חנן פדידה: "יש שחקנים שיצטרכו לתת את הדין. אעניש אותם בדרך שלי"

חנן פדידה (לירן דורף) חנן פדידה (לירן דורף)
במועדון עמלו במלוא המרץ בינואר ועשו הכל בכדי לא לחזור לליגה ב', אך לפחות כרגע הכל מתפוצץ להם בפנים. למרות התבוסה אמש 2:5 לכפר שלם, פדידה אופטימי לקראת מרמורק בשבוע הבא: "עם הגב אל הקיר אנחנו מביאים תוצאות"

לאחר פתיחת עונה חלשה ביותר שכללה שבעה הפסדים ב-12 משחקים, כולל תבוסה מחפירה 1:7 להכח עמידר ר''ג, החלו הבעלים רמי מנצור והמנהל המקצועי חנן פדידה, להחתים שחקנים ''איכותיים'' יחסית לסגל שפתח את העונה, והחליטו להיפרד מהבסיס השחקנים החלש שליווה את הקבוצה אשתקד בעונת העלייה. שמות כמו מאור אסור, מישל רוס, תומר ירוחם ובן אלפסי הוחתמו במטרה לשנות את כיוון העונה של יפו, אך נכון לרגע הנוכחי אין חדש תחת השמש.

נכון להיום, 13 מחזורים לאחר אותה תבוסה להכח ר"ג, בני יפו מדורגת במקום ה-15 עם 22 נקודות, וממוצע ספיגות של 2.25 שערים למשחק. במחזור ה-12 לאחר אותה תבוסה, יפו הייתה מדורגת במקום ה-15 עם 9 נקודות בלבד. כאמור, החניכים של פדידה צברו מאז אותו משחק רק 13 נקודות, שמסבירות בצורה הטובה ביותר את גודל הכישלון והאכזבה מהעולה החדשה לליגה א'.

אמש הפסידה בביתה בני יפו לכפר שלם בעוד תוצאה מחפירה. העולה החדשה ספגה מהלומה בדמות 5:2, עם יכולת שמזכירה בדיוק את המקום בו היא נמצאת. לאחר המשחק התראיין חנן פדידה ל"דאבל פס", והתייחס למצב הקשה בו נמצאת הקבוצה כשהיא מרוחקת כבר שתי נקודות מחוף מבטחים, כשבמחזור הבא היא צפויה לפגוש את מוליכת הליגה, הפועל מרמורק.

תסכם לי את המשחק. איך לדעתך יצאתם ממנו מובסים כך?
"אני לא יודע. אני אשקול מילים, אבל אני אגיד שעשינו היום מן חוסר כבוד לעצמנו. לא כיבדנו את עצמנו היום כי משחק כזה קריטי אסור לנו בבית להפסיד אותו, במיוחד שאנחנו במאבקי תחתית קשים. אני כבר לא מסתכל על קבוצות התחתית האחרות, אני מסתכל רק על עצמנו. היה לנו צ'אנס היום. שבוע שעבר אמרתי 'תוך שלושה שבועות אנחנו חייבים לצאת מהמאבקים האלה', והיום? היה לנו את הצ'אנס הכי גדול לצאת מהמצב הזה".

פדידה המשיך ואמר: "כפר שלם הייתה טובה יותר והיא קבוצה טובה מאתנו ,ולמרות זאת אני בוחר להתייחס לשחקנים שלי שלא הופיעו למשחק, פשוט לא הגיעו למשחק ואם צריך את הדין אני אתחשבן עם כל אחד בזמן הנכון. אני מאוד מאוד מאוכזב מהצורה ומהדרך של השחקנים, כי יש דרך להפסיד. אני מקווה שבשבוע הבא נצליח להביא נקודות במקום הכי קשה בליגה, בקבוצה הכי טובה בליגה, הפועל מרמורק".

מאז שהגעת נערכו שינויים רבים בקבוצה, הובאו שחקנים בעלי שם, עזבו שחקנים שליוו את הקבוצה מליגה ב', ועדיין לא הצלחתם להתרומם ולעלות בטבלה. לדעתך השינויים לא עזרו?
"אז היינו יורדים בדצמבר ליגה, זה מה שהיה קורה אם לא הייתי עושה שינויים כבר בדצמבר היינו בליגה ב".

אני יכול להסיק מדברייך שמצב הקבוצה נובע בראש ובראשונה מהבנייה הלקויה של הקבוצה בקיץ?
"הבנייה הייתה גרועה, אני לא יכול להאשים את אלי משען או מישהו ספציפית, הבנייה הייתה פשוט קטסטרופה. עכשיו אין לנו מה לבכות כי עכשיו יש קבוצה. נכון שקשה לחבר שחקנים בדצמבר ובינואר, לבנות פתאום קבוצה חדשה לגמרי באמצע עונה וזה לא קל, כי צריך להיכנס לראש של כל אחד מ-20 השחקנים החדשים שהבאנו וזה לוקח זמן. מבחינה מקצועית היום אנחנו מסתמכים הרבה על יכולות אישיות וקצת ממה שאני מנסה להביא מניסיוני האישי. אני יכול להגיד על הקבוצה הזאת שחסר לנו את הידע, ושכרגע אנחנו קבוצת תחתית. אנחנו מנסים לשחק כדורגל לא נכון, ורק כשאנחנו עם הגב אל הקיר אנחנו מביאים תוצאות. אולי בשבוע הבא, כשנהיה שוב עם הגב לקיר נצליח להביא תוצאות ואולי לחזור עם נקודות ממרמורק. עם הגב לקיר ניראה לי אנחנו יותר טובים, היום היה לנו צ'אנס לסיים את הסיפור הזה ולצאת לדרך חדשה, וירינו לעצמנו ברגל".

אז מה עושים הלאה כדי שנראה את בני יפו בליגה א' גם בשנה הבאה?
"אני יכול להגיד לך שמי שיגיד שיש מאמן טוב בליגה א' הוא שקרן, בליגה א' אם השחקנים באים למשחק מוכנים נכון, ביום נתון כל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה. אני ושאר המאמנים בליגה מדברים הן עם המאמנים ה''טובים'' בליגה והן עם הפחות, וכולנו יודעים שביום נתון כולם יכולים לנצח את כולם".

פדידה המשיך ואמר כי: "אם כל השחקנים יבינו את המצב שלהם וידעו שקבוצת תחתית צריכה להילחם על חייה ולא לבוא לשחק יפה, זה יהיה המצב. הבסיס להצלחה של בני יפו? אני חושב שמעבר לכדורגל צריכים לדעת שה"ביחד" מנצח. היום לא ראיתי קבוצה שהייתה ביחד, היום ראיתי משחק של אינדיבידואלים שכל אחד מנסה לגמור את המשחק בדרך שלו, ואני עושה חושבים רציניים מאוד לגבי ה-12-13 השחקנים שאני אלך איתם עד הסוף. כל השאר אני אעניש אותם בדרך שאני חושב שאני צריך להעניש אותם".


 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
ואיפה האחריות שלך אדון פריחה?
(אוהד כדורגל: 07:29 26-03-2017)
2
פדידה אתה פשוט בושה ופתתי לכדורגל
(אוהד יפו שנים: 07:36 26-03-2017)
אלימשען עזב את הקבוצה מקום 10 והבוצה היית משחקת טוב בלי כל השמות שהבאת ליפו חצי מהתקציב שלך הוא עבד בלי ראיונות חרטה ולבכות כמוך אין לך הרבה הבנה בכדורגל רק פה שיודע לערבב ולצערי זה מה שאוהבים היום בכדורגל לא אנשי מקצוע רציניים
3
פדידה רק דיבורים וסיפורים ליצן
(מאיר נייטרלי: 10:28 26-03-2017)
מאשים את כל העולם בהפסדים שמנצח בעננים יוצא בהצהרות מיותרות ומצחיקות שאין להם אחיזה במציאות
4
הנהלה קוקיונית
(מכבי יפו: 17:33 26-03-2017)
מספר 2 צודק.עם שחקנים שהם לא שמות מפוצצים אבל נתנו נשמה בכל משחק גם בהפסדים.ההנהלה והיועצי סתרים שלה שלחו את משען הביתה בלי לשחרר כסף לחיזוק תילמדו להעריך את שחקני הנשמה שהעלו אותכם ליגה.עכשיו אתם מצפים מליגיון זרים שישאיר אתכם.חחחחחח
5
מנטליות
(עצה לפדידה: 22:15 26-03-2017)
צחי תייר מאמן באקה אל גרבייה הביא מאמן מנטלי.. זה שהשאיר ב2010 את מרמורק.. אתה מכיר אותו .. תביא אותו אלינו..

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?