מבחן ראשון לקראת הליגה

צעירי טייבה ועלייה כפ"ס "סומנו" להיאבק העונה על העלייה. אתמול (חמישי) נפגשו השתיים למשחק רשמי ראשון במסגרת הסיבוב השני של גביע המדינה. בשל העובדה שהמגרש בטייבה אינו מאושר החליפו השתיים בהסכמה את הביתיות. המשחק היה שקול ברוב שלביו והוכרע כצפוי רק בתום דו קרב פנדלים לטובת "האורחים" שניצחו 3:5. שני אורחים מכובדים נכחו במגרש: אלישע לוי ויצחק שום.

צעירי טייבה שהתאחדת בקיץ על אחווה ועלייה כפ"ס נפגשו למשחק שהיה הראשון של שתיהן העונה. ע"פ כל ההערכות הן גם אלה שתיאבקנה על העלייה לליגה ב'. במשך 120 דקות לא נכבשו שערים בשיממון בשכונת עלייה והקבוצות הלכו לדו-קרב הפנדלים. אורי כביר היה הדמות הטראגית של המשחק אחרי שהחטיא את אחד הפנדלים עבור הכפר סבאים ומנגד זקן שחקני טייבה, סלאם מצארוה בן ה-37, הכניע את אושיק כהן, שהיה בלתי ניתן להכנעה במהלך המשחק, ושלח את קבוצתו לשלב הבא עם ניצחון 3:5. מעל כולם בלט השופט רון שבתאי והקוונים שלומי חנה ויגאל פריד, שהעבירו את ההתמודדות הלא פשוטה בצורה שקטה וחלקה, ונראה כי באיגוד השופטים יש על מי לסמוך בשנים הקרובות.

 

שלישיית השופטים. רון שבתאי (במרכז), שלומי חנה ויגאל פריד. יש על מי לסמוך באיגוד (צילום: דני מלניצקי)

 
המשחק נפתח בהססנות מה מצד שתי הקבוצות כשכפר סבא שולטת יותר במרכז המגרש, אך מרבה להיות לא מרוכזת ולאבד כדורים רבים במרכז השדה. בדקה ה-9 בעט רועי גולסה הכפר סבאי (האח של אייל גולסה) מ-18 מטרים כדור למרכז השער שלא הצליח להפתיע את שוער טייבה, מוחמד בשארה. ארבע דקות חלפו ושוב גולסה הפעם בכדור עומק מתוחכם מצא את דודי סטולפר ברחבה, אבל סטולפר הקפיץ לא מדויק מעל השוער והכדור חמק החוצה. בדקה ה-18 הגיע המצב הראשון של "המקומיים" כשסאמר עזאם התגבר על הגנת עלייה ומסר לפארס חאג 'יחיא שמעמדה נוחה בעט החוצה, סנטימטרים ליד הקורה הימנית.

 

סאמר עאסם (8), וויסאם חאג' יחיא ועמי פרטוק. טייבה הייתה מסוכנת יותר (צילום: הילאל חאג' יחיא. sport6)


בדקה ה-25 טייבה הפעם בבעיטה חופשית מצד שמאל אלכסונית מהשער, על קצה הרחבה, הייתה יכולה לעלות ליתרון אבל כהן, שוער עלייה, היה מוכן בשערו והדף לקרן את הבעיטה של וויסאם סינדיאני. בדקה ה-30 סטולפר הרים כדור חופשי מצד שמאל והבלם שלומי בן ציון, שהחליט לאחרונה לחזור למגרשי הכדורגל, נגח למסגרת אבל שוער טייבה, בשארה, בקצות האצבעות הדף לקרן. בדקה ה-34 מגן טייבה, מוחמד חאג' יחיא, חדר לרחבה, אך מול השער בעט חזק ולא מדויק מעל המשקוף. בדקות הסיום של המחצית היו לטייבה שתי הזדמנויות לכבוש, אך השער של כהן נשאר נעול.
בדקה ה-43 מצארוה, בלם טייבה, מצא את עצמו ברחבת עלייה ובעט, כהן הצליח להדוף עד יוסף ג'בארה שנגח חלש לידיו. בדקה האחרונה של המחצית הראשונה סאמר עזאם הזין את חברו להתקפה, פארס חאג' יחיא, שבכדור מצוין ברגל שמאל בעט לפינה השמאלית, אבל שוב כהן התעופף והדף.
במחצית השנייה המגמה לא השתנתה וטייבה הייתה מסוכנת יותר, אך לא הצליחה להכניע את השוער. בדקה ה-50 וויסאם חאג' יחיא הגביה כדור קרן מימין אל דיאא טיבי שלא נשמר ונגח מקרוב למסגרת, אבל כהן בהצלה נוספת שמר את קבוצתו במשחק. בדקה ה-56 סטולפר העביר כדור רוחב מימין אל נדב אביטן, שברשלנות בזבז מצב כיבוש נוסף עבור הפועל עלייה. ככל שעברו הדקות שחקניו של יוסי עופר, מאמן כפר סבא, התעייפו וטייבה באה יותר לידי ביטוי בכושר הגופני שלה. בדקה ה-75 ירה סאמר עזאם מ-20 מטרים אלכסונית מהשער כדור שזעזע את המשקוף.

 

רפאל כהן (מימין) מול אחמד מצארווה. שליטה של כפ"ס בהארכה (צילום: הילאל חאג' יחיא. sport6)


עד לסיום הזמן החוקי לא נפלו שערים בהתמודדות והקבוצות הלכו להארכה. בדקה ה-96 צח אשר, מגן עלייה, פרץ מימין, אבל חוסני נסיראת ביצע עליו עבירה מאחור ולשבתאי לא נותרה ברירה אלא להוציא לו את הצהוב השני ולהשאיר את טייבה בעשרה שחקנים. בדקה ה-102 הפועל עלייה הגיעה להזדמנות פז והייתה יכולה לזכות בניצחון. המחליף אורי כביר שהכניס קצת תנופה לחלק הקדמי מצא את דוד גוט בתוך הרחבה, אבל גוט מעמדה מצוינת מצא רק את הקורה. בדקה ה-117 שחקנה המחליף של טייבה, מעטסם נסיראת, קיצץ את גוט במרכז המגרש ושבתאי בצדק הראה לעברו את הכרטיס האדום הישיר.
בדקות האחרונות הפעילו הכפר סבאים לחץ על שער היריבה, אך לא מצאו את השער שיכריע את המשחק. פנדלים.
וויסאם סינדיאני בעט ראשון מדויק לפינה השמאלית. בלם, איתי אשכנזי בבעיטה מצוינת איזן עבור כפ"ס. בבעיטה השנייה של טייבה סאמר עזאם בעט ימינה ושלח את כהן לפינה הנגדית, 1:2. עידן גהוזי המחליף בבעיטה חלשה למרכז השער קבע שוויון 2:2. וויסאם חאג' יחיא העלה את טייבה ל-2:3, אבל בן ציון לא התרגש ובקור רוח איזן ל-3:3. יוסף ג'בארה דייק עבור טייבה ולכביר הכפר סבאי ניתנה הזדמנות לאזן שוב את התוצאה, אבל כביר בעט לא טוב למרכז השער, ושוערה המחליף של טייבה, סייף עבד אלקאדר הדף. סאלם מצארוה בבעיטה האחרונה של טייבה שלח את הכדור לפינה השמאלית לרשת והקנה עבור קבוצתו את כרטיס העלייה לשלב הבא. בכפר סבא לא לקחו יותר מידי קשה את ההפסד וכעת יתכוננו בראש שקט לליגה.
אלישע לוי, מאמן מכבי חיפה שנכח כאמור במשחק יחד עם יצחק שום התרשם מאד מסאמר עאזם של טייבה. לכו תדעו לאן זה יגיע...
 



תגובות

+ הוסף תגובה
1
שערורייה !
(עלייה אימפריה: 22:41 18-09-2010)
השופט הזה ואחד הקוונים שלו, זה פשוט בדיחה אחת גדולה ! בכל אופן... יאללה עלייה, השנה עולים ליגה !

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?