ליגות ב' ו-ג' - סיכום סופ"ש

עמישב פ עמישב פ"ת נגד הפועל חולון (אלי שמואלי)
מוליכות צפון א' איבדו נקודות, שוויון בצמרת צפון ב' ותיקו מאופס במשחק העונה בדרום א'. בליגה ג': שוב מהפך בצמרת יזרעאל, בית"ר פרדס חנה פותחת פערים בשומרון ובדרום קרית גת וירוחם ממשיכות לרוץ צמוד

הסיבוב הראשון בליגה ב' הסתיים, אם כי יש עוד משחקי השלמה, אך במחוז צפון א' כמעט כל הצמרת לא הצליחה לנצח. המוליכה, עירוני בני כאבול, התארחה אצל הפועל כאוכב מהתחתית שהפתיעה אותה 0:1. הפועל בועיינה איבדה שתי נקודות חשובות כשלא השכילה לנצח עשרה שחקנים של הפועל קרית ים ושתי הקבוצות נפרדו ב-1:1. גם מג'דל כרום איבדה שתי נקודות חשובות כשלא הצליחה לנצח את האחרונה בטבלה, סקציה מעלות וזה נגמר גם כן ב-1:1. הפועל שפרעם טיפסה למקום השני בטבלה לאחר שגברה בחוץ 0:1 על בית"ר חיפה. שער הדקה ה-90 של מיכה שושן סידר לבית"ר נהריה 1:2 בחוץ על מ.ס. ג'וליס. אחמד חוסין מבני נחף כבש צמד וקבוצתו כבר הוליכה לקראת הסיום ביתרון של שני שערים על אחי עכו, אך האורחים חזרו עם שני שערים דרמטיים וכפו 2:2 דרמטי. צעירי שפרעם הביסה 0:4 את בני סמיע שממשיכה להיות שקועה בתחתית. במשחק נוסף נפרדו אחווה כפר מנדא ואחווה עראבה ב-1:1.

בצפון ב' שלושה ימים לפני משחק העונה ביניהן קיבלנו שוויון נקודות בצמרת. הפועל אום אל פאחם איבדה שתי נקודות כשסיימה רק ב-0:0 עם מכבי עירוני יפיע ואילו בני זלפה השיגה 2:3 קשה על טירת הכרמל והשוותה את מספר נקודותיה לזה של פאחם כאשר השתיים נפגשות, כאמור, ביום שלישי הקרוב. אחי איכסל רחוקה שבע נקודות מהשתיים לאחר שגברה 0:3 על הפועל דלית אח כרמל המאכזבת. סנדלה גלבוע (צמד למאהר גיבארין) צמודה  לאיכסל לאחר 1:3 בחוץ על מכבי אום אל פאחם. הפועל בני ערערה התארחה בג'סר אל זרקה אצל מכבי עין מאהל וחזרה הביתה שמחה עם 1:3 נאה. בני כפר קרע מתחילה לצבור נקודות לאחר 0:3 בעילוט על אלנהדה נצרת. רמות מנשה ממשיכה לגמגם והפעם היא סיימה ב-2:2 בחוץ עם קבוצת התחתית של צעירי טורעאן. מ.ס. דבוריה לא התקשתה להביס 0:4 את בית"ר כפר כנא שעדיין עם נקודה אחת מפתיחת העונה.

בדרום א' נשמר פער חמש הנקודות בפסגה בין הפועל חולון לעמישב פ"ת לאחר שהשתיים נפרדו ב-0:0 בסירקין. מ.כ. אור יהודה מנסה לצמצם פערים ולאחר שכבר הייתה בפיגור של שער מול בני ג'ת מרגליו של קובי בדש, ביצעה מהפך בעזרתם של שחף נעימי ואלעד אברמסון וניצחה 1:2. גם צעירי מנסה לסגור על המוליכות ועם שער הליגה ה-11 העונה של איתי אוחיון ניצחה 0:1 את בית"ר ר"ג. שער ניצחון של שי רוטמן בדקה ה-86 סידר לקרית אונו 1:2 ביתי על הפועל כפר קאסם המאכזבת. לזרוס חולון חזק בתמונת הפליאוף העליון ךאחר שרועי אלקריף כבש לזכותה בדקה ה-95 והשלים מהפך בדרך ל-1:2 על בית"ר פ"ת. גם שמשון ת"א קבוצת צמרת לכל דבר לאחר שחזרה מפרדסייה עם 0:1 על הפועל המקומית. מכבי כפר יונה (צמד ליוני מששה) השיגה ניצחון שני העונה כשגברה 2:4 על רו"ח ת"א שאחד מבעליה, גדי סולומוביץ', כובש שער ליגה ראשון מאז מרץ 2015. הניצחון של כפר יונה גם חילץ אותה מהמקום האחרון אליו ירדה הפועל רמת ישראל שנוצחה 2:1 בבית ע"י נחלת יהודה. יניב סבג כבש את שער הניצחון בדקה ה-86.

בדרום ב' חזרה נורדיה ירושלים לנצח ועוד 0:7, אבל זו לא ממש חוכמה כשמולך עומדת עירוני בית שמש שעדיין ללא נקודות. אביתר ברוכיאו וליאור עדיקה כבשו צמד כ"א. מכבי קריית מלאכי עדיין ראשונה לאחר שאסף כהן וליאור היילה סידרו לה 0:2 מול עשרה שחקנים של צעירי רהט. גבעת זאב ממשיכה לר דוף אחרי המוליכות וחזרה מב"ש עם 0:2 על מכבי המקומית. מכבי אשדוד ממשיכה לגמגם כשהפעם סיימה ב-0:0 ביתי עם עירוני מודיעין. מכבי שדרות השיגה 1:2 חשוב במבשרת ציון במשחק תחתית לוהט. דודו פלס כבש צמד ומחק יתרון מוקדם של ווטטו קבדה למרות ששיחקה בעשרה שחקנים לאחר הרחקתו של אלעד בן דוד. מ.ס. ב"ש ברחה מעט מהתחתית לאחר שניצחה 1:3 באילת שעדיין נמצאת שם.  בני יצ'לאל חזרה מנתיבות עם ניצחון 2:4 נאה. 

בני אילת נגד מ ס. ב"ש (פרנסיסקו דיסטסיו)
בליגה ג' גליל עליון ניצלה צעירי טמרה את העובדה שבני ממבע לא שיחקה השבוע כדי להצמד אליה בטבלה עם 21 נקודות לאחר שהביסה 0:7 את בני בענה. הפועל נהריה השיגה ניצחון שני ברציפות כשגברה 3:4 בחוץ על הפועל בני פקיעין בזכות מהפך בדקות האחרונות. אוריאל עזריאל ותאמר חלייחל ממרום הגליל מחקו שער יתרון מוקדם של בלאל שיני מבני ראמה כדי להעניק לקבוצתם ניצחון 1:2. צמד של מוחמד חולאד עזר לאחווה שעב לנצח 1:3 בדרבי האחוות את זו של ירכא. 

בגליל תחתון ממשיכה מכבי נוג'ידאת לשמור על מאזן מושלם לאחר שנסים נוג'ידאת, גבריאל מלול ומולמד עואד סידרו לה 0:3 בחוץ על קרית אתא. חסן אסדי מדיר אל אסד הרשי ת שלושער בניצחון קבוצתו 2:4 על כפר כמא. במשחק השלמה מהמחזור התשיעי נפרדו בני אעבלין וצעירי ביר מכסור בשוויון 2:2.

ביזרעאל הכריע שער של תום קטוע מבית"ר עפולה את משחק העונה בינה לבין נצרת עילית, שעל הדרך ספגה הפסד ראשון וירדה מהפסגה, אליה עלתה עפולה בצוותא עם מכבי בני ריינה, שחזרה מאום אל פאחם עם 0:1 קטן על בית"ר המקומית.

בשומרון ניצלה בית"ר פרדס חנה את המנוחה של בני פרדיס כדי להגדיל ממנה את הפער לארבע נקודות, אך זה לא הלך קל אלא בזכות שער עצמי של פרנקו אבו שקארה מהפועל חליסה בדקה ה-85, שסידר למוליכה מהפך ו-1:2 קשה. הנציגה השנייה של פרדס חנה, מ.ס., ממשיכה לאכזב וסיימה רק ב-0:0 עם אחווה חיפה, שמבחינתה איבדה גם היא נקודות חשובות בצמרת. גם ג'סר אל זרקה ומכבי ברטעה ממשיכות לאכזב וסיימו ביניהן ב-0:0 חלש. הפועל מנשה ממשיכה לשמור על "מאזן מושלם" של אפס נקודות לאחר עוד הפסד, תשיעי העונה, 2:1 להפועל קרית חיים.

בשרון שומרת בני טייבה על מאזן מושלם לאחר 0:3 חלק בחוץ על הפועל אורנית. משה עמר כבש צמד למנצחת. שמשון כפר קאסם ממשיכות לדלוק בעקבותיה. קאסם גברה 0:1 קטן על מ.ס. נתניה ואילו השרון נתניה גברה 1:3 על אריאל והרחיקה אותה מהצמרת. מ.ס. קלנסואה, שעדיין לא ויתרה במאבק העלייה, חזרה מטוברוק עם 0:3 על בית"ר המקומית. בני רעננה לא התקשתה לשמור על המאזן הנקי מנקודות של כפר קאסם ניבראס כשהביסנ אותה 0:6. המשחק בין הפועל ג'לג'וליה לצעירי טירה הופסק במצב של 1:4 למארחים עקב מזג האוויר.

בת"א ממשיכות שתי הראשונות לנצח. בית דגן אירחה בבית את מכבי אור יהודה ועם צמד של דוד קראינסקי ועוד אחד של אילן כהן ניצחה 0:3. השקמה חן הגיעה למגרש צעירי יפו ועם צמדים של אלמוג כהן-סמט ושון צופי הביסה בקלות 1:5 את אינטר ת"א. ספורטינג ת"א רודפת אחרי בית דגן והשקמה וגברה 2:4 על בית"ר עזרא. משה אסולין כבש צמד ויניב אבדר כבש אף הוא מול קבוצתו לשעבר. משחק הצמרת בין עוצמה חולון לשיכון ותיקים ר"ג הסתיים ללא הכרעה לאחר שפנדל של בן דיין מחולון בדקה ה-95 קבע שוויון 1:1. שוויון היה גם במורחקים כאשר אלירן אוחנה מחולון ושון זרחיה משיכון הורחקו. בני יהוד ממשיכה לאכזב לאחר שחזרה מהמגרש בנווה גולן עם הפסד 2:1 לקבוצה החלשה של אליצור יפו. מי שמתחילה לחזור לעניינים היא הפועל בת ים, שבאותו מגרש השיגה ניצחון שלישי ברציפות כשהביסה 1:5 את בית"ר יפו. פליקס חלפון ומשה דיין כבשו צמד כ"א. דרמה הגדולה הייתה ביהוד שם אירחה אליצור המקומית את הפועל נוה גולן. שי זהר מיהוד, בשערו השני במשחק, העלה את המארחת בדקה ה-89 ליתרון, אל יניב רואש האורח השווה בדקה ה-92 וסידר 2:2 דרמטי בין הקבוצות. מכבי פרדס כץ עלתה ליתרון במשחק החוץ שלה מול ספרטק ר"ג, אך המארחים השיבו עם רביעייה, ניצחו 1:4 ושלחו את האורחת לחפש את נקודות הבכורה שלה העונה במקום אחר.

בית דגן נגד אור יהודה (אלי שמואלי)
במרכז ייערך הדרבי הגדול של אשדוד בין א.ס. להפועל בני רק ביום שני. הפועל גדרה ניצלה את העובדה שמכבי קריית עקרון חופשית השבוע ועם 1:3 בחוץ על טירת שלום נצמדה לעקרון בפסגה. בית"ר אשדוד עדיין רודפת מאחור והיא רביעית לאחר 0:3 ביתי על הפועל מצליח. מכבי רחובות חזרה לנצח לאחר חמישה משחקים והתפוצצה עם 1:6 על הפועל רמלה. גל ורד כבש רביעיי  ועשהאל זאדה הוסיף צמד. 1:6 הייתה גם התוצאה לזכותה של עירוני לוד שגברה בבית על מ.ס. ראשל"צ. עומר סבג כבש שלושער ואסף דיין הוסיף צמד. צעירי לוד כבשה רק שער אחד אך זה הספיק לה לחזור הביתה ממבשרת ציון עם 0:1 קטן.

בדרום חזרה בית"ר קרית גת לנצח לאחר התיקו במשחק העונה עם ירוחם והתפוצצה עם 0:8 ענק על צעירי אלהושלה האומללה. דודו ארואס, שלום אלוז ועידן אברהם כבשו צמד כ"א. הפועל ירוחם ממשיכה להיות צמודה לקרית גת בזכות 0:1 משער של אלכס שטאב על מ.כ. ב"ש המתדרדרת. מ.כ. ערד הנחילה לאליצור יהודה הפסד שני ברציפות כשגברה עליה 2:3. הפועל רהט חזרה להפסיד, הפעם 4:2 בבית לא.ס. אשקלון שסופרת כבר ארבעה ניצחונות רצופים. מכבי חורה מתחילה להתחבר וחזרה מדימונה עם 0:2 על מכבי המקומית שסיימה את המשחק עם תשעה שחקנים. במשחק נוסף גברה ערערה בנגב 0:1 על עירוני כסייפה.



 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
ראיתי את הדרך כמו מגדל קלפים
(אשדודי : 10:49 02-01-2017)
עד לא מזמן היינו הקבוצה הכי לוהטת חודש אחרי חילופי מאמן והחלפות שחקנים טיפשיות הפכנו לקבוצה משעממת נאיבית ולא שמחה . המאמן הלך והבטיחו לנו שהמהלך יביא לעליית ליגה לבנתיים זה ניראה פחחחח

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?