצה שהרשימה בעונה שעברה, הפועל פרדסייה, אירחה בביתה את הפועל רמת ישראל המתחדשת וגברה עליה 1:2, בזכות צמד של עדן בן מנשה. העולה החדשה, איחוד בני ג'ת, אירחה למשחק מסקרן את צעירי טייבה לדרבי של המגזר, אבל צמד של איתי אוחיון העניקו לאורחים 0:2 חשוב והשאירו את המארחת לחפש את הנקודות הראשונות במקום אחר. עוד עולה חדשה, שמשון ת"א, אירחה לדרבי מעניין את רו"ח ת"א, אבל שתי הקבוצות לא יכלו זו לזו ונפרדו שוויון 1:1. המשחק הדרמטי של המחזור הגיעה מהמגרש בכפר קאסם, שם אירחה הפועל המקומית את אחת המועמדות לעלייה, מ.כ. אור יהודה. המארחים כבר הובילו פעמיים, אך נותרו בעשרה שחקנים החל מהדקה ה-70. יאיר כהן צדק השווה פעמיים וארבע דקות בתוספת הזמן הפך לידור זגורי את התוצאה והעניק 2:3 לקבוצה של יעקב טל.

שער ניצחון לאור יהודה. לידור זגורי (אורי רחביה - פייסבוק אור יהודה)
בדרום ב' רשמה א.ס. נורדיה ירושלים הופעת בכורה כשאירחה בטדי את מכבי ב"ש המסקרנת. צמד של ליאור עדיקא עזר לירושלמים לנצח 1:3 ולהשיג ניצחון בכורה בליגה ב'. עוד עולה חדשה ומעניינת, מכבי אשדוד, אירחה את היורדת מליגה א', בני אילת, והביסה אותה בקלות 0:4, הודות לשלושער של אדיר שהרבני. במפגש נוסף בין אזור 02 ל-08 הייתה שוב ידה של איזור ירושלים על העליונה, כאשר בית"ר מעלה אדומים גברה 1:3 על מ.ס. ב"ש, אותה קבוצה שהגיעה עד לגמר המחוזות בעונה שעברה. גם הנציגה השלישית של איזור ירושלים, בית"ר גבעת זאב, פתחה את העונה עם ניצחון כאשר גברה 0:2 בחוץ על עירוני מודיעין המאכזבת. מכבי קריית מלאכי, שכל כך רוצה לעלות העונה לליגה א', חיכתה עד הדקה ה-82 לשער של צח זלינגר שינצח עבורה את משחק החוץ שלה מול בני יצ'לאל. עוד קבוצה שאכזבה מאוד בעונה שעברה, מכב י נתיבות, יצאה ליבנה וחזרה משם עם ניצחון 1:3 על בית"ר המקומית. צעירי רהט, שבשנים האחרונות בעיקר נאבקה כנגד הירידה, גברה 1:3 על מי שעשויה להיות יריבתה לתחתית, עירוני בית שמש ופתחה את העונה עם ניצחון. מכבי שדרות, שעלתה לליגה ב' ברגע האחרון בעקבות פירוקה של מורשה רמה"ש, הראתה שהיא לא הולכת להיות בשר תותחים והשיגה 0:3 נאה בבית על מכבי שגב שלום. זוהר קסאפו כבש צמד למארחים, בעוד שהאורחים נותרו בסיום עם תשעה שחקנים, לאחר הרחקותיהם של עומר אבו עואד ופאדל אבו בלאל.


 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
עירוני אשדוד
(אבי: 23:30 24-09-2016)
אחרי שגנבו לנו את הקבוצה התחלנו מחדש מליגה ג בעוד 5 שנים נגיע לליגת העל

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?