ליגות ב' ו-ג' - סיכום סופ"ש

עלו לליגה א'. הקהל של נורדיה ירושלים (אלי שמואלי) עלו לליגה א'. הקהל של נורדיה ירושלים (אלי שמואלי)
ברכות לנורדיה על העלייה לליגה א', נקבעו גם משחקי הפליאופים השונים בליגות ב'. בליגה ג': ירוחם, בית דגן וריינה עלו לליגה ב' ובגליל תחתון מהפך בפסגה

זהן. העונה הסדירה בליגה ב' הסתיימה ורגע לפני הפליאופים הבטיחה נורדיה ירושלים את עלייתה ממחוז דרום ב'. הירושלמים אירחו בטדי את האחרונה בטבלה, עירוני בית שמש ולא התקשו להביס 0:5 עם שלושער של אדם מזרחי. קרית מלאכי, שאמנם ניצחה 1:2 ברהט משערים של שלומי צלח וליאור היילה, תסתפק בסגנות ותארח בחצי גמר הפליאוף את עירוני מודיעין שסיימה חמישית לאחר 0:1 בבית על מכבי אשדוד. מי שתארח בחצי הגמר השני את אשדוד היא גבעת זאב שסיימה שלישית ועם 0:0 ביתי עם מכבי ב"ש. בתחתית בני אילת הפסידה 2:0 למ.ס. ב"ש אבל תשחק עוד עונה בליגה ב'. גם מכבי שדרות נשארה בסוף בליגה בזכות 1:2 על מעלה אדומים ושלחה למשחקי ההישרדות את בית"ר יבנה, שמקורח הנסיבות הייתה חופשית השבוע ותפגוש בחצי הגמר את בית שמש. מכבי נתיבות נכנעה 5:2 לבני יצ'לאל ותפגוש בחצי הגמר השני את מעלה אדומים. 

בצפון א' נקבע שבחצי גמר הפליאוף העליון עירוני בני כאבול תארח את הפועל כאוכב שברוב שלבי העונה הייתה בתחתית אך בסופו של דבר התברגה בפליאוף העליון. מג'דל כרום הביסה 0:4 את היורדת ממעלות ואילו כאוכב גברה 1:2 על בני כאבול, שסיימה רביעית ותפגוש בחצי הגמר את כפר מנדא, שמגיעה לאחר הפסד 1:0 לעראבה, שנהנתה משער של חסן סרחאן. הניצחון של עראבה גם זרק בחזרה את בני נחף לפליאוף התחתון, למרות שזו ניצחה 1:2 בעכו כבר ביום רביעי במשחק מוקדם. גם בית"ר חיפה תילחם על מקומה בליגה לאחר שחזרה משפרעם עם הפסד 1:0 להפועל המקומית. בני סמיע לא ריחמה על צעירי שפרעם, הביסה אותה 0:4 ולפחות השתלבה במקום ה-12 ועם יתרון ביתיות לאורך הפליאוף התחתון. בחצי הגמר היא תארח את הפועל קרית ים, שמגיעה לאחר תבוסה 6:1 להפועל בועיינה שמצידה, לא הצליחה להתברג בחלק העליון של הטבלה. מ.ס. ג'וליס (רביעייה לאליאס חורי) נחלצה ברגע האחרון מקרבות ההישרדות בזכות 3:6 בחוץ על בית"ר נהריה. 

בצפון ב' הקרב על המקום השני היה ממש עד המחזור האחרון. בני זלפה, שהחזיקה בו בבטחה במשך מחזורים רבים, הצליחה לסיים בו לאחר שגברה בחוץ 1:2 על טירת בכרל. בחצי הגמר תארח זלפה את החמישית, מכבי אחי איכסל, שניצחה לפרוטוקול בלבד 3:5 את דלית אל כרמל עם שלושער של עבד כעביה. בחצי הגמר השני תפגוש כפר קרע את בני ערערה. כפר קרע גברה 0:2 על אלנהדה נצרת עם צמד של מוחמד כבהא ואילו ערערה הביסה 2:7 את מכבי עין מאהל. בתחתית מ.ס. דבוריה הביסה במשחק מוקדם 0:8 את היורדת בית"ר כפר כנא, אבל זה לא הספיק לה כדי לשרוד ללא מבחנים בעקבות ה-1:3 של מכבי אום אל פאחם על סנדלה גלבוע. דבוריה תפגוש בחצי הגמר את צעירי טורעאן, שסיימה ב-2:2 עם רמות מנשה המאכזבת, שתארח את עירוני יפיע, לאחר שזו מגיעה אחרי תבוסה כואבת, 8:3 לאלופה הפועל אום אל פאחם. מיזר זועבי הרשית חמישייה.

בדרום א' הפועל חולון ציינה את עלייתה לליגה א' ועל הדרך חן לוי סידר לה כבר בדקה השלישית 0:1 קטן על עמישב פ"ת שסיימה רביעית. שמשון ת"א הביסה 1:4 את פרדסייה, סיימה שנייה ותארח את צעירי טייבה שגברה 0:1 קטן על בית"ר ר"ג וסיימה חמישית. אור יהודה שנוצחה 2:1 ע"י בני ג'ת, כששאיב כותאוובה כובש את שער הניצחון חמש דקות לסיום, סיימה שלישית ותארח את עמישב. בית"ר פ"ת הבטיחה לעצמה עוד עונה בליגה ב' כשהביסה 1:5 את לזרוס חולון. רו"ח ת"א תתארח בחצי הגמר של הפליאוף התחתון אצל בית"ר ר"ג לאחר שהבטיחה את המקום ה-14 בזכות ניצחון 1:2 על כפר יונה. רמת ישראל, שסיימה רק ב-1:1 עם נחלת יהודה, תתארח אצל בני ג'ת. במשחק לפרוטוקול נפרדו הפועל כפר קאסם וקרית אונו ב-1:1.

אלופת מחוז דרום א'. הפועל חולון (אלי שמואלי)
בליגה ג' גליל עליון בני ממבע שומרת על הפסגה לאחר 2:3 קשה על אחווה שעב. לצעירי טמרה זה הלך קצת יותר קל כשהביסה 1:4 את בני חורפיש והפער בין השתיים נותר שלוש נקודות. צמד של מקסים תיתי סידר לבני בענה 2:4 ביתי על מכבי ירכא ובמשחק נוסף בו נכבשו שישה שערים נפרדו בני פקיעין והפועל תרשיחא ב-3:3. במשחק שהוקדם מהמחזור ה-25 גברה הפועל מרום הגליל (שלושער לבהא בראזי) 5:9 על הפועל נהריה  (שלושער לשמעון עזרן) המאכזבת.

בליגה ג' גליל תחתון משחק העונה בין מכבי טמרה טמרה למכבי נוג'ידאת הסתיים בניצחון 0:1 של האורחת שטיפסה על חשבון המפסידה למקום הראשון בהפרש של נקודה, כאשר לשתיים נותרו עוד שני משחקים לסיום העונה. בית"ר קרית אתא ספגה עוד הפסד, הפעם 6:1 בבית ע"י צעירי ביר מכסור. דיר אל אסד לא הופיעה מראש למשחק מול כפר כמא ותקבל הפסד טכני.

ביזרעאל הבטיחה בני ריינה את עלייתה לאחר שהביסה 1:5 את בית"ר עין מאהל עם צמדים של אשרף עתאמלה וסעיד בסול. בני מוסמוס אמנם גברה 0:2 על בית"ר עפולה אבל זה לא הספיק לה. במשחק נוסף גברה בני מושריפה 0:2 על נצרת עילית המאכזבת והמאוכזבת. המשחק בין בית"ר אום אל פאחם לביר אלמכסור לא נערך.

בשומרון נדחה משחקה של בני פרדיס מול ג'סר אל זרקה, אך למזלה בית"ר פרדס חנה לא משחקת השבוע כך שהפער עדיין עומד על שתי נקודות לזכות האחרונה. מכבי ברטעה, שרק רוצה שהעונה הזו תיגמר, גברה 1:3 בבית על אור עקיבא. עוד קבוצה מאכזבת העונה היא אחווה חיפה, שנוצחה 2:1 ע"י הפועל חליסה בדרבי חיפאי קטן, בזכות שער ניצחון של חוסין פיראן בדקה ה-93. בדרבי חיפאי נוסף לא עזר צמד של אליאור בן חמו לקרית חיים שנוצחה 3:2 ע"י נוה שאנן. הפועל עוספיא לא הופיעה למשחק מול מ.ס. פרדס חנה ותקבל הפסד טכני.

בשרון המשחק בין שמשון כפר קאסם לכפר ברא הופסק במחצית במצב של 0:7 למארחת. הסיפור ההזוי הוא שלאנשי כפר ברא פשוט נמאס והם החליטו פשוט לעזוב את המקום. התוצאה, ככל הנראה תישאר על כנה, מה שאומר שלכפר קאסם חסר עוד ניצחון אחד כדי להבטיח עלייה. בינתיים, בני טייבה הביסה 1:4 את הפועל ג'לג'וליה והיא עדיין יכולה לחלום על העלייה. בני קלנסואה יכולה להתחיל לחשוש למקומה השלישי לאחר שנוצחה 3:2 ע"י הפועל אורנית, שמצידה עצרה רצף של שלושה משחקים ללא ניצחון. השרון נתניה כבר לוטשת עיניים למקום השלישי לאחר שגברה 2:4 בבית על צעירי טירה. בני רעננה השיגה 2:4 משלה על עירוני אריאל המאכזבת. בית"ר טוברוק השיגה נקודה שביעית העונה כשסיימה ב-1:1 בדרבי עם מ.ס. נתניה. 

בת"א השלימה בית דגן את המשימה ועם ניצחון 3:6 גדול על ספורטינג ת"א חזרה לליגה ב'. יובל אלמקייב כבש שלושער ובר אלון הוסיף צמד. בדיעבד הסתבר שבית דגן אפילו יכלה להפסיד ולחגוג עלייה מכיוון שהשקמה הפסידה 2:1 בדרבי לשיכון ותיקים. עוצמה חולון (צמד לאמיל אלייב) חזרה למאבק על הסגנות לאחר שגברה בחוץ 1:3 על אור יהודה. הפועל נוה גולן פגשה לדרבי קטן את אליצור יפו וגברה עליה 0:2. הפועל בת ים קפצה למגרש בבית דגן והשיגה 3:4 קשה על ספרטק ר"ג. מכבי פרדס ממשיכה להפסיד כשספגה עוד תבוסה, הפעם 4:1 לאינטר ת"א, שנהנתה מצמד של דניאל גירון. שתי הקבוצות של יהוד השיגו גם כן ניצחונות. אליצור אירחה בבית את בית"ר עזרא ולא התקשתה בדרך ל-0:4 קליל. בני יהוד התארחה במגרש בנווה גולן אצל בית"ר יפו וחזרה משם עם 1:3 נאה.

עלו בסטייל. עירוני בית דגן (אלי שמואלי)
במרכז עוד כלום לא סגור. א.ס. אשדוד (צמד לדניאל אטיאס) נקלעה לפיגור מול צעירי לוד, אבל הגיבה ברבעייה בדרך ל-1:4. לוד גם סיימה את המשחק בתשעה שחקנים. קרית עקרון שומרת על מרחק של שלוש נקודות מהפסגה לאחר 0:13 קליל על הפועל רמלה האומללה. בית"ר אשדוד גברה 0:3 על הפועל גדרה, השלימה עליה ניצחון כפול העונה וטיפסה על חשבונה למקום השלישי. הפועל בני אשדוד ממשיכה לצנוח לאחר עוד תבוסה, הפעם 4:1 לעירוני לוד. הדרבי בין טירת שלום למ.ס. ראשל"צ לא הניב הכרעה והסתיים ב-2:2 ואילו מכבי רחובות נתקעה בפקקים בדרך למבשרת ציון והמשחק ייערך כנראה במועד אחר. 

בדרום מגיע מזל טוב להפועל ירוחם שעלתה אף היא לליגה ב'. הקבוצה מהנגב הביסה בביתה 2:10 את א.ס. אשקלון ותשחק בעונה הבאה בליגה הרביעית. בית"ר קרית גת, שרדפה אחריה כל העונה, אמנם ניצחה 2:4 את מ.כ. ב"ש אבל זה לא הספיק. הפועל מרחבים (שלושער לסהר דודיאן) אירחה בביתה את מ.כ. ערד ולא ריחמה בדרך ל-2:5. עירוני כסייפה המפתיעה שוב ניצחה, הפעם 1:3 את אליצור יהודה המתדרדרת. מכבי דימונה לא התקשתה לנצח 1:4 בבית את אלהושלה. במשחק נוסף הביסה מכבי חורה 2:5 את ערערה בנגב.

אלופת ליגה ג' דרום. הפועל ירוחם (ניב זהרי)



 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
יש אליפות לירוחם
(יוסי: 00:28 09-04-2017)
כל הכבוד לביתר קרית גת שנתנו פייט מאחל להם שיעלו שנה הבאה ילד ירוחם ליגה א

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?