ללכת על כל הקופה: הקרב על הפלייאוף העליון

לחמן, אזברגה, ברקוביץ' ועטר לחמן, אזברגה, ברקוביץ' ועטר
הקרב על המקום האחרון בפלייאוף העליון של הליגה הלאומית מגיע לנקודת רתיחה, כשבמחזור הסיום נותר מקום פנוי אחד עליו יתחרו לא פחות מארבעה מועדונים שיעשו כל שביכולתם לסיים את העונה במקום בו ציפו: עפולה, בני לוד, ראשל"צ והרצליה

סרט על הראש וסכין בין השיניים - כך יעלו למחזור האחרון ארבעה מאמנים וארבע קבוצות. בשנים האחרונות מיתגה עצמה הליגה הלאומית כליגה המותחת והשוויונית ביותר מבין הליגות בישראל. גם השנה הנתון הזה לא פסח על הליגה השניה, ועקב התפתחות הליגה במחזורים האחרונים, עושה רושם שנזכה לפיניש מותח וצמוד במיוחד. הפועל עכו ומכבי נתניה הבטיחו לעצמן את המקומות הראשונים המובילים לליגת העל בתום העונה הסדירה, הפועל רמת גן צמצמה רווחים ושומרת על קשר עין, כשיתר הקבוצות ינסו לחבל בניסיונות של שלושת המוליכות לפלס את דרך המלך המובילה לליגה הבכירה בישראל.

אם החלק הגבוה של הפלייאוף העליון נראה כסגור, הקרב האמיתי מתחולל בחלקו התחתון, כאשר לא פחות מארבע קבוצות יעמדו למבחן על עונה שלמה במחזור הסיום שיתקיים מחר, כשבסיטואציה מסוימת כל אחת מהן יכולה למצוא עצמה בתוך הפלייאוף העליון.

בזמן שהמקום בין שמונת המקומות הראשונים פתוח, שימו לב מה קורה בתחתית הליגה. לאחר ההתרוממות המפליאה של מכבי שעריים מהבור בו הייתה כמעט למשך כל העונה, עושה רושם כי חניכיו של אופיר חיים התמלאו ביטחון במחזורים האחרונים ואם ימשיכו כך, הם יצלחו את הקרבות הקשים המחכים להם בפלייאוף התחתון, ויוכלו להישאר בליגה. מלבד שעריים, גם הפועל ירושלים, נצרת עילית והפועל רמה"ש יכולות למצוא עצמן בבור עמוק בתחילת הפלייאוף, כשיגיעו מתחתית הקו האדום למלחמה על ההישארות בליגה.

הפועל עפולה - הפועל ירושלים
מאז הגיע ראובן עטר לקבוצה, עושה רושם שהמאמן מזער את הנזקים הרבים שנגמרו בתקופתו של אייל לחמן על הקווים במועדון הצפוני. עטר שהצליח לייצב את השורות, השיג תוצאות לא רעות בלשון המעטה במחזורים בהם נטל את המושכות, ואם הפועל עפולה תשמור על המומנטום החיובי בו היא נמצאת, להוציא את משחקם האחרון בו הפסידו לאחי נצרת, היא תהיה בפלייאוף העליון. הסקורר יובל שאווט וחבריו יצטרכו לנצח בכדי להבטיח את המקום בפלייאוף העליון, כשאם תשיג תוצאות תיקו, היא תהיה תלויה במשחקים של שלושת הדולקות אחריה. אם ראשל"צ תנצח את מכבי נתניה, היא יכול לדחוק את עפולה אל מחוץ לפלייאוף ולהיכנס בשניה האחרונה במקומה, בעקבות יחס שערים עדיף. כך גם בני לוד שבמקרה ותנצח בהפרש שערים עצום, תשלח את עטר ושחקניו אל מחוץ לפלייאוף העליון.

הפועל בני לוד - מכבי שעריים
סלימאן אזברגה יודע שאת העונה הנוכחית הוא ירצה לשכוח, ולא משנה באיזה מקום תסיים בני לוד. נציגת המגזר שהתרגלה לנשום אוויר פסגות בשנים האחרונות וסיימה באופן עקבי בפלייאוף העליון, מוצאת השנה את עצמה בסיטואציה לא מוכרת מבחינתה. אינספור בעיות צצו העונה אצל קבוצתו של אבו סובחי, כולל מעצרו של האחרון, מה שגרם לאי שקט וסדר בתוך כותלי המועדון. לוד תשחק מול שעריים, שבעצמה זקוקה לנקודות בכדי להשאיר את הראש מעל המים. עם היכולת של הקבוצה מרחובות במחזורים האחרונים, אין ללוד מה לבנות על נסיונות השחלות בשניה האחרונה לפלייאוף העליון. במידה והפועל עפולה לא תנצח את הפועל ירושלים, רק במקרה של ניצחון של בני לוד היא תמצא עצמה בשמינייה הראשונה. תיקו בכל מקרה לא יעזור לחניכיו של אזברגה, מכיוון שהפרשי השערים של עפולה (4-) ולוד (15-) שונה בתכלית.

יצליחו לסיים את העונה הזאת עם מקום בפלייאוף? שחקני לוד (יוסף אבו מרסה)
הפועל ראשון לציון - מכבי נתניה
אייל ברקוביץ' היה בטוח שברגע שנתן את המפתחות לאימון הקבוצה לאחיו הצעיר ניב, הדרך לפלייאוף העליון וצמצום פערים מול המוליכות קצרה ומובטחת. אבל לאחר שישה משחקים בהם נשבה רוח חדשה מאז החילוף בעמדת המאמן, ראשון לציון נראית כמו הקבוצה של תחילת השנה. מגמגמת, שבלונית ולעיתים קרובות מבולגנת. עם כוכבים כמו אוהד קדוסי, נס זמיר ומיכאל זנדברג, נראה כי הקבוצה מעיר היין היא מועדון לגיטימי לכל דבר בפלייאוף העליון, אך המחשבה הזו מטעה וכל זאת נטו בזכות שמירת חסדי נעורים לשלושת השחקנים הוותיקים. ראשל"צ מדורגת במקום העשירי, עם 35 נקודות. רק במקרה ועפולה ובני לוד לא ינצחו, תוכל ראשון לציון להשוות את מספר הנקודות לזה של עפולה אם תנצח את הנתנייתים, ולחלוף על פני שתי הקבוצות בעקבות הפרש שערים, שעומד כעת על שער חובה אחת בלבד. מדובר בהפרש הטוב ביותר מבין ארבעת הקבוצות שחורקות שיניים בדרך לפלייאוף העליון.

שחקני ראשון לציון (אבי רביבו)
הפועל רמת גן - מכבי הרצליה
כשמינה אריאל שיימן את אייל לחמן למחליפו של פטריסיו סייג שכשל, הוא הבהיר והכריז כי מבחינתו לחמן הגיע נטו בשל העובדה כי הוא מסוגל להביא את הקבוצה לפלייאוף עליון. חלומות לחוד ומציאות לחוד. לחמן הגיע כשני מחזורים לסיום העונה הסדירה, וכבר במחזור הראשון יכול היה לספק קבלות כשפגש את מכבי שעריים, אך שחקניו לא יכלו מול הארגון והסדר במשחק של חניכיו של אופיר חיים, לא הצליחו להבקיע שער זכות, וסיימו בתיקו אפס משמים. אי לכך, הרצליה היא הקבוצה האחרונה שנספרת, וגם על פי דירוגה בטבלה, זו שיכולה להתברג בפלייאוף העליון. חניכיו של לחמן יצטרכו להתפלל מספיק חזק ולקוות לנס, כי כבר הוכח בפעם המי יודע כמה שהליגה הלאומית היא ליגה שכל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה. אם לחמן לא יצליח להשתחל בסופו של דבר לחלק העליון, הוא יוכל לסמן כישלון גדול עבורו ועבור שיימן שהאמין כי בשני מחזורים ניתן לשפר קבוצה שכל העונה הייתה קטסטרופלית, ולכוון איתה לפלייאוף עליון. הרצליה תלויה בשלושת המדורגות לפניה, ואם היא חולמת על הפתעה היא חייבת לנצח, ולקוות שלוד, ראשל"צ ועפולה לא ישיגו שלוש נקודות. גם להפרש השערים תפקיד, כאשר עפולה במינוס ארבעה שערי חובה, והרצליה עם מינוס שישה שערים. אומנם בקבוצה מהשרון חושבים על נס לפלייאוף העליון, רק אם יורידו מבט יראו שהם חמש נקודות בלבד מהמקום ממנו יורדים ליגה. אז מי אמר דרבי בהרצליה שנה הבאה? בטוח שלא שיימן, בטח שלא בליגה א'.


 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
סאסי הביתה
(עילום שם : 19:57 30-03-2017)

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?