סיכום עונה - ליגה ב' צפון א'

סיכום עונה - ליגה ב' צפון א' סיכום עונה - ליגה ב' צפון א'
שפרעם חגגה עלייה היסטורית, כאוכב וכפר מנדא הפתיעו, הבית"ריות מנהריה וחיפה אכזבו, מעלות ירדה שנה שנייה ברציפות ואחמד חגיר ורוברט ארחיל סיימו כמלך השערים

ליגה ב' צפון א' לא הייתה הליגה הכי מבריקה העונה. הפועל שפרעם תפסה את הפסגה באופן קבוע במחזור ה-15 וחגגה עלייה היסטורית לליגה א'. בני מג'דל כרום, שניסתה לתת פייט לשפרעם, הגיעה עד גמר המחוזות, שם נוצחה ע"י בני זלפה מהמחוז המקביל ותנסה שוב לעלות בעונה הבאה. בחלק התחתון של הטבלה מצאנו את הסקציה ממעלות, שרק ירדה מליגה א' ותמצא את עצמה בעונה הבאה בליגה ג'. מי שהצטרפה אליה היא אחת מאכזבות העונה, בית"ר חיפה, שכשלה במשחקי הפליאוף התחתון וירדה לאחר שנים רבות לליגה האחרונה.

מבחינת שערים מחוז צפון א' סיפק לנו 21.7 שערים בממוצע למחזור (הכי נמוך מכל מחוזות ליגה ב') שהם 2.6 שערים למשחק. עאדל עלי קיבל את הכבוד המפוקפק להיות מלך הצהובים כשספג 12 כאלה במהלך העונה. את טבלת האדומים מוליכים שניים: ואאם גאליה מהפועל כאוכב ושימי אדרי ממעלות.

הקבוצה: הפועל שפרעם
אז כמו שצויין בפתיח, הקבוצה תפסה את הפסגה ממש עם סיום הסיבוב הראשון ולא שמטה אותו מאז. העלייה הובטחה שלושה מחזורים לסיום העונה ואם בעבר מכבי שפרעם הייתה ידועה בהופעותיה בליגות הבכירות, אזי שהחל מהעונה הבאה תהיה זו הפועל שפרעם שתציין הופעה היסטורית בליגה א'. האלופה גם הובילה את הליגה בכיבוש שערים, כאשר כבשה 63 שערים וספגה רק 25, מקום שני ביחד עם מג'דל כרום. השחקנים שבלטו העונה בקבוצה הם ענאן וחוסין בושנאק, אחמד אעמר, אחמד דיאב וחאלד מונדיה.

חוגגים עלייה. הפועל שפרעם (חג'ג' רחאל)
המאמן: ג'רי בן חמו (הפועל שפרעם)
בעונה שעברה, אגב, בחרנו את שפרעם כאכזבת העונה, אז מאמן הקבוצה הוא זה שאחראי למהפך הגדול העונה שהוביל לעליית ליגה.

ג'רי בן חמו
שחקן העונה: ענאן בושנאק (הפועל שפרעם)
הוא אמנם ממעט לכבוש ולא תמצאו בשנים האחרונות לצד השם שלו כמות אדירה של שערים, אבל התרומה של בושנאק לא מתבטאת רק בשערים. השחקן בן ה-34 הוא הלב והנשמה של הפועל שפרעם בשנים האחרונות ואחד מעמודי התווך בעלייה ההיסטורית שלה לליגה א'. 

תגלית העונה: מוהנד ריאן (עירוני בני כאבול)
הוא כבר שנה שלישית בקבוצת הבוגרים ובשנתיים האחרונות עשה את קפיצת המדרגה שלו. בעונה שעברה כבש עשרה שערים והעונה הסתפק בתשעה, אבל תפס מקום של קבע בהרכב הפותח והיה מהבולטים בשורות כאבול, שסיימה רביעית, אך בסופו של דבר כשלה לעלות ממשחקי הפליאוף.

מלכי השערים: אחמד חגיר (אחווה כפר מנדא) ורוברט ארחיל (בני מג'דל כרום)

17 שערים בעונה הסדירה מיקמו את חלוץ כפר מנדא בראש טבלת הכובשים וסידרו לקבוצתו את המקום השלישי בטבלה. החלוץ בן ה-29 פתח העונה בכל המשחקים, הוחלף רק ארבע פעמים, לא ספג אף כרטיס צהוב או אדום ונחשב לאחד השחקנים הכי יציבים בליגה. לרוברט ארחיל יש למעשה 18 שערי ליגה, לאחר שכבש גם במשחק הגמר של המחוזות. ארחיל, שעלה בעונה שעברה לליגה א' עם מ.ס. רובי שפירא חיפה, לא הצליח העונה לשחזר את ההישג עם מג'דל כרום. 

מלך השערים של המחוז. רוברט ארחיל (וואסים מואסי)
המאכזבות: בית"ר נהריה ובית"ר חיפה
זו כבר העונה השנייה שבית"ר חיפה נקלעת למאבקי הישרדות, אך הפעם זה נגמר בירידה כואבת לליגה ג'. החיפאים, שהיו רגילים להיות חלק אינטגרלי מהצמרת, ינסו לחזור כבר בעונה הבאה לליגה ב' ואולי גם כדאינ שיחשבו להחזיר לקבוצה את החלוץ, שלומי ביטון. נהריה מסיימת כבר שנה שנייה ברציפות במקום השביעי ולמרות שבמהלך העונה דגדגה את הפליאוף העליון, זה לא הספיק כדי לסיים עוד עונה מוקדם מהצפוי. עוד קבוצה שאפשר לציין כמאכזבת היא הפועל בועיינה, שפתחה יפה את העונה והחלה להתדרדר מה שהביא לעזיבתו של המאמן, חנא פרהוד וסיום עונה עגום במקום השישי בלבד.

המפתיעות: אחווה כפר מנדא והפועל כאוכב
נתחיל עם כאוכב שברוב שלבי העונה הייתה בתחתית, אבל פיניש מדהים מיקם אותה בסופו של דבר במקום החמישי ועם הכרטיס לפליאוף העליון. גם כפר מנדא, שלא הייתה רגילה בדרך כלל למאבקי צמרת, סיימה עונה פנטסטית במקום השלישי והמכובד.


 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
בית"ר חיפה
(יעקב: 10:56 07-05-2017)
חבל על ירידת קבוצה לא היה קל בליגה ב מצפים להתאוששות ועלייה מהירה

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?